Қазақстанның сәулет тарихы
Сипаттама: Қазіргі Қазақстан аумағындағы сәулет эволюциясы қарастырылуда, сәулет дамуының факторлары, алғышарттары мен негізгі тарихи кезеңдері, типологиясы мен аса көрнекті ескерткіштері, сондай-ақ өңірлердің сәулет-қала құрылысы мәдениетін қалыптастырудың ерекшеліктері мен үрдістері зерттелуде.
Кредиттер саны: 3
Пререквизиты:
- Қазақстанның қазіргі заман тарихы
Пәннің еңбек сыйымдылығы:
Жұмыс түрлері | сағат |
---|---|
Дәрістер | 30 |
Практикалық жұмыстар | |
Зертханалық жұмыстар | |
СӨЖО | 15 |
СӨЖ | 45 |
Қорытынды бақылау нысаны | емтихан |
Қорытынды бақылауды жүргізу нысаны | Кешенді емтихан, соның ішінде: - бүкіл курсты қамтитын тест сұрақтарының блогы; - архитектуралық объектілердің, типологиялық схемалардың және т. б. эскиздерін қамтитын теориялық сұрақ.; - тарихи құрылыстағы объектінің эскизіне шығармашылық экспресс-тапсырма. |
Компонент: ЖОО компоненті
Цикл: Кәсіптік пәндер
Мақсат
- Қазақстан сәулетінің негізгі жетістіктерін, тарихи кезеңдерін, сәулет мектептерін, өңірлердің дәстүрлі сәулетінің неғұрлым тән ескерткіштері мен прогрессивті үрдістерін, ежелгі дәуірден бастап ХХІ ғасырдың басына дейінгі құрылыстардың сәулет нысандарының генезисін зерделеу.
Міндет
- оларды дамыту процесінде сәулет пен қала құрылысын қалыптастыру факторларымен танысу;
- терминологиялық аппаратты, ғимараттар мен құрылыстар эволюциясының типологиясы мен аймақтық ерекшеліктерін зерттеу;
- өңірлердің дәстүрлі сәулет өнерінің прогрессивті тенденцияларын қарастыру;
- студенттердің тарихи мәдени процестер мен қазіргі заманғы сәулет теориясы мен практикасы арасындағы байланыс туралы түсініктерін қалыптастыру.
- сәулет ескерткіштерінің тарихи-архитектуралық талдауын игеру.
Оқыту нәтижесі: білу және түсіну
- Ежелгі заманнан ХХ ғасырға дейінгі Қазақстанда сәулет дамуының негізгі тарихи кезеңдерін, сондай-ақ әр кезеңнің аймақтарындағы құрылыстар мен көрнекті ескерткіштердің типологиясын білуін көрсету;
- өңірлердің қалыптасуының негізгі тарихи, әлеуметтік-экономикалық және табиғи-климаттық алғышарттарын және сәулет дамуының үрдістерін білу;
Оқыту нәтижесі: білім мен ұғымды қолдану
- негізгі архитектуралық және өнертану ұғымдары мен терминдерін сауатты пайдалану;
Оқыту нәтижесі: талқылай білуді қалыптастыру
- эссе жазу кезінде арнайы тарихи әдебиеттермен (мұрағаттық деректермен, картографиялық деректермен) жұмыс істеу;
- архитектуралық және тарихи мұраларға, мәдени дәстүрлерге құрметпен және ұқыптылықпен қарау, Әлеуметтік және мәдени айырмашылықтарды төзімділікпен қабылдау;
Оқыту нәтижесі: коммуникативтік қабілеттіліктер
- архитектуралық жобалаудың қазіргі тәжірибесінде тарихи пәндік-кеңістіктік ортаны қалыптастыру бойынша білімді пайдалану;
Оқыту нәтижесі: Оқу дағдылары немесе сабаққа қабілеттілігі
- сәулет ескерткіштеріне тарихи-архитектуралық талдау жүргізу;
- тұрғын үй, қоғамдық және қала құрылысы объектілерін жобалаудың қазіргі тәжірибесінде сәулет-қала құрылысы мұрасын шығармашылықпен пайдалану;
Оқыту әдістері
дәстүрлі технологиялар-презентациялары бар дәрістер;
инновациялық технологиялар (оның ішінде сабақ түрінде-тарихи нысандарға экскурсиялар).
