Электр станциялар мен қосалқы станциялар
Сипаттама: Пән студенттерде электр станциялары мен қосалқы станцияларды жобалау, салу және пайдалану саласындағы базалық білімді қалыптастырады. Пәннің негізгі сұрақтары – электр станциялары мен қосалқы станцияларды жобалау технологияларының негіздерін, тарату құрылғыларының сұлбасын жобалау әдістерін, электр станциялары мен қосалқы станциялардың негізгі электр жабдықтарының жұмыс режимдерін есептеу, негізгі электр станцияларының параметрлерін реттеу. электр жабдығы, тұтынылатын энергия көлемін өлшеу, бақылау және есепке алу саласындағы кәсіби біліктілік деңгейін өз бетінше жоғарылатуға мотивацияны қалыптастыру.
Кредиттер саны: 6
Пререквизиты:
- Электр желілері және жүйелері
Пәннің еңбек сыйымдылығы:
Жұмыс түрлері | сағат |
---|---|
Дәрістер | 30 |
Практикалық жұмыстар | 30 |
Зертханалық жұмыстар | |
СӨЖО | 30 |
СӨЖ | 90 |
курстық жоба | |
Қорытынды бақылау нысаны | емтихан |
Қорытынды бақылауды жүргізу нысаны |
Компонент: Таңдау бойынша компонент
Цикл: Базалық пәндер
Мақсат
- Пәннің мақсаты электр станциялары мен қосалқы станциялардың электр жабдықтары мен электрлік жалғану сұлбаларын меңгеру; студенттерді станциялар мен қосалқы станциялардың жұмысының сенімділігін арттыру үшін әртүрлі шараларды өткізуге дайындау
Міндет
- Пәннің тапсырмасы: - білім алушыларды электр станциялары мен қосалқы станциялардың тағайындалуы, негізгі параметрлері, олардың құрылымдары мен жұмыс істеу принциптерімен таныстыру; - білім алушыларды электр станциялары мен қосалқы станциялардың, таратушы құрылғылардың, электр қондырғыларының өзіндік мұқтаждық жүйесінің электрлік жалғану сұлбаларымен таныстыру; - білім алушыларды электр станциялары мен қосалқы станциялардың жұмыс сенімділігін арттыруға бағытталған іс – шаралармен таныстыру
Оқыту нәтижесі: білу және түсіну
- Заманауи электр станциялары мен қосалқы станциялардың электр жабдықтары мен олардың сипаттамаларын білу
- Электр станциялары мен қосалқы станциялардың негізгі электрлік жалғану сұлбаларын; әртүрлі типтегі таратушы құрылғылардың құрылымдық ерекшеліктерін ажырату
Оқыту нәтижесі: білім мен ұғымды қолдану
- Электр станциялары мен қосалқы станциялардың электрлік бөлігін жобалау мен эксплуатациялауға қатысу, сондай – ақ электр жабдықтарының жұмысы кезінде өтетін физикалық үрдістерді бағалай білу
- Әртүрлі типтегі таратушы құрылғылардың жұмыс істеу режимдерін қадағалау
Оқыту нәтижесі: талқылай білуді қалыптастыру
- Электр станциялары мен қосалқы станциялардың тағайындалуы, негізгі параметрлері, олардың құрылымдары мен жұмыс істеу принциптерін, олардың жұмыс сенімділігін арттыруға бағытталған іс – шараларды меңгеру; таратушы құрылғылардың электрлік жалғану сұлбаларын нормаға сәйкес құрастыру
Оқыту нәтижесі: коммуникативтік қабілеттіліктер
- Тұрақтандырылған және өтпелі режимдердегі қарапайым сұлбалар үшін токтар мен кернеулерді есептеу қабілеті; электр энергетикалық және электр техникалық объектілердің қарапайым құрылымын өңдеу қабілеті
Оқыту нәтижесі: Оқу дағдылары немесе сабаққа қабілеттілігі
- Тағайындалуы бойынша әртүрлі электр энергетикалық қондырғылардың жұмыс режимін есептеуге, жабдықтар құрамын және оның параметрлерін, электр энергетикалық объектілер сұлбасын анықтауға қатысуға, электр станциялары мен қосалқы станцияларды жобалау мен оларды эксплуатациялауға қатысуға дайын болу
Оқыту әдістері
Кредиттік оқыту технологиясы жағдайында сабақтар негізінен белсенді және шығармашылық нысандарда жүргізілуі тиіс. Білім алушыларды білімді іздеуге және басқаруға тартуға, мәселелерді өз бетінше шешу тәжірибесін алуға ықпал ететін тиімді педагогикалық әдістер мен технологиялардың ішінде мыналарды бөліп көрсету керек: проблемалық және жобалық - бағдарланған оқыту технологиясы; оқу-зерттеу қызметінің технологиясы; коммуникативті технологиялар (пікірталас, баспасөз конференциясы, миға шабуыл, оқу пікірталастары және басқа да белсенді формалар мен әдістер); жағдай әдісі (жағдайды талдау); білім алушылар іскерлік, рөлдік, Имитациялық ойындарға қатысатын ойын технологиялары; ақпараттық-коммуникациялық (оның ішінде қашықтықтан білім беру) технологиялар.
