Кенді және кенсіз кенорындарын ашу және дайындау

Акылбаева Асель Темирбаевна

Оқытушының портфолиосы

Сипаттама: Пән негізгі бейіндеуші пән бола отырып, кен орындарын ашу және дайындау тәсілдерін, схемаларын таңдау және негіздеу бойынша дағдыларды алуға мүмкіндік береді, бұл тау-кен жұмыстары технологиясының құрамдас элементтері туралы көлемді көрнекі идеяны дамытады.

Кредиттер саны: 6

Пререквизиты:

  • Тау-кен өндірісінің негіздері

Пәннің еңбек сыйымдылығы:

Жұмыс түрлері сағат
Дәрістер 30
Практикалық жұмыстар 30
Зертханалық жұмыстар
СӨЖО 30
СӨЖ 90
Қорытынды бақылау нысаны емтихан
Қорытынды бақылауды жүргізу нысаны Жазбаша емтихан

Компонент: Таңдау бойынша компонент

Цикл: Кәсіптік пәндер

Мақсат
  • Пәннің мақсаты-кен орындарын ашу мен дайындаудың негізгі тәсілдері туралы білімнің теориялық негіздерін беру, кен орындарын жерасты тәсілімен ашу кезінде техникалық шешімдер қабылдау дағдыларын әзірлеу.
Міндет
  • Пәннің міндеттері: - пайдалы қазбалар кен орындарының қорларын ашудың ұтымды тәсілдері мен схемаларын негіздеу мен таңдаудың негізгі критерийлерін зерделеу; - қорларды өңдеу мерзімдерін ескере отырып, шахта алқаптарын ашу қадамының шамаларын және ұзындығын анықтау; - тау-кен кәсіпорындарының өндірістік қуатын қамтамасыз ету үшін тау-кен көлігі машиналары мен ашу қазбаларының түрлері мен түрлерін негіздеу және таңдау дағдыларын алу; - тау-кен кәсіпорындарының өндірістік қуатын жерасты өндіру әдісімен тау-кен кәсіпорындарын ашу схемаларын жобалау кезінде оңтайлы шешімдер қабылдау әдістері.
Оқыту нәтижесі: білу және түсіну
  • Кен және кен емес кен орындарының қорларын ашудың негізгі тәсілдері мен схемаларын білу және түсіну.
Оқыту нәтижесі: білім мен ұғымды қолдану
  • Білім мен түсініктерді қолдану: кен және кен емес кен орындарының қорларын ашуды негіздеу кезінде ашудың схемаларын жобалау және негізгі ашатын қазбалардың параметрлерін негіздеу.
Оқыту нәтижесі: талқылай білуді қалыптастыру
  • Пайымдауларды қалыптастыру: кен және кен емес кен орындарын жерасты тәсілімен игеру кезінде шахта алаңында қорларды ашу схемаларын қалыптастыру және оларды игеру реттілігін таңдау бойынша стратегиялық технологиялық шешімдер қабылдауды негіздеу.
Оқыту нәтижесі: коммуникативтік қабілеттіліктер
  • Коммуникативті қабілеттер: аутопсия және дайындық схемаларының техникалық-экономикалық көрсеткіштерін анықтау және талдау.
Оқыту нәтижесі: Оқу дағдылары немесе сабаққа қабілеттілігі
  • Оқыту дағдылары немесе оқу қабілеті: ашу және дайындық жұмыстарының типтік қималарын жобалау немесе қабылдау.
Оқыту әдістері

(топтық, топтық жұмыс); ақпараттық-коммуникациялық технологиялар; жобалық оқыту технологиясы; оқытудың зерттеу әдісі.

