Экономикадағы математика
Сипаттама: Сызықты және векторлық алгебра элементтері; аналитикалық геометрия элементтері; математикалық талдауға кіріспе; бір және көп айнымалы функциялардың дифференциалдық есептеулері. Бұл бөлімдерді білу экономикадағы, жоспарлаудағы және болжаудағы практикалық міндеттерді шешудің модельдері мен әдістерін терең игеруге мүмкіндік береді.
Кредиттер саны: 5
Пререквизиты:
- Математика. Мектеп курсы
Пәннің еңбек сыйымдылығы:
Жұмыс түрлері | сағат |
---|---|
Дәрістер | 15 |
Практикалық жұмыстар | 30 |
Зертханалық жұмыстар | |
СӨЖО | 30 |
СӨЖ | 75 |
Қорытынды бақылау нысаны | емтихан |
Қорытынды бақылауды жүргізу нысаны | Жазбаша емтихан |
Компонент: ЖОО компоненті
Цикл: Базалық пәндер
Мақсат
- «Экономикадағы математика» пәнін оқытудың мақсаты:Студент пәннің негізгі ұғымдары туралы білімдерді меңгере отырып, ілімдердің және негізгі формулалардың дәлелдеулерін, шексіз аз шамаларды салытыру теориясын ұғып –түсініп, экономикалық есептерді шешу үшін қажетті функциялар теориясының математикалық аппараты қолданылатын практикалық есептерді шеше білу керек
Міндет
- «Экономикадағы математика» пәнін меңгергеннен кейін пән бойынша негізгі іргелi ұғымдар жүйесін, , әдістер мен процедураларды білу; математикалық тіл мен математикалық символиканы меңгеру, математикалық модельдеу туралы түсінікке ие болу; схемаларды, кестелерді түсіну, ауызша материалды математикалық өрнектерге түрлендіру; нақты құбылыстар мен процестердің математикалық моделін құра білу, математиканың қолданбалы аспектілері туралы түсінікке ие болу;-есептерді шешу логикасын және нәтиженің маңыздылығын бағалау, ойлау мәдениетін қалыптастырып шығармашылық қызмет тәжірибесіне қолдана білу.
Оқыту нәтижесі: білу және түсіну
- Интеллекталды дамыған және сыни ойлай білетін экономистің жеке тұлға ретінде қалыптасуына қажетті математика саласындағы базалық білімдермен қаруланған.
Оқыту нәтижесі: білім мен ұғымды қолдану
- Дәстүрлі әдістер негізінде математикалық әдістерді қолданып, экономикалық үлгілердің аналитикалық есептеулерін жүргізеді.
Оқыту нәтижесі: талқылай білуді қалыптастыру
- Математикалық әдістерді пайдалана отырып, басқару шешімдерін тиімділігін бағалап, бизнес-тәуекелдерді анықтап, бизнес тиімділігін талдай алады.
Оқыту нәтижесі: коммуникативтік қабілеттіліктер
- Тиімді өз көзқарасын дұрыс қорғап, жеке және командада пайдаланылатын математикалық әдістер экономикалық мәселелерді шешу үшін жұмыс жасап, жаңа шешімдер ұсынады; командасы үшін өз пікірін және олардың санасып, пікірін жүзеге асыруға қабілеті бар.
Оқыту нәтижесі: Оқу дағдылары немесе сабаққа қабілеттілігі
- Болашақ қызметі үшін қажетті негізгі білім мен магистратурада, үздіксіз білім дағдылары толықтыру мен жаңаруын меңгеріп, экономиканың ғылыми-зерттеу саласында математикалық әдістерді қолданады.
Оқыту әдістері
традициялық
Білім алушының білімін бағалау
Оқытушы ағымдағы бақылау жұмыстарының барлық түрлерін жүргізеді және академиялық кезеңде екі рет білім алушылардың ағымдағы үлгеріміне тиісті баға береді. Ағымдағы бақылау нәтижелері бойынша 1 және 2 рейтинг қалыптастырылады. Білім алушының оқу жетістіктері 100 балдық шкала бойынша бағаланады, Р1 және Р2 қорытынды бағасы ағымдағы үлгерім бағасынан орташа арифметикалық ретінде шығарылады. Академиялық кезеңде білім алушының жұмысын бағалауды пән бойынша тапсырмаларды тапсыру кестесіне сәйкес оқытушы жүзеге асырады. Бақылау жүйесі жазбаша және ауызша, топтық және жеке формаларды біріктіре алады.
