Innovation Management and Competitiveness
Description: The discipline gives an idea of obtaining theoretical knowledge about the concept of "sustainable development", theoretical and methodological approaches to substantiating it, developing skills in studying the conditions and factors of sustainable entrepreneurship, using methods to develop the role of social and corporate responsibility of business as a factor of sustainable development at the level of business organizations in order to ensure the sustainable development of modern business society.
Amount of credits: 5
Пререквизиты:
- Enterprise Economics
Course Workload:
Types of classes | hours |
---|---|
Lectures | 15 |
Practical works | 30 |
Laboratory works | |
SAWTG (Student Autonomous Work under Teacher Guidance) | 30 |
SAW (Student autonomous work) | 75 |
Form of final control | Exam |
Final assessment method |
Component: University component
Cycle: Profiling disciplines
Goal
- сформировать знания и навыки, необходимые для создания и управления предприятиями, ориентированными на долгосрочную устойчивость, включая экологическую, социальную и экономическую устойчивость, а также развитие стратегий для интеграции принципов устойчивости в бизнес-процессы и принятие решений.
Learning outcome: knowledge and understanding
- знает основные принципы устойчивого предпринимательства, включая экологические, социальные и экономические аспекты, и понимает их значение для долгосрочного успеха бизнеса.
Learning outcome: applying knowledge and understanding
- способен применять знания и понимание принципов устойчивого предпринимательства для разработки и реализации бизнес-стратегий, учитывающих экологические, социальные и экономические факторы, а также для принятия обоснованных решений, способствующих долгосрочной устойчивости бизнеса.
Learning outcome: formation of judgments
- способен формировать обоснованные суждения о целесообразности внедрения принципов устойчивого предпринимательства в различные аспекты бизнеса, анализируя их влияние на долгосрочную прибыльность и социальную ответственность компании.
Learning outcome: communicative abilities
- способен эффективно коммуницировать принципы устойчивого предпринимательства, представляя их партнерам, клиентам и заинтересованным сторонам, а также аргументировать необходимость внедрения устойчивых практик в бизнес-процессы.
Learning outcome: learning skills or learning abilities
- способен самостоятельно осваивать новые подходы и практики в области устойчивого предпринимательства, анализировать изменения в экологических и социальных требованиях, а также адаптировать полученные знания для разработки и реализации устойчивых бизнес-стратегий.
Topics of lectures
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- 8
- 9
- 10
Key reading
- Gajendrum N. (2017). Green Supply Chain Management–Benefits Challenges and Other Related Concepts, INTERNATIONAL JOURNAL OF APPLIED SCIENCE ENGINEERING & MANAGEMENT, VOL 3, ISSUE 8 ISSN: 2454-9940+ 2. Khan. S. A. R. (2018) Introductory chapter: Introduction of Green Supply Chain Management 3. McKinnon, Alan; Browne, Michael; Whiteing, Anthony; and Piecyk, Maja. (2015). Green Logistics Improving the Environmental Sustainability of Logistics. 4. Raju, K. Hari Hara and James, G. Henry. (2017). Green Logistics – Development and Paradoxes. International Journal of Latest Engineering and Management Research (IJLEMR), 2(12), 59–65. 5. Philips. (2017). Reverse logistics in the circular economy. 1–11. 6. Achillas, Charisios; Bochtis, Dionysis D.; Aidonis, Dimitrios; and Folinas, Dimitris. (2019). Green supply chain management. In Taylor & Francis Group (Ed.),Routledge.P. 7-8 7. Galli, Francesca and Brunori, Gianluca. (2013). Short food supply chains as drivers of sustainable development. In Evidence Document. Document Developed in the Framework of the FP7 Project FOODLINKS; (GA No. 265287).
Further reading
- Katz, E., & Ziderman, A. (1990). Investment in general training: the role of information and labour mobility. The economic journal, 100(403), 1147-1158. 2. Yildiz Çankaya, Sibel and Sezen, Bulent. (2019). Effects of green supply chain management practices on sustainability performance. Journal of Manufacturing Technology Management, 30(1), 98–121. https://doi.org/ 3. Katz, E., & Ziderman, A. (1990). Investment in general training: the role of information and labour mobility. The economic journal, 100(403), 1147-1158. 4. Lewis, W. A. (1979). The dual economy revisited. The Manchester School, 47(3), 211-229. 5. Acemoglu, D., & Pischke, J. S. (2000). Certification of training and training outcomes. European Economic Review, 44(4-6), 917-927.