Су сапасын жақсарту
Сипаттама: Пән: табиғи және сарқынды сулардың құрамы, құрылыстар, табиғи және ағынды суларды тазарту және тазарту әдістерін оқытады. Курста табиғи және сарқынды суларды өңдеудің классикалық технологиялық схемалары, сонымен қатар заманауи технологиялар мен қондырғылар қарастырылады.
Кредиттер саны: 6
Пререквизиты:
- Гидрохимия
Пәннің еңбек сыйымдылығы:
Жұмыс түрлері | сағат |
---|---|
Дәрістер | 30 |
Практикалық жұмыстар | 15 |
Зертханалық жұмыстар | 15 |
СӨЖО | 30 |
СӨЖ | 90 |
курстық жоба | |
Қорытынды бақылау нысаны | емтихан |
Қорытынды бақылауды жүргізу нысаны | Жазбаша емтихан |
Компонент: ЖОО компоненті
Цикл: Кәсіптік пәндер
Мақсат
- Пәннің мақсаты студенттерде табиғи және лас суларды тазалау технологиясы сұрақтары бойынша кәсіби дағдылары мен білімдерін қалыптастыру; суды тазалаудың қазіргі, жоғары тиімділікті тәсілдерін таңдауда қабылданған шешімдерін негіздеу.
Міндет
- Алған білімдерін табиғи және лас суларды тазалау бойынша сұрақтарды шешуде тәжірибелік қолдану
Оқыту нәтижесі: білу және түсіну
- Табиғи және сарқынды суларды тазарту бойынша құрылыстарды жобалау кезінде қоршаған ортаны қорғау саласындағы негізгі ережелерді, заңнамалық және нормативтік-техникалық актілерді білу
Оқыту нәтижесі: білім мен ұғымды қолдану
- Табиғи және сарқынды суларды тазарту бойынша құрылыстарды жобалау кезінде тіршілік қауіпсіздігі мен қоршаған ортаны қорғауға қатысты нормативтік-техникалық және нормативтік-экологиялық құжаттаманы әзірлеу
Оқыту нәтижесі: талқылай білуді қалыптастыру
- Табиғи және сарқынды суларды тазарту жөніндегі құрылыстарды жобалау кезінде қоршаған ортаны қорғауға, табиғатты ұтымды пайдалануға және тіршілік әрекетінің қауіпсіздігіне байланысты әлеуметтік-экологиялық жүйелердің проблемалары туралы түсінікке ие болу
Оқыту нәтижесі: коммуникативтік қабілеттіліктер
- Өзінің өндірістік және қоғамдық қызметін кәсіби жүзеге асыруға және тіршілік қауіпсіздігі , қоршаған ортаны қорғау, табиғи және сарқынды суларды тазарту жөніндегі құрылыстарды жобалау кезінде төтенше жағдайлардың алдын алу саласындағы әдістер мен бағдарламаларды әзірлеуге және іске асыруға қатысуға
Оқыту нәтижесі: Оқу дағдылары немесе сабаққа қабілеттілігі
- Табиғи және сарқынды суларды тазарту жөніндегі құрылыстарды жобалау кезінде пайдаланылатын схемаларды, аспаптарды, аппараттар мен жүйелерді әзірлеу және жобалау әдістемесіндегі білімді жетілдіру
Оқыту әдістері
Оқу сабақтарын өткізу кезінде мынадай білім беру технологияларын пайдалану көзделеді: Пәнді оқыту дәстүрлі технология бойынша жүргізіледі. Дәріс курсы мультимедиялық түрде ұсынылған. Практикалық сабақтарды өткізу кезінде проблемалық әдіс, жүйелік талдау, пәнаралық байланыс қолданылады.
Білім алушының білімін бағалау
Оқытушы ағымдағы бақылау жұмыстарының барлық түрлерін жүргізеді және академиялық кезеңде екі рет білім алушылардың ағымдағы үлгеріміне тиісті баға береді. Ағымдағы бақылау нәтижелері бойынша 1 және 2 рейтинг қалыптастырылады. Білім алушының оқу жетістіктері 100 балдық шкала бойынша бағаланады, Р1 және Р2 қорытынды бағасы ағымдағы үлгерім бағасынан орташа арифметикалық ретінде шығарылады. Академиялық кезеңде білім алушының жұмысын бағалауды пән бойынша тапсырмаларды тапсыру кестесіне сәйкес оқытушы жүзеге асырады. Бақылау жүйесі жазбаша және ауызша, топтық және жеке формаларды біріктіре алады.
Кезең | Тапсырма түрі | Өлшем |
---|---|---|
1 рейтинг | Тәжірибелік сабақ 1 | 0-100 |
Тәжірибелік сабақ 2 | ||
Тәжірибелік сабақ 3 | ||
Тәжірибелік сабақ 4 | ||
Тәжірибелік сабақ 5 | ||
Рубеждік бақылау 1 | ||
2 рейтинг | Тәжірибелік сабақ 6 | 0-100 |
Тәжірибелік сабақ 7 | ||
Тәжірибелік сабақ 8 | ||
Тәжірибелік сабақ 9 | ||
Рубеждік бақылау 2 | ||
Қорытынды бақылау | емтихан, курстық жоба | 0-100 |
Жұмыс түрлері бойынша оқыту нәтижелерін бағалау саясаты
Тапсырма түрі | 90-100 | 70-89 | 50-69 | 0-49 |
---|---|---|---|---|
Өте жақсы | Жақсы | Қанағаттанарлық | Қанағаттанарлықсыз | |
Практикалық (семинарлық) сабақтарда жұмыс істеу | қажетті әрекеттер тізбегін сақтай отырып, практикалық жұмысты толық көлемде орындады; жауапта барлық жазбаларды, кестелерді, суреттерді, сызбаларды, графиктерді, есептеулерді дұрыс және ұқыпты орындайды; қателерді талдауды дұрыс орындайды. | білім алушының сұрақтарға жауабы 5-ке жауапқа қойылатын негізгі талаптарды қанағаттандырады, бірақ жаңа жағдайда білімді қолданбай, бұрын зерттелген материалмен және басқа пәндерді оқу кезінде игерілген материалмен байланысты пайдаланбай беріледі; бір қателік немесе екіден көп емес кемшілік жіберілді, білім алушы оларды дербес немесе оқытушының аздаған көмегі арқылы түзете алады. | жұмысты толық орындамады, бірақ практикалық жұмыс көлемінің кем дегенде 50% - ы, бұл дұрыс нәтижелер мен қорытындылар алуға мүмкіндік береді; жұмыс барысында қателіктер жіберілді. | жұмысты толық орындамады немесе жұмыстың орындалған бөлігінің көлемі дұрыс қорытынды жасауға мүмкіндік бермейді. |
Аралық бақылауға арналған тест нысанындағы тапсырмалар | 100-90% дұрыс жауаптар | 89-70% дұрыс жауаптар | 69-50% дұрыс жауаптар | 49-0% дұрыс жауаптар |
Ауызша сауалнама | білім алушы жүйелі теориялық білімді көрсетеді, терминологияны меңгереді, құбылыстар мен процестердің мәнін логикалық және дәйекті түрде түсіндіреді, дәлелдер келтіреді қорытындылар мен жалпылау мысалдар келтіреді | білім алушы мықты теориялық білім, терминологияны біледі, логикалық және дәйекті түрде мәнін, құбылыстарын және процестер, дәлелді тұжырымдар мен жалпылау жасайды, мысалдар келтіреді, монологиялық сөйлеуді еркін меңгергендігін көрсетеді, бірақ сонымен бірге мұғалімнің өз бетінше немесе шамалы түзетулерімен тез түзететін маңызды емес қателіктер жібереді | білім алушы таяз теориялық білімді көрсетеді, құбылыстар мен процестерді талдауда нашар қалыптасқан дағдыларды, дәлелді тұжырымдар жасау және мысалдар келтіру қабілетінің жеткіліксіздігін көрсетеді, монологты жетік меңгермегендігін көрсетеді сөйлеу, терминология, логика және презентация дәйектілігі мұғалім түзеткен кезде ғана түзете алатын қателіктер жібереді | білім алушы пәннің теориялық негіздерін білмегендігін, құбылыстар мен процестерді талдаудың қалыптаспаған дағдыларын көрсетеді, дәлелді қорытынды жасай алмайды және мысалдар келтіре алмайды, монологиялық сөйлеуді нашар меңгергендігін көрсетеді, терминологияны білмейді, логиканың жоқтығын және презентацияның дәйектілігін көрсетеді, мұғалім түзеткен кезде де түзете алмайтын қателіктер жібереді, жауап беруден бас тартады |
Бағалау нысаны
Пән бойынша білім алушының білімін қорытынды бағалау 100 баллдық жүйе бойынша жүзеге асырылады және:
- Емтиханда алынған нәтиженің 40%;
- Ағымдағы үлгерімнің 60% - ы.
