Documentation support of management activities
Description: The discipline is aimed at forming an idea of the basic principles and methods of organizing effective office work in enterprises / organizations. After mastering the discipline, the student will know the principles of organizing documentation support for management, be able to draw up organizational, administrative and information and reference documents; organize work with documents. Ensuring the rational use of documents in the business practice of the enterprise, the ability to prepare and execute management documents; possession of special terminology in the field of office work - these competencies are now necessary attributes of a successful manager / leader
Amount of credits: 3
Пререквизиты:
- Человек. Общество. Право (Человек и общество)
Course Workload:
Types of classes | hours |
---|---|
Lectures | 15 |
Practical works | 15 |
Laboratory works | |
SAWTG (Student Autonomous Work under Teacher Guidance) | 15 |
SAW (Student autonomous work) | 45 |
Form of final control | Exam |
Final assessment method |
Component: Component by selection
Cycle: Base disciplines
Goal
- овладение основами правильного оформления документов и надлежащей организации документооборота, согласно требованиям ГОСТа
Objective
- формирование у студентов системного представления по вопросам документационного обеспечения управления организации; изучение документов, систем документации, комплексов документов, организации документирования и делопроизводства, составляющих основу информационных процессов в процессе управления; изучение специфики всех этапов обработки документов, а также текущего хранения документов и подготовки дел к архивному хранению
Learning outcome: knowledge and understanding
- Понимание основных принципов и методов документационного обеспечения управленческой деятельности.
Learning outcome: applying knowledge and understanding
- Умение разрабатывать и анализировать различные виды управленческой документации, такие как отчеты, инструкции, положения и т. д.
Learning outcome: formation of judgments
- Навыки работы с информационными системами и программами для эффективного управления документами.
Learning outcome: communicative abilities
- Знание правовых и организационных аспектов документационного обеспечения в соответствии с законодательством и стандартами.
Learning outcome: learning skills or learning abilities
- Умение эффективно организовывать и контролировать процессы документационного обмена в организации.