Technical design tools 1
Description: Professional graphics package under study: CorelDRAW. The program allows you to work with raster and vector graphics. Students will be able to complete creative assignments in the disciplines studied and in various creative assignments tied to their future profession.
Amount of credits: 5
Пререквизиты:
- Информатика. Школьный курс
Course Workload:
| Types of classes | hours |
|---|---|
| Lectures | |
| Practical works | |
| Laboratory works | 45 |
| SAWTG (Student Autonomous Work under Teacher Guidance) | 30 |
| SAW (Student autonomous work) | 75 |
| Form of final control | Exam |
| Final assessment method |
Component: University component
Cycle: Base disciplines
Goal
- Изучить теоретические и практические основы пакета Corel Draw для использования в решении задач архитектурной направленности.
Objective
- Задачи дисциплины: овладеть различными методами компьютерного моделирования в программе CorelDRAW Graphics Suite; изучить команды и инструменты программы для выполнения графических работ.
Learning outcome: knowledge and understanding
- Демонстрация знаний и пониманий теоретических и практических основ изучаемой дисциплины.
Learning outcome: applying knowledge and understanding
- Способность применять полученные знания и навыки при разработке и реализации проектов.
Learning outcome: formation of judgments
- Умение находить, накапливать и оценивать информацию, необходимую в процессе обучения. Умение грамотно излагать изученный материал, проверять его, редактировать, публиковать. Должны взвешенно подходить к важным профессиональным и научным вопросам.
Learning outcome: communicative abilities
- Готовность излагать информацию, идеи, проблемы и решения перед аудиторией и специалистами в предметной области.
Learning outcome: learning skills or learning abilities
- Способность самостоятельно применять полученные знания и навыки в текущем уровне учебной деятельности, а также в профессиональной деятельности.
Teaching methods
Информационно-коммуникационные технологии. Дистанционные образовательные технологии.
Assessment of the student's knowledge
Teacher oversees various tasks related to ongoing assessment and determines students' current performance twice during each academic period. Ratings 1 and 2 are formulated based on the outcomes of this ongoing assessment. The student's learning achievements are assessed using a 100-point scale, and the final grades P1 and P2 are calculated as the average of their ongoing performance evaluations. The teacher evaluates the student's work throughout the academic period in alignment with the assignment submission schedule for the discipline. The assessment system may incorporate a mix of written and oral, group and individual formats.
| Period | Type of task | Total |
|---|---|---|
| 1 rating | Настройка рабочей среды и основные команды редактирования. | 0-100 |
| Основные инструменты и команды формирования объектов. | ||
| Простой и фигурный текст. | ||
| Цвета и заливки. | ||
| Типы линий. Инструмент Форма. | ||
| 2 rating | Спецэффекты программы. | 0-100 |
| Работа с растровыми изображениями. | ||
| Оптимизация работы посредством слоёв. | ||
| Подготовка файлов к печати и публикации итогового задания на тему "Инфографика". | ||
| Total control | Exam | 0-100 |
The evaluating policy of learning outcomes by work type
| Type of task | 90-100 | 70-89 | 50-69 | 0-49 |
|---|---|---|---|---|
| Excellent | Good | Satisfactory | Unsatisfactory |
Evaluation form
The student's final grade in the course is calculated on a 100 point grading scale, it includes:
- 40% of the examination result;
- 60% of current control result.
The final grade is calculated by the formula:
| FG = 0,6 | MT1+MT2 | +0,4E |
| 2 |
Where Midterm 1, Midterm 2are digital equivalents of the grades of Midterm 1 and 2;
E is a digital equivalent of the exam grade.
Final alphabetical grade and its equivalent in points:
The letter grading system for students' academic achievements, corresponding to the numerical equivalent on a four-point scale:
| Alphabetical grade | Numerical value | Points (%) | Traditional grade |
|---|---|---|---|
| A | 4.0 | 95-100 | Excellent |
| A- | 3.67 | 90-94 | |
| B+ | 3.33 | 85-89 | Good |
| B | 3.0 | 80-84 | |
| B- | 2.67 | 75-79 | |
| C+ | 2.33 | 70-74 | |
| C | 2.0 | 65-69 | Satisfactory |
| C- | 1.67 | 60-64 | |
| D+ | 1.33 | 55-59 | |
| D | 1.0 | 50-54 | |
| FX | 0.5 | 25-49 | Unsatisfactory |
| F | 0 | 0-24 |
Topics of laboratory classes
- Настройка интерфейса
- Работа с палитрами и заливками
- Отработка команд Выравнивание и распределение объектов
- Работа с фигурным (графическим) и простым (символьным текстом)
- Линии
- Работа со спецэффектами (часть 1)
- Работа со спецэффектами (часть 2)
- Экспорт и импорт файлов
- Получение изображений с помощью сканера и цифровой техники
- Одновременная работа с несколькими файлами
- Работа с растровыми изображениями
- Работа с приложением Corel CAPTURE
- Работа со слоями
- Печать и публикация файлов
- Итоговое задание
Key reading
- CorelDRAW Graphics Suite 2023, User Guide, 2023
- Яковлева Е., Комолова Н. Самоучитель CorelDRAW X8 – БХВ - СПб, 2016, - 368 с.
Further reading
- Молочков В.П. Работа в CorelDRAW Graphics Suite X7. – М.: Национальный Открытый Университет «ИНТУИТ», 2016. — 285 с.