Ландшафттық сәулет

Азангулова Айнур Орынбаевна

Оқытушының портфолиосы

Сипаттама: Ландшафттық архитектураның даму тарихына, ландшафттық сәулет объектілерінің типологиясына, заманауи талаптар мен технологияларды ескере отырып, әртүрлі иерархиялық деңгейлердегі ашық кеңістіктердің архитектуралық-ландшафттық дизайнының ерекшеліктері мен әдістеріне арналған бөлімдер қарастырылады.

Кредиттер саны: 5

Пәннің еңбек сыйымдылығы:

Жұмыс түрлері сағат
Дәрістер 15
Практикалық жұмыстар 30
Зертханалық жұмыстар
СӨЖО 30
СӨЖ 75
Қорытынды бақылау нысаны емтихан
Қорытынды бақылауды жүргізу нысаны Шығармашылық емтихан: теориялық сұрақтар, берілген критерийлер бойынша графикалық сызбалар.

Компонент: ЖОО компоненті

Цикл: Кәсіптік пәндер

Мақсат
  • Студенттерді ландшафттық сәулет ерекшеліктерімен, зерттеу негіздерімен және сәулет және ландшафттық нысандар мен элементтерді жобалау тәжірибесімен таныстыру.
Міндет
  • Пәнді оқу міндеттері: - студенттердің экологиялық дүниетанымын дамыту, өмір сүру ортасын кеңістікте ұйымдастырудағы табиғи ландшафттың рөлін түсінуге бағытталған, оның ішінде әртүрлі тарихи дәуірлерде; - архитектураның осы саласы бойынша терминологиялық аппаратты зерделеу; - ландшафттық сәулет өнерінің ерекшеліктерімен, негізгі кезеңдерімен және даму тенденцияларымен танысу; - сәулет-ландшафтық объектілерді жобалаудың негізгі принциптері мен әдістерін түсіну; - аумақты сәулеттік-ландшафттық талдау әдістемесімен танысу.
Оқыту нәтижесі: білу және түсіну
  • - кәсіби терминдер мен анықтамаларды қолдану;
Оқыту нәтижесі: білім мен ұғымды қолдану
  • - эволюция процесінің әртүрлі кезеңдерінде ландшафт дизайнын дамытудың тән ерекшеліктерін сипаттау;
Оқыту нәтижесі: талқылай білуді қалыптастыру
  • - сәулет және ландшафт дизайнының әдіснамасын түсінуді және оны курстық жұмыстарда, дипломдық жобалауда және болашақ кәсіби қызметте қолдануға дайын екендігін көрсету;
Оқыту нәтижесі: коммуникативтік қабілеттіліктер
  • - жасыл екпелер жүйесі мен оның элементтерінің сәулеттік және ландшафттық құрылысының негізгі қағидаттары мен тәсілдерін қолдану;
Оқыту нәтижесі: Оқу дағдылары немесе сабаққа қабілеттілігі
  • - аудиторияға және тақырып бойынша сарапшыларға ақпаратты, идеяларды, мәселелер мен шешімдерді ұсыну.
Оқыту әдістері

Оқу сабақтарын өткізу кезінде мынадай білім беру технологияларын пайдалану көзделеді: инновациялық білім беру технологияларымен ұштастыра отырып дәрістер өткізудің дәстүрлі нысаны, оның ішінде интерактивті дәрістер (оқытудың мынадай белсенді нысандарын қолдану: жетекші (басқарылатын) пікірталас немесе әңгіме; слайдтарды немесе оқу фильмдерін көрсету).

Білім алушының білімін бағалау

Оқытушы ағымдағы бақылау жұмыстарының барлық түрлерін жүргізеді және академиялық кезеңде екі рет білім алушылардың ағымдағы үлгеріміне тиісті баға береді. Ағымдағы бақылау нәтижелері бойынша 1 және 2 рейтинг қалыптастырылады. Білім алушының оқу жетістіктері 100 балдық шкала бойынша бағаланады, Р1 және Р2 қорытынды бағасы ағымдағы үлгерім бағасынан орташа арифметикалық ретінде шығарылады. Академиялық кезеңде білім алушының жұмысын бағалауды пән бойынша тапсырмаларды тапсыру кестесіне сәйкес оқытушы жүзеге асырады. Бақылау жүйесі жазбаша және ауызша, топтық және жеке формаларды біріктіре алады.

