Статистика
Сипаттама: Статистика бұқаралық әлеуметтік-экономикалық құбылыстарды зерттейді, олардың даму заңдылықтарын, өзара байланысы мен өзара қарым-қатынасын анықтайды, бұл үшін статистикалық бақылау, статистикалық мәліметтер мен деректерді топтастыру, абсолюттік, салыстырмалы және орташа шамалар, іріктеп бақылау, динамика қатарлары мен индекстер зерттеледі.
Кредиттер саны: 5
Пререквизиты:
- Математика. Мектеп курсы
Пәннің еңбек сыйымдылығы:
Жұмыс түрлері | сағат |
---|---|
Дәрістер | 15 |
Практикалық жұмыстар | 30 |
Зертханалық жұмыстар | |
СӨЖО | 30 |
СӨЖ | 75 |
Қорытынды бақылау нысаны | емтихан |
Қорытынды бақылауды жүргізу нысаны |
Компонент: ЖОО компоненті
Цикл: Базалық пәндер
Мақсат
- Әлеуметтік-экономикалық құбылыстар мен процестердің үрдістері мен заңдылықтарын зерттеу үшін статистикалық ақпаратты жинаудың, өңдеудің, қорытудың және талдаудың қазіргі заманғы әдістері кешенін меңгерген мамандарды даярлау.
Міндет
- ел, өңір, қала, кәсіпорын және т. б. деңгейінде әлеуметтік-экономикалық дамуды сипаттайтын статистикалық көрсеткіштер жүйесін зерделеу.;
- маңызды әлеуметтік-экономикалық көрсеткіштерді есептеу әдістемесімен танысу;
- қоғамдық өмірдің құбылыстары мен процестерін зерттеу үшін статистикалық талдау әдістерін қолдану.
Оқыту нәтижесі: білу және түсіну
- экономиканың түрлі салаларын зерттеу кезінде статистикалық талдаудың негізгі әдістерін жүйелі түсінуді көрсету;
Оқыту нәтижесі: білім мен ұғымды қолдану
- статистикалық әдістерді қолдану арқылы нақты экономикалық және басқару жағдайларын талд
Оқыту нәтижесі: талқылай білуді қалыптастыру
- өзінің кәсіби ұсыныстары мен дағдылары негізінде алынған туынды статистикалық көрсеткіштерді түсінд
Оқыту нәтижесі: коммуникативтік қабілеттіліктер
- коммуникативтік міндеттерді шешу үшін заманауи техникалық құралдар мен ақпараттық технологияларды қолдану;
- кәсіби қарым-қатынас және мәдениетаралық коммуникация дағдысының болуы;
Оқыту нәтижесі: Оқу дағдылары немесе сабаққа қабілеттілігі
- ел, өңір, қала, кәсіпорын және т. б. деңгейінде болып жатқан әлеуметтік-экономикалық үдерістерді сыни талдау, бағалау және синтездеу.
Оқыту әдістері
интерактивті дәріс (оқытудың келесі белсенді түрлерін қолдану: атқарушы (басқарылатын) пікірталас немесе әңгімелесу; модерация; слайдтарды немесе оқу фильмдерін көрсету; ми шабуылы; мотивациялық сөйлеу);
берілген шарттар негізінде әртүрлі жағдайлардың даму сценарийлерін құру;
ақпараттық-коммуникациялық (мысалы, қолданбалы бағдарламалардың кәсіби пакеттерін пайдалана отырып, компьютерлік сыныптағы сабақтар);
іздеу-зерттеу (оқу үрдісінде студенттердің өзіндік зерттеу қызметі);
оқу міндеттерін шешу.
Білім алушының білімін бағалау
Оқытушы ағымдағы бақылау жұмыстарының барлық түрлерін жүргізеді және академиялық кезеңде екі рет білім алушылардың ағымдағы үлгеріміне тиісті баға береді. Ағымдағы бақылау нәтижелері бойынша 1 және 2 рейтинг қалыптастырылады. Білім алушының оқу жетістіктері 100 балдық шкала бойынша бағаланады, Р1 және Р2 қорытынды бағасы ағымдағы үлгерім бағасынан орташа арифметикалық ретінде шығарылады. Академиялық кезеңде білім алушының жұмысын бағалауды пән бойынша тапсырмаларды тапсыру кестесіне сәйкес оқытушы жүзеге асырады. Бақылау жүйесі жазбаша және ауызша, топтық және жеке формаларды біріктіре алады.
