Ақпараттық процестерді моделдеу

Котлярова Ирина Александровна

Оқытушының портфолиосы

Сипаттама: Пән ақпараттық жүйелерді моделдеу теориясының іргелі негіздерін және оларда өтетін үдерістерді, компьютерлік модельдерді жасау әдістемесін, UML тілін және оның құрылымын қарастырады. Модельдеудің қазіргі заманауи аспаптық жүйелерімен жұмыс туралы түсініктерін қалыптастырады

Кредиттер саны: 5

Пререквизиты:

  • Информациялы-коммуникацилық технологиялар

Пәннің еңбек сыйымдылығы:

Жұмыс түрлері сағат
Дәрістер 15
Практикалық жұмыстар
Зертханалық жұмыстар 30
СӨЖО 30
СӨЖ 75
Қорытынды бақылау нысаны емтихан
Қорытынды бақылауды жүргізу нысаны

Компонент: Таңдау бойынша компонент

Цикл: Базалық пәндер

Мақсат
  • Әр түрлі жүйелердегі ақпараттық үдерістерді модельдеу әдістемесі мен технологиясын меңгерген мамандарды даярлау.
Міндет
  • жүйелік талдау әдістері мен модельдеу туралы түсініктер қалыптастыру
  • ақпараттық үдерістерді модельдеудің негізгі тілдерімен таныстыру
  • ақпараттық үдерістердің модельдерін әзірлеудің әдістемесімен меңгеру
Оқыту нәтижесі: білу және түсіну
  • ақпараттық үдерістерді жүйелік талдау және модельдеу әдістері туралы білімдерін көрсету
Оқыту нәтижесі: білім мен ұғымды қолдану
  • даярлау профиліне сәйкес объектілер мен үдерістерін ақпараттық сипаттауға арналған құралдарды игеру
  • қолданбалы есептерді шешуде талдау және модельдеу әдістерін қолдану
  • Visual UML және Bpwin құралдарын қолдана отырып әртүрлі санаттағы жүйелер модельдерін тұрғызу
Оқыту нәтижесі: талқылай білуді қалыптастыру
  • ақпараттық үдерістердің құрылымы, құрамы және қасиеттері туралы пайымдауды қалыптастыру
Оқыту нәтижесі: коммуникативтік қабілеттіліктер
  • командада жұмыс істеу, өз көзқарасынқорғау, ақпараттық үдерістер мен жүйелерді сипаттау және талдау әдістері бойынша жаңа шешімдер ұсыну
Оқыту нәтижесі: Оқу дағдылары немесе сабаққа қабілеттілігі
  • қажетті ақпаратты жинау, оны жүйелеу және жалпылау, алған білімді ақпараттық үдерістерді модельдеуде пайдалану
Оқыту әдістері

интерактивная лекция (применение следующих активных форм обучения: ведомая (управляемая) дискуссия или беседа; демонстрация слайдов или учебных фильмов; мозговой штурм; мотивационная речь);

информационно-коммуникационная (например, занятия в компьютерном классе с использованием различных операционных систем и профессиональных пакетов прикладных программ);

поисково-исследовательская (самостоятельная исследовательская деятельность студентов в процессе обучения).

Білім алушының білімін бағалау

Оқытушы ағымдағы бақылау жұмыстарының барлық түрлерін жүргізеді және академиялық кезеңде екі рет білім алушылардың ағымдағы үлгеріміне тиісті баға береді. Ағымдағы бақылау нәтижелері бойынша 1 және 2 рейтинг қалыптастырылады. Білім алушының оқу жетістіктері 100 балдық шкала бойынша бағаланады, Р1 және Р2 қорытынды бағасы ағымдағы үлгерім бағасынан орташа арифметикалық ретінде шығарылады. Академиялық кезеңде білім алушының жұмысын бағалауды пән бойынша тапсырмаларды тапсыру кестесіне сәйкес оқытушы жүзеге асырады. Бақылау жүйесі жазбаша және ауызша, топтық және жеке формаларды біріктіре алады.

Кезең Тапсырма түрі Өлшем
1  рейтинг Лабораторная работа 1 0-100
Лабораторная работа 2
Лабораторная работа 3
Тест рубежного контроля 1
2  рейтинг Лабораторная работа 4 0-100
Лабораторная работа 5
Лабораторная работа 6
Тест рубежного контроля 2
Қорытынды бақылау емтихан 0-100
Жұмыс түрлері бойынша оқыту нәтижелерін бағалау саясаты
Тапсырма түрі 90-100 70-89 50-69 0-49
Өте жақсы Жақсы Қанағаттанарлық Қанағаттанарлықсыз
Бағалау нысаны

Пән бойынша білім алушының білімін қорытынды бағалау 100 баллдық жүйе бойынша жүзеге асырылады және:

  • Емтиханда алынған нәтиженің 40%;
  • Ағымдағы үлгерімнің 60% - ы.

