Сыбайлас жемқорлыққа қарсы мәдениет негіздері

Жанабаева Гульнара Нуртасовна

Оқытушының портфолиосы

Сипаттама: "Сыбайлас жемқорлық" ұғымын әлеуметтік-құқықтық мағынада, көріну нысандары мен түрлерін, стратегиялық бағдарламаларды, ҚР-дағы сыбайлас жемқорлыққа қарсы іс-қимылдың құқықтық, әлеуметтік-экономикалық тетіктерін, Халықаралық сыбайлас жемқорлыққа қарсы тәжірибелерді, сыбайлас жемқорлыққа қарсы мәдениет пен сананы қалыптастыру жолдарын,академиялық адалдықты білім беру кеңістігіндегі сыбайлас жемқорлыққа қарсы іс-қимыл құралы ретінде қарастырады.

Кредиттер саны: 5

Пререквизиты:

  • Құқық негіздері

Пәннің еңбек сыйымдылығы:

Жұмыс түрлері сағат
Дәрістер 15
Практикалық жұмыстар 30
Зертханалық жұмыстар
СӨЖО 30
СӨЖ 75
Қорытынды бақылау нысаны емтихан
Қорытынды бақылауды жүргізу нысаны Ауызша емтихан

Компонент: Таңдау бойынша компонент

Цикл: Жалпы білімдік пәндер

Мақсат
  • Сыбайлас жемқорлыққа қарсы іс-қимыл бойынша білім мен әлеуметтік-құқықтық құзыреттер жүйесін қалыптастыру және осы негізде сыбайлас жемқорлық көріністерін қабылдамаудың азаматтық ұстанымын әзірлеу, ШҚТУ-ның Сыбайлас жемқорлыққа қарсы стратегиясы мен саясатын іске асыру
Міндет
  • Сыбайлас жемқорлықтың мәні мен факторлары, оның әртүрлі көріністері туралы жан-жақты білім беру, сыбайлас жемқорлыққа қарсы күреске ықпал ететін жеке тұлғаның құқықтық мәдениетін дамыту, сыбайлас жемқорлықпен күресу бойынша білім, білік және дағдымен қаруландыру, сыбайлас жемқорлық құбылыстарына сыни тұрғыдан талдау жасау қабілетін дамыту, ШҚТУ сыбайлас жемқорлықтың әлеуметтік құбылыс және құқық бұзушылық ретінде көрінуіне және қалыптасуына орын жоқ деген " Парасатталық территориясы" моральдық-адамгершілік әлеуметтік ортаны құру
Оқыту нәтижесі: білу және түсіну
  • Сыбайлас жемқорлықтың мәні және оның шығу себептері, сыбайлас жемқорлық құқық бұзушылықтар үшін моральдық-адамгершілік және құқықтық жауапкершілік шаралары,сыбайлас жемқорлыққа қарсы іс-қимыл саласындағы қолданыстағы заңнама, университеттің сыбайлас жемқорлыққа қарсы саясаты, Академиялық адалдық қағидаттары.
Оқыту нәтижесі: білім мен ұғымды қолдану
  • Сыбайлас жемқорлыққа қарсы заңнаманы білім беру,болашақ кәсіби қызметте қолдана білу, сыбайлас жемқорлыққа қарсы мінез-құлық дағдыларына ие болу, білім беру қызметінде Академиялық адалдық қағидаттарын енгізу.
Оқыту нәтижесі: талқылай білуді қалыптастыру
  • Логикалық ойлау тәсілдерін пайдалана отырып, ауызша сөз сөйлеуді құра білу, сыбайлас жемқорлыққа қарсы стратегияның негізгі бағыттарын талдай білу, сыбайлас жемқорлық көріністеріне қарсы іс-қимылдағы өз ұстанымын дәлелдей білу.
Оқыту нәтижесі: коммуникативтік қабілеттіліктер
  • Пікірталас дағдыларын, топта жұмыс істей білу, сыбайлас жемқорлыққа қарсы тақырып бойынша өз көзқарасын дәлелдей білу.
Оқыту нәтижесі: Оқу дағдылары немесе сабаққа қабілеттілігі
  • Өзін-өзі тәрбиелеуге мотивациялық көзқарастар, нормативтік-құқықтық актілермен жұмыс істей білу,шешу жолдарын іздей отырып, ситуациялық материалдарды талдау.
Оқыту әдістері

кейс-стади әдісі: Әлеуметтік-мәдени нақты және гипотетикалық жағдайларды талдау, мүмкін және оңтайлы шешімдерді іздеу;-құзыреттілікке бағытталған оқыту: "контексттік оқыту", "жеке тәжірибе негізінде оқыту", "ойын модельдеу";-жобалық-ұйымдастырылған технологиялар: өмірлік маңызды мәселелерді кешенді шешу үшін сыбайлас жемқорлыққа қарсы мәдениет бойынша білімді пайдалану-практикалық мәселелер, қоғам мен тұлға дамуының сценарий-болжамдық модельдері.