Кезең | Тапсырма түрі | Өлшем |
---|---|---|
1 рейтинг | 1 тақырып бойынша есептер шығару | 0-100 |
2 тақырып бойынша есептер шығару | ||
Эссе | ||
3 тақырып бойынша есептер шығару | ||
4 тақырып бойынша есептер шығару | ||
5 тақырып бойынша есептер шығару | ||
Коллоквиум | ||
6 тақырып бойынша есептер шығару | ||
7 тақырып бойынша есептер шығару | ||
Тестілеу | ||
2 рейтинг | 8 тақырып бойынша есептер шығару | 0-100 |
9 тақырып бойынша есептер шығару | ||
10 тақырып бойынша есептер шығару | ||
11 тақырып бойынша есептер шығару | ||
12 тақырып бойынша есептер шығару | ||
13 тақырып бойынша есептер шығару | ||
14 тақырып бойынша есептер шығару | ||
15 тақырып бойынша есептер шығару | ||
Тестілеу | ||
Статистикалық зерттеу (бақылау) | ||
Жеке тапсырма | ||
Қорытынды бақылау | емтихан | 0-100 |
Жұмыс түрлері бойынша оқыту нәтижелерін бағалау саясаты
Тапсырма түрі | 90-100 | 70-89 | 50-69 | 0-49 |
---|---|---|---|---|
Өте жақсы | Жақсы | Қанағаттанарлық | Қанағаттанарлықсыз | |
Ауызша сауалнаманы бағалау критерийлері (пікірталас): | теориялық білімді көрсетеді, терминологияны біледі, құбылыстар мен процестердің мәнін дұрыс және дәйекті түсіндіреді, дәлелді тұжырымдар мен жалпылаулар жасайды, мысалдар келтіреді, моно-логикалық сөйлеуді еркін меңгергенін және нақтылау сұрақтарына тез жауап беру қабілетін көрсетеді | ол берік теориялық білімді көрсетеді, минологияны біледі, мәні, құбылыстары мен процестерін логикалық және дәйекті түрде түсіндіреді, дәлелді тұжырымдар мен жалпылаулар жасайды, мысалдар келтіреді, монологтық сөйлеуді еркін меңгереді, бірақ сонымен бірге өз бетінше немесе елеусіз түзететін негізгі қателіктер жібереді оқытушымен түзету | ол таяз теориялық білімді көрсетеді, құбылыстар мен процестерді талдаудың нашар қалыптасқан дағдыларын, дәлелді қорытынды жасай алмайтындығын және мысалдар келтіре алмайтындығын көрсетеді, монологиялық сөйлеуді, терминологияны, логиканы және презентация дәйектілігін жете білмейді, оқытушы түзеткен кезде ғана түзете алатын қателіктер жібереді. | пәннің теориялық негіздерін білмегендігін, құбылыстар мен процестерді талдаудың қалыптаспаған дағдыларын көрсетеді, дәлелді қорытынды жасай алмайды және мысалдар келтіре алмайды, монологиялық сөйлеуді нашар меңгергендігін көрсетеді, терминологияны білмейді, презентацияның қисындылығы мен дәйектілігінің жоқтығын көрсетеді, тіпті мұғалім түзете алмайтын қателіктер жібереді, сабаққа жауап беруден бас тартады |
Практикалық тапсырманы (жұмысты)бағалау критерийлері | қажетті әрекеттер тізбегін сақтай отырып, практикалық жұмысты толық көлемде орындады; жауапта барлық жазбаларды, кестелерді, суреттерді, сызбаларды, графиктерді, есептеулерді дұрыс және ұқыпты орындайды; қателерді талдауды дұрыс орындайды. Сұрақтарға жауап беру кезінде ол сұрақтың мәнін дұрыс түсінеді, негізгі ұғымдарды дәл анықтайды және түсіндіреді; жауапты жаңа мысалдармен сүйемелдейді, білімді жаңа жағдайда қолдана алады; басқа пәндерді оқу кезінде үйренген зерттелген және бұрын зерттелген материал арасында байланыс орната алады | "5" бағасына қойылатын талаптарды орындады, бірақ 2-3 кемшілік жіберілді. Білім алушының сұрақтарға жауабы 5-ке жауапқа қойылатын негізгі талаптарды қанағаттандырады, бірақ жаңа жағдайда білімді қолданбай, басқа пәндерді оқып-үйрену кезінде бұрын үйренген материалмен және материалмен байланысты пайдаланбай берілген; од-қатеге немесе екіден көп емес кемшіліктерге жол берілген, білім алушы оларды дербес немесе оқытушының аздаған көмегі арқылы түзете алады | жұмысты толық орындамады, бірақ практикалық жұмыс көлемінің кем дегенде 50% - ы, бұл дұрыс нәтижелер мен қорытындылар алуға мүмкіндік береді; жұмыс барысында қателіктер жіберілді. Сұрақтарға жауап беру кезінде білім алушы сұрақтың мәнін дұрыс түсінеді, бірақ жауапта бағдарламалық материалды одан әрі игеруге кедергі келтірмейтін курс сұрақтарын игеруде жекелеген проблемалар бар; бір өрескел қателік пен екі кемшіліктен артық емес жіберілді | жұмысты толық орындамады немесе жұмыстың орындалған бөлігінің көлемі дұрыс қорытынды жасауға мүмкіндік бермейді. Сұрақтарға жауап беру кезінде Бағдарламаның талаптарына сәйкес негізгі білім мен дағдыларды меңгермегендігін көрсетеді; 3 бағалау үшін қажет болғаннан көп қателер мен кемшіліктер жіберілді немесе қойылған сұрақтардың ешқайсысына жауап бере алмайды. |
Тест тапсырмаларын бағалау критерийлері: | берілген тест сұрақтарының жалпы көлемінің -100 – 90 % тест сұрақтарына жауаптардың дұрыс саны бар студенттер алады; | берілген тест сұрақтарының жалпы көлемінің – 89-75 % тест сұрақтарына жауаптардың дұрыс саны бар студенттер алады; | берілген тест сұрақтарының жалпы көлемінің - 74-50 % тест сұрақтарына жауаптардың дұрыс саны бар студенттер алады; | берілген тест сұрақтарының жалпы көлемінің - 50% - дан азы тест сұрақтарына жауаптардың дұрыс саны бар студенттер алады. |
Бағалау нысаны
Пән бойынша білім алушының білімін қорытынды бағалау 100 баллдық жүйе бойынша жүзеге асырылады және:
- Емтиханда алынған нәтиженің 40%;
- Ағымдағы үлгерімнің 60% - ы.