Қорытынды бағаны есептеу формуласы:

И= 0,6 Р12 +0,4Э
2

 

мұндағы, Р1, Р2-тиісінше бірінші, екінші рейтингті бағалаудың сандық эквиваленттері;

Э - емтихандағы бағаның сандық баламасы.

Қортынды әріптік бағасы және оның балдық сандық эквиваленті:

Төрт балдық жүйе бойынша цифрлық баламаға сәйкес келетін білім алушылардың оқу жетістіктерін бағалаудың әріптік жүйесі:

Әріптік жүйе бойынша бағалар Балдардың сандық эквиваленті Балдар (%-тік құрамы) Дәстүрлі жүйе бойынша бағалар
A 4.0 95-100 Өте жақсы
A- 3.67 90-94
B+ 3.33 85-89 Жақсы
B 3.0 80-84
B- 2.67 75-79
C+ 2.33 70-74
C 2.0 65-69 Қанағаттанарлық
C- 1.67 60-64
D+ 1.33 55-59
D 1.0 50-54
FX 0.5 25-49 Қанағаттанарлықсыз
F 0 0-24
Дәріс сабақтарының тақырыптары
  • Понятие «информационный процесс»
  • Информационные процессы в системах управления
  • Информационные процессы в системах передачи информации
  • Модели информационных процессов передачи, обработки, накопления данных
  • Основы моделирования информационных процессов
  • Классификация моделей (физические, математические, описательные, графические, концептуальные, логические, алгоритмические)
  • Математические схемы моделирования систем
  • Типовые информационные процессы и их модели
  • Базовые информационные процессы и их классификация
  • Модели процесса передачи данных
  • Модели процесса хранения и накопления данных
  • Объектно-ориентированное моделирование
  • Язык UML
  • Моделирование динамических и гибридных систем Понятие динамической и событийно-управляемой системы, гибридные системы
  • Моделирование процессов
Негізгі әдебиет
  • Теория информационных процессов и систем : учебник /Ю. Ю. Громов, В. Е. Дидрих, О. Г. Иванова, В. Г. Однолько. – Тамбов : Изд-во ФГБОУ ВПО «ТГТУ», 2014. – 172 с.
  • Шкундин С.З. Теория информационных процессов и систем: учебное пособие / С.З. Шкундин, В.Ш. Берикашвили. – М.: Горная книга, 2012. – 475 с
  • Зиновьев, В. В. Моделирование процессов и систем : учебное пособие / В. В. Зиновьев, А. Н. Стародубов, П. И. Николаев. — Кемерово : КузГТУ имени Т.Ф. Горбачева, 2016. — 146 с.
  • Горлушкина Н.Н. Системный анализ и моделирование информационных процессов и систем. – СПб: Университет ИТМО, 2016. – 120 с.
  • Иванов Д. Ю., Новиков Ф. А. Основы моделирования на UML: Учеб. пособие. – СПб.: Изд-во Политехн. ун-та, 2010. – 249с.
  • Цуканова О. А. Методология и инструментарий моделирования бизнес-процессов: учебное пособие – СПб.: Университет ИТМО, 2015. – 100 с.
Қосымша әдебиеттер
  • Прохорова, И.А. Теория систем и системный анализ: учебное пособие/И.А. Прохорова. – Челябинск: Издательский центр ЮУрГУ, 2013.
  • Советов, Б. Я. Моделирование систем : учебник для вузов (бакалавр) / Б. Я. Советов, С. А. Яковлев. - 7-е изд. - М. : Изд-во Юрайт, 2012. - 343 с.
  • Спицина И.А. Системный анализ и моделирование информационных систем : учебное пособие / И.А. Спицина, К.А. Аксенов ; М во науки и высшего образования РФ.— Екатеринбург : Изд-во Урал. ун-та, 2021.— 118 с.
  • https://coderlessons.com/tutorials/kompiuternoe-programmirovanie/uchebnik-uml/uchebnik-uml
  • Арлоу Д., Нейштадт И. UML 2 и Унифицированный процесс. Практический объектно-ориентированный анализ и проектирование, 2¬е издание. – Пер. с англ. – СПб: Символ Плюс, 2007. – 624 с., ил. ISBN-13: 978-5-93286-094-6