Білім алушының білімін бағалау
Оқытушы ағымдағы бақылау жұмыстарының барлық түрлерін жүргізеді және академиялық кезеңде екі рет білім алушылардың ағымдағы үлгеріміне тиісті баға береді. Ағымдағы бақылау нәтижелері бойынша 1 және 2 рейтинг қалыптастырылады. Білім алушының оқу жетістіктері 100 балдық шкала бойынша бағаланады, Р1 және Р2 қорытынды бағасы ағымдағы үлгерім бағасынан орташа арифметикалық ретінде шығарылады. Академиялық кезеңде білім алушының жұмысын бағалауды пән бойынша тапсырмаларды тапсыру кестесіне сәйкес оқытушы жүзеге асырады. Бақылау жүйесі жазбаша және ауызша, топтық және жеке формаларды біріктіре алады.
Кезең | Тапсырма түрі | Өлшем |
---|---|---|
1 рейтинг | Коллоквиум 1 | 0-100 |
СӨЖ 1 | ||
Коллоквиум 2 | ||
Практикалық жұмыс 1 | ||
СӨЖ 2 | ||
Практикалық жұмыс 2 | ||
Аралық бақылау 1 | ||
2 рейтинг | СӨЖ 3 | 0-100 |
Коллоквиум 3 | ||
СӨЖ 4 | ||
Коллоквиум 4 | ||
СӨЖ 5 | ||
Аралық бақылау 2 | ||
Қорытынды бақылау | емтихан, курстық жоба | 0-100 |
Жұмыс түрлері бойынша оқыту нәтижелерін бағалау саясаты
Тапсырма түрі | 90-100 | 70-89 | 50-69 | 0-49 |
---|---|---|---|---|
Өте жақсы | Жақсы | Қанағаттанарлық | Қанағаттанарлықсыз | |
Семестрде екі кезеңдік бақылау жүргізіледі: 1) Р1 – 7-ші аптада; 2) P2 – 15 аптада. Мұғалім ағымдағы және аралық бақылаудың барлық түрлерін жүргізеді және студенттердің ағымдағы үлгеріміне тиісті баға береді. Әрбір тапсырма тапсырманың қиындығына байланысты белгілі бір ұпайға ие. Барлық тапсырмалардың қосындысы 100 б | Курстың теориялық мазмұны толық игерілді, бос орындарсыз игерілген материалмен жұмыс істеудің қажетті практикалық дағдылары қалыптастырылды, оқу бағдарламасында көзделген барлық оқу тапсырмалары орындалды, олардың орындалу сапасы максимумға жақын балл санымен бағаланды. | Курстың теориялық мазмұны толығымен игерілді, олқылықтарсыз, игерілген материалмен жұмыс істеудің кейбір практикалық дағдылары жеткіліксіз қалыптасқан, оқу бағдарламасында қарастырылған барлық оқу тапсырмалары орындалған, олардың ешқайсысының орындалу сапасы минималды балл санымен бағаланбаған, тапсырмалардың кейбір түрлері қателіктермен орындалған. | Курстың теориялық мазмұны ішінара игерілген, бірақ олқылықтар маңызды емес, игерілген материалмен жұмыс істеудің қажетті практикалық дағдылары негізінен қалыптасады, оқу бағдарламасында қарастырылған оқу тапсырмаларының көпшілігі орындалады, кейбір орындалған тапсырмаларда қателер болуы мүмкін | Курстың теориялық мазмұны игерілмеген, қажетті практикалық жұмыс дағдылары қалыптаспаған, орындалған оқу тапсырмаларында өрескел қателіктер бар, Курс материалында қосымша өзіндік жұмыс оқу тапсырмаларын орындау сапасының айтарлықтай артуына әкелмейді. |
Бағалау нысаны
Пән бойынша білім алушының білімін қорытынды бағалау 100 баллдық жүйе бойынша жүзеге асырылады және:
- Емтиханда алынған нәтиженің 40%;
- Ағымдағы үлгерімнің 60% - ы.
Қорытынды бағаны есептеу формуласы:
И= 0,6 | Р1+Р2 | +0,4Э |
2 |
мұндағы, Р1, Р2-тиісінше бірінші, екінші рейтингті бағалаудың сандық эквиваленттері;
Э - емтихандағы бағаның сандық баламасы.
