Мәліметтерді талдау және экономиканы моделдеу

Байтикенова Гульжан Альпековна

Оқытушының портфолиосы

Сипаттама: Осы пән аясында әртүрлі деңгейдегі әлеуметтік-экономикалық процестерді сипаттайтын статистикалық деректерді өңдеу әдістері зерттеледі: халықаралық, елдер, салалар, кәсіпорындар. Топтастыру, орташалау, кластерлерді қалыптастыру, корреляциялық-регрессиялық талдау, дисперсиялық талдау, кемсітушілік талдау, уақыт қатарын талдау, болжау сияқты әдістерді меңгеру қабылданатын шешімдерді негіздеу үшін деректерден пайдалы ақпаратты алуға мүмкіндік береді.

Кредиттер саны: 5

Пәннің еңбек сыйымдылығы:

Жұмыс түрлері сағат
Дәрістер 15
Практикалық жұмыстар 30
Зертханалық жұмыстар
СӨЖО 30
СӨЖ 75
Қорытынды бақылау нысаны емтихан
Қорытынды бақылауды жүргізу нысаны

Компонент: Таңдау бойынша компонент

Цикл: Базалық пәндер

Мақсат
  • Статистикалық деректерден алынған құбылыстар мен процестерді басқару үшін пайдалы ақпарат алудан математикалық-статистикалық тәсілдер мен әдістерді, білімді және дағдыларды пайдалану арқылы білімді игеру және экономикалық ақпаратты өңдеу дағдыларын дамыту.
Міндет
  • 1) экономикалық үдерістерді үлгілеу және болжау саласында студенттердің теориялық және практикалық дайындығы; 2) студенттерді қосымша аналитикалық жұмыс үшін ыңғайлы нысанда деректерді енгізу әдістерін игеру; 3) статистикалық деректерді талдау үшін қолданбалы бағдарламалар пакеттерін әзірлеу және қолдану.
Оқыту нәтижесі: білу және түсіну
  • Білу және түсіну: 1) экономикалық сипаттағы статистикалық деректерді басқару шешімдерін талдау және қабылдау үшін ыңғайлы нысанға келтірудің математикалық әдістері; 2) тәуелділікті, үрдістерді, үлгілерді анықтаудың математикалық әдістерін; 3) экономикалық көрсеткіштерді модельдеу және болжаудың математикалық әдістерін; 4) факторлық талдау әдісі; 5) кластерлерді қалыптастыру және белгілеу тәсілдері; 6) сараптамалық деректерді өңдеу тәсілдері; 7) имитациялық модельдеуді жүргізу және белгілеу
Оқыту нәтижесі: білім мен ұғымды қолдану
  • Жасай білу керек: 1) статистикалық деректерді вариация серияларын, топтауды, орташа мәндерді қалыптастыру жолымен талдау үшін қолайлы нысанда келтіру; 2) деректерді графикалық түрде көрсету; 3) вариационды сериялардың сандық сипаттамаларын есептеп, қорытындылар туралы қорытынды жасайды; 4) әлеуметтiк-экономикалық құндылықтар мен индикаторлардың тәуелдiлiгiнiң болуын және дәрежесін анықтау; 5) әлеуметтік-экономикалық даму үрдістерін және үлгілерін айқындау; 6) уақыт серияларын талдау; 7) математикалық модельдеуді қолдану арқылы болжам жасау және оның нақтылығы мен сенімділігін бағалау; 8) экономиканың басқа да емес әдістерінің көмегімен болжам жасау; 9) кластерлерді қалыптастыру; 10) имитациялық модельдеуді жүзеге асырады; 11) сарапшы құралдармен алынған деректерді өңдеу.
Оқыту нәтижесі: талқылай білуді қалыптастыру
  • Облыстың, елдің,сондай-ақ жеке кәсіпорынның одан әрі дамуының әлеуметтік-экономикалық дамуының ерекшеліктерін, тәуелділігін, үрдістерін, болжамдарына байланысты қорытынды жасай білуі.
Оқыту нәтижесі: коммуникативтік қабілеттіліктер
  • Басқарудың кез-келген деңгейінде қалыптасқан тұжырымдарды дәлелдеу, тұжырымдау, түсіндіру және жеткізуді білу.
Оқыту нәтижесі: Оқу дағдылары немесе сабаққа қабілеттілігі
  • Қолданбалы статистикалық бағдарламалардың өзіндік зерттеу дағдылары.
Оқыту әдістері