Білім алушының білімін бағалау

Оқытушы ағымдағы бақылау жұмыстарының барлық түрлерін жүргізеді және академиялық кезеңде екі рет білім алушылардың ағымдағы үлгеріміне тиісті баға береді. Ағымдағы бақылау нәтижелері бойынша 1 және 2 рейтинг қалыптастырылады. Білім алушының оқу жетістіктері 100 балдық шкала бойынша бағаланады, Р1 және Р2 қорытынды бағасы ағымдағы үлгерім бағасынан орташа арифметикалық ретінде шығарылады. Академиялық кезеңде білім алушының жұмысын бағалауды пән бойынша тапсырмаларды тапсыру кестесіне сәйкес оқытушы жүзеге асырады. Бақылау жүйесі жазбаша және ауызша, топтық және жеке формаларды біріктіре алады.

Кезең Тапсырма түрі Өлшем
1  рейтинг Тәжірибелік жұмыс №1 0-100
Тәжірибелік жұмыс №2
Тәжірибелік жұмыс №3
Тәжірибелік жұмыс №4
Ауызша сауалнама
2  рейтинг Тәжірибелік жұмыс №5 0-100
Тәжірибелік жұмыс №6
Тәжірибелік жұмыс №7
Тәжірибелік жұмыс №8
Ауызша сауалнама
Қорытынды бақылау емтихан 0-100
Жұмыс түрлері бойынша оқыту нәтижелерін бағалау саясаты
Тапсырма түрі 90-100 70-89 50-69 0-49
Өте жақсы Жақсы Қанағаттанарлық Қанағаттанарлықсыз
Бақылау мәселелері бойынша әңгімелесу жүйелік теориялық білімді көрсетеді, терминологияны біледі, құбылыстар мен процестердің мәнін логикалық және дәйекті түрде түсіндіреді, дәлелді тұжырымдар мен жалпылаулар жасайды, мысалдар келтіреді, монологиялық сөйлеуді еркін меңгергендігін және нақтылау сұрақтарына тез жауап беру қабілетін көрсетеді. ол күшті теориялық білімді көрсетеді, терминологияны біледі, логикалық және дәйекті түрде мәнін, құбылыстары мен процестерін түсіндіреді, дәлелді тұжырымдар мен жалпылаулар жасайды, мысалдар келтіреді, монологиялық сөйлеуді еркін меңгергендігін көрсетеді, бірақ сонымен бірге мұғалімнің өзі немесе шамалы түзетуімен түзететін маңызды емес қателіктер жібереді. ол таяз теориялық білімді көрсетеді, құбылыстар мен процестерді талдауда нашар қалыптасқан дағдыларды, дәлелді қорытынды жасай алмауды және мысалдар келтіре алмауды көрсетеді, монологиялық сөйлеуді, терминологияны, логиканы және презентация дәйектілігін жете білмейді, қателіктерді тек мұғалім түзеткен кезде ғана түзете алады. пәннің теориялық негіздерін білмегендігін, құбылыстар мен процестерді талдаудың қалыптаспаған дағдыларын көрсетеді, дәлелді қорытынды жасай алмайды және мысалдар келтіре алмайды, монологиялық сөйлеуді нашар меңгергендігін көрсетеді, терминологияны білмейді, презентацияның қисындылығы мен дәйектілігінің жоқтығын көрсетеді, тіпті мұғалім түзете алмайтын қателіктер жібереді, сабаққа жауап беруден бас тартады.
