Өнеркәсіптегі техникалық термодинамика
Сипаттама: Термодинамиканың негізгі сипаттамалық функциялары және олардың қасиеттері. Ішкі энергия, энтальпия және энтропия үшін дифференциалдық теңдеулер. Күрделі жүйелердің термодинамикалық тепе-теңдігінің шарттары. 2-ші түрдегі фазалық ауысулар. Реакциялардың жылу эффектілері және олардың температура мен заттың агрегаттық күйіне тәуелділігі. химиялық потенциал. Реакция теңдеуі және өлшемі. химиялық түрлендірулер. Гиббс-Гельмгольц теңдеулері.
Кредиттер саны: 5
Пререквизиты:
- Жылу техникасының теориялық негіздері
Пәннің еңбек сыйымдылығы:
Жұмыс түрлері | сағат |
---|---|
Дәрістер | 30 |
Практикалық жұмыстар | 15 |
Зертханалық жұмыстар | |
СӨЖО | 30 |
СӨЖ | 75 |
Қорытынды бақылау нысаны | емтихан |
Қорытынды бақылауды жүргізу нысаны |
Компонент: Таңдау бойынша компонент
Цикл: Базалық пәндер
Мақсат
- Магистрантты жылу техникалық қондырғылар мен жүйелерді жобалау,зерттеу және пайдалану мәселелерін шешуге, энергияны түрлендіру схемаларының тиімділігін талдауға, энергия өндірудің жаңа тәсілдерінің перспективалылығын бағалауға, инновациялық әзірлемелерді практикаға енгізуге дайындау
Міндет
- 1. - түрлі энергия көздерін термодинамикалық негізінде, статистикалық жане термодинамикалық аппараттың сипаттамасын және термодинамикалық жүйелердің талдау күйін, оларда болатын үдеріс ұғымын қалыптастыру 2. - термодинамиканың математикалық аппартын қолдана отырып ,жылу технологиялық және электр қондырғыларында өтетін үдерістерді талдау, нәтижелерді жинақтау, талдау негізінде оң қорытынды жасау
Оқыту нәтижесі: білу және түсіну
- Өнеркәсіптік кәсіпорындардың жылу және электрмен жабдықтау жүйелерінің жұмысын, ұтымды ұйымдастыру принциптерін түсіну және бағалау
Оқыту нәтижесі: білім мен ұғымды қолдану
- Техникалық термодинамиканың термодинамикалық жүйелерінің параметрлерінің есебтерін, жылу двигательдерінің циклдарының есептер шеше білу
Оқыту нәтижесі: талқылай білуді қалыптастыру
- энергиянын сақталу және түрлену тұғысынан термодинамикалық есептерді шеше білу, жылу циклдарының ПӘК бағалау
Оқыту нәтижесі: коммуникативтік қабілеттіліктер
- Топтық жұмыста жылу техникасының анализдері негізінде күрделі есептерді шеше білу
Оқыту нәтижесі: Оқу дағдылары немесе сабаққа қабілеттілігі
- термодинамикалық заңдылықтар саласында теориялық және эксперименттік зерттеулер жүргізу үшін жаңа білімді пайдалануға дайын болу
Оқыту әдістері
Кредиттік оқыту технологиясы жағдайында сабақтар көбінесе белсенді және шығармашылық түрде өткізілуі тиіс. Білім алушыларды білімді іздеу мен басқаруға тартуға, Міндеттерді өз бетінше шешу тәжірибесін алуға ықпал ететін тиімді педагогикалық әдістемелер мен технологиялардың қатарында: - проблемалық және жобалық-бағдарлы оқыту технологиясы; -оқу-зерттеу қызметінің технологиялары; -коммуникативтік технологиялар (дискуссия, пресс-конференция, ми шабуылы, оқу пікірсайыстары және басқа да белсенді формалар мен әдістер)); - кейс әдісі (жағдайды талдау); - білім алушылар іскерлік, рөлдік, Имитациялық ойындарға қатысатын ойын технологиялары;
Білім алушының білімін бағалау
Оқытушы ағымдағы бақылау жұмыстарының барлық түрлерін жүргізеді және академиялық кезеңде екі рет білім алушылардың ағымдағы үлгеріміне тиісті баға береді. Ағымдағы бақылау нәтижелері бойынша 1 және 2 рейтинг қалыптастырылады. Білім алушының оқу жетістіктері 100 балдық шкала бойынша бағаланады, Р1 және Р2 қорытынды бағасы ағымдағы үлгерім бағасынан орташа арифметикалық ретінде шығарылады. Академиялық кезеңде білім алушының жұмысын бағалауды пән бойынша тапсырмаларды тапсыру кестесіне сәйкес оқытушы жүзеге асырады. Бақылау жүйесі жазбаша және ауызша, топтық және жеке формаларды біріктіре алады.
