Халықаралық экономика
Сипаттама: Аталмыш пән заманауи экономикалық қатынастар жайлы студенттердің көзқарасын қалыптастыруға, мемлекеттер арасындағы экономикалық қатынастар саласындағы жүріп жатқан процесстер мен үрдістерді талдау дағдысына ие болуға мүмкіндік береді. Курс заманауи экономикалық теория жүйесіндегі халықаралық экономика мәселелерін, яғни, тауарлар мен өндіріс факторларының халықаралық қозғалысын, заманауи валюталық құрылымдардың қызмет етуін, халықаралық қаржы нарықтарын қарастырады.
Кредиттер саны: 5
Пререквизиты:
- Экономикалық теория
- Экономика негіздері. Мектеп курсы
Пәннің еңбек сыйымдылығы:
Жұмыс түрлері | сағат |
---|---|
Дәрістер | 15 |
Практикалық жұмыстар | 30 |
Зертханалық жұмыстар | |
СӨЖО | 30 |
СӨЖ | 75 |
Қорытынды бақылау нысаны | емтихан |
Қорытынды бақылауды жүргізу нысаны |
Компонент: Таңдау бойынша компонент
Цикл: Базалық пәндер
Мақсат
- Студенттердің халықаралық экономика саласындағы білім, шеберлік, дағды және құзыреттілік кешенін қалыптастыру
Міндет
- Пәнінің негізгі оқыту бөлімдерінің мазмұнын оқып-білу.
Оқыту нәтижесі: білу және түсіну
- Әлемдік экономиканың экономикалық процесстері мен құбылыстарының заңдылықтары мен серпінін бәледі және түсінеді
Оқыту нәтижесі: білім мен ұғымды қолдану
- Халықаралық экономикалық қарым-қатынастар тәжірибесінде білімі мен түсінігін қолданады.
Оқыту нәтижесі: талқылай білуді қалыптастыру
- Халықаралық экономикалық саясат саласындағы пайымдаулар қалыптастырады.
Оқыту нәтижесі: коммуникативтік қабілеттіліктер
- «Экономика» мамандығы бойынша халықаралық экономика саласындағы білімдер, дағдылар мен құзыреттерді жүзеге асырудағы коммуникативтік қабілеттікті қолданады
Оқыту нәтижесі: Оқу дағдылары немесе сабаққа қабілеттілігі
- Халықаралық экономикалық ұйымдардың қызметін бағалау дағдыларына ие. Әлемдік тауар нарықтарындағы экономикалық жағдайды талдай біледі.
Оқыту әдістері
интерактивті дәріс (слайд-дәріс немесе бейне-дәріс түрінде материалдарды көрсете отырып, дәріс-визуализация)
семинар сабақтары (әңгіме, әңгіме, түсініктемелер, хабарламалар, баяндама, эссе, рефераттар)
практикалық сабақтар (тапсырмаларды шешу, тестілеу, іскерлік ойындар, тренингтер)
бақылау сабақтары (сауалнама, тестілеу, бақылау жұмысы)
Білім алушының білімін бағалау
Оқытушы ағымдағы бақылау жұмыстарының барлық түрлерін жүргізеді және академиялық кезеңде екі рет білім алушылардың ағымдағы үлгеріміне тиісті баға береді. Ағымдағы бақылау нәтижелері бойынша 1 және 2 рейтинг қалыптастырылады. Білім алушының оқу жетістіктері 100 балдық шкала бойынша бағаланады, Р1 және Р2 қорытынды бағасы ағымдағы үлгерім бағасынан орташа арифметикалық ретінде шығарылады. Академиялық кезеңде білім алушының жұмысын бағалауды пән бойынша тапсырмаларды тапсыру кестесіне сәйкес оқытушы жүзеге асырады. Бақылау жүйесі жазбаша және ауызша, топтық және жеке формаларды біріктіре алады.
