Өнеркәсіптік экология
Сипаттама: Ластаушы заттарды жеке, сондай-ақ өнеркәсіптік өндіріс кешені бойынша жіктеу, ластаушы заттардың биосфераның әр түрлі компоненттеріне әсері, қолданыстағы өндірістердің қоршаған ортаға теріс салдарларының деңгейін төмендету жолдары мен әдістері бойынша теориялық және практикалық дағдыларды береді. Ластану деңгейінің нормативтік көрсеткіштерін, өнеркәсіптің әртүрлі салаларының техногенді әсерін, шаң бөлуді, электромагниттік ластану көздерін, қалдықсыз өндіріс тұжырымдамасын, өнеркәсіптік кәсіпорынның экологиялық паспортын қарастырады.
Кредиттер саны: 6
Пререквизиты:
- Химиялық талдау
Пәннің еңбек сыйымдылығы:
Жұмыс түрлері | сағат |
---|---|
Дәрістер | 30 |
Практикалық жұмыстар | 30 |
Зертханалық жұмыстар | |
СӨЖО | 30 |
СӨЖ | 90 |
Қорытынды бақылау нысаны | емтихан |
Қорытынды бақылауды жүргізу нысаны | жазбаша емтихан |
Компонент: Таңдау бойынша компонент
Цикл: Базалық пәндер
Мақсат
- Өндірістік өнеркәсіп орындарының қоршаған ортаға техногендік әсерінің теориялық және практикалық дағдыларын қалыптастыру. Студенттерде негізгі ластаушы көздер, сандық бағалаудағы зиянды заттардың құрамы, өндірістік ресурстарды пайдаланудың негізгі бағыттарын оқытуды қалыптастыру болып табылады
Міндет
- курстың теориялық көлемін окыту - студенттерге қоршаған ортаның экологиялық жағдайын, оның ішінде қоршаған ортаның, өнеркәсіптік шығарындылардың және көмілген өнеркәсіп қалдықтарының ықпалын диагностикалауға үйрету - нақты материалждарды сараптауға дағды мен білімді қалыптастыру - инженерлік шешімдер қабылдауға үйрету
Оқыту нәтижесі: білу және түсіну
- Ойлау мәдениеті жоғары және дүнеиетанымы кең жоғары білімді тұлғаның қалыптасуына ықпал ететін жалпы білім беретін және базалық цикл пәндерінің математика, жаратылыстану, гуманитарлық және экономикалық ғылымдар саласында базалық білімі мен түсінігінің болуы.
Оқыту нәтижесі: білім мен ұғымды қолдану
- Заманауи техниканы қолдану дағдысының болуы, кәсіптік қызметте ақпараттық технологияларды қолдана білуі.
Оқыту нәтижесі: талқылай білуді қалыптастыру
- Кәсіптік қызметке байланысты түрлі жағдайларда икемді де ұтқыр болу және белгісіздіктер мен қауіп -қатер жағдайында экономикалық және ұйымдастыру сипатындағы шешімдер қабылдау дағдыларының болуы
Оқыту нәтижесі: коммуникативтік қабілеттіліктер
- Командада жұмыс істеуге қабілетті болу, өзінің көзқарасын дәлелдей алу, жаңа шешімдер ұсына білу
Оқыту нәтижесі: Оқу дағдылары немесе сабаққа қабілеттілігі
- Кәсіби және тұлғалық тұрғыдан өсуге ұмтылу
Оқыту әдістері
Оқу сабақтарын өткізу кезінде мынадай білім беру технологияларын пайдалану көзделеді - интерактивті дәріс (оқытудың келесі белсенді түрлерін қолдану: атқарушы (басқарылатын) пікірталас немесе әңгімелесу; модерация; слайдтарды немесе оқу фильмдерін көрсету; ми шабуылы; мотивациялық сөйлеу); - берілген шарттар негізінде әртүрлі жағдайлардың даму сценарийлерін құру; - ақпараттық-коммуникациялық (мысалы, қолданбалы бағдарламалардың кәсіби пакеттерін пайдалана отырып, компьютерлік сыныптағы сабақтар); - іздеу-зерттеу (оқу үрдісінде студенттердің өзіндік зерттеу қызметі); - оқу міндеттерін шешу.