Білім алушының білімін бағалау
Оқытушы ағымдағы бақылау жұмыстарының барлық түрлерін жүргізеді және академиялық кезеңде екі рет білім алушылардың ағымдағы үлгеріміне тиісті баға береді. Ағымдағы бақылау нәтижелері бойынша 1 және 2 рейтинг қалыптастырылады. Білім алушының оқу жетістіктері 100 балдық шкала бойынша бағаланады, Р1 және Р2 қорытынды бағасы ағымдағы үлгерім бағасынан орташа арифметикалық ретінде шығарылады. Академиялық кезеңде білім алушының жұмысын бағалауды пән бойынша тапсырмаларды тапсыру кестесіне сәйкес оқытушы жүзеге асырады. Бақылау жүйесі жазбаша және ауызша, топтық және жеке формаларды біріктіре алады.
Кезең | Тапсырма түрі | Өлшем |
---|---|---|
1 рейтинг | Тест 1 | 0-100 |
Рейтингтік бақылау 1 | ||
Реферат тақырыбының негіздемесі. Эссе құрылымы. | ||
Эссе бөлімдері (бірінші редакция) | ||
Дәріс жазбалары | ||
2 рейтинг | Тест 2 | 0-100 |
Рейтингтік бақылау 2 | ||
Эссе рәсімдеу | ||
Эссе мазмұны | ||
Рефератты қорғау | ||
Қорытынды бақылау | емтихан | 0-100 |
Жұмыс түрлері бойынша оқыту нәтижелерін бағалау саясаты
Тапсырма түрі | 90-100 | 70-89 | 50-69 | 0-49 |
---|---|---|---|---|
Өте жақсы | Жақсы | Қанағаттанарлық | Қанағаттанарлықсыз | |
Кешенді емтихан, соның ішінде: - бүкіл курсты қамтитын тест сұрақтарының блогы; - архитектуралық объектілердің, типологиялық схемалардың және т. б. эскиздерін қамтитын теориялық сұрақ.; - тарихи құрылыстағы объектінің эскизіне шығармашылық экспресс-тапсырма. | 1. Тест сұрақтарына дұрыс жауаптардың кем дегенде 90%. 2. Кәсіби терминологияны Құзыретті қолдана отырып, теориялық мәселенің логикалық және сауатты жазбаша мәлімдемесі. Мәселенің тақырыбын ашу-кемінде 90%. 3. Теориялық сұрақтың барлық мәтінін түсіндірме сызбалармен және сызбалармен сүйемелдеу. 4. Идеяның креативтілігі және эскиз эстетикасы жоғары графикалық деңгейде. | 1. Тест сұрақтарына дұрыс жауаптар 70-тен 89% - ға дейін. 2. Теориялық мәселенің логикалық және жеткілікті сауатты жазбаша экспозициясы, кішігірім дәлсіздіктермен. Кәсіби терминологияны кішігірім қателіктермен Құзыретті қолдану. Мәселенің тақырыбын ашу-кемінде 70%. 3. Теориялық сұрақ мәтінін негізгі түсіндірме сызбалармен және сызбалармен, кішігірім қателіктермен сүйемелдеу. 4. Идеяның креативтілігі және эскиз эстетикасы жақсы графикалық деңгейде. | 1. Тест сұрақтарына дұрыс жауаптар 50-ден 69% - ға дейін. 2. Теориялық сұрақтың қисынды және сауатты жазбаша мәлімдемесі жеткіліксіз. Кәсіби қателік терминологиясын қолдану. Мәселенің тақырыбын ашу-кемінде 50%. 3. Теориялық сұрақ мәтінін кейбір түсіндірме сызбалармен және сызбалармен сүйемелдеу. 4. Шығармашылық жоқ, типтік шешімдер қолданылады. Эскиз эстетикасы қанағаттанарлық графикалық деңгейде. | 1. Тест сұрақтарына дұрыс жауаптардың 50% - дан азы. 2. Теориялық сұрақтың жазбаша мәлімдемесінде логиканың болмауы және өрескел қателіктер. Кәсіби терминологияны өрескел қателіктермен қолдану. Сұрақтың тақырыбын ашу-50% - дан аз. 3. Теориялық сұрақ мәтінін кейбір түсіндірме сызбалармен және Елеулі қателіктермен немесе олардың толық болмауымен сүйемелдеу. 4. Шығармашылық жоқ, типтік шешімдер қолданылады. Эскиз эстетикасы қанағаттанарлықсыз графикалық деңгейде. |
