Күштік электроникасы және электр жетегі
Сипаттама: Пән электр энергиясын түрлендіру принциптерін белгілейді: ректификация, инверсия және жиілікті түрлендіру. Түрлендіргіш құрылғылардың негізгі сұлбалары сипатталған. Электрмен жабдықтау жүйелеріндегі әртүрлі қуатты түрлендіргіш құрылғыларды басқару жүйелерін құру принциптері, сонымен қатар тұрақты және айнымалы ток электр жетектерін құру принциптері мәселелері және электр тоғының қуат бөлігін статикалық және динамикалық есептеулерді орындау дағдыларын қалыптастыру. электрмен жабдықтау жүйелеріндегі жетек қарастырылады.
Кредиттер саны: 6
Пәннің еңбек сыйымдылығы:
Жұмыс түрлері | сағат |
---|---|
Дәрістер | 30 |
Практикалық жұмыстар | 15 |
Зертханалық жұмыстар | 15 |
СӨЖО | 30 |
СӨЖ | 90 |
Қорытынды бақылау нысаны | емтихан |
Қорытынды бақылауды жүргізу нысаны | жазбаша емтихан |
Компонент: Таңдау бойынша компонент
Цикл: Кәсіптік пәндер
Мақсат
- Білім алушының электр жетегімен және технологиялық процестер мен өндірістерді автоматтандырумен байланысты күштік электроника, кейінгі кәсіптік пәндер саласындағы құзыреттерін қалыптастыру
Міндет
- Болашақ бакалаврларды күштік электроника мен электр жетек құрылғыларын жобалау, сынау және пайдалану бойынша теориялық және практикалық оқыту
Оқыту нәтижесі: білу және түсіну
- Күштік электроника және электр жетегі құрылғыларының жіктелуі, мақсаты, негізгі схемотехникалық шешімдері
Оқыту нәтижесі: білім мен ұғымды қолдану
- Электр электроникасы мен электр жетегі құрылғыларын жобалау, сынау және пайдалану бойынша практикалық есептерді шешу кезінде алған білімдерін пайдалана білу
Оқыту нәтижесі: талқылай білуді қалыптастыру
- Қуатты электронды құрылғылар мен электр жетектерін модельдеудің қарапайым міндеттерін қоя және шеше білу
Оқыту нәтижесі: коммуникативтік қабілеттіліктер
- Әр түрлі жағдайларда басқалармен тиімді және сенімді қарым-қатынас жасау
Оқыту нәтижесі: Оқу дағдылары немесе сабаққа қабілеттілігі
- Өндіріс технологиясына, техника қауіпсіздігі және өндірістік санитария, өрт қауіпсіздігі және еңбекті қорғау нормаларына сәйкес жұмыс орындарын ұйымдастыруға, оларды техникалық жарақтандыруға, технологиялық жабдықтарды орналастыруға қабілеттілігі болуы тиіс
Оқыту әдістері
Кредиттік оқыту технологиясы жағдайында сабақтар негізінен белсенді және шығармашылық нысандарда жүргізілуі тиіс. Білім алушыларды білімді іздеуге және басқаруға тартуға, мәселелерді өз бетінше шешу тәжірибесін алуға ықпал ететін тиімді педагогикалық әдістер мен технологиялардың ішінде мыналарды бөліп көрсету керек: - проблемалық және жобалық-бағдарланған оқыту технологиясы; -оқу-зерттеу қызметінің технологиясы; - коммуникативті технологиялар (пікірталас, баспасөз конференциясы, миға шабуыл, оқу пікірталастары және басқа да белсенді формалар мен әдістер); - кейс әдісі (жағдайды талдау); - білім алушылар іскерлік, рөлдік, Имитациялық ойындарға қатысатын ойын технологиялары; - ақпараттық-коммуникациялық (оның ішінде қашықтықтан білім беру) технологиялар.
Білім алушының білімін бағалау
Оқытушы ағымдағы бақылау жұмыстарының барлық түрлерін жүргізеді және академиялық кезеңде екі рет білім алушылардың ағымдағы үлгеріміне тиісті баға береді. Ағымдағы бақылау нәтижелері бойынша 1 және 2 рейтинг қалыптастырылады. Білім алушының оқу жетістіктері 100 балдық шкала бойынша бағаланады, Р1 және Р2 қорытынды бағасы ағымдағы үлгерім бағасынан орташа арифметикалық ретінде шығарылады. Академиялық кезеңде білім алушының жұмысын бағалауды пән бойынша тапсырмаларды тапсыру кестесіне сәйкес оқытушы жүзеге асырады. Бақылау жүйесі жазбаша және ауызша, топтық және жеке формаларды біріктіре алады.