Практикалық сабақтарда жұмыс істеу қажетті әрекеттер тізбегін сақтай отырып, практикалық тапсырманы толық орындады; жауапта барлық жазбаларды, кестелерді, суреттерді, сызбаларды, графиктерді, есептеулерді дұрыс және ұқыпты орындайды; қателерді талдауды дұрыс орындайды. Сұрақтарға жауап беру кезінде ол сұрақтың мәнін дұрыс түсінеді, негізгі ұғымдарды дәл анықтайды және түсіндіреді; жауапты жаңа мысалдармен сүйемелдейді, білімді жаңа міндеттерге қолдана алады "5" бағасына қойылатын талаптарды орындады, бірақ 2-3 кемшіліктер жіберілді. Білім алушының сұрақтарға жауабы 5-ке жауапқа қойылатын негізгі талаптарды қанағаттандырады, бірақ жаңа жағдайда білімді қолданбай, бұрын зерттелген материалмен және басқа пәндерді оқу кезінде игерілген материалмен байланысты пайдаланбай беріледі; бір қателік немесе екіден көп емес кемшіліктер жіберілді, білім алушы оларды өз бетінше немесе аздаған көмекпен түзете алады тапсырманы толық орындамады, бірақ практикалық жұмыс көлемінің кемінде 50%, бұл дұрыс нәтижелер мен қорытындылар алуға мүмкіндік береді; жұмыс барысында қателіктер жіберілді. Сұрақтарға жауап беру кезінде білім алушы сұрақтың мәнін дұрыс түсінеді, бірақ жауапта бағдарламалық материалды одан әрі игеруге кедергі келтірмейтін курс сұрақтарын игеруде жекелеген проблемалар бар; бір өрескел қателік пен екі кемшіліктен артық емес жіберілді. тапсырманы толық орындамады немесе жұмыстың орындалған бөлігінің көлемі дұрыс қорытынды жасауға мүмкіндік бермейді. Сұрақтарға жауап беру кезінде Бағдарламаның талаптарына сәйкес негізгі білім мен дағдыларды меңгермегендігін көрсетеді; 3 бағалау үшін қажет болғаннан көп қателіктер мен кемшіліктер жіберілді немесе қойылған сұрақтардың ешқайсысына жауап бере алмайды.
Білім алушының өзіндік жұмысында берілген тақырыптар бойынша тапсырмаларды дайындау және қорғау Өз жұмысында берілген тақырыптар бойынша тапсырмаларды дайындауда және қорғауда жүйелі теориялық білімді көрсетеді, терминологияны біледі, дәйекті түрде түсіндіреді, дәлелді тұжырымдар мен жалпылаулар жасайды, мысалдар келтіреді, монологиялық сөйлеуді еркін меңгергенін және нақтылау сұрақтарына тез жауап беру қабілетін көрсетеді. Өз жұмысында ол берілген тақырыптар бойынша тапсырмалардың теориялық білімін көрсетеді, терминологияны біледі, дәлелді тұжырымдар мен жалпылаулар жасайды, мысалдар келтіреді, монологиялық сөйлеуді еркін меңгергендігін көрсетеді, бірақ сонымен бірге мұғалім түзететін кішігірім қателіктер жібереді. Жұмысты орындауда Үстірт теориялық білімді көрсетеді, құбылыстар мен процестерді талдауда нашар қалыптасқан дағдыларды, дәлелді қорытынды жасай алмауды және мысалдар келтіре алмауды көрсетеді және презентацияның реттілігін білмейді, мұғалім тек түзету кезінде түзете алатын қателіктер жібереді. Пәннің теориялық негіздерін білмегендігін, құбылыстар мен процестерді талдаудың қалыптаспаған дағдыларын көрсетеді, дәлелді қорытынды жасай алмайды және мысалдар келтіре алмайды, монологиялық сөйлеуді нашар меңгергендігін көрсетеді, терминологияны білмейді, қателіктер жібереді, сабақтарға жауап беруден бас тартады.