1) информационно-коммуникационные технологии обучения; 2) предметно-ориентированные технологии обучения

Білім алушының білімін бағалау

Оқытушы ағымдағы бақылау жұмыстарының барлық түрлерін жүргізеді және академиялық кезеңде екі рет білім алушылардың ағымдағы үлгеріміне тиісті баға береді. Ағымдағы бақылау нәтижелері бойынша 1 және 2 рейтинг қалыптастырылады. Білім алушының оқу жетістіктері 100 балдық шкала бойынша бағаланады, Р1 және Р2 қорытынды бағасы ағымдағы үлгерім бағасынан орташа арифметикалық ретінде шығарылады. Академиялық кезеңде білім алушының жұмысын бағалауды пән бойынша тапсырмаларды тапсыру кестесіне сәйкес оқытушы жүзеге асырады. Бақылау жүйесі жазбаша және ауызша, топтық және жеке формаларды біріктіре алады.

Кезең Тапсырма түрі Өлшем
1  рейтинг Задачи на определение типа экономических данных 0-100
Задачи на расчет средних величин
Задачи на расчет показателей вариации
Задачи на построение парной линейной модели данных методом наименьших квадратов и оценка качества модели
Задачи на построение парных нелинейных моделей данных методом наименьших квадратов и оценка качества модели
2  рейтинг Задачи на выбор наилучшего варианта сглаживания временного ряда 0-100
Задачи на построение многофакторной модели и ее оптимизации
Задачи на построение прогнозов неэконометрическими методами и выбор наиболее надежного метода
Задачи на формирование кластеров
Задачи на сокращение размерности признакового пространства
Қорытынды бақылау емтихан 0-100
Жұмыс түрлері бойынша оқыту нәтижелерін бағалау саясаты
Тапсырма түрі 90-100 70-89 50-69 0-49
Өте жақсы Жақсы Қанағаттанарлық Қанағаттанарлықсыз
Работа на практических занятиях Выполнил практическую работу в полном объеме, в ответе правильно выполняет вычисления. При ответе на вопросы правильно понимает сущность вопроса, умеет применять знания в новой ситуации, может установить связь между изучаемым изучаемым и ранее изученным материалом, а также с материалом, усвоенным при изучении других дисциплин. Выполнил требования к оценке 5, но допущены 2-3 недочета. Ответ обучающего на вопросы удовлетворяет основным требованиям к оценке 5, но дан без применения знаний в новой ситуации, без использования связей с ранее изученным материалом и материалом, усвоенным при изучении других дисциплин. Допущены одна ошибка или не более двух недочетов, обучающийся может исправить их самостоятельно или с небольшой помощью преподавателя. Выполнил работу не полностью, но не менее 50% объема практической работы, что позволяет получить правильные результаты и выводы. в ходе проведения работы были допущены ошибки. При ответе на вопросы обучающийся правильно понимает сущность вопроса, но в ответе имеются отдельные проблемы в усвоении вопросов курса, не препятствующие дальнейшему усвоению программного материала. Допущено не более одной грубой ошибки и двух недочетов. Выполнил работу не полностью или объем выполненной части работ не позволяет сделать правильных выводов. При ответе на вопросы демонстрирует не владение основными знаниями и умениями в соответствии с требованиями программы. Допущены больше ошибок и недочетов, чем необходимо для оценки 3 или не может ответить нина один из поставленных вопросов.
Коллоквиум (сдача опорных схем) Обучающийся демонстрирует системные теоретические знания, владеет терминологией, логично и последовательно объясняет сущность явлений и процессов, делает аргументированные выводы и обобщения, приводит примеры. Обучающийся демонстрирует прочные теоретические знания, владеет терминологией, логично и последовательно объясняет сущность явлений и процессов, делает аргументированные выводы и обобщения, приводит примеры, но при этом делает несущественные ошибки, которые быстро исправляет самостоятельно или после незначительной коррекции преподавателем. Обучающийся демонстрирует неглубокие теоретические знания, проявляет слабо сформированные навыки анализа явлений и процессов, недостаточное умение делать аргументированные выводы и приводить примеры, показывает недостаточное владение терминологией, делает ошибки, которые может исправить только при коррекции преподавателем. Обучающийся демонстрирует незнание теоретических основ предмета, несформированные навыки анализа вялений и процессов, не умеет делать аргументированные выводы и приводить примеры, не владеет терминологией, делает ошибки, которые не может исправить даже при коррекции преподавателем, отказывается отвечать.
Задание в тестовой форме для рубежного контроля 100-90 % правильных ответов 89-70 % правильных ответов 69-50 % правильных ответов 49-0 % правильных ответов
Письменный экзамен (итоговый) 100-90 % правильных ответов 89-70 % правильных ответов 69-50 % правильных ответов 49-0 % правильных ответов
Бағалау нысаны