Қорытынды бағаны есептеу формуласы:
И= 0,6 | Р1+Р2 | +0,4Э |
2 |
мұндағы, Р1, Р2-тиісінше бірінші, екінші рейтингті бағалаудың сандық эквиваленттері;
Э - емтихандағы бағаның сандық баламасы.
Қортынды әріптік бағасы және оның балдық сандық эквиваленті:
Төрт балдық жүйе бойынша цифрлық баламаға сәйкес келетін білім алушылардың оқу жетістіктерін бағалаудың әріптік жүйесі:
Әріптік жүйе бойынша бағалар | Балдардың сандық эквиваленті | Балдар (%-тік құрамы) | Дәстүрлі жүйе бойынша бағалар |
---|---|---|---|
A | 4.0 | 95-100 | Өте жақсы |
A- | 3.67 | 90-94 | |
B+ | 3.33 | 85-89 | Жақсы |
B | 3.0 | 80-84 | |
B- | 2.67 | 75-79 | |
C+ | 2.33 | 70-74 | |
C | 2.0 | 65-69 | Қанағаттанарлық |
C- | 1.67 | 60-64 | |
D+ | 1.33 | 55-59 | |
D | 1.0 | 50-54 | |
FX | 0.5 | 25-49 | Қанағаттанарлықсыз |
F | 0 | 0-24 |
Дәріс сабақтарының тақырыптары
- Статистиканың міндеттері және оны ұйымдастыру
- Абсолюттік шамалар
- Қатысты шамалар және олардың мәні
- Орташа шамалар: дәрежелік
- Вариация көрсеткіштері және оларды есептеу тәсілдері
- Дисперсиялық талдау элементтері
- Ішінара бақылау
- Корреляциялық байланыс және оны статистикалық зерттеу
- Динамика қатарлары
- Орташа шамалардың индекстері
- Корреляционная связь и ее статистическое изучение
- Ряды динамики
- Способы обработки динамического ряда
- Индексы и их использование в экономико-статистических исследованиях
- Индексы средних величин
Негізгі әдебиет
- Иматаева А. Е. Статистика: учеб. пособие для экономических специальностей /А. Е. Иматаева. - 2016. - 135 с.
- Кабдулшарипова А. М. , Садыкова С.Т. Статистика: экономика мамандықтарының студенттеріне арналған оқулық құрал /А. М. Кабдулшарипова. - 2012. - 97 б.
- Елисеева И.И. Статистика: [углубленный курс]: учебник для бакалавров /И.И. Елисеева и др. – Москва: Юрайт: ИД Юрайт. - 2011 – 565 с.
- Мұханбетова С.М. Статистика: оқулық/ С.М. Мұханбетова.- Алматы:ЖШС РПБК "Дәуір" - 2011. -384 б.
- Зинченко А.П. Статистика: учебник /А.П. Зинченко. – Москва: Колос С. - 2013.- 566 с.
- Шайтова Н. Статистика: оқу құралы/ Н. Шайтова -Астана: Фолиант - 2010-216 б.
Қосымша әдебиеттер
- "Мемлекеттік статистика туралы" 2010 жылғы 19 наурыздағы № 257-IV Қазақстан Республикасының Заңы (11.04.2019 ж. жағдай бойынша өзгерістермен және толықтырулармен)
- Практикум по теории статистики: Учебное пособие /Под ред. Шмойловой Р.А. – М.: Финансы и статистика. - 2016. - 372 с.
- Ниворожкина Л.И. Статистика: учебник для бакалавров: учебник /Москва: Дашков и К: Наука и спектр. - 2013. – 415 с.
- Авров А.П., Аврова Ю.А. Общая теория статистики: Алматы. - 2009 г.- 258 с.