Білім алушының білімін бағалау
Оқытушы ағымдағы бақылау жұмыстарының барлық түрлерін жүргізеді және академиялық кезеңде екі рет білім алушылардың ағымдағы үлгеріміне тиісті баға береді. Ағымдағы бақылау нәтижелері бойынша 1 және 2 рейтинг қалыптастырылады. Білім алушының оқу жетістіктері 100 балдық шкала бойынша бағаланады, Р1 және Р2 қорытынды бағасы ағымдағы үлгерім бағасынан орташа арифметикалық ретінде шығарылады. Академиялық кезеңде білім алушының жұмысын бағалауды пән бойынша тапсырмаларды тапсыру кестесіне сәйкес оқытушы жүзеге асырады. Бақылау жүйесі жазбаша және ауызша, топтық және жеке формаларды біріктіре алады.
Кезең | Тапсырма түрі | Өлшем |
---|---|---|
1 рейтинг | Дәріс конспектісі | 0-100 |
Тәжірибелік жұмыстар | ||
Аралық бақылау | ||
2 рейтинг | Дәріс конспектісі | 0-100 |
Тәжірибелік жұмыстар | ||
Аралық бақылау | ||
Қорытынды бақылау | емтихан | 0-100 |
Жұмыс түрлері бойынша оқыту нәтижелерін бағалау саясаты
Тапсырма түрі | 90-100 | 70-89 | 50-69 | 0-49 |
---|---|---|---|---|
Өте жақсы | Жақсы | Қанағаттанарлық | Қанағаттанарлықсыз | |
Бақылау сұрақтары бойынша әңгімелесу | жүйелік теориялық білімді көрсетеді, терминологияны біледі, құбылыстар мен процестердің мәнін логикалық және дәйекті түрде түсіндіреді, дәлелді тұжырымдар мен жалпылаулар жасайды, мысалдар келтіреді, монологиялық сөйлеуді еркін меңгергендігін және нақтылау сұрақтарына тез жауап беру қабілетін көрсетеді | ол жоғары теориялық білімді көрсетеді, терминологияны біледі, логикалық және дәйекті түрде мәнін, құбылыстары мен үрдістерін түсіндіреді, дәлелді тұжырымдар мен жалпылаулар жасайды, мысалдар келтіреді, монологиялық сөйлеуді еркін меңгергендігін көрсетеді, бірақ сонымен бірге мұғалімнің өз бетінше немесе шамалы түзетуімен түзететін маңызды емес қателіктер жібереді | ол таяз теориялық білімді көрсетеді, құбылыстар мен үрдістерді талдаудың нашар қалыптасқан дағдыларын, дәлелді қорытынды жасай алмайтындығын және мысалдар келтіре алмайтындығын көрсетеді, монологиялық сөйлеуді, терминологияны, логиканы және презентация дәйектілігін жете білмейді, мұғалім түзеткен кезде ғана түзете алатын қателіктер жібереді. | пәннің теориялық негіздерін білмегендігін, құбылыстар мен үрдістерді талдаудың қалыптасқан дағдыларын көрсетеді, дәлелді қорытынды жасай алмайды және мысалдар келтіре алмайды, монологиялық сөйлеуді нашар меңгергендігін көрсетеді, терминологияны білмейді, презентацияның қисындылығы мен дәйектілігінің жоқтығын көрсетеді, тіпті мұғалім түзете алмайтын қателіктер жібереді, сабаққа жауап беруден бас тартады |
Практикалық (семинар) сабақтардағы жұмыстарды орындауы | қажетті әрекеттер тізбегін сақтай отырып, практикалық жұмысты толық көлемде орындайды; жауапта барлық жазбаларды, кестелерді, суреттерді, сызбаларды, графиктерді, есептеулерді дұрыс және ұқыпты орындайды; қателерді талдауды дұрыс орындайды. Сұрақтарға жауап беру кезінде ол сұрақтың мәнін дұрыс түсінеді, негізгі ұғымдарды дәл анықтайды және түсіндіреді; жауапты жаңа мысалдармен сүйемелдейді, білімді жаңа жағдайда қолдана алады; зерттелген және бұрын зерттелген