Дәріс материалымен жұмыс және сұрақтарға жауаптар (ауызша және жазбаша) Жүйелік теориялық білімді көрсетеді, терминологияны біледі, құбылыстар мен процестердің мәнін логикалық және дәйекті түрде түсіндіреді, дәлелді тұжырымдар мен жалпылаулар жасайды, мысалдар келтіреді, монологиялық сөйлеуді еркін меңгергендігін және нақтылау сұрақтарына тез жауап беру қабілетін көрсетеді Теориялық білімді көрсетеді, терминологияны біледі, мәнін, құбылыстары мен процестерін логикалық дәйекті түрде түсіндіреді, дәлелді тұжырымдар мен жалпылаулар жасайды, мысалдар келтіреді, монологиялық сөйлеуді еркін меңгергендігін көрсетеді, бірақ сонымен бірге мұғалім өз бетінше немесе кішкене түзетумен түзететін маңызды емес қателіктер жібереді. Үстірт теориялық білімді көрсетеді, құбылыстар мен процестерді талдаудың нашар қалыптасқан дағдыларын көрсетеді, дәлелді қорытынды жасай алмайды және мысалдар келтіре алмайды, монологиялық сөйлеуді, терминологияны, логиканы және презентацияның реттілігін білмейді, мұғалім түзеткен кезде ғана түзете алатын қателіктер жібереді. Пәннің теориялық негіздерін білмегендігін, құбылыстар мен процестерді талдаудың қалыптаспаған дағдыларын көрсетеді, дәлелді қорытынды жасай алмайды және мысалдар келтіре алмайды, монологиялық сөйлеуді нашар меңгергендігін көрсетеді, терминологияны білмейді, тіпті мұғалім түзете алмайтын қателіктер жібереді, сабақтарға жауап беруден бас тартады.
Аралық бақылау тапсырмаларына жауап Теориялық материалдың мазмұны бойынша құрастырылған бақылау сынақтарының 90-100 пайызына дұрыс жауап беру арқылы материалды толық меңгеру демонстрациясы максималды білім сапасына жақын ұпайлар санында бағаланды. Курстың теориялық мазмұны толығымен игерілгенімен, олқылықсыз, кейбір тесттер қателіктермен орындалады, дұрыс жауаптардың пайызы 70-89 құрайды. Теориялық материалдың мазмұны ішінара игерілген, олқылықтар бар, оқу бағдарламасында қарастырылған оқу тапсырмаларының көпшілігі орындалады, орындалған тапсырмаларда дұрыс жауаптар 50-69 пайыз болуы мүмкін. Курстың теориялық мазмұны игерілмеген, тест тапсырмаларының сапасы төмен, осы тестілер бойынша дұрыс жауаптардың пайызы 49-дан төмен.
Қорытынды бақылау Бақылау сынақтарының 90-100 пайызына немесе теориялық материалдың мазмұны бойынша құрастырылған сұрақтарға дұрыс жауап беру арқылы материалды толық меңгеру демонстрациясы максималды білім сапасына жақын ұпайлар санында бағаланды Курстың теориялық мазмұны толығымен игерілгенімен, олқылықсыз, кейбір тесттер немесе сұрақтар қателіктермен орындалады, дұрыс жауаптардың пайызы 70-89 құрайды Теориялық материалдың мазмұны ішінара игерілген, олқылықтар бар, оқу бағдарламасында қарастырылған оқу тапсырмаларының көпшілігі орындалады, орындалған тапсырмаларда дұрыс жауаптар 50-69 пайыз болуы мүмкін. Курстың теориялық мазмұны игерілмеген, тест тапсырмаларының немесе сұрақтардың сапасы төмен, осы тестілер бойынша дұрыс жауаптардың пайызы 49-дан төмен.
Бағалау нысаны