Кезең | Тапсырма түрі | Өлшем |
---|---|---|
1 рейтинг | Реферат | 0-100 |
№ 1 зертханалық жұмыс | ||
Ауызша сауалнама | ||
Есептерді шешу | ||
№ 2 зертханалық жұмыс | ||
Ауызша сауалнама | ||
№ 3 зертханалық жұмыс | ||
Есептерді шешу | ||
Ауызша сауалнама | ||
№ 4 зертханалық жұмыс | ||
Аралық бақылау 1 | ||
Дәрістер конспекті | ||
2 рейтинг | Есептерді шешу | 0-100 |
№ 5 зертханалық жұмыс | ||
Ауызша сауалнама | ||
№ 6 зертханалық жұмыс | ||
Ауызша сауалнама | ||
№ 7 зертханалық жұмыс | ||
Ауызша сауалнама | ||
№ 8 зертханалық жұмыс | ||
Есептерді шешу | ||
Аралық бақылау 2 | ||
Дәрістер конспекті | ||
Қорытынды бақылау | емтихан | 0-100 |
Жұмыс түрлері бойынша оқыту нәтижелерін бағалау саясаты
Тапсырма түрі | 90-100 | 70-89 | 50-69 | 0-49 |
---|---|---|---|---|
Өте жақсы | Жақсы | Қанағаттанарлық | Қанағаттанарлықсыз | |
Практикалық және зертханалық сабақтардағы жұмыс | қажетті әрекеттер тізбегін сақтай отырып, жұмысты толық орындады; жауапты жаңа мысалдармен сүйемелдейді, алған білімін жаңа жағдайда қолдана алады | бір қателік немесе екіден көп емес кемшіліктер жіберілді, білім алушы оларды дербес немесе оқытушының аздаған көмегі арқылы түзете алады; жауап білімді жаңа жағдайда қолданбай беріледі | жұмысты толық көлемде орындамаған, бірақ дұрыс нәтижелер мен қорытындылар алуға мүмкіндік беретін практикалық жұмыс көлемінің 50% кем емес; жұмыс барысында қателіктер жіберілді | жұмысты толық орындамаған немесе орындалған жұмыс көлемі дұрыс қорытынды жасауға мүмкіндік бермейді. Сұрақтарға жауап беру кезінде бағдарлама талаптарына сәйкес негізгі білім мен дағдыларды меңгермегендігін көрсетеді |
Аралық бақылауға арналған тест түріндегі тапсырмалар | 100-90% дұрыс жауаптар | 89-70% дұрыс жауаптар | 69-50% дұрыс жауаптар | 49-0% дұрыс жауаптар |
Бақылау сұрақтары бойынша сұхбат | осы курстың теориялық білімі, терминологиясы және негізгі заңдылықтары бар; құбылыстар мен процестердің мәнін логикалық және жүйелі түрде түсіндіреді; мысалдар келтіреді, монологтық сөйлеудің еркіндігін және нақтылау сұрақтарына жылдам жауап беру қабілетін көрсетеді. | осы курстың теориялық білімі, терминологиясы және негізгі заңдылықтары бар; құбылыстар мен процестердің мәнін логикалық және жүйелі түрде түсіндіреді; мысалдар келтіреді, монологта еркін сөйлейді, бірақ сонымен бірге болмашы қателіктер жібереді, оны өз бетінше немесе мұғалімнің шамалы түзетуімен түзетеді. | Теориялық білімі таяз, дәлелді қорытындылар жасау және мысалдар келтіру қабілеті жеткіліксіз, монологтық сөйлеуде, терминологияда, баяндау логикасы мен жүйелілігін жеткіліксіз деңгейде көрсетеді, мұғалімнің түзетуімен ғана түзетілетін қателіктер жібереді. | пәннің теориялық негіздерін білмегендігін, құбылыстар мен процестерді талдау дағдыларының қалыптаспағанын көрсетеді, дәлелді қорытынды жасай алмайды және мысалдар келтіре алмайды, мұғалімнің түзетуімен де түзетілмейтін қателер жібереді. |
Бағалау нысаны
Пән бойынша білім алушының білімін қорытынды бағалау 100 баллдық жүйе бойынша жүзеге асырылады және:
- Емтиханда алынған нәтиженің 40%;
- Ағымдағы үлгерімнің 60% - ы.
Қорытынды бағаны есептеу формуласы:
И= 0,6 | Р1+Р2 | +0,4Э |
2 |
мұндағы, Р1, Р2-тиісінше бірінші, екінші рейтингті бағалаудың сандық эквиваленттері;
Э - емтихандағы бағаның сандық баламасы.