Кезең | Тапсырма түрі | Өлшем |
---|---|---|
1 рейтинг | Семинар сұрақтарына жауап беру | 0-100 |
Семинар сұрақтарына жауап беру | ||
Жеке тапсырмалар орындау | ||
Тестілеу | ||
Бақылау жұмысы | ||
2 рейтинг | Семинар сұрақтарына жауап беру | 0-100 |
Семинар сұрақтарына жауап беру | ||
Жеке тапсырмалар орындау | ||
Тестілеу | ||
Бақылау жұмысы | ||
Қорытынды бақылау | емтихан | 0-100 |
Жұмыс түрлері бойынша оқыту нәтижелерін бағалау саясаты
Тапсырма түрі | 90-100 | 70-89 | 50-69 | 0-49 |
---|---|---|---|---|
Өте жақсы | Жақсы | Қанағаттанарлық | Қанағаттанарлықсыз | |
Ауызша сауалнаманы бағалау критерийлері (пікірталас): | теориялық білімді көрсетеді, терминологияны біледі, құбылыстар мен процестердің мәнін дұрыс және дәйекті түсіндіреді, дәлелді тұжырымдар мен жалпылаулар жасайды, мысалдар келтіреді, моно-логикалық сөйлеуді еркін меңгергенін және нақтылау сұрақтарына тез жауап беру қабілетін көрсетеді | ол берік теориялық білімді көрсетеді, минологияны біледі, мәні, құбылыстары мен процестерін логикалық және дәйекті түрде түсіндіреді, дәлелді тұжырымдар мен жалпылаулар жасайды, мысалдар келтіреді, монологтық сөйлеуді еркін меңгереді, бірақ сонымен бірге өз бетінше немесе елеусіз түзететін негізгі қателіктер жібереді оқытушымен түзету | ол таяз теориялық білімді көрсетеді, құбылыстар мен процестерді талдаудың нашар қалыптасқан дағдыларын, дәлелді қорытынды жасай алмайтындығын және мысалдар келтіре алмайтындығын көрсетеді, монологиялық сөйлеуді, терминологияны, логиканы және презентация дәйектілігін жете білмейді, оқытушы түзеткен кезде ғана түзете алатын қателіктер жібереді. | пәннің теориялық негіздерін білмегендігін, құбылыстар мен процестерді талдаудың қалыптаспаған дағдыларын көрсетеді, дәлелді қорытынды жасай алмайды және мысалдар келтіре алмайды, монологиялық сөйлеуді нашар меңгергендігін көрсетеді, терминологияны білмейді, презентацияның қисындылығы мен дәйектілігінің жоқтығын көрсетеді, тіпті мұғалім түзете алмайтын қателіктер жібереді, сабаққа жауап беруден бас тартады |
Практикалық тапсырманы (жұмысты)бағалау критерийлері | қажетті әрекеттер тізбегін сақтай отырып, практикалық жұмысты толық көлемде орындады; жауапта барлық жазбаларды, кестелерді, суреттерді, сызбаларды, графиктерді, есептеулерді дұрыс және ұқыпты орындайды; қателерді талдауды дұрыс орындайды. Сұрақтарға жауап беру кезінде ол сұрақтың мәнін дұрыс түсінеді, негізгі ұғымдарды дәл анықтайды және түсіндіреді; жауапты жаңа мысалдармен сүйемелдейді, білімді жаңа жағдайда қолдана алады; басқа пәндерді оқу кезінде үйренген зерттелген және бұрын зерттелген материал арасында байланыс орната алады | "5" бағасына қойылатын талаптарды орындады, бірақ 2-3 кемшілік жіберілді. Білім алушының сұрақтарға жауабы 5-ке жауапқа қойылатын негізгі талаптарды қанағаттандырады, бірақ жаңа жағдайда білімді қолданбай, басқа пәндерді оқып-үйрену кезінде бұрын үйренген материалмен және материалмен байланысты пайдаланбай берілген; од-қатеге немесе екіден көп емес кемшіліктерге жол берілген, білім алушы оларды дербес немесе оқытушының аздаған көмегі арқылы түзете алады | жұмысты толық орындамады, бірақ практикалық жұмыс көлемінің кем дегенде 50% - ы, бұл дұрыс нәтижелер мен қорытындылар алуға мүмкіндік береді; жұмыс барысында қателіктер жіберілді. Сұрақтарға жауап беру кезінде білім алушы сұрақтың мәнін дұрыс түсінеді, бірақ жауапта бағдарламалық материалды одан әрі игеруге кедергі келтірмейтін курс сұрақтарын игеруде жекелеген проблемалар бар; бір өрескел қателік пен екі кемшіліктен артық емес жіберілді. | жұмысты толық орындамады немесе жұмыстың орындалған бөлігінің көлемі дұрыс қорытынды жасауға мүмкіндік бермейді. Сұрақтарға жауап беру кезінде Бағдарламаның талаптарына сәйкес негізгі білім мен дағдыларды меңгермегендігін көрсетеді; 3 бағалау үшін қажет болғаннан көп қателер мен кемшіліктер жіберілді немесе қойылған сұрақтардың ешқайсысына жауап бере алмайды. |
Тест тапсырмаларын бағалау критерийлері: | берілген тест сұрақтарының жалпы көлемінің -100 – 90 % тест сұрақтарына жауаптардың дұрыс саны бар студенттер алады; | берілген тест сұрақтарының жалпы көлемінің – 89-75 % тест сұрақтарына жауаптардың дұрыс саны бар студенттер алады; | берілген тест сұрақтарының жалпы көлемінің - 74-50 % тест сұрақтарына жауаптардың дұрыс саны бар студенттер алады; | берілген тест сұрақтарының жалпы көлемінің - 50% - дан азы тест сұрақтарына жауаптардың дұрыс саны бар студенттер алады. |
Бағалау нысаны
Пән бойынша білім алушының білімін қорытынды бағалау 100 баллдық жүйе бойынша жүзеге асырылады және:
- Емтиханда алынған нәтиженің 40%;
- Ағымдағы үлгерімнің 60% - ы.