Тест, бақылау жұмысы | Тапсырмалардың кем дегенде 90% дұрыс орындалуы. | Тапсырмалардың 70-тен 89% - на дейін дұрыс орындау | Тапсырмалардың 50-ден 69% - на дейін дұрыс орындау | Тапсырмалардың 50% - дан азын дұрыс орындау |
Реферат | Эссе жазуға қойылатын барлық талаптар орындалды. Тақырыптың мазмұны таңдалған тақырыпқа сәйкес толық ашылады, әр бөлім бойынша негізделген тұжырымдар бар; жұмыс дұрыс ресімделген, маңызды емес стилистикалық қателер бар; жұмыс өз бетінше орындалды, барлық таңдалған әдебиеттер өзекті, талданған және жұмыста қолданылған. Көлемі сақталды, сыртқы дизайнға қойылатын талаптар сақталды. | Рефератқа қойылатын негізгі талаптар орындалды, бірақ кемшіліктер жіберілді. Жұмыстың мазмұны негізінен тақырыпқа сәйкес келеді, қорытындылар негізінен бөлімнің мазмұнына сәйкес келеді; жұмыс негізінен дұрыс жасалған, кейбір маңызды емес стилистикалық және грамматикалық қателер бар; жұмыс өздігінен орындалды, барлық Пайдаланылған әдебиеттер өзекті емес. Көлемі жоғары немесе төмен болуы мүмкін, бірақ 10% - дан аспайды. | Рефератқа қойылатын талаптардан айтарлықтай ауытқулар бар. Жұмыстың мазмұны ішінара тақырыпқа сәйкес келеді, жұмыстың барлық бөлімдері бойынша тұжырымдар жасалмайды немесе ішінара бөлімнің мазмұнына сәйкес келмейді; жұмыс негізінен дұрыс ресімделген, кейбір маңызды стилистикалық және грамматикалық қателер бар; жұмыс өз бетінше орындалды, негізінен тақырыпқа сәйкес емес немесе сәйкес келмейтін әдебиеттер қолданылды. Көлемі жоғары немесе төмен болуы мүмкін, бірақ 20% - дан аспайды. | Эссе тақырыбы ашылмаған, жұмыстың мазмұны мәлімделген тақырыпқа сәйкес келмейді; тұжырымдар жоқ немесе бөлімнің мазмұнына сәйкес келмейді, жұмыс мәтіні абайсызда, оқылмай ресімделген, өрескел стилистикалық және грамматикалық қателер бар, бір немесе бірнеше көздерден мәтін үзінділерінің ойланбастан қайта жазылуы байқалады. Көлемі талап етілетін көлемнің 30% - дан астамына жоғары немесе төмен. |
Бақылау жұмысы | Тапсырмалардың кем дегенде 90% көлемінде, қателер мен кемшіліктерсіз жұмыс істеу. | Жұмыс тапсырмалардың 70-тен 89% - на дейін орындалды, бір өрескел қателік немесе үштен аспайтын кемшіліктер болуы мүмкін. | Жұмыс тапсырмалардың кемінде 50% көлемінде орындалды, бір өрескел қатені және үш елеусіз кемшілікті не екі өрескел қатені, не бес кемшілікті қамтуы мүмкін. | Жұмыс тапсырмалардың 50% - дан аз көлемде орындалды, не тапсырмалардың жартысында кішігірім қателіктер жіберілді, не тапсырмалардың үштен бірінде өрескел қателіктер жіберілді. |
Бағалау нысаны
Пән бойынша білім алушының білімін қорытынды бағалау 100 баллдық жүйе бойынша жүзеге асырылады және:
- Емтиханда алынған нәтиженің 40%;
- Ағымдағы үлгерімнің 60% - ы.