Кезең | Тапсырма түрі | Өлшем |
---|---|---|
1 рейтинг | Коллоквиум | 0-100 |
ЖҮТ 1.1, 1.2 | ||
ЖҮТ 2.1, 2.2 | ||
ЖҮТ 3.1, 3.2 | ||
Аралық бақылаулар | ||
Аралық бақылаулар | ||
2 рейтинг | Коллоквиум | 0-100 |
ЖҮТ 5.1, 5.2 | ||
Аралық бақылаулар | ||
ЖҮТ 6.1, 6.2, 6.3 | ||
ЖҮТ 10.1, 10.2 | ||
Аралық бақылаулар | ||
Қорытынды бақылау | емтихан | 0-100 |
Жұмыс түрлері бойынша оқыту нәтижелерін бағалау саясаты
Тапсырма түрі | 90-100 | 70-89 | 50-69 | 0-49 |
---|---|---|---|---|
Өте жақсы | Жақсы | Қанағаттанарлық | Қанағаттанарлықсыз | |
Бақылау сұрақтары бойынша сұхбат (коллоквиум) | Жүйелі түрде теориялық білімін көрсетеді, терминологияны меңгереді, құбылыстар мен процестердің мәнін логикалық және дәйекті түрде түсіндіреді, дәлелді қорытындылар мен жалпылаулар жасайды, мысалдар келтіреді, монологтық сөйлеуде еркін сөйлейді және нақтылау сұрақтарына жылдам жауап бере алады. | 1. Жақсы теориялық білімді көрсетеді, терминологияны біледі, логикалық және дәйекті түрде мәнін, құбылыстары мен процестерін түсіндіреді, дәлелді тұжырымдар мен жалпылаулар жасайды. 2. Мысалдар келтіреді, монологиялық сөйлеуді еркін меңгергендігін көрсетеді, бірақ өз бетінше немесе шамалы оқытушының түзетуімен түзететін маңызды емес қателіктер жібереді. | 1.Нашар теориялық білімді көрсетеді, құбылыстар мен процестерді талдаудың нашар қалыптасқан дағдыларын, дәлелді қорытынды жасай алмайтындығын және мысалдар келтіре алмайтындығын көрсетеді. 2. Монологиялық сөйлеуді, терминологияны, логиканы және презентация дәйектілігін жете білмейді, оқытушы түзеткен кезде ғана түзете алатын қателіктер жібереді. | 1. Пәннің теориялық негіздерін білмегендігін, құбылыстар мен процестерді талдаудың қалыптаспаған дағдыларын көрсетеді, дәлелді қорытынды жасай алмайды және мысалдар келтіре алмайды. 2. Монологиялық сөйлеуді нашар меңгергендігін көрсетеді, терминологияны білмейді, презентацияның қисындылығы мен дәйектілігінің жоқтығын көрсетеді, тіпті мұғалім түзете алмайтын қателіктер жібереді, сабаққа жауап беруден бас тартады. |
ЖҮТ (жеке үй тапсырмасы) немесе жазбаша жұмыс / емтихан | 1. Қажетті әрекеттер тізбегін сақтай отырып, практикалық жұмысты толық көлемде орындайды. 2. Жауапта барлық жазбаларды, кестелерді, суреттерді, сызбаларды, графиктерді, есептеулерді дұрыс және ұқыпты орындайды. 3. Қателерді талдауды дұрыс орындайды. 4. Сұрақтарға жауап беру кезінде ол сұрақтың мәнін дұрыс түсінеді, негізгі ұғымдарды дәл анықтайды және түсіндіреді. 5. Жауапты жаңа мысалдармен сүйемелдейді, білімді жаңа жағдайда қолдана алады. 6. Зерттелген және бұрын зерттелген материал, сондай-ақ басқа пәндерді оқу кезінде алынған материал арасында байланыс орната алады. | 1. "5" бағасына қойылатын талаптарды орындады, бірақ 2-3 кемшіліктер жіберілді. 2. Білім алушының сұрақтарға жауабы 5-ке жауапқа қойылатын негізгі талаптарды қанағаттандырады, бірақ жаңа жағдайда білімді қолданбай, бұрын зерттелген материалмен және басқа пәндерді оқу кезінде игерілген материалмен байланысты пайдаланбай беріледі. 3. Бір қателік немесе екіден көп емес кемшілік жіберілді, білім алушы оларды дербес немесе оқытушының аздаған көмегі арқылы түзете алады. | 1. Жұмысты толық орындамады, бірақ практикалық жұмыс көлемінің кем дегенде 50% - ы, бұл дұрыс нәтижелер мен қорытындылар алуға мүмкіндік береді. 2.Жұмыс барысында қателіктер жіберілді. 3.Сұрақтарға жауап беру кезінде білім алушы сұрақтың мәнін дұрыс түсінеді, бірақ жауапта бағдарламалық материалды одан әрі игеруге кедергі келтірмейтін курс сұрақтарын игеруде жекелеген проблемалар бар. 4.Бір өрескел қателік пен екі кемшіліктен артық емес жіберілді. | 1. Жұмысты толық орындамады немесе жұмыстың орындалған бөлігінің көлемі дұрыс қорытынды жасауға мүмкіндік бермейді. 2. Сұрақтарға жауап беру кезінде бағдарламаның талаптарына сәйкес негізгі білім мен дағдыларды меңгермегендігін көрсетеді. 3.Орташа бағалау үшін қажет болғаннан көп қателіктер мен кемшіліктер жіберілді немесе қойылған сұрақтардың ешқайсысына жауап бере алмайды. |
Бағалау нысаны
Пән бойынша білім алушының білімін қорытынды бағалау 100 баллдық жүйе бойынша жүзеге асырылады және:
- Емтиханда алынған нәтиженің 40%;
- Ағымдағы үлгерімнің 60% - ы.