Пән бойынша білім алушының білімін қорытынды бағалау 100 баллдық жүйе бойынша жүзеге асырылады және:

  • Емтиханда алынған нәтиженің 40%;
  • Ағымдағы үлгерімнің 60% - ы.

Қорытынды бағаны есептеу формуласы:

И= 0,6 Р12 +0,4Э
2

 

мұндағы, Р1, Р2-тиісінше бірінші, екінші рейтингті бағалаудың сандық эквиваленттері;

Э - емтихандағы бағаның сандық баламасы.

Қортынды әріптік бағасы және оның балдық сандық эквиваленті:

Төрт балдық жүйе бойынша цифрлық баламаға сәйкес келетін білім алушылардың оқу жетістіктерін бағалаудың әріптік жүйесі:

Әріптік жүйе бойынша бағалар Балдардың сандық эквиваленті Балдар (%-тік құрамы) Дәстүрлі жүйе бойынша бағалар
A 4.0 95-100 Өте жақсы
A- 3.67 90-94
B+ 3.33 85-89 Жақсы
B 3.0 80-84
B- 2.67 75-79
C+ 2.33 70-74
C 2.0 65-69 Қанағаттанарлық
C- 1.67 60-64
D+ 1.33 55-59
D 1.0 50-54
FX 0.5 25-49 Қанағаттанарлықсыз
F 0 0-24
Дәріс сабақтарының тақырыптары
  • Кен кен орындарының қорларын дайындау
  • Оқпан албарлары
  • Дайындық нұсқаларын техникалық-экономикалық салыстыру кезіндегі негізгі көрсеткіштер
  • Кен кен орындарының қорларын ашу
  • Отандық және шетелдік кеніштердің шахта алқаптарының қорларын ашудың қазіргі жағдайы
  • Ашу схемалары мен әдістерін таңдауға әсер ететін факторлар
  • Ашудың негізгі параметрлері
  • Байыту фабрикасына дейін жер астында және жер бетінде кен ағындарын қалыптастыру
  • Кен кен орындарының қорларын өңдеу кезіндегі өндірістік процестердің технологиялық схемалары
  • Кен кен орындарын кешенді игеру
  • Жақын кен орындарының қорларын бірлесіп ашу және пысықтау
  • Қабаттық кен орындарын ашу ерекшеліктері
  • Шахта алқаптарының қорларын ашудың қазіргі жағдайы
  • Ашу схемалары мен әдістерін таңдауға әсер ететін факторлар
  • Негізгі ашылатын қазбалардың орналасу орындарын таңдау Ашудың негізгі параметрлері
Негізгі әдебиет
  • 1.Стряпунгин В.В. Вскрывающие выработки рудных месторождений. В.В. Стряпунгин Учебное пособие. Екатеринбург: Изд-во УГГУ, 2014, 116 с. 2.Казикаев Д.М. Комбинированная разработка рудных месторождений. Учебник. М.: МГГУ, 2017. - 295 с. 3. Егоров, П. В. Подземная разработка пластовых месторождений: учебное пособие / П. В. Егоров. — 3-е изд. — М. : Горная книга, 2014. — 217 с. 4. Вскрытие и подготовка месторождений полезных ископаемых: учебное пособие для вузов / Ю. К. Власкин; Сибирский государственный индустриальный университет. Новокузнецк: [Изд-во Сибирского индустриального университета], 2018. — 253 с.
Қосымша әдебиеттер
  • 5. Трубецкой К. Н. Комплексное освоение месторождений и глубокая переработка минерального сырья. В. А. Чантурия, Д. Р. Каплунов, М. В. Рыльникова М.: Недра 2015 г.- 440 с. 6. Воронюк А.С., Иванов В.И., Макишин В.Н. Совершенствование вскрытия и подготовки крутопадающих и наклоннопадающих жильных месторождений. Монография. – Владивосток: Изд-во ДВГТУ, 2014. – 282 с. 7. Воронюк А.С., Макишин В.Н., Иванов В.И. Комплексное поэтапное вскрытие запасов рудных месторождений и глубокая переработка минерального сырья. В. А. Чантурия, Д. Р. Каплунов, М. В. Рыльникова М.: Недра 2015 г.- 440 с. 6. Воронюк А.С., Иванов В.И., Макишин В.Н. Совершенствование вскрытия и подготовки крутопадающих и наклоннопадающих жильных месторождений. Монография. – Владивосток: Изд-во ДВГТУ, 2014. – 282 с. 7. Воронюк А.С., Макишин В.Н., Иванов В.И. Комплексное поэтапное вскрытие запасов рудных месторождений. Монография. Владивосток: Изд-во ДВФУ, 2012. -138 с.