Жарықтандыру электр қоңдырғыларын жобалау
Сипаттама: Пән жарықтандыру қондырғыларын жобалау саласындағы зерттеулердің негіздерін қарастырады. Жарықтандырудың және спектрлік өлшемдердің негізгі принциптері мен әдістерін зерттеу. Жарық өрістерінің жарық инженерлік өлшемдерін, жарық көздерінің параметрлерін жүргізу үшін білім алу. Жарық көздерінің жұмыс істеу принциптерін оқу. Техникалық, экологиялық, эстетикалық параметрлері бойынша жарық көздерін саналы таңдау үшін білім алу.
Кредиттер саны: 5
Пререквизиты:
- Электротехниканың теориялық негіздері II
Пәннің еңбек сыйымдылығы:
Жұмыс түрлері | сағат |
---|---|
Дәрістер | 15 |
Практикалық жұмыстар | 30 |
Зертханалық жұмыстар | |
СӨЖО | 30 |
СӨЖ | 75 |
Қорытынды бақылау нысаны | емтихан |
Қорытынды бақылауды жүргізу нысаны | жазбаша емтихан |
Компонент: ЖОО компоненті
Цикл: Кәсіптік пәндер
Мақсат
- Пәнді оқыту мақсаты электрлік жарықтандыру, жарықтандыру қондырғыларының түрлері, жарықтандыру және электрлік дизайнды дамыту саласындағы білімді талап ететін пән бойынша курстың шеңберінде электротехниканың кәсіби дайындығы болып табылады. Пәнді оқу мақсаты сонымен қатар мамандықтың басқа пәндерін оқып үйрену үшін қажетті теориялық негіздерді, электр жарықтандырудың электрлік және жарықтандыру техникалық бөлігін, жарықтандыру қондырғыларының жекелеген түрлерін жобалаудағы практикалық дағдыларды, ақпараттық материалдармен жұмыс істеу бойынша өзіндік жұмыс дағдысын меңгеру болып табылады.
Міндет
- Пәндерді зерделеу міндеті жарық көздері мен шамдар түрлерін таңдауда, шамдарды орнатудың ең қолайлы биіктіктері мен оларды орналастыру жоспарлануда, жарықтандыру қондырғыларының сапалық сипаттамалары анықталған.
Оқыту нәтижесі: білу және түсіну
- Оқушылар білуі керек: • жарық көздерін таңдаудағы және оларды жарықтандырудағы талаптарды негіздеу бойынша ғылыми-техникалық ақпараттың негізгі көздері; • жарық техникасының негізгі ұғымдары мен терминдері, жарық элементтері мен шамалары • жарықтандыру жабдығының техникалық сипаттамаларын жарықтандыру, жарықтандыру және жарықтандыру құрылғылары, арматура ауқымы • жарықтандыру қондырғыларын электрмен жабдықтау.
Оқыту нәтижесі: білім мен ұғымды қолдану
- Қабілеті: • жеке тапсырма бойынша өндірісті жасанды жарықтандыруды есептеудің нормативтік әдістерін дербес түсініп, оларды бір мезгілде талаптарды қанағаттандыруға және тапсырманы шешуге қолдануға; • белгіленген аумақ немесе жұмыс аймағы үшін жарықтандыру жүйесін, жарық көзін, шамды таңдау; берілген объектінің жұмыс орындарында қалыпты жарықтандыруды негіздеу; • Бөлмедегі беттердің (төбелер, қабырғалар, еден) көрінетін коэффициенттерін бағалау;
Оқыту нәтижесі: талқылай білуді қалыптастыру
- • белгіленген аумақ немесе жұмыс аймағы үшін жарықтандыру жүйесін, жарық көзін, шамды таңдау; • жұмыс аймағының жалпы жарықтылығын есептеу; • жарықтандыруды және электр энергиясын есептеу кезінде қолданылатын аспаптар компоненттерінің техникалық параметрлері туралы ақпарат; • Жарық көздерін таңдауды негіздейтін жарық параметрлерін есептеу кезінде алынған ақпаратты қолдану дағдылары.
Оқыту нәтижесі: коммуникативтік қабілеттіліктер
- • ғылыми-техникалық ақпараттарды іздестіру, талдау және осы сайттың нормаланған жарықтандыру талаптарын қамтамасыз ету үшін қажетті компоненттерді таңдау.