Қорытынды бағаны есептеу формуласы:
И= 0,6 | Р1+Р2 | +0,4Э |
2 |
мұндағы, Р1, Р2-тиісінше бірінші, екінші рейтингті бағалаудың сандық эквиваленттері;
Э - емтихандағы бағаның сандық баламасы.
Қортынды әріптік бағасы және оның балдық сандық эквиваленті:
Төрт балдық жүйе бойынша цифрлық баламаға сәйкес келетін білім алушылардың оқу жетістіктерін бағалаудың әріптік жүйесі:
Әріптік жүйе бойынша бағалар | Балдардың сандық эквиваленті | Балдар (%-тік құрамы) | Дәстүрлі жүйе бойынша бағалар |
---|---|---|---|
A | 4.0 | 95-100 | Өте жақсы |
A- | 3.67 | 90-94 | |
B+ | 3.33 | 85-89 | Жақсы |
B | 3.0 | 80-84 | |
B- | 2.67 | 75-79 | |
C+ | 2.33 | 70-74 | |
C | 2.0 | 65-69 | Қанағаттанарлық |
C- | 1.67 | 60-64 | |
D+ | 1.33 | 55-59 | |
D | 1.0 | 50-54 | |
FX | 0.5 | 25-49 | Қанағаттанарлықсыз |
F | 0 | 0-24 |
Дәріс сабақтарының тақырыптары
- Екінші және үшінші ретті анықтауыштарды есептеу жолдары
- Матрица және оларға қолданылатын амалдар
- Сызықты теңдеулер жүйесі және оларды шешу әдістері
- Векторларға сызықты амалдар қолдану
- Векторлардың векторлық көбейтіндісі, аралас көбейтіндісі
- Жазықтықтың жалпы теңдеуі және дербес жағдайлары теңдеуі
- 2-ретті қисықтар, олардың канондық түрлері
- Функция және оның қасиеттері
- Шексіз үлкен және шексіз аз функциялар арасындағы байланыс
- Функцияның туындысы
- Жоғарғы ретті туындылар
- Функцияны зерттеу: Функцияның өсу, кему шарттары
- Бірнеше айнымалы функция ұғымы
- Градиент
- Екі айнымалы функцияның экстремумдары, ең үлкен және ең кіші мән
Негізгі әдебиет
- 1. Н.Ш.Кремер, Высшая математика для экономистов - М. : ЮНИТИ, 2009. - 471 c , 2. В.И.Малыхин. Высшая математика. Учебное пособие для студентов экономических специальностей вузов. М.: «ИНФРА-М», 2006г. 3. Хисамиев Н.Г., Тыныбекова, С. Д., Конырханова А.А., Математика. Учебное пособие. 1 часть–Усть-Каменогорск: ВКГТУ, 2006. 4 Хисамиев Н.Г., Тыныбекова, С. Д., Конырханова А.А., Математика. Учебное пособие, 2 часть–Усть-Каменогорск: ВКГТУ, 2006. - 237 с., 5. Гусятников П.Б., Резниченко С.В.Векторная алгебра в примерах и задачах. М.: Высш. школа, 2008г.,6. Тыныбекова С. Д., Рахметулина Ж.Т., Конырханова А.А. «Теория вероятностей и математическая статистика в вопросах и задачах» Усть-Каменогорск: ВКГТУ, 2012. - 121 c.