Білім алушының білімін бағалау

Оқытушы ағымдағы бақылау жұмыстарының барлық түрлерін жүргізеді және академиялық кезеңде екі рет білім алушылардың ағымдағы үлгеріміне тиісті баға береді. Ағымдағы бақылау нәтижелері бойынша 1 және 2 рейтинг қалыптастырылады. Білім алушының оқу жетістіктері 100 балдық шкала бойынша бағаланады, Р1 және Р2 қорытынды бағасы ағымдағы үлгерім бағасынан орташа арифметикалық ретінде шығарылады. Академиялық кезеңде білім алушының жұмысын бағалауды пән бойынша тапсырмаларды тапсыру кестесіне сәйкес оқытушы жүзеге асырады. Бақылау жүйесі жазбаша және ауызша, топтық және жеке формаларды біріктіре алады.

Кезең Тапсырма түрі Өлшем
Қорытынды бақылау емтихан 0-100
Жұмыс түрлері бойынша оқыту нәтижелерін бағалау саясаты
Тапсырма түрі 90-100 70-89 50-69 0-49
Өте жақсы Жақсы Қанағаттанарлық Қанағаттанарлықсыз
Бақылау сұрақтар бойынша әңгімелесу жүйелік теориялық білім көрсетеді , меңгерген терминология, логикалық және дәйекті түрде құбылыстар мен процестер мәнін түсіндіреді, дәлелді қорытындылар және жалпылау жасайды, мысалдар көрсетеді, еркін иелену монологиялық сөйлеу және қабілет жылдам әрекет ету нақтылау үшін көрсеалады, сұрақтарға жауап береді берік теориялық білім көрсетеді, меңгерген терминология мәні, логикалық және дәйекті түрде түсіндіреді, құбылыстары және процестер түсіндіреді , дәлелді қорытындылар мен жалпылау жасайды , мысалдар келтіреді, еркін иелену монологиялық сөйлеу көрсетеді , бірақ оқытушы сонымен бірге маңызды емес қателер түзетеді дербес немесе шамалы түзету жасайды таяз теориялық білім көрсетеді, әлсіз қалыптасқан талдау дағдылары құбылыстар мен процестер көрсетеді , шеберліктің жеткіліксіздігі істеу дәлелді қорытындылар және беру мысалдар көрсетеді , жеткіліксіз еркін иелену монологиялық сөйлеу , терминология, логикалық және бірізділікпен көрсетеді, қателер түзете алады тек оқытушы түзету кезінде жасайды надандық теориялық негіздері пәннің көрсетеді, қалыптаспаған талдау дағдылары құбылыстар мен процестер, қалай істеу керектігін білмейді, дәлелді қорытындылар және беру мысалдар білмейді, әлсіз иелену монологиялық сөйлеу, иелік етпейді, терминология көрсетпе алайды , логикалық және реттілік жоқтығын көрсетеді, қателер жасайды,сабақта жауап беруден бас тартады
Жазбаша жұмыс (ӨСЖ) Барлық теориялық сұрақтарға дұрыс және толық жауаптар берілді; Материал логикалық дәйектілікті сақтай отырып, сауатты баяндалды; шығармашылық қабілеттері көрсетілді Барлық теориялық сұрақтарға дұрыс, бірақ толық емес жауаптар берілді, елеусіз қателіктер немесе дәлсіздіктер жіберілді; практикалық тапсырма орындалды, бірақ шамалы қателік жіберілді; Материал логикалық дәйектілікті сақтай отырып сауатты баяндалды Теориялық сұрақтарға жауаптар дұрыс, бірақ толық емес, тұжырымдардағы дәлсіздіктер мен логикалық дәлсіздіктер жіберілді; практикалық тапсырма толық орындалмады; Материал дұрыс баяндалған, бірақ логикалық реттілік бұзылған. Теориялық сұрақтарға жауаптар өрескел қателіктерден тұрады; практикалық тапсырма орындалмады; жауаптың презентациясында грамматикалық, терминологиялық қателіктер жіберілді, логикалық реттілік бұзылды.
Тест тапсырмалары 90-100% дұрыс жауаптар 70-89 % дұрыс жауаптар 50-69 % дұрыс жауаптар 0-49 % дұрыс жауаптар
Ауызша емтиханы Барлық теориялық сұрақтарға дұрыс және толық жауаптар берілді; Материал логикалық дәйектілікті сақтай отырып, сауатты баяндалды; шығармашылық қабілеттері көрсетілд Барлық теориялық сұрақтарға дұрыс, бірақ толық емес жауаптар берілді, елеусіз қателіктер немесе дәлсіздіктер жіберілді; материал логикалық дәйектілікті сақтай отырып, сауатты баяндалды еориялық сұрақтарға жауаптар дұрыс, бірақ толық емес, тұжырымдардағы дәлсіздіктер мен логикалық дәлсіздіктер жіберілді; практикалық тапсырма толық орындалмады; Материал дұрыс баяндалған, бірақ логикалық реттілік бұзылған. Теориялық сұрақтарға жауаптар өрескел қателіктерден тұрады; практикалық тапсырма орындалмады; жауаптың презентациясында грамматикалық, терминологиялық қателіктер жіберілді, логикалық реттілік бұзылды.
Бағалау нысаны

Пән бойынша білім алушының білімін қорытынды бағалау 100 баллдық жүйе бойынша жүзеге асырылады және:

  • Емтиханда алынған нәтиженің 40%;
  • Ағымдағы үлгерімнің 60% - ы.

Қорытынды бағаны есептеу формуласы:

И= 0,6 Р12 +0,4Э
2

 

мұндағы, Р1, Р2-тиісінше бірінші, екінші рейтингті бағалаудың сандық эквиваленттері;

Э - емтихандағы бағаның сандық баламасы.

Қортынды әріптік бағасы және оның балдық сандық эквиваленті:

Төрт балдық жүйе бойынша цифрлық баламаға сәйкес келетін білім алушылардың оқу жетістіктерін бағалаудың әріптік жүйесі:

Әріптік жүйе бойынша бағалар Балдардың сандық эквиваленті Балдар (%-тік құрамы) Дәстүрлі жүйе бойынша бағалар
A 4.0 95-100 Өте жақсы
A- 3.67 90-94
B+ 3.33 85-89 Жақсы
B 3.0 80-84
B- 2.67 75-79
C+ 2.33 70-74
C 2.0 65-69 Қанағаттанарлық
C- 1.67 60-64
D+ 1.33 55-59
D 1.0 50-54
FX 0.5 25-49 Қанағаттанарлықсыз
F 0 0-24
Дәріс сабақтарының тақырыптары
  • Сыбайлас жемқорлыққа қарсы сана және сыбайлас жемқорлыққа қарсы мәдениет
  • ҚР Сыбайлас жемқорлыққа қарсы саясаты: негізгі бағыттары мен заңнамасы
  • Сыбайлас жемқорлық құқық бұзушылықтар, ҚР Заңнамасы бойынша сыбайлас жемқорлық құқық бұзушылықтар үшін заңды жауапкершілік
  • ыбайлас жемқорлыққа қарсы іс-қимылдың халықаралық стандарттары: қалыптасу кезеңдері, негізгі түрлері
  • "Қызығушылық қақтығысы" ұғымы: мәні, көрінісі, жою механизмдері
  • Халықаралық тәжірибеде сыбайлас жемқорлыққа қарсы мәдениетті қалыптастыру
  • Білім беру және тәрбиелеу жүйесі арқылы сыбайлас жемқорлыққа қарсы дүниетанымды қалыптастыру
  • Академиялық адалдық: мәні мен маңызы
  • Шет елдердің білім беру жүйесінде академиялық адалдықты қалыптастыру
  • Д
Негізгі әдебиет
  • Қазақстан Республикасының 2022-2026 жылдарға арналған сыбайлас жемқорлыққа қарсы саясатының тұжырымдамасы. ҚР Президентінің 2022 жылғы 2 ақпандағы Жарлығы. https://adilet.zan.kz/rus/docs/U2200000802 2. ҚР Сыбайлас жемқорлыққа қарсы іс-қимыл туралы 2015 жылғы 24 қарашадағы Заңы (29.12.2021 ж. жағдай бойынша өзгерістер мен толықтырулармен) https://adilet.zan.kz/rus/docs/Z1500000410 3. Қазақстан Республикасының 21.05.22 ж. № 123-VII (2022 ж. 24 қарашадан бастап қолданысқа енгізіледі) Қылмыстық кодексі (2022 ж. 12.09.2022 ж. жағдай бойынша өзгерістермен және толықтырулармен) 4. БҰҰ Сыбайлас жемқорлыққа қарсы конвенциясы (31 қазан 2003 ж.). 5. Стамбулдың сыбайлас жемқорлыққа қарсы іс-қимыл жоспары. Сыбайлас жемқорлыққа қарсы күрестің заңнамалық-құқықтық және институционалдық базасына шолу. Қазақстан: 2005 жылғы 20-21 қазандағы төртінші шолу кездесуінде қабылданған жалпыланған бағалау және ұсынымдар,ЭЫДҰ,Париж. http://www.oecd.org/investment/anti- ribery/35716643.pdf 6. "Д. Серікбаев атындағы ШҚТУ" КЕАҚ студенттерінің Академиялық адалдық кодексі, https://www.do.ektu.kz/laws/EKSTU/I_059-I-2021.pdf. 7. "Д. Серікбаев атындағы ШҚТУ" КЕАҚ сыбайлас жемқорлыққа қарсы стандарты https://www.do.ektu.kz/laws/smk_corruption/AS_NAO_EKTU_064-II-2024.pdf 8."ШҚТУ" КЕАҚ ППК 135-II-2024 Сыбайлас жемқорлыққа қарсы іс-қимыл саясаты "Д. Серікбаев атындағы ШҚТУ" КЕАҚ https://www.do.ektu.kz/laws/smk_corruption/PPK_NAO_EKTU_135-II-2024.pdf
Қосымша әдебиеттер
  • 1 Сыбайлас жемқорлыққа қарсы мәдениеттің негіздері: оқу құралы / Б. ғ.д., профессор Б. С. Абдрасиловтың жалпы редакциясымен. - Астана: Қазақстан Республикасы Президентінің жанындағы Мемлекеттік басқару академиясы, 2016. – 176 б.. 2. Горбова, В. В.сыбайлас жемқорлықтың философиялық-антропологиялық өлшемдері: дис. канд. философия. ғылымдар: 09.00.13 / Горбова Варвара Вячеславовна. – Воронеж, 2016. – 137 б. 3. Қабанов, П. А.сыбайлас жемқорлықтың алдын алу құралы ретінде сыбайлас жемқорлыққа қарсы ағарту түсінігі мен мазмұны / П. А. Қабанов // құқықтық зерттеулер. – 2015. – №2. – 12-27 Б. 4. Сыбайлас жемқорлық: табиғат, көрініс, қарсылық. Монография ред.Акад.РАН т.я. Хабриева. М. 2016. 5. Сыбайлас жемқорлыққа қарсы саясат: оқу құралы / ред.Г. А. Сатарова. –М., 2004. – 368 б. 6. Сыбайлас жемқорлықты қабылдау индексі (ағылш. Corruption Perceptions Index, CPI) –талдаушылар мен кәсіпкерлердің он балдық шкала бойынша сыбайлас жемқорлықты қабылдау деңгейін бағалауды көрсететін әлем мемлекеттерінің жыл сайынғы рейтингі."Transparency International" компаниясы 1995 жылдан бастап құрастырып келеді. https://ru.wikipedia.org -2015 жылғы 5 қыркүйек 7. Плотников а. а. қоғамдық бақылау және оның сыбайлас жемқорлыққа қарсы іс-қимыл әлеуеті // Мемлекет және құқық. – 2013. – № 2. 8. Сыбайлас жемқорлыққа қарсы іс-қимыл негіздері: оқу құралы / ред.и. И. Рогова, К. А. Мами, с. Ф. Бычкова. - Алматы: "Транспаренси Казахстан" ҚҚ, ҚППИ. – 9. "Академиялық этика және сыбайлас жемқорлық. Жалпы не бар?"Қазақстанда, 2004. – 328 б. https: / / liter. kz / akademicheskaya-etika-i-korrupcziya-chto-obshhego/ 10. М. М. Рогожа Академиялық адалдық этикалық мәселе ретінде ,https://www.tyuiu.ru/wp-content/uploads/2017/02/M.M.Rogozha.pdf. 11. Etined Білім берудегі Этика,ашықтық және адалдық жөніндегі Еуропа Кеңесінің платформасы 2 Том-этикалық принциптер https://rm.coe.int/tom-2-/168074cc742,