Оқыту нәтижесі: Оқу дағдылары немесе сабаққа қабілеттілігі
- мамандықтың басқа пәндерін оқып-үйренуге қажетті теориялық негіздерді алу, электр жарықтандырудың электрлік және жарықтандыру техникалық бөліктерін, жарықтандыру қондырғыларының жекелеген түрлерін жобалаудағы практикалық дағдыларды, ақпараттық материалдармен жұмыс істеу бойынша өзіндік жұмыс дағдысын меңгеру.
Оқыту әдістері
интерактивті дәріс (оқытудың келесі белсенді түрлерін қолдану: басқарылатын пікірталас немесе әңгіме; слайдтарды немесе оқу фильмдерін көрсету; миға шабуыл; мотивациялық сөйлеу)
проблемалық дәріс (жүйелі түрде модельденген проблемалық жағдайлар мен шешілуі керек тапсырмалардың логикасына сүйенеді)
берілген шарттар негізінде әртүрлі жағдайларды дамыту сценарийлерін құру
іздеу-зерттеу (оқу процесінде студенттердің өзіндік зерттеу қызметі)
Білім алушының білімін бағалау
Оқытушы ағымдағы бақылау жұмыстарының барлық түрлерін жүргізеді және академиялық кезеңде екі рет білім алушылардың ағымдағы үлгеріміне тиісті баға береді. Ағымдағы бақылау нәтижелері бойынша 1 және 2 рейтинг қалыптастырылады. Білім алушының оқу жетістіктері 100 балдық шкала бойынша бағаланады, Р1 және Р2 қорытынды бағасы ағымдағы үлгерім бағасынан орташа арифметикалық ретінде шығарылады. Академиялық кезеңде білім алушының жұмысын бағалауды пән бойынша тапсырмаларды тапсыру кестесіне сәйкес оқытушы жүзеге асырады. Бақылау жүйесі жазбаша және ауызша, топтық және жеке формаларды біріктіре алады.
Кезең | Тапсырма түрі | Өлшем |
---|---|---|
1 рейтинг | Дәріс конспекті, тақырып 1-7 | 0-100 |
СӨЖ 1 (Жарықтандыру қондырғылары) | ||
СӨЖ 2 (шам түрлері) | ||
ЕГЖ1 | ||
ЕГЖ 2 | ||
Аралық тестілеу | ||
2 рейтинг | Дәріс конспекті, тақырып 8-15 | 0-100 |
СӨЖ 3 | ||
СӨЖ 4 | ||
ЕГЖ 3 | ||
ЕГЖ 4 | ||
Аралық тестілеу | ||
Қорытынды бақылау | емтихан | 0-100 |
Жұмыс түрлері бойынша оқыту нәтижелерін бағалау саясаты
Тапсырма түрі | 90-100 | 70-89 | 50-69 | 0-49 |
---|---|---|---|---|
Өте жақсы | Жақсы | Қанағаттанарлық | Қанағаттанарлықсыз | |
Практикалық сабақтардағы жұмыс | талап етілетін практикалық жұмысты толық орындады; жауабын жаңа мысалдармен сүйемелдейді, білімді жаңа жағдайда қолдана біледі. Сұрақтарға жауап беру кезінде сұрақтың мәнін дұрыс түсінеді, негізгі ұғымдарға нақты анықтама беріп, түсіндіреді. | «5» бағасына қойылатын талаптарды орындады, бірақ 2-3 кемшіліктер жіберілді, оны білім алушы өз бетінше немесе мұғалімнің аздаған көмегі арқылы түзете алады; жауап білімді жаңа жағдайға қолданбай берілді | жұмысты толық орындамаған, бірақ дұрыс нәтижелер мен қорытындыларды алуға мүмкіндік беретін практикалық жұмыс көлемінің 50% кем емес; Жұмыс барысында қателіктер жіберілді. Сұрақтарға жауап беру кезінде студент сұрақтың мәнін дұрыс түсінеді, бірақ жауапта курс сұрақтарын меңгеруде бағдарламалық материалды одан әрі меңгеруге кедергі келтірмейтін кейбір мәселелер бар. | жұмысты толық аяқтамады немесе жұмыстың аяқталған бөлігінің көлемі дұрыс қорытынды жасауға мүмкіндік бермейді. Сұрақтарға жауап беру кезінде бағдарлама талаптарына сәйкес негізгі білім мен дағдыларды меңгермегендігін көрсетті. |