Пән бойынша білім алушының білімін қорытынды бағалау 100 баллдық жүйе бойынша жүзеге асырылады және:

  • Емтиханда алынған нәтиженің 40%;
  • Ағымдағы үлгерімнің 60% - ы.

Қорытынды бағаны есептеу формуласы:

И= 0,6 Р12 +0,4Э
2

 

мұндағы, Р1, Р2-тиісінше бірінші, екінші рейтингті бағалаудың сандық эквиваленттері;

Э - емтихандағы бағаның сандық баламасы.

Қортынды әріптік бағасы және оның балдық сандық эквиваленті:

Төрт балдық жүйе бойынша цифрлық баламаға сәйкес келетін білім алушылардың оқу жетістіктерін бағалаудың әріптік жүйесі:

Әріптік жүйе бойынша бағалар Балдардың сандық эквиваленті Балдар (%-тік құрамы) Дәстүрлі жүйе бойынша бағалар
A 4.0 95-100 Өте жақсы
A- 3.67 90-94
B+ 3.33 85-89 Жақсы
B 3.0 80-84
B- 2.67 75-79
C+ 2.33 70-74
C 2.0 65-69 Қанағаттанарлық
C- 1.67 60-64
D+ 1.33 55-59
D 1.0 50-54
FX 0.5 25-49 Қанағаттанарлықсыз
F 0 0-24
Дәріс сабақтарының тақырыптары
  • Экономические данные и методы их обработки: роль информации, данных в принятии управленческих решений; типы экономических данных; роль математических методов в обработке статистических данных; базовые понятия математической статистики
  • Первичная обработка статистических данных с помощью средних величин: аналитические и структурные средние
  • Первичная обработка статистических данных с помощью показателей вариации: дисперсия, средние отклонения, коэффициент вариации; виды дисперсии; дисперсионный анализ статистических данных
  • Корреляционный анализ данных
  • Регрессионный анализ данных
  • Сокращение размерности признакового пространства
  • Регрессионный анализ данных
  • Прогнозирование социально-экономических процессов: эконометрические методы
  • Построение прогнозов не эконометрическими методами
  • Классификация многомерных наблюдений
  • Обработка экспертных оценок
  • Имитационное моделирование
Негізгі әдебиет
  • 1 Мхитарян В.С. Анализ данных. Учебник. - М.: Юрайт, 2018. 2 Светуньков И.В. Методы социально-экономического прогнозирования в двух томах. Учебник и практикум для академического бакалавриата. – М.: Юрайт, 2018. 3 Садовникова Н.А. Анализ временных рядов и прогнозирование. Учебник. – М.: Синергия, 2016. 4 Невская Н.А. Макроэкономическое планирование и прогнозирование. Учебник и практикум для академического бакалавриата. – М.: Юрайт, 2016. 5 Клинов В.Г. Прогнозирование долгосрочных тенденций в развитии мирового хозяйства. Учебное пособие. – М.: Магистр, 2017. 6 Эконометрика: учебник / под ред. И.И. Елисеевой. – М.: Проспект, 2014. 7 Антохонова И.В. Методы прогнозирования социально-экономических процессов: учебное пособие. – М.: Юрайт, 2018.
Қосымша әдебиеттер
  • 1) Сигал А.В. Моделирование экономики. Учебное пособие.-М.: Инфра-М, 2021. 2) Орлова И.В. Экономико-математические методы и модели. Компьютерное моделирование. Учебное пособие. - М.: Вузовский учебник, 2018. 3) Козлов А.Ю., Мхитарян В.С. Статистический анализ данных в MS Excel. Учебное пособие.-М.: Инфра-М, 2019.