Қорытынды бағаны есептеу формуласы:
И= 0,6 | Р1+Р2 | +0,4Э |
2 |
мұндағы, Р1, Р2-тиісінше бірінші, екінші рейтингті бағалаудың сандық эквиваленттері;
Э - емтихандағы бағаның сандық баламасы.
Қортынды әріптік бағасы және оның балдық сандық эквиваленті:
Төрт балдық жүйе бойынша цифрлық баламаға сәйкес келетін білім алушылардың оқу жетістіктерін бағалаудың әріптік жүйесі:
Әріптік жүйе бойынша бағалар | Балдардың сандық эквиваленті | Балдар (%-тік құрамы) | Дәстүрлі жүйе бойынша бағалар |
---|---|---|---|
A | 4.0 | 95-100 | Өте жақсы |
A- | 3.67 | 90-94 | |
B+ | 3.33 | 85-89 | Жақсы |
B | 3.0 | 80-84 | |
B- | 2.67 | 75-79 | |
C+ | 2.33 | 70-74 | |
C | 2.0 | 65-69 | Қанағаттанарлық |
C- | 1.67 | 60-64 | |
D+ | 1.33 | 55-59 | |
D | 1.0 | 50-54 | |
FX | 0.5 | 25-49 | Қанағаттанарлықсыз |
F | 0 | 0-24 |
Дәріс сабақтарының тақырыптары
- Сәулет студенттерін оқыту бағдарламасындағы курстың орны мен рөлі
- Ежелгі кезеңнің сәулеті
- Сақ, үйсін және қанғалы кезеңіндегі Қазақстанның сәулеті (I мың – VIII ғасырдың басы)
- Ерте орта ғасырлардағы Қазақстан мен Орта Азияның сәулет және қала құрылысы (VI-сер
- Исламның діни-рухани көзқарастарының әсерінен Орта Азия мен Қазақстан сәулет өнерінің дәстүрлі формаларының пайда болуы мен қалыптасуы
- Орта ғасыр дәуіріндегі Қазақстан мен Орта Азияның сәулет және қала құрылысы (X – XII ғғ
- XIII –XIV ғғ
- Ресей, Еуропа және Орта Азия сәулет-қала құрылысы дәстүрлерінің Қазақстанның XVIII - XX ғғ
- Сер сауда-өнеркәсіп қалаларының архитектурасын қалыптастыру және дамыту
- Алматы қаласының сәулет-қала құрылысын дамыту (сер
- Астананың сәулет-қала құрылысын дамыту (сер
Негізгі әдебиет
- Глаутдинов Б. Эволюция зодчества Казахстана с древности до начала ХХ века: монография. – Алматы: «ТОО Алейрон», 2016. – 606 с.
- История искусств Казахстана: учебник/А.С.Галимжанова. – Алматы, 2006. – 247 с.
- Свод памятников истории и культуры Республики Казахстан. Жамбыльская область: энциклопедия, - Алматы: РГП «НИПИ ПМК», 2002. -363 с.
- Байпаков К. Древние города Казахстана.-Алматы: «Аруна Ltd», 2005. – 316 с.
Қосымша әдебиеттер
- Глаудинов Б.А., Сейдалин М.Г., Карпыков А.С. Архитектура Советского Казахстана. – М: Стройиздат, 1987. – 309 с.
- Маргулан А.Х., Мендикулов М.М., Басенов Т.К. Архитектура Казахстана. – Алма-Ата, 1959 г.- 87 с.
- Андреев Г. И. Основы научной работы и оформление результатов научной деятельности : учеб. пособие / Г. И. Андреев, С. А. Смирнов, В. А. Тихомиров. – М. : Финансы и статистика, 2014. – 272 с.
- электронный журнал «Градостроительство»/ http://gosstroy-vniintpi.ru/grado.htm
- электронный журнал «Архитектурный вестник»/ http://archvestnik.ru/
- международный электронный научный журнал «Архитектура, градостроительство и дизайн» http://aud-journal.com/index.php/ru/
- базы данных Scopus (scopus.com), Thomson Reuters (thomsonreuters.com), Академия Google (scholar.google.ru).