материал, сондай-ақ басқа пәндерді оқу кезінде игерілген материал арасында байланыс орната алады. | "5" бағасына қойылатын талаптарды орындады, бірақ 2-3 кемшіліктер жіберілді. Білім алушының сұрақтарға жауабы 5-ке жауапқа қойылатын негізгі талаптарды қанағаттандырады, бірақ білімді жаңа жағдайда қолданбай, бұрын байланыстарды пайдаланбай берілген басқа пәндерді оқу кезінде игерілген материалмен және материалмен; бір қателік немесе екіден көп емес кемшіліктер жіберілді, білім алушы оларды дербес немесе оқытушының аздаған көмегі арқылы шеше алады. | ол жұмысты толық орындамады, бірақ практикалық жұмыс көлемінің кем дегенде 50%, бұл дұрыс нәтижелер мен қорытындылар алуға мүмкіндік береді; жұмыс барысында қателіктер жіберілді. Сұрақтарға жауап беру кезінде білім алушы сұрақтың мәнін дұрыс түсінеді, бірақ жауапта бағдарламалық материалды одан әрі игеруге кедергі келтірмейтін курс сұрақтарын игеруде жекелеген проблемалар бар; бір өрескел қателік пен екі кемшіліктен артық емес жіберілді. | жұмысты толық орындамаған немесе жұмыстың орындалған бөлігінің көлемі дұрыс қорытынды жасауға мүмкіндік бермейді. Сұрақтарға жауап беру кезінде бағдарламаның талаптарына сәйкес негізгі білім мен дағдыларды меңгермегендігін көрсетеді; 3 бағалау үшін қажет болғаннан көп қателіктер мен кемшіліктер жіберілді немесе қойылған сұрақтардың ешқайсысына жауап бере алмайды. |
Бағалау нысаны
Пән бойынша білім алушының білімін қорытынды бағалау 100 баллдық жүйе бойынша жүзеге асырылады және:
- Емтиханда алынған нәтиженің 40%;
- Ағымдағы үлгерімнің 60% - ы.
Қорытынды бағаны есептеу формуласы:
И= 0,6 | Р1+Р2 | +0,4Э |
2 |
мұндағы, Р1, Р2-тиісінше бірінші, екінші рейтингті бағалаудың сандық эквиваленттері;
Э - емтихандағы бағаның сандық баламасы.
Қортынды әріптік бағасы және оның балдық сандық эквиваленті:
Төрт балдық жүйе бойынша цифрлық баламаға сәйкес келетін білім алушылардың оқу жетістіктерін бағалаудың әріптік жүйесі:
Әріптік жүйе бойынша бағалар | Балдардың сандық эквиваленті | Балдар (%-тік құрамы) | Дәстүрлі жүйе бойынша бағалар |
---|---|---|---|
A | 4.0 | 95-100 | Өте жақсы |
A- | 3.67 | 90-94 | |
B+ | 3.33 | 85-89 | Жақсы |
B | 3.0 | 80-84 | |
B- | 2.67 | 75-79 | |
C+ | 2.33 | 70-74 | |
C | 2.0 | 65-69 | Қанағаттанарлық |
C- | 1.67 | 60-64 | |
D+ | 1.33 | 55-59 | |
D | 1.0 | 50-54 | |
FX | 0.5 | 25-49 | Қанағаттанарлықсыз |
F | 0 | 0-24 |
Дәріс сабақтарының тақырыптары
- Өнеркәсіптік экологияға кіріспе
- Жалпы экологияның дамуының қазіргі құрылымы мен негізгі бағыттары
- Өнеркәсіптік экожүйелер
- Экологиялық факторлар және олардың классификациясы
- Өнеркәсіптік әрекеттерге байланысты биосфера сипаттамаларының өзгеруі
- Жекелеген өндірістік салалардың экологиялық проблемалары
- Кәсіпорындардың қоршаған ортаға әсері
- Қоршаған ортаға әсерді бағалау
- Көлік және қоршаған орта
- Темір жол көлігінің қоршаған ортаға әсері
- Энергетика және қоршаған орта
- Қоршаған ортаға әсерді бағалау
- Табиғи және техногендік сипаттағы қатерлерге қарсы тұру
- Экологиялық қауіпсіздік
- Өнеркәсіптің экологиялық қүжаты
Негізгі әдебиет
