Экологияның жылу-техникалық мәселелері
Сипаттама: Қоршаған ортаның ластануының сипаттамасы және оны қорғаудың негізгі әдістері: қоршаған орта сапасының көрсеткіштері; атмосфералық ауаны ластау көздері; шаңды және газды ауаны ластаушы заттардың сипаттамасы; аэрозольдердің негізгі қасиеттерін; зиянды газдар мен булар; өндірістік қалдықтардың классификациясы; қоршаған ортаның энергетикалық ластануы; қоршаған ортаны техногендік ластанудан инженерлік қорғаудың негізгі процестері.
Кредиттер саны: 6
Пререквизиты:
- Қазан қондырғылары
Пәннің еңбек сыйымдылығы:
Жұмыс түрлері | сағат |
---|---|
Дәрістер | 30 |
Практикалық жұмыстар | 30 |
Зертханалық жұмыстар | |
СӨЖО | 30 |
СӨЖ | 90 |
Қорытынды бақылау нысаны | емтихан |
Қорытынды бақылауды жүргізу нысаны |
Компонент: ЖОО компоненті
Цикл: Кәсіптік пәндер
Мақсат
- Магистранттар қоршаған ортаны қорғаудың физикалық -химиялық процестерінің негізгі әдістері мен заңдылықтары, шаң мен газ шығарындыларын тазартудың негізгі технологиялары, қатты қалдықтарды жою және өңдеу, қоршаған ортаны энергетикалық әсерлерден қорғаудың физикалық принциптері туралы қажетті білім алады. жылу энергетикасы магистрінің кәсіби қызметінде алған білімі мен дағдыларын қолдану.
Міндет
- Пәнді оқып -үйренудің негізгі міндеттері: «Экологияның термофизикалық аспектілері» курсын оқу нәтижесінде магистранттар: қатты тұрмыстық газдарды, ағынды суларды тазарту мен қатты тұрмыстық қалдықтарды тазартудың негізгі физикалық -химиялық процестері туралы негізгі білімді меңгеруі тиіс, оқу энергетикалық объектілердегі қоршаған ортаны қорғау шараларының ерекшеліктерін, сонымен қатар атмосферадағы өндірістік шығарындылар мен гидросферадағы ағынды суларды тазарту үшін физико -химиялық процестердің параметрлерін есептеу бойынша практикалық дағдыларды алады.
Оқыту нәтижесі: білу және түсіну
- Экологиялық орындылық тұрғысынан алынған жылу шешімдерін талдау және бағалай білу
Оқыту нәтижесі: білім мен ұғымды қолдану
- Энергетиканың қазіргі мәселелерін, отын-энергетикалық ресурстарды пайдалануды, түрлерін, оларды өндіру және түрлендіру әдістерін білу
Оқыту нәтижесі: талқылай білуді қалыптастыру
- Жылу процестерін зерттеу үшін қарапайым және қатаң экологиялық теория аппаратының жұмыс принциптерін меңгеру
Оқыту нәтижесі: коммуникативтік қабілеттіліктер
- Заттардың жеке қасиеттері арқылы есептік сипаттамалардың экологиялық сипаттамаларын ескере отырып, жылу процестерін түсіну
Оқыту нәтижесі: Оқу дағдылары немесе сабаққа қабілеттілігі
- Экологиядағы нақты міндеттердің мазмұнын түсіну және дұрыс байланыстыру
Оқыту әдістері
Кредиттік оқыту технологиясы жағдайында сабақтар көбінесе белсенді және шығармашылық түрде өткізілуі тиіс. Білім алушыларды білімді іздеу мен басқаруға тартуға, Міндеттерді өз бетінше шешу тәжірибесін алуға ықпал ететін тиімді педагогикалық әдістемелер мен технологиялардың қатарