Метеорология, климатология және гидрология

Бухатанова Зухра Бердыбековна

Оқытушының портфолиосы

Сипаттама: Курс атмосфераның құрылысын, ауа массаларының қозғалысын, радиациялық және жылу балансын, метеорологиялық элементтерді, климатты және оның өзгеру болжамдарын, климат құраушы факторларды, табиғи ресурстарды тиімді пайдалануды және өзен ағысының қалыптасу заңдылықтарын, көлдер, батпақтар, өзендерінің режимін, су ағыстары мен су қоймаларының негізгі гидрологиялық сипаттамаларын анықтау және өлшеу әдістері мен техникалық құралдарын зерттеуге бағытталған.

Кредиттер саны: 5

Пререквизиты:

  • Инженерлік білім беруге кіріспе
  • География. Мектеп курсы

Пәннің еңбек сыйымдылығы:

Жұмыс түрлері сағат
Дәрістер 15
Практикалық жұмыстар 30
Зертханалық жұмыстар
СӨЖО 30
СӨЖ 75
Қорытынды бақылау нысаны емтихан
Қорытынды бақылауды жүргізу нысаны емтихан

Компонент: Таңдау бойынша компонент

Цикл: Базалық пәндер

Мақсат
  • Курс бойынша пәннің негізгі теориялық мәліметтері гидрология, метеорология және климатология туралы қамтылған. Гидрологиялық және метеорологиялық заңдылықтар мен сипаттамалар, осы ғылымдарда қолданылатын әдістер мен құралдар қарастырылған. Судың беткі ағысының қалыптасу заңдылықтары мен гидрометриялық ақпараттың әртүрлі көлемінде есептік гидрологиялық сипаттамаларды анықтау әдістері баяндалады. Курс студенттерде кәсіби құзыреттілікті қалыптастыруға бағытталған: ғылыми зерттеулер мен инженерлік ізденістер жүргізу қабілеті, кәсіби қызметте және жер ресурстарын зерттеу, игеру және қорғау кезінде қажетті.
Міндет
  • Атмосфералық процестердің заңдылықтарын зерттеу, олар территориялардың ауа-райы-климаттық жағдайларын анықтайды; өзендер мен басқа су объектілерінің гидрологиялық режимінің заңдылықтары; климаттың және табиғи сулардың табиғи территориялық комплекстерге, шаруашылық қызметке, табиғи және ауыл шаруашылығы ландшафттарының өнімділігіне әсері; метеорологиялық және гидрологиялық болжамдар әдістерімен танысу; ауа-райы-климаттық процестер мен инженерлік-гидрологиялық есептеулерді шешу дағдыларын меңгеру.
Оқыту нәтижесі: білу және түсіну
  • гидросфера туралы білімді, беткі ағынның қалыптасу процестерінің жалпы заңдылықтарын, Жердің су балансын, құрлық пен өзен алабын; атмосфера туралы білімді, атмосфераның құрамы мен құрылымын, жылу алмасу, ылғал айналымы және атмосфералық айналымның принциптері мен заңдарын білу.
Оқыту нәтижесі: білім мен ұғымды қолдану
  • гидрологиялық режимнің көрсеткіштерін есептей білу, негізгі метеорологиялық және гидрологиялық сипаттамаларды өлшеу кезінде құралдармен жұмыс істей білу; су деңгейлері мен тереңдіктерін, ағын жылдамдықтарын, су шығынын, өзен шөгінділерін, метеорологиялық сипаттамаларды өлшеу әдістерін меңгеру; су шаруашылығы және табиғатты қорғау объектілерін жобалау кезінде жауын-шашын, булану және желдің нормативтік сипаттамаларын есептеу; курстың теориялық қағидаларын табиғи-территориялық комплекстерді дұрыс анықтау, карталау және сипаттау үшін, метеорологиялық және гидрологиялық есептеулер жүргізу, курстық және дипломдық жұмыстар жазу кезінде қолдану.
Оқыту нәтижесі: талқылай білуді қалыптастыру
  • суық және ылғалды ауа тығыздығын анықтау, барометриялық формулаларды қолдану, ауа температурасының адиабатикалық өзгерістері, потенциалды температура бойынша есептерді шешу; студент ылғалдылық сипаттамаларын есептей алады, метеорологиялық элементтердің тәуліктік және жылдық өзгерістерінің графиктерін құрастырып, талдай алады, климаттық диаграммаларды құрастырады; ауа температурасы мен атмосфералық жауын-шашынның таралу карталарын құрастырып, талдайды; өзен алаптарының, өзендердің және су қоймаларының морфометриялық сипаттамаларын есептейді; еріген заттардың сұйық және қатты ағындарының сипаттамаларын анықтап, ағынның көпжылдық өзгерістерін талдайды.
Оқыту нәтижесі: коммуникативтік қабілеттіліктер
  • ұжымда ұйымдастырушылық-басқарушылық функцияларды орындау қабілеті.
Оқыту нәтижесі: Оқу дағдылары немесе сабаққа қабілеттілігі
  • курс барысында алынған білім мен дағдыларды қолдану қабілеті.
Оқыту әдістері

курс бойынша оқу жұмысын жүзеге асыру барысында кәсіби дағдыларды қалыптастыру және дамыту мақсатында, оқушылардың білім алуына және бакалавриат даярлау бағыты бойынша мемлекеттік білім беру стандарттарының талаптарына сәйкес, келесі білім беру технологиялары қолданылады: 1) белсенді лекция формаларын әзірлеу және пайдалану (мультимедиялық құралдарды қолдануды қоса алғанда): проблемалық лекция; визуализация лекциясы; нақты жағдайды талқылайтын лекция. Сабақтан тыс жұмыспен үйлестіре отырып, бақылаудағы өзіндік жұмыстарды белсенді түрде талқылау да жүзеге асырылады. Лекциялық және практикалық сабақтарды өткізу барысында заманауи техникалық құралдарды (проекторлар, интерактивті тақта, Интернет) кеңінен пайдалану тәжірибесі қолданылады. Интернетті пайдалану арқылы деректер базаларына, ақпараттық анықтамалық және іздеу жүйелеріне қол жеткізу қамтамасыз етіледі.

Білім алушының білімін бағалау

Оқытушы ағымдағы бақылау жұмыстарының барлық түрлерін жүргізеді және академиялық кезеңде екі рет білім алушылардың ағымдағы үлгеріміне тиісті баға береді. Ағымдағы бақылау нәтижелері бойынша 1 және 2 рейтинг қалыптастырылады. Білім алушының оқу жетістіктері 100 балдық шкала бойынша бағаланады, Р1 және Р2 қорытынды бағасы ағымдағы үлгерім бағасынан орташа арифметикалық ретінде шығарылады. Академиялық кезеңде білім алушының жұмысын бағалауды пән бойынша тапсырмаларды тапсыру кестесіне сәйкес оқытушы жүзеге асырады. Бақылау жүйесі жазбаша және ауызша, топтық және жеке формаларды біріктіре алады.

Кезең Тапсырма түрі Өлшем
1  рейтинг практикалық жұмыс 0-100
практикалық жұмыс
практикалық жұмыс
практикалық жұмыс
практикалық жұмыс
практикалық жұмыс
практикалық жұмыс
Тестілеу
Тәуелсіз жазбаша жұмыстар
2  рейтинг практикалық жұмыс 0-100
практикалық жұмыс
практикалық жұмыс
практикалық жұмыс
практикалық жұмыс
практикалық жұмыс
практикалық жұмыс
практикалық жұмыс
Тестілеу
Бақылау, зерттеу жұмысы
Тәуелсіз жазбаша жұмыстар
Қорытынды бақылау емтихан 0-100
Жұмыс түрлері бойынша оқыту нәтижелерін бағалау саясаты
Тапсырма түрі 90-100 70-89 50-69 0-49
Өте жақсы Жақсы Қанағаттанарлық Қанағаттанарлықсыз
практикалық жұмыс практикалық жұмысты қажетті әрекет ретін сақтай отырып толық көлемде орындады; жауапта барлық жазбаларды, кестелерді, суреттерді, сызбаларды, графиктерді, есептеулерді дұрыс және ұқыпты орындайды; қателерді талдауды дұрыс жүргізеді. Сұрақтарға жауап бергенде сұрақтың мәнін дұрыс түсінеді, негізгі ұғымдарға дәл анықтама мен түсініктеме береді; жауапты жаңа мысалдармен сүйемелдейді, білімдерін жаңа жағдайда қолдана алады; зерттелетін материал мен бұрынғы зерттелген материал арасындағы байланысты орната алады, сондай-ақ басқа пәндерді оқуда меңгерілген материалмен байланыс орната алады «5» бағасына қойылатын талаптарды орындады, бірақ 2-3 кемшілік орын алды. Оқушының сұрақтарға берген жауабы 5-ке қойылатын негізгі талаптарға сәйкес келеді, бірақ жаңа жағдайда білімдерін қолданбай, бұрынғы зерттелген материалмен және басқа пәндерді оқуда меңгерілген материалмен байланыссыз берілген; бір қате немесе екі кемшіліктен аспайды, оқушы оларды өз бетінше немесе оқытушының аз ғана көмегімен түзете алады. жұмысты толық орындаған жоқ, бірақ практикалық жұмыстың көлемінің 50%-дан кем емес бөлігін орындады, бұл дұрыс нәтижелер мен қорытындылар алуға мүмкіндік береді; жұмысты жүргізу барысында қателіктер орын алды. Сұрақтарға жауап бергенде оқушы сұрақтың мәнін дұрыс түсінеді, бірақ жауапта курс бойынша сұрақтарды меңгеруде жекелеген мәселелер бар, бұл бағдарламалық материалды әрі қарай меңгеруге кедергі келтірмейді; бірден аспайтын бір ауыр қате және екі кемшілік орын алды. жұмысты толық орындаған жоқ немесе орындалған жұмыстың көлемі дұрыс қорытындылар жасауға мүмкіндік бермейді. Сұрақтарға жауап бергенде бағдарламаның талаптарына сәйкес негізгі білімдер мен дағдыларды меңгермегенін көрсетеді; 3 бағалау үшін қажетті қателіктер мен кемшіліктерден көп қате және кемшілік жіберілген немесе берілген сұрақтардың біріне де жауап бере алмайды.
жазбаша жұмыс Жұмыстың мақсатына жетілді, міндеттер шешілді. Зерттеу тақырыбының өзектілігі дұрыс және толық негізделген. Жұмыс талаптарға сәйкес орындалды. Жұмысты орындаудың мақсаты мен міндеттері орындалды. Жұмыс тақырыбының өзектілігі расталды. Жұмыс әдістемелік нұсқаулардың талаптарынан аздаған ауытқулармен орындалды. Жұмыстың мақсаты мен міндеттері ішінара орындалды. Жұмыс тақырыбының өзектілігі сенімді түрде анықталмаған. Жұмыста әдістемелік нұсқаулардың талаптарынан елеулі ауытқулар анықталды. Зерттеудің мақсаты мен міндеттері жұмыста орындалмаған. Жұмыс тақырыбының өзектілігі көрсетілмеген. Жұмыс талаптардан елеулі ауытқулармен орындалған.
тест 100-90% дұрыс жауаптар 89-70% дұрыс жауаптар 69-50% дұрыс жауаптар 49-0% дұрыс жауаптар
емтихан Оқу бағдарламасының толық көлемінде пән бойынша білімді меңгерген, дисциплинаны жеткілікті терең түсінеді; билеттегі барлық сұрақтарға логикалық реттілікпен және жан-жақты жауап береді, ең маңыздысын атап көрсетеді, зерттелген материалды талдай, салыстыра, классификациялай, жалпы қорытынды жасап, нақтылап және жүйелеп ұсына алады, оның ішінде басты нәрсені бөліп көрсетеді: себеп-салдарлық байланыстарды орнатады; жауаптарды нақты формулировкамен береді, анализдер мен басқа зерттеулердің нәтижелерін еркін оқиды және күрделі жағдайлық тапсырмаларды шешеді; негізгі әдебиетпен және практикалық қызмет үшін қажетті зерттеу әдістерімен жақсы таныс; пәннің теориялық аспектілерін практикалық міндеттермен байланыстыра алады және ландшафттанудың негізгі принциптері бойынша білімді меңгерген. Дисциплина бойынша білімді бағдарламаның nearly толық көлемінде меңгерген (тек кейбір, әсіресе күрделі бөлімдерде білімдегі кемшіліктер бар); өз бетінше және ішінара бағыттаушы сұрақтар арқылы билеттегі сұрақтарға толық жауап береді; әрдайым ең маңыздысын бөліп көрсетпейді, бірақ жауаптарында елеулі қателіктер жібермейді; жеңіл және орташа ауырлықтағы жағдайлық тапсырмаларды шешуге қабілетті; зертханалық және аспаптық зерттеулерді міндетті минимумнан асатын көлемде түсіндіре алады. Дисциплина бойынша негізгі білім көлемін меңгерген; өз бетінше жауап беруде қиындықтар көрсетеді, дәл емес формулировкалармен жұмыс істейді; жауап беру барысында сұрақтардың мәні бойынша қателіктер жіберіледі. Студент тек ең жеңіл тапсырмаларды ғана шеше алады, зерттеу әдістерінің тек міндетті минимумын меңгерген. Пән бойынша міндетті минимум білімді меңгермеген, тіпті емтихан алушының қосымша бағыттаушы сұрақтарына да билеттегі сұрақтарға жауап бере алмайды.
Бағалау нысаны

Пән бойынша білім алушының білімін қорытынды бағалау 100 баллдық жүйе бойынша жүзеге асырылады және:

  • Емтиханда алынған нәтиженің 40%;
  • Ағымдағы үлгерімнің 60% - ы.

Қорытынды бағаны есептеу формуласы:

И= 0,6 Р12 +0,4Э
2

 

мұндағы, Р1, Р2-тиісінше бірінші, екінші рейтингті бағалаудың сандық эквиваленттері;

Э - емтихандағы бағаның сандық баламасы.

Қортынды әріптік бағасы және оның балдық сандық эквиваленті:

Төрт балдық жүйе бойынша цифрлық баламаға сәйкес келетін білім алушылардың оқу жетістіктерін бағалаудың әріптік жүйесі:

Әріптік жүйе бойынша бағалар Балдардың сандық эквиваленті Балдар (%-тік құрамы) Дәстүрлі жүйе бойынша бағалар
A 4.0 95-100 Өте жақсы
A- 3.67 90-94
B+ 3.33 85-89 Жақсы
B 3.0 80-84
B- 2.67 75-79
C+ 2.33 70-74
C 2.0 65-69 Қанағаттанарлық
C- 1.67 60-64
D+ 1.33 55-59
D 1.0 50-54
FX 0.5 25-49 Қанағаттанарлықсыз
F 0 0-24
Дәріс сабақтарының тақырыптары
  • КУРС «КЛИМАТОЛОГИЯ ЖӘНЕ МЕТЕОРОЛОГИЯНЫҢ ТАҚЫРЫПТАРЫ, МАҚСАТТАРЫ ЖӘНЕ МІНДЕТТЕРІ
  • АТМОСФЕРАНЫҢ РАДИАЦИОНДЫҚ РЕЖИМІ
  • ЖАЛПЫ АТМОСФЕРА ЦИРКУЛЯЦИЯСЫ
  • КЛИМАТ ЖӘНЕ ОНЫҢ ҚҰРЫЛУ ФАКТОРЛАРЫ
  • ЖЕР ШАРЫНЫҢ ЖӘНЕ ҚАЗАҚСТАННЫҢ КЛИМАТТЫҚ ЖОЛДАРЫ
  • АНТРОПОГЕНДІК ӘСЕРДІҢ КЛИМАТ ДИНАМИКАСЫНА ӘСЕРІ
  • ГИДРОЛОГИЯ КУРСЫНЫҢ НЫСАНЫ ЖӘНЕ МІНДЕТТЕРІ
  • ТАБИҒИ СУДЫҢ ХИМИЯЛЫҚ ЖӘНЕ ФИЗИКАЛЫҚ СИПАТТАРЫ
  • ӨЗЕН ЖҮЙЕСІ
  • ӨЗЕН СТЕГІ
  • ГИДРОЛОГИЯ РЕК
  • ГИДРОЛОГИЯ СУ САҚТАУШЫЛАР
  • ГИДРОЛОГИЯ КӨЛДЕР
  • ГИДРОЛОГИЯ МҰЗДЫҚТАР
  • ГИДРОЛОГИЯ ОКЕАНДАР МЕН ТЕҢІЗДЕР
Негізгі әдебиет
  • Гребенюк Г.Н., Ходжаева Г.К. Метеорология және климатология: Оқу-тәжірибелік құрал. / Нижневартовск: Нижневарт гуманитарлық университетінің баспасы, 2012. — 180 б.- ISBN 978–5–89988–963–9.
  • Хромов С.П. Метеорология және климатология: оқулық / Хромов С.П., Петросянц М.А. — Москва: М.В. Ломоносов атындағы Мәскеу мемлекеттік университеті, 2012. — 584 б. — ISBN 978-5-211-06334-1.
  • Гидрология: жоғары оқу орындарына арналған оқулық / В. Н. Михайлов, С. А. Добролюбов. – Мәскеу; Берлин: Директ-Медиа, 2017. – 752 б. - ISBN 978-5-4475-4463-8.
  • Берникова, Т. А. Метеорология және климатология негіздерімен гидрология: жоғары оқу орындарына арналған оқулық / Т. А. Берникова. — 3-ші басылым, стер. — Санкт-Петербург: Лань, 2021. — 428 б. — ISBN 978-5-8114-7876-7.
Қосымша әдебиеттер
  • Құрылыс климатологиясы/Архитектура, қала құрылысы және құрылыс саласындағы мемлекеттік нормативтер СП РК 2.04-01-2017.
  • Вилесов Е.Н., Науменко А.А., Веселова Л.К., Аубекеров Б.Ж. Қазақстанның физикалық географиясы/Оқу құралы. — Жалпы ред. А.А. Науменко. — Алматы: Қазақ университеті, 2009. — 362 б.
  • Климат Оңтүстік-Батыс Алтай/Ред. А.В. Егорина. – Өскемен, 2002.