Қорытынды бағаны есептеу формуласы:
И= 0,6 | Р1+Р2 | +0,4Э |
2 |
мұндағы, Р1, Р2-тиісінше бірінші, екінші рейтингті бағалаудың сандық эквиваленттері;
Э - емтихандағы бағаның сандық баламасы.
Қортынды әріптік бағасы және оның балдық сандық эквиваленті:
Төрт балдық жүйе бойынша цифрлық баламаға сәйкес келетін білім алушылардың оқу жетістіктерін бағалаудың әріптік жүйесі:
Әріптік жүйе бойынша бағалар | Балдардың сандық эквиваленті | Балдар (%-тік құрамы) | Дәстүрлі жүйе бойынша бағалар |
---|---|---|---|
A | 4.0 | 95-100 | Өте жақсы |
A- | 3.67 | 90-94 | |
B+ | 3.33 | 85-89 | Жақсы |
B | 3.0 | 80-84 | |
B- | 2.67 | 75-79 | |
C+ | 2.33 | 70-74 | |
C | 2.0 | 65-69 | Қанағаттанарлық |
C- | 1.67 | 60-64 | |
D+ | 1.33 | 55-59 | |
D | 1.0 | 50-54 | |
FX | 0.5 | 25-49 | Қанағаттанарлықсыз |
F | 0 | 0-24 |
Дәріс сабақтарының тақырыптары
- Кіріспе Халықаралық экономиканың қалыптасуы мен құрылымы
- Халықаралық сауданың классикалық теориялары
- Өндіріс факторларының арақатынасы теориясы
- Халықаралық саудадағы жалпы тепе-теңдік
- Халықаралық сауданың кірістерді бөлуге әсері
- Халықаралық сауданың балама теориялары
- Сыртқы сауда саясаты және оның құралдары
- Капиталдың халықаралық қозғалысы және халықаралық несиелеу
- Жұмыс күшінің халықаралық көші-қоны
- Технологияларды халықаралық беру
- Халықаралық экономикалық интеграция
- Халықаралық валюта-қаржы жүйесі
- Валюта бағамы және оны реттеу
- Төлем балансы
- Халықаралық қаржы нарықтары
Негізгі әдебиет
- Абдраимова К.Қ. Халықаралық экономика : оқу құралы 6B04101 "Экономика" мамандығының студенттеріне арналған. Қарағанды : ҚарТУ баспасы, 2021. - 2021 с.
- Киреев А. Международная экономика в 2-х ч. - М: 2014 г.
- Международная макроэкономика: открытая экономика и макроэкономическое программирование. – М.: Международные отношения, 2016 – 488 c.
- Буглай В., Ливенцев Н. Международные экономические отношения. М., 2015.
- Международные экономические отношения. (Под ред. Р.Е.Елемесова). Алматы, 2019 г.
- Хасбулатов Р.И. Мировая экономика и международные экономические отношения. М., 2020 г.
- Шимко П.Д. Международная экономика. Практикум. Ростов-на-Дону, 2014 г.
- Гурова И.П. Мировая экономика и международные экономические отношения. М., 2015 г.
Қосымша әдебиеттер
- Воронина В.П., Кандракова Г.В.. Мировая экономика 3-ье изд. М.: Юрайт - 2019.
- Пузакова Е. П. Мировая экономика и международные экономические отношения. Ростов-на-Дону. - 2017.
- Баринов В.А. Внешнеэкономическая деятельность.- М.: Форум. - 2018.
- Мировая экономика и международные экономические отношения / Под ред. Булатова А.С.- М.: Магистр. - 2014.