Modern technologies of online mathematics education
Description: The content of the discipline reflects the specifics of the students' activities for mastering the mathematical content of online learning in the form of sequences of technological cycles: preparatory, educational, final. The various technologies of online mathematics education under consideration are presented taking into account independence, openness, and the criterion for ensuring that students achieve individualized goals of teaching mathematics is given.
Amount of credits: 5
Пререквизиты:
- Analysis, number theory and approximation
Course Workload:
Types of classes | hours |
---|---|
Lectures | 15 |
Practical works | 30 |
Laboratory works | |
SAWTG (Student Autonomous Work under Teacher Guidance) | 30 |
SAW (Student autonomous work) | 75 |
Form of final control | Exam |
Final assessment method |
Component: Component by selection
Cycle: Base disciplines
Goal
- поиск эффективных условий профессиональной подготовки специалиста и формирование личности с помощью всех изучаемых в вузе предметов, в том числе математики, являются предпосылками Высшей школы
Learning outcome: knowledge and understanding
- Знать цели и задачи теории педагогики и методики преподавания современных методов онлайн-обучения математике;
Learning outcome: applying knowledge and understanding
- Реализация умения применять изученные математические методы в деятельности;
Learning outcome: formation of judgments
- Воспитание математической культуры и формирование научного подхода и логического мышления;
Learning outcome: communicative abilities
- Способность решать с командой применение фундаментальных и новейших достижений в математике;
Learning outcome: learning skills or learning abilities
- Способность применять математические знания, новые информационные технологии, методы математического анализа и моделирования в будущей профессиональной деятельности;