Қортынды әріптік бағасы және оның балдық сандық эквиваленті:
Төрт балдық жүйе бойынша цифрлық баламаға сәйкес келетін білім алушылардың оқу жетістіктерін бағалаудың әріптік жүйесі:
Әріптік жүйе бойынша бағалар | Балдардың сандық эквиваленті | Балдар (%-тік құрамы) | Дәстүрлі жүйе бойынша бағалар |
---|---|---|---|
A | 4.0 | 95-100 | Өте жақсы |
A- | 3.67 | 90-94 | |
B+ | 3.33 | 85-89 | Жақсы |
B | 3.0 | 80-84 | |
B- | 2.67 | 75-79 | |
C+ | 2.33 | 70-74 | |
C | 2.0 | 65-69 | Қанағаттанарлық |
C- | 1.67 | 60-64 | |
D+ | 1.33 | 55-59 | |
D | 1.0 | 50-54 | |
FX | 0.5 | 25-49 | Қанағаттанарлықсыз |
F | 0 | 0-24 |
Дәріс сабақтарының тақырыптары
- Бір фазалы ток түзеткіштері
- Басқарылатын түзеткіштер
- Үш фазалы ток түзеткіштері
- Үш фазалы көпір түзеткіштері
- Желі басқаратын ток инверторлары
- Үш фазалы ток инверторы
- Түрлендіргіштерді басқару әдістері
- Автономды инверторлар
- Автономды ток инверторлары
- Автоматтандырылған электр жетегі туралы түсінік
- Электр жетектерінің механикалық сипаттамалары
- Электр жетектерінің бұрыштық жылдамдығын реттеу
- Электр жетегінің өтпелі жұмыс режимдері Динамикалық, регенеративті тежеу және қарсы ингибирлеу режимдерінде әр түрлі қоздыру режиміндегі қозғалтқыштары бар тұрақты ток электр жетегінің өтпелі процестері
- Ашық автоматты басқару схемалары негізгі және қосалқы тізбектер
- Асинхронды электр қозғалтқыштарын желіден қуат алған кезде автоматты басқару (іске қосу және тежеу) жүйесінің электр жетектерін жабық басқару жүйелері
- Өндірістік механизмдердің электр жетектерін бағдарламалық және адаптивті басқару өндірістік механизмдердің электр жетектерін бағдарламалық және адаптивті басқару
Негізгі әдебиет
- 1. Волков Д.В. Силовая электроника. Силовые преобразователи в электроприводе : учебное пособие / Волков Д.В.. — Москва : Ай Пи Ар Медиа, 2024. — 93 c. — ISBN 978-5-4497-3379-5. 2. Белоус А.И. Полупроводниковая силовая электроника / Белоус А.И., Ефименко С.А., Турцевич А.С.. — Москва : Техносфера, 2013. — 228 c. — ISBN 978-5-94836-367-7 3.Родыгин А.В. Силовая электроника : учебное пособие / Родыгин А.В.. — Новосибирск : Новосибирский государственный технический университет, 2017. — 72 c 4. Чиликин М.Г., Сандлер А.С. Общий курс электропривода. Учебник для вузов. – М.: Энергоатомиздат, 1981.-576 с. 5. Вишневский С.Н. Характеристики двигателей в электроприводе. - М.: Энергия, 1977.- 416 с. 6. Москаленко В.В. Автоматизированный электропривод. - М.: Академия, 2007. – 416 с.
Қосымша әдебиеттер
- 1. Юдович, В.И. Частотно-регулируемый электропривод: Учебное пособие. — М.: Издательство МГТУ им. Н.Э. Баумана, 2018. — 320 с. 2. Иванов, И.И., Петров, А.В. Электротехника и основы электроники: Учебник для вузов. — М.: Издательство Юрайт, 2019. — 480 с. 3. Лепанов, М.Г. Силовая электроника. Учебник и практикум для академического бакалавриата. — М.: Издательство Лань, 2021. — 400 с. 4. Бабакин, В.И. Автоматизированный электропривод типовых производственных механизмов и технологических комплексов. — М.: Издательство МГТУ им. Н.Э. Баумана, 2017. — 320 с. 5. Ключев, В.И. Электропривод и автоматизация общепромышленных механизмов. — М.: Энергия, 2020. — 480 с. 6. Невраев, В.Ю., Петелин, Д.П. Системы автоматизированного электропривода переменного тока. — М.: Энергия, 2021. — 350 с.