Business Creation
Description: The discipline represents the necessary theoretical and methodological and practical basis for the formation of student competencies necessary to create their own business. The following subject areas are covered: economics, finance, customer policy and marketing, team management, legal aspects, and problems of starting a business.
Amount of credits: 5
Пререквизиты:
- Principles of Management
Course Workload:
Types of classes | hours |
---|---|
Lectures | 15 |
Practical works | 30 |
Laboratory works | |
SAWTG (Student Autonomous Work under Teacher Guidance) | 30 |
SAW (Student autonomous work) | 75 |
Form of final control | Exam |
Final assessment method |
Component: University component
Cycle: Profiling disciplines
Goal
- сформировать теоретические знания и практические навыки для разработки и реализации бизнес-идей, создания и управления стартапами, а также развить способность анализировать рыночные возможности, разрабатывать бизнес-модели и эффективно управлять ресурсами для успешного запуска и развития бизнеса.
Learning outcome: knowledge and understanding
- знает основные этапы и принципы создания бизнеса, а также понимает ключевые аспекты разработки бизнес-идей, формирования бизнес-моделей и управления стартапом.
Learning outcome: applying knowledge and understanding
- способен применять знания и понимание процессов создания бизнеса для разработки собственных бизнес-идей, составления бизнес-планов и запуска стартапов, а также для принятия обоснованных решений на всех этапах предпринимательской деятельности.
Learning outcome: formation of judgments
- способен формировать обоснованные суждения о целесообразности и потенциале бизнес-идей, анализируя рыночные условия, ресурсы и возможности для успешного запуска и развития бизнеса.
Learning outcome: communicative abilities
- способен эффективно коммуницировать бизнес-идеи, аргументировать свои решения и взаимодействовать с потенциальными партнерами, инвесторами и клиентами для успешного запуска и развития бизнеса.
Learning outcome: learning skills or learning abilities
- способен самостоятельно осваивать новые методы и подходы в области предпринимательства, анализировать текущие тенденции рынка и адаптировать полученные знания для создания и развития успешных бизнес-проектов.
Topics of lectures
- Modern Economics and Innovation
- Creativity and business idea generation
- Entrepreneur and businessman
- Starting a business: own businesses, alliances, franchises
- Business planning and the system of strategic scorecard
- Financial business model
- Customer policies & marketing
- Operations management & administration
- HR management & automation
- Creating a business plan
- Legal procedures on the way to starting a business
Key reading
- Barrow, C., Barrow, P., Brown, R. (2020). The Business Plan Workbook A Step-By-Step Guide to Creating and Developing a Successful Business [10 ed.], Kogan Page, Limited. ISBN : 9781789667394, 9781789667370, 9781789667387, 2020048902, 2020048903 2. Buttler, E. (2020). An Introduction to Entrepreneurship. The Institute of Economic Affairs, ISBN 978-0-255-36795-0 (interactive PDF) 3. Dixit, A., Nalebuff, B. (2010). The Art of Strategy. A Game Theorist's Guide to Success in Business and Life. ISBN 978-0-393-33717-4. Fowinkel, T. (2014). Human Resource Management Systems in New Business Creation: An Exploratory Study. Gabler Verlag. https://doi.org/10.1007/978-3-658-05982-8 4. Gamble, J., Peteraf, M., Thompson, A. (2014). Essentials Of Strategic Management: The Quest For Competitive Advantage”. 4th ed. Ed. Mc-GrawHill. ISBN: 978-0-07-811289-8. 5. McKeever, M. (2019). How to write a business plan, 14th edition, ISBN: 9781413325454, 1413325459. 6. Redlich, T., Moritz, M., & Wulfsberg, J. P. (Eds.). (2019). Co-Creation: Reshaping Business and Society in the Era of Bottom-up Economics. Springer International Publishing. https://doi.org/10.1007/978-3-319-97788-1 7. Reynolds, P. D., & Curtin, R. T. (Eds.). (2011). New Business Creation: An International Overview. Springer-Verlag. https://doi.org/10.1007/978-1-4419-7536-2 8. Sherman, A. (2004). Franchising and Licensing. Two Powerful Ways to Grow Your Business in Any Economy. 3rd edition. American Management Association. ISBN 0-8144-7222-2