Қортынды әріптік бағасы және оның балдық сандық эквиваленті:
Төрт балдық жүйе бойынша цифрлық баламаға сәйкес келетін білім алушылардың оқу жетістіктерін бағалаудың әріптік жүйесі:
Әріптік жүйе бойынша бағалар | Балдардың сандық эквиваленті | Балдар (%-тік құрамы) | Дәстүрлі жүйе бойынша бағалар |
---|---|---|---|
A | 4.0 | 95-100 | Өте жақсы |
A- | 3.67 | 90-94 | |
B+ | 3.33 | 85-89 | Жақсы |
B | 3.0 | 80-84 | |
B- | 2.67 | 75-79 | |
C+ | 2.33 | 70-74 | |
C | 2.0 | 65-69 | Қанағаттанарлық |
C- | 1.67 | 60-64 | |
D+ | 1.33 | 55-59 | |
D | 1.0 | 50-54 | |
FX | 0.5 | 25-49 | Қанағаттанарлықсыз |
F | 0 | 0-24 |
Дәріс сабақтарының тақырыптары
- Электр қондырғылары туралы жалпы мәліметтер
- Негізгі және қосалқы жабдықтар және оның мақсаты
- Электр станцияларының негізгі электр жабдықтары
- Күштік трансформаторлар мен автотрансформаторлар: негізгі сипаттамалары, салқындату жүйелері, параллель жұмысқа қосу, рұқсат етілген жүйелі және авариялық шамадан тыс жүктемелер
- Негізгі электр жабдығының бейтараптарын жерге қосу әдістері
- Ток өткізгіш бөліктердің электр аппараттарын таңдау және тексеру үшін қысқа тұйықталу (ҚТ) токтарын есептеу ерекшеліктері
- Электр қондырғыларында қолданылатын өткізгіштердің түрлері
- Электр тізбегін ажыратқышпен ажырату процесі
- Жоғары кернеулі құрылғылардың жіктелуі
- Айырғыштардың жіктелуі, айырғыштардың түрлері мен қолдану аясы
- Әр түрлі кернеулі электр қондырғыларында қолданылатын ток пен кернеу трансформаторларының түрлері
- Электр аппараттарын таңдау және тексеру шарттары: ажыратқыштар, айырғыштар, өлшеу трансформаторлары, токты шектейтін реакторлар
- Станциялар мен қосалқы станциялардың электр қосылыстарының сұлбалары
- Өз қажеттіліктері механизмдерінің негізгі сипаттамалары
- Электр станциялары мен қосалқы станциялардағы жедел ток көздері, басқару және дабыл беру
Негізгі әдебиет
- 1.Ополева Г.Н. Схемы и подстанции электроснабжения: Справочник: Учебное пособие.- М.: ФОРУМ: ИНФРА-М, 2016.-480 с.-(Высшее образование). 2. Балаков Ю.Н., Мисриханов М.Ш., Шунтов А.В. Проектирование схем электроустановок: учебное пособие для вузов. – М.: Издательский дом МЭИ, 2016. – 288 с. 3. Электрическая часть станций и подстанций. Васильев А.А., Крючков И.П., Наяшкова Е.Ф. и др. -М.: Энергоатомиздат, 2012. - 576 с. 4. Пособие для изучения правил технической эксплуатации электрических станций и сетей. Тепломеханическая часть. – М.: Изд-во НЦ ЭНАС, 2017. – 416 с. 5. Электрооборудование электрических станций и подстанций: Учебник / Л.Д.Рожкова и др.-М.: Академия, 2014.-448 с. 6. Коломиец Н.В. Электрическая часть электростанций и подстанций: учебное пособие / Н.В. Коломиец, Н.Р. Пономарчук, В.В. Шестакова– Томск: Изд-во Томского политехнического университета, 2007. – 143 с. 7. Беляева Е.Н. Как рассчитать ток короткого замыкания.-2-е изд. nерераб. и доп. - М.: Энергоатомиздат, 1983.- 136 с., ил. - (Б·ка электромонтера. Вып. 544) 8. Неклепаев Б.Н., Крючков И.П. Электрическая часть электростанций и подстанций: Справочные материалы для курсового и дипломного проектирования: Учеб. пособие для вузов-4-е изд. перераб. и доп. М.: -Энергоатомиздат, 1989-608 с.: ил.
Қосымша әдебиеттер
- 1 Правила технической эксплуатации электрических станций и сетей . - 15-е изд., перераб. и доп. – Спб.:Деан, 2013.-325 с. 2 Правила устройства электроустановок РК.-Астана.: НЦЭНАС, 20015-176 с.