Қорытынды бағаны есептеу формуласы:
И= 0,6 | Р1+Р2 | +0,4Э |
2 |
мұндағы, Р1, Р2-тиісінше бірінші, екінші рейтингті бағалаудың сандық эквиваленттері;
Э - емтихандағы бағаның сандық баламасы.
Қортынды әріптік бағасы және оның балдық сандық эквиваленті:
Төрт балдық жүйе бойынша цифрлық баламаға сәйкес келетін білім алушылардың оқу жетістіктерін бағалаудың әріптік жүйесі:
Әріптік жүйе бойынша бағалар | Балдардың сандық эквиваленті | Балдар (%-тік құрамы) | Дәстүрлі жүйе бойынша бағалар |
---|---|---|---|
A | 4.0 | 95-100 | Өте жақсы |
A- | 3.67 | 90-94 | |
B+ | 3.33 | 85-89 | Жақсы |
B | 3.0 | 80-84 | |
B- | 2.67 | 75-79 | |
C+ | 2.33 | 70-74 | |
C | 2.0 | 65-69 | Қанағаттанарлық |
C- | 1.67 | 60-64 | |
D+ | 1.33 | 55-59 | |
D | 1.0 | 50-54 | |
FX | 0.5 | 25-49 | Қанағаттанарлықсыз |
F | 0 | 0-24 |
Дәріс сабақтарының тақырыптары
- Кіріспе дәріс
- Реагент шаруашылығы
- Араластырғыштар
- Үлпек жарату камерасы (ҮЖК) Тұндырғыштар
- Қалқыма тұнбалы мөлдірлеткіштер
- Суды сүзу
- Суды залалсыздандыру
- Шаруашылық тұрмыстық лас судың құрамы мен қасиеті
- Тазалау ғимаратының сұлбасы мен суды тазарту тәсілдері
- Лас (сарқынды) суды механикалық тазартуға арналған ғимараттар
- Лас суларды табиғи жағдайда биологиялық тазарту
- Биологиялық сүзгілер
- Лас суларды аэротенктерде биологиялық тазарту
- Екінші сатылы тұндырғыштар мен лай ұстағыштар
Негізгі әдебиет
- 1. СНиП РК 4.01-02- 2009. Водоснабжение, наружные сети и сооружения.
- 2. Журба М.Г., Соколов Л.И., ГовороваЖ.М. Водоснабжение. Проектирование систем и сооружений: Учеб. пособие. -М.: АСВ. 2003г.
- 3. Журба М.Г. Водоснабжение. Проектирование систем и сооружений. Том2 - Очистка и кондиционирование природных вод: Учеб. пособие. - Вологда -Москва: ВоГТУ, 2001г.
- 4. М.А.Сомов, М.Г.Журба Водоснабжение. - М: АСФ, 2010г.
- 5 Ю.В. Воронов Водоотведение и очистка сточных вод, Учебник для вузов. – М.: Изд-во АСВ, 2009 г
- 6. СН РК 4.01-03-2011 «Водоотведение. Наружные сети и сооружения»
- 7. И.А.Бахтина Проектирование и расчет очистных сооружений водопровода: учебное пособие - Барнаул:Изд-во АлтГТУ, 2007.-257с.
Қосымша әдебиеттер
- 1. Белан А.Е., Хорунжий П.Д. Проектирование и расчет устройств водоснабжения. -Киев, Будивельник, 1981г.
- 2. Справочник монтажника. Оборудование водопроводно-канализационных сооружений. Под ред. А.С.Москвитина, -М.:1979 г.
- 3. Лукиных А.А., Лукиных Н.А. Таблицы для гидравлического расчета канализационных сетей и дюкеров по формуле академика Н.Н. Павловского.-М.: Стройиздат, 1974.
- 4. С.В. Яковлев. Водоотведение и очистка сточных вод. Учебник для вузов. - М.: Изд-во АСВ, 2006. -704 с