Коллоквиумның әртүрлі түрлері (ауызша, жазбаша, аралас, экспресс, т.б.) | осы курстың теориялық білімі, терминологиясы және негізгі заңдылықтары игерілген; құбылыстар мен процестердің мәнін логикалық және жүйелі түрде түсіндіреді; мысалдар келтіреді, монологтық сөйлеуде еркін сөйлейді және нақтылау сұрақтарына тез жауап бере алады. | осы курстың теориялық білімі, терминологиясы және негізгі заңдылықтары игерілген; құбылыстар мен процестердің мәнін логикалық және жүйелі түрде түсіндіреді; мысалдар келтіреді, монологтық сөйлеуде еркін сөйлейді, бірақ сонымен бірге ол өз бетінше немесе мұғалімнің шамалы түзетуімен түзететін болмашы қателіктер жібереді. | Теориялық білімі таяз, дәлелді қорытынды жасау және мысалдар келтіру қабілеті жеткіліксіз, монологтық сөйлеуде, терминологияда, баяндау логикасы мен жүйелілігінің жеткіліксіздігін көрсетеді, мұғалімнің түзетуімен ғана түзетілетін қателіктер жібереді. | пәннің теориялық негіздерінен хабарсыздығын, құбылыстар мен процестерді талдау дағдыларының қалыптаспағанын көрсетеді, дәлелді қорытындылар жасауды және мысалдар келтіруді білмейді, мұғалімнің түзетуімен де түзете алмайтын қателіктер жібереді. |
Бақылау сұрақтары бойынша сұхбат | осы курстың теориялық білімі, терминологиясы және негізгі заңдылықтары игерілген; құбылыстар мен процестердің мәнін логикалық және жүйелі түрде түсіндіреді; мысалдар келтіреді, монологтық сөйлеуде еркін сөйлейді және нақтылау сұрақтарына тез жауап бере алады. | осы курстың теориялық білімі, терминологиясы және негізгі заңдылықтары игерілген; құбылыстар мен процестердің мәнін логикалық және жүйелі түрде түсіндіреді; мысалдар келтіреді, монологтық сөйлеуде еркін сөйлейді, бірақ сонымен бірге ол өз бетінше немесе мұғалімнің шамалы түзетуімен түзететін болмашы қателіктер жібереді. | Теориялық білімі таяз, дәлелді қорытынды жасау және мысалдар келтіру қабілеті жеткіліксіз, монологтық сөйлеуде, терминологияда, баяндау логикасы мен жүйелілігінің жеткіліксіздігін көрсетеді, мұғалімнің түзетуімен ғана түзетілетін қателіктер жібереді. | пәннің тФеориялық негіздерінен хабарсыздығын, құбылыстар мен процестерді талдау дағдыларының қалыптаспағанын көрсетеді, дәлелді қорытындылар жасауды және мысалдар келтіруді білмейді, мұғалімнің түзетуімен де түзете алмайтын қателіктер жібереді. |
Аралық бақылауға арналған тест түріндегі тапсырмалар | 100-90% дұрыс жауаптар | 89-70% дұрыс жауаптар | 69-50% дұрыс жауаптар | 49-0% дұрыс жауаптар |
Бағалау нысаны
Пән бойынша білім алушының білімін қорытынды бағалау 100 баллдық жүйе бойынша жүзеге асырылады және:
- Емтиханда алынған нәтиженің 40%;
- Ағымдағы үлгерімнің 60% - ы.
Қорытынды бағаны есептеу формуласы:
И= 0,6 | Р1+Р2 | +0,4Э |
2 |
мұндағы, Р1, Р2-тиісінше бірінші, екінші рейтингті бағалаудың сандық эквиваленттері;
Э - емтихандағы бағаның сандық баламасы.