Кезең | Тапсырма түрі | Өлшем |
---|---|---|
1 рейтинг | Тәжірибе 1- Газтурбиналық қондырғылар. Адиабатты және политропты циклдарды есептеу | 0-100 |
Тәжірибе 2- Нақты газ үшін Карно циклін есептеу | ||
Тәжірибе 3- Термодинамикалық циклдердің тиімділігі | ||
СӨЖ 1- Тақырып бойынша есептерді шешу: идеалды газ, газ қоспалары. | ||
СӨЖ 2- Тақырып бойынша есептерді шешу: газдардың жылу сыйымдылығы. | ||
СӨЖ 3- "Термодинамиканың бірінші заңы"тарауы бойынша Реферат. | ||
Ауызша сауалнама | ||
Аралық бақылау 1 | ||
2 рейтинг | Тәжірибе 4- Жылу және энергия циклдерін есептеу және зерттеу тоңазытқыш қондырғылары. | 0-100 |
Тәжірибе 5- Бу және газ турбиналық қондырғылар цикліндегі параметрлерді есептеу. | ||
Тәжірибе 6- Жылу өндіретін және жылу тұтынатын жабдықтың жылу және эксергетикалық баланстарын құру және есептеу және оларды талдау. | ||
СӨЖ 4- Тақырып бойынша есептерді шешу: Энтальпия. | ||
СӨЖ 5- Тақырып бойынша есептерді шешу: термодинамиканың екінші заңы. | ||
СӨЖ 6-Тақырып бойынша есептерді шешу: негізгі термодинамикалық газ процестері. | ||
Ауызша сауалнама | ||
Аралық бақылау 2 | ||
Қорытынды бақылау | емтихан | 0-100 |
Жұмыс түрлері бойынша оқыту нәтижелерін бағалау саясаты
Тапсырма түрі | 90-100 | 70-89 | 50-69 | 0-49 |
---|---|---|---|---|
Өте жақсы | Жақсы | Қанағаттанарлық | Қанағаттанарлықсыз |
Бағалау нысаны
Пән бойынша білім алушының білімін қорытынды бағалау 100 баллдық жүйе бойынша жүзеге асырылады және:
- Емтиханда алынған нәтиженің 40%;
- Ағымдағы үлгерімнің 60% - ы.
Қорытынды бағаны есептеу формуласы:
И= 0,6 | Р1+Р2 | +0,4Э |
2 |
мұндағы, Р1, Р2-тиісінше бірінші, екінші рейтингті бағалаудың сандық эквиваленттері;
Э - емтихандағы бағаның сандық баламасы.
Қортынды әріптік бағасы және оның балдық сандық эквиваленті:
Төрт балдық жүйе бойынша цифрлық баламаға сәйкес келетін білім алушылардың оқу жетістіктерін бағалаудың әріптік жүйесі:
Әріптік жүйе бойынша бағалар | Балдардың сандық эквиваленті | Балдар (%-тік құрамы) | Дәстүрлі жүйе бойынша бағалар |
---|---|---|---|
A | 4.0 | 95-100 | Өте жақсы |
A- | 3.67 | 90-94 | |
B+ | 3.33 | 85-89 | Жақсы |
B | 3.0 | 80-84 | |
B- | 2.67 | 75-79 | |
C+ | 2.33 | 70-74 | |
C | 2.0 | 65-69 | Қанағаттанарлық |
C- | 1.67 | 60-64 | |
D+ | 1.33 | 55-59 | |
D | 1.0 | 50-54 | |
FX | 0.5 | 25-49 | Қанағаттанарлықсыз |
F | 0 | 0-24 |
Дәріс сабақтарының тақырыптары
- Жылу мен масса алмасуды күшейту әдістері
- Идеал газ күйінің теңдеуі
- Термодинамиканың бірінші заңы
- Термодинамиканың екінші заңы
- Отын элементінің термодинамикасы
- Эпектродты реакциялардың термодинамикалық сипаттамалары
- Heat pumps, types, principle of operation
- Advantages of a condensing turbine from the standpoint of technical thermodynamics
- Losses in boiler units related to the design and type of fuel
- The use of gas turbines in heat power engineering: advantages and disadvantages
- Modern combined thermal power plants using a gas turbine and a steam turbine
- Steam turbine loss classification
- Boiler types: advantages and disadvantages
- Refrigerants used in heat pumps: requirements and their classification
- Purpose of the feed pump from the standpoint of technical thermodynamics
Негізгі әдебиет
- 1. Кудинов В.А "Техническая термодинамика. Москва В.Ш,2000
- 2. Общий курс физики : Учеб. пособие. Т.2. Термодинамика и молекулярная физики / Д. В. Сивухин. - 5-е изд., испр. . - М. : Физматлит, 2012.
- 3. Техническая термодинамика : учеб. пособие / В. А. Кудинов, Э. М. Карташов. - Изд. 5-е, стереотип. - М. : Высш. шк., 2011.
- 4. Основы термодинамики и теплотехники : учебник / С. Квон, М. Альжанов. - Астана : Фолиант, 2010.
- 5. Техническая термодинамика : метод. указания к практ. занятиям / М. Б. Айтмагамбетова. - Усть-Каменогорск : ВКГТУ, 2016. 1.
- 6. Гидравлика, пневматика и термодинамика : учеб. пособие / В. Ф. Нуждин [и др.] ; под ред. В. М. Филина. - М. : ИД "Форум" - ИНФРА-М, 2008.
Қосымша әдебиеттер
- 7. Б.Н.Юдаев. Техническая термодинамика и теплопередача. - М.: Высшая школа, 1988.
- 8. В.А.Кириллин, В.В.Сычев, А.Е.Шейндлин. Техническая термодинамика. - М.: Энергоиздат, 1983.
- 9. Сборник задач по технической термодинамике: учеб. пособие для вузов / Т.Н. Андрианов, Б.В. Дзампов, В.Н. Зубарев, С.А. Ремизов. -М.: Энергоиздат, 1981.