Documentation support of management activities

Rakhimberdinova Madina Umargalievna

The instructor profile

Description: The discipline is aimed at forming an idea of ​​the basic principles and methods of organizing effective office work in enterprises / organizations. After mastering the discipline, the student will know the principles of organizing documentation support for management, be able to draw up organizational, administrative and information and reference documents; organize work with documents. Ensuring the rational use of documents in the business practice of the enterprise, the ability to prepare and execute management documents; possession of special terminology in the field of office work - these competencies are now necessary attributes of a successful manager / leader

Amount of credits: 3

Пререквизиты:

  • Человек. Общество. Право (Человек и общество)

Course Workload:

Types of classes hours
Lectures 15
Practical works 15
Laboratory works
SAWTG (Student Autonomous Work under Teacher Guidance) 15
SAW (Student autonomous work) 45
Form of final control Exam
Final assessment method

Component: Component by selection

Cycle: Base disciplines

Goal
  • овладение основами правильного оформления документов и надлежащей организации документооборота, согласно требованиям ГОСТа
Objective
  •  формирование у студентов системного представления по вопросам документационного обеспечения управления организации;  изучение документов, систем документации, комплексов документов, организации документирования и делопроизводства, составляющих основу информационных процессов в процессе управления;  изучение специфики всех этапов обработки документов, а также текущего хранения документов и подготовки дел к архивному хранению
Learning outcome: knowledge and understanding
  • Понимание основных принципов и методов документационного обеспечения управленческой деятельности.
Learning outcome: applying knowledge and understanding
  • Умение разрабатывать и анализировать различные виды управленческой документации, такие как отчеты, инструкции, положения и т. д.
Learning outcome: formation of judgments
  • Навыки работы с информационными системами и программами для эффективного управления документами.
Learning outcome: communicative abilities
  • Знание правовых и организационных аспектов документационного обеспечения в соответствии с законодательством и стандартами.
Learning outcome: learning skills or learning abilities
  • Умение эффективно организовывать и контролировать процессы документационного обмена в организации.