Қортынды әріптік бағасы және оның балдық сандық эквиваленті:
Төрт балдық жүйе бойынша цифрлық баламаға сәйкес келетін білім алушылардың оқу жетістіктерін бағалаудың әріптік жүйесі:
Әріптік жүйе бойынша бағалар | Балдардың сандық эквиваленті | Балдар (%-тік құрамы) | Дәстүрлі жүйе бойынша бағалар |
---|---|---|---|
A | 4.0 | 95-100 | Өте жақсы |
A- | 3.67 | 90-94 | |
B+ | 3.33 | 85-89 | Жақсы |
B | 3.0 | 80-84 | |
B- | 2.67 | 75-79 | |
C+ | 2.33 | 70-74 | |
C | 2.0 | 65-69 | Қанағаттанарлық |
C- | 1.67 | 60-64 | |
D+ | 1.33 | 55-59 | |
D | 1.0 | 50-54 | |
FX | 0.5 | 25-49 | Қанағаттанарлықсыз |
F | 0 | 0-24 |
Дәріс сабақтарының тақырыптары
- Кіріспе
- Жарық техникалық бірліктердің негізгі қатынасы
- Жарық күші мен жарық арасындағы қатынас
- Материалдардың жарық техникалық қасиеттері
- Жасанды жарық көздері
- Жарықтандыру құралдары
- Шамдардың сортаменті және типтері
- Жарықдиодты прожекторлар
- Жарықтандыру және қор коэффициенттерін таңдау
- Светильниктердің орналасуы, биіктігі және қолданылуы
- Меншікті қуат бойынша есептеу
- Көлденең және тік жарықтандыруды анықтау
- Ашық кеңістіктерді жарықтандыру
- Прожекторлық жарықтандыруды есептеу
- Көшелерді жарықтандыру және қаланы жарықпен безендіру
Негізгі әдебиет
- 1. Правила устройств электроустановок.-: Главгосэнергонадзор России. 2013. – 607 с. 2. Правила устройства электроустановок. – М.:Энергоатомиздат, 1985 3. Кнноринг Г.М. Справочник для проектирования освещения.- М.: Энергоатомиздат, 1978 4. Рожкова Л.Д., Козулин В.С. Электрооборудование станций и подстанций.-М.: Энергоиздат, 2001 5. Цигельман И.Е., Тульчин И.К. Электроснабжение, электрические сети и освещение.-М.: Высшая школа, 2006 6. Цигельман И.Е. Основы электроснабжения гражданских зданий и коммунальных предприятий.- М.: Энергия, 2005. Кнноринг Г.М. Осветительные установки.- М.: Энергия, 1982 3.2 Дополнительная литература 8. Правила технической эксплуатации электроустановок потребителей 9. Справочник по проектированию электроснабжения под общей ред. Федорова А.А., Сербиновского Г.В. М.: Энергоатомиздат, 2008 10. СНиП РК 2.04-05-2002 – Естественное и искусственное освещение – Комитет по делам строительства Министерства индустрии и торговли Республики Казахстан Астана 2004 11. СНиП РК 2.5-19-2001 – Инструкция по проектированию силового и осветительного оборудования промышленных предприятий – Комитет по делам строительства Министерства индустрии и торговли Республики Казахстан Астана 2003 12. Мешков В.В. Основы светотехники.- М.:Энергия, 2011 13. Волоцкой Н.В., Дадиомов М.С., Николаева Л.Д. Освещение открытых пространств.- Л.: Энергоиздат, 2003 14. Баранов Л.А. Светотехника и электротехнология.- М.:КолосС,2006
Қосымша әдебиеттер
- 1. Бондаренко С.И. Электрическое освещение. Электроснабжение промышленных предприятий: Учебн.пособие. - Иркутск: Изд-во ИрГТУ, 2000. - 52 с. 2. Справочная книга по светотехнике / под ред. Ю.Б. Айзенберга. - 3-е изд., перераб. и доп. - М.: Знак, 2006. - 972с. 3. Грибанов А.А. Электрическое освещение//Учебное пособие. - Барнаул: Изд-во АлтГТУ, 2006. - 120 с. 4. Атабеков В.Б., Живов М.С. Монтаж осветительных электроустановок//М.: Высшая школа, 2004. - 380 с., ил. 5. Гречкина Т.В. Расчетный практикум для проектирования осветительных установок//Учебное пособие. - Томск: Изд-во ТПУ, 2009. - 153 с. 6. Кладницкий Д.А., Чубатый С.И. Справочник по осветительной аппаратуре//К. : Техника, 2006г. --152 с, ил. -- Библиогр.: с. 150.