- 1. Қазақстан Республикасының 2021 жылғы 2 қаңтардағы № 400-VI ҚРЗ Кодексі. 2. Жалпы және қолданбалы экология негіздері. Оқу құралы./Букунова А.Ш., Кайсина М.И., Жаманбаева М.К., Идришева Ж.К. Өскемен: С. Аманжолов ат. ШҚМУ «Берел» баспасы, 2020. – 160 б. 3. Экология және тіршілік қауіпсіздігі: Оқулық / Атикеева С. Н., Каражанова М.Х., Оспанова А.Е. - Нұр-Сұлтан: «ТұранАстана» университеті 2022-235б. 4.Промышленная экология: учебник и практикум для СПО / Н. М. Ларионов, А. С. Рябышенков. — 2-е изд., перераб. и доп. — М. : Издательство Юрайт, 2018. — 382 с. 5.Охрана окружающей среды: процессы и аппараты защиты гидросферы: учебник для СПО / А.И. Родионов, В.Н. Клушин, В.Г. Систер. — 5-е изд., испр. и доп. — М. : Издательство Юрайт, 2018 — 283 с. 6. Калыгин В.Г. Промышленная экология – М.: МНЭПУ, 2017 3. Медведев В.Т. (ред.) Инженерная экология Учебник. - М.: Гардарики, 20016. — 687 с. 7. Исмаилова, А. А. Промышленная экология : учебник / А. А. Исмаилова, Н. А. Нурбаева. — Астана : Казахский агротехнический университет им. С. Сейфуллина, 2018. — 263 c. — ISBN 978-9965-799-15-0. 8. Серікбаева А. Өнеркәсіптік экология. Оқу құралы. – Изд. Foliant2015. - 224 с.
Қосымша әдебиеттер
- 9. А.Т.Қуатбаев Жалпы экология Алматы. ЖШС РПБК «Дәуір»,2012 10. Г.С.Оспанова, Г.Т.Бозшатаева. Экология. Алматы.Экономика, 2012 11. Дорожко С., Малькевич Н., Морзак Г. Технические основы охраны окружающей среды. - Минск: БНТУ, 2012 г.- 1197с. 12. М.С.Тонкопий, Г.С.Сатбаева, Н.П.Ишкулова, Н.М.Анисимова Экология және тұрақты даму. Алматы. ЖШС РПБК «Дәуір»,2011 13. М.Ш. Әлинов. Экология және тұрақты даму. Оқу құралы. – Алматы «Бастау», 2012 14. Ә.С.Бейсенова, Ж.Б.Шілдебаев, Г.З.Саутбаева. Экология. Алматы, 2010 15. Семенова И.В. Промышленная экология Учебник для студ. высш. учеб. заведений / И.В.Семенова. — М.: Издательский центр «Академия», 2009. — 528 с 16. Экология. Оқу құралы. /Ж.Е.Дәрібаев, Ә.Б.Баешов, С.С.Сермаңызов. - Астана. Дәнекер, 2005 17. Певзнер В.И. Горное производство и окружающая среда. - М.: Высшая школа,2005 18. Сапега В.А. Практикум по экологии – Тюмень, ТГУ, 2002 19. В.М.Гарин, И.А.Клёнова, В.И.Колесников. Экология для технических вузов. Феникс, 2001 20. Акимова Т.А., Кузьмин А.П., Хаскин В.В. Экология – М.: ЮНИТИ- ДАНА, 2001 21. Луканин В.М., Трофименко Ю.В. Промышленно-транспортная экология- М.: Высшая школа, 2001 22. Экология для инженера: учеб.-справ. пособие / В.Ф.Панин, А.И.Сечин, В.Д.Федосова. - М.: Издат. дом "Ноосфера", 2001. - 282 c. - Библиогр.: с. 272-277. 23. Практикум по экологии и охране окружающей среды: учеб. пособие для ВУЗов / А.И.Федорова, А.Н.Никольская. - М. : ВЛАДОС, 2001. - 286 c. 3. Инженерная экология и экологический менеджмент: Учеб. / Ред. Н.И.Иванов, Ред. И.М.Фадин. - М.: Логос, 2002. - 527 c. 24.Реймерс Н.Ф. Природопользование – М.: Мысль, 1990 25.Предельно-допустимые концентрации (ПДК) загрязняющих веществ в атмосферном воздухе населенных мест ГН 2.1.6.695 – 98 РК 3.02.036 99 26.Ориентировочные безопасные уровни воздействия (ОБУВ) загрязняющих веществ в атмосферном воздухе населенных мест - ГН 2.1.6.695 – 98 РК 3.02.037 99