Search engine optimization and marketing

Sizov Mikhail Vladimirovich

The instructor profile

Description: This discipline provides students with the acquisition of practical skills and the formation of professional competencies in the field of marketing aimed at improving search engine optimization of the organization's Internet sites. The course program covers the following issues: search marketing technologies, the system of marketing activity and the specifics of SEO optimization, techniques and methods for improving search engine optimization activities of targeted Internet resources.

Amount of credits: 5

Пререквизиты:

  • Principles of Marketing

Course Workload:

Types of classes hours
Lectures 15
Practical works 30
Laboratory works
SAWTG (Student Autonomous Work under Teacher Guidance) 30
SAW (Student autonomous work) 75
Form of final control Exam
Final assessment method

Component: Component by selection

Cycle: Base disciplines

Goal
  • обучение методам изучения и оценки поведения потребителей на рынке, выявление рыночных возможностей и конкурентных преимуществ.
Objective
  • 1) Проведение опросов и наблюдений; 2) составление SWOT - анализа; 3) Сегментация рынка и позиционирование товаров. 4) Разработка и оптимизация ЭММ.
Learning outcome: knowledge and understanding
  • Освоить проведение поисковых исследований и составления прогнозов на их основе.
Learning outcome: applying knowledge and understanding
  • Знать  методологию анализа внутренней и внешней среды предприятия; сильные и слабые стороны работы предприятия.
Learning outcome: formation of judgments
  • понимать роли и значения информации в процессе управления маркетингом
Learning outcome: communicative abilities
  • ставить цели и формулировать задачи, связанные с реализацией профессиональных функций в сфере маркетинга
Learning outcome: learning skills or learning abilities
  • владеть методами анализа и оптимизации инновационных и традиционных рынков
Key reading
  • 1. Аакер Д., Куман В., Дэй Дж. Маркетинговые исследования, 7 – е издание Питер, 2014 – 812с. 2. Гранецкий В.Н. Модели маркетинга для исследования потребительского рынка./ Учеб. Пособие./ Усть-Каменогорск, 2010. – 64с. 3. Голубков Е.П. Основы маркетинга. - М.: Дело, 2016. – 651с. 4. Жакенова Г.И, Гранецкий В.Н. Маркетинг: Учебное пособие. – Усть-Каменогорск: ВКГТУ, 2014. – 184 с. 3. Котлер Ф. Маркетинг менеджмент.– СПб: Питер Ком, 2008. - 896с. 4. Конурбаева Ж.Т., Гранецкий В.Н., Рахимбердинова М.У. Маркетинг: Учебное пособие. – Усть-Каменогорск: ВКГТУ, 2016. – 245 с.