Кезең Тапсырма түрі Өлшем
1  рейтинг Бақылау 1 0-100
Бақылау рейтингі 1
Реферат (Кіріспе, құрылым, дереккөздер)
2  рейтинг Бақылау 2 0-100
Бақылау рейтингі 2
Реферат (мәтін, қорытынды)
Реферат (ресімдеу)
Қорытынды бақылау емтихан 0-100
Жұмыс түрлері бойынша оқыту нәтижелерін бағалау саясаты
Тапсырма түрі 90-100 70-89 50-69 0-49
Өте жақсы Жақсы Қанағаттанарлық Қанағаттанарлықсыз
Практикалық (семинарлық) сабақтарда жұмыс істеу Қажетті әрекеттер тізбегін сақтай отырып, практикалық жұмысты толық көлемде орындады; жауапта барлық жазбаларды, суреттерді, сызбаларды, графиктерді дұрыс және ұқыпты орындайды; қателерді талдауды дұрыс орындайды. Сұрақтарға жауап беру кезінде ол сұрақтың мәнін дұрыс түсінеді, негізгі ұғымдарды дәл анықтайды және түсіндіреді; жауапты жаңа мысалдармен сүйемелдейді, білімді жаңа жағдайда қолдана алады; зерттелген және бұрын зерттелген материал, сондай-ақ басқа пәндерді оқу кезінде алынған материал арасында байланыс орната алады "5" бағасына қойылатын талаптарды орындады, бірақ 2-3 кемшіліктер жіберілді. Білім алушының сұрақтарға жауабы 5-ке жауапқа қойылатын негізгі талаптарды қанағаттандырады, бірақ жаңа жағдайда білімді қолданбай, бұрын зерттелген материалмен және басқа пәндерді оқу кезінде игерілген материалмен байланысты пайдаланбай беріледі; бір қателік немесе екіден көп емес кемшілік жіберілді, білім алушы оларды дербес немесе оқытушының аздаған көмегі арқылы түзете алады Жұмысты толық орындамады, бірақ практикалық жұмыс көлемінің кем дегенде 50% - ы, бұл дұрыс нәтижелер мен қорытындылар алуға мүмкіндік береді; жұмыс барысында қателіктер жіберілді. Сұрақтарға жауап беру кезінде білім алушы сұрақтың мәнін дұрыс түсінеді, бірақ жауапта бағдарламалық материалды одан әрі игеруге кедергі келтірмейтін курс сұрақтарын игеруде жекелеген проблемалар бар; бір өрескел қателік пен екі кемшіліктен артық емес жіберілді. Жұмысты толық орындамады немесе жұмыстың орындалған бөлігінің көлемі дұрыс қорытынды жасауға мүмкіндік бермейді. Сұрақтарға жауап беру кезінде Бағдарламаның талаптарына сәйкес негізгі білім мен дағдыларды меңгермегендігін көрсетеді; 3 бағалау үшін қажет болғаннан көп қателіктер мен кемшіліктер жіберілді немесе қойылған сұрақтардың ешқайсысына жауап бере алмайды.
Бағалау нысаны

Пән бойынша білім алушының білімін қорытынды бағалау 100 баллдық жүйе бойынша жүзеге асырылады және:

  • Емтиханда алынған нәтиженің 40%;
  • Ағымдағы үлгерімнің 60% - ы.

Қорытынды бағаны есептеу формуласы:

И= 0,6 Р12 +0,4Э
2

 

мұндағы, Р1, Р2-тиісінше бірінші, екінші рейтингті бағалаудың сандық эквиваленттері;

Э - емтихандағы бағаның сандық баламасы.

Қортынды әріптік бағасы және оның балдық сандық эквиваленті:

Төрт балдық жүйе бойынша цифрлық баламаға сәйкес келетін білім алушылардың оқу жетістіктерін бағалаудың әріптік жүйесі:

Әріптік жүйе бойынша бағалар Балдардың сандық эквиваленті Балдар (%-тік құрамы) Дәстүрлі жүйе бойынша бағалар
A 4.0 95-100 Өте жақсы
A- 3.67 90-94
B+ 3.33 85-89 Жақсы
B 3.0 80-84
B- 2.67 75-79
C+ 2.33 70-74
C 2.0 65-69 Қанағаттанарлық
C- 1.67 60-64
D+ 1.33 55-59
D 1.0 50-54
FX 0.5 25-49 Қанағаттанарлықсыз
F 0 0-24
Дәріс сабақтарының тақырыптары
  • Кіріспе дәріс; "Ландшафттық сәулет" ұғымы; Ландшафттық сәулет ерекшелігі және пәнаралық байланыстар; Ландшафттық сәулет дизайн нысандары; Ландшафттың бес компонентінің құрылымы мен байланысы; Табиғи және антропогендік ландшафт ұғымы; Заманауи ландшафтты жобалаудың негізгі міндеттері
  • Бақша және саябақ өнерінің тарихи тәжірибесі; Ландшафттық сәулет дамуының бастаулары; Ландшафттық сәулет нысандарын ландшафттық (Жапония, Қытай ландшафты өнері) және тұрақты стильде (Ежелгі Египет, Ассирия және Вавилон) қалыптастыру; Орта ғасырлардағы бақтар
  • Итальяндық, француздық (Вилла Капрарола, Ланте, де Эсте, во-Ле-Висконт және Версаль сарай бақтары) негізгі архитектуралық-ландшафттық заңдылықтар; А Ленотрдың шығармашылығы
  • Еуропаның бақша және саябақ өнерінде классицизмнің дамуының алғышарттары; Ағылшын саябағының негізгі архитектуралық-ландшафттық үлгілері; В Кент пен Х Рептонның жұмысы; XVIII-XIX ғасырлардағы Ресейдің бақ-саябақ өнеріндегі барокко және классицизм
  • ХІХ ғасырдың аяғы мен ХХ ғасырдың бірінші жартысындағы ландшафттық сәулет өнерінің дамуы; Нью-Йорктегі Орталық саябақ жобасына байқау; АҚШ-та алғашқы табиғи қорықтарды құру; Экологиялық және қала құрылысы тұжырымдамалары: Ховард бағы қаласы, Милютин сызықтық қаласы және т
  • Ландшафттық композицияның негізгі құралдары мен элементтері; Қаланың ашық және жасыл кеңістігін қалыптастырудағы өсімдіктер; Өсімдіктердің эстетикалық және қорғаныс функциялары; Өсімдік топтарының жіктелуі және функционалды мақсаты
  • Су құрылғылары және геопластика; Су құрылғыларының жіктелуі және негізгі түрлері; Су қоймаларына қойылатын талаптар; Геопластика элементтерінің функционалдық мақсаты мен номенклатурасы
  • Шағын архитектуралық формалар мен визуалды байланыс элементтері; Сапалық сипаттамалары және номенклатурасы; Сәндік жарықтандыру
  • Қаланың жасыл кеңістіктер жүйесін құру принциптері; Қаланы көгалдандыру жүйелерінің жіктелуі; Теориялық модельдер ядролық, дисперсті, перифериялық, сақиналы, сына тәрізді, жолақты, торлы, Сулы-Жасыл диаметрлі, аралас күрделі көгалдандыру жүйелері; Су-жасыл диаметр туралы түсінік
  • Архитектуралық-ландшафттық талдау; Архитектуралық-ландшафттық талдаудың мақсаттары, міндеттері, негізгі кезеңдері; Сапалық және сандық бағалау әдістері; Қаланың сәулеттік-ландшафттық талдауы
  • Қалалық саябақтың сәулеттік-ландшафттық ұйымы; Қалалық саябақ қаланың жасыл кеңістіктер жүйесінің жетекші буыны ретінде; Функционалды ұйымдастырудың негізгі түрлері және қалалық саябақтардың жоспарлау құрылымы; Қалалық саябақты салудың заманауи тенденциялары
  • Жалпы қалалық саябақтар жүйесіндегі арнайы мақсаттағы саябақтар, оларды аймақтарға бөлу және сәулет-жоспарлау шешімдерінің ерекшеліктері: балалар саябақтары, спорт саябақтары, аттракциондар саябақтары, мемориалдық саябақтар, хайуанаттар бағы
  • Қалалық бақшаны, бульварлар мен жағалауларды сәулеттік-жоспарлауды ұйымдастыру; Оларды аймақтарға бөлу және сәулет-жоспарлау шешімдерінің ерекшеліктері
  • Шағын бақшаны жобалаудың заманауи тенденциялары; Тұрғын үйлердегі бақтар; Қысқы бақтар (интерьер бақтары), анфилад бақтары, шатыр бақтары, ілулі бақтар – жоспарлау және дизайн ерекшеліктері
  • Ландшафттық сәулет құралдарымен қоршаған ортаның жайлылығын қалыптастыру: шудан қорғау, жел режимін реттеу, ауаның ластануын бейтараптандыру, инсоляция және микроклиматты реттеу
Негізгі әдебиет
  • 1. Нехуженко Н.А. Основы ландшафтного проектирования и ландшафтной архитектуры. Спб.: Издательский Дом «Нева», 2012. – 192 с. [Электронный ресурс]/ Режим доступа: http://science.totalarch.com/book/3304.rar
  • 2. Хайрутдинов З.Н. Теория ландшафтной архитектуры и методология проектирования. Учебное пособие. – М.: Издательство Юрайт, 2019. – 239 с. [Электронный ресурс]/ Режим доступа: https://books.google.kz/books?
  • 3. Строительство и эксплуатация объектов ландшафтной архитектуры: учебник для студ. высш. учеб.заведений / В.С.Теодоронский, Е.Д.Сабо, В.А.Фролова: под ред.В.С.Теодоронского. – М.: Издательский центр «Академия», 2007. – 352 с. (Стереотипное издание, переиздан в 2022 году)
  • 4. Свод принципов комплексного развития городских территорий. Книга 1. – М.: STRELKA MAG, 2019. – 296 с. [Электронный ресурс]. – Режим доступа: https://storage.strategy24.ru/files/news/202011/f5e0259188e448256fc204402df4df4c.pdf
Қосымша әдебиеттер
  • 5. Гейл Ян. Города для людей /Перевод с англ.Токтонов А. - М.: Крост, 2012.- 276 с.[Электронный ресурс]. – Режим доступа: http://science.totalarch.com/book/0127.rar
  • 6. Ландшафтная архитектура: специализированые объекты: учеб.пособие для студ.высш.учеб.заведений / О.Б.Сокольская,В.С.Теодоронский, А.П.Вергунов. – 2-е изд. – М.: Издательский центр «Академия», 2008. – 224 с.
  • 7. Дормидонтова В.В. История садово-парковых стилей: Учеб.пособие для вузов – М.: Издательство «Архитектура-С», 2004. – 208 с.
  • 8. Вергунов А.В. Архитектурно-ландшафтная организация озелененных пространств в городских центрах: учебное пособие. - М., 1986. – 126 с
  • 9. Забелина Е.В. Поиск новых форм в ландшафтной архитектуре/ Забелина Е.В. Учебное пособие – М.: Архитектура-С, 2005. – 160 с.
  • 10. Нефедов В.А. Ландшафтный дизайн и устойчивость среды. – Спб. – 2002. – 295 с
  • 11 Гарнизоненко Т.С. Справочник современного ландшафтного дизайнера. – Ростов н/Д: Феникс, 2005. – 313 с.
  • 12. Андреев, Г. И. Основы научной работы и оформление результатов научной деятельности : учеб. пособие / Г. И. Андреев, С. А. Смирнов, В. А. Тихомиров. – М. : Финансы и статистика, 2014. – 272 с.
  • Нормативті әдебиеттер
  • 13. СП РК 3.01-101-2013. Градостроительство. Планировка и застройка городских и сельских населенных пунктов.
  • 14. СП РК 3.01-105-2013. Благоустройство территорий населенных пунктов.
  • Мерзімді басылымдар
  • 15. электронный журнал «Градостроительство»/ http://gosstroy-vniintpi.ru/grado.htm;
  • 16. электронный журнал «Архитектурный вестник»/ http://archvestnik.ru/;
  • 17. международный электронный научный журнал «Архитектура, градостроительство и дизайн» http://aud-journal.com/index.php/ru/.
  • 18. Landscape Architecture Magazine (номера с 2012 по 2022 год) [Электронный ресурс]. – Режим доступа: http://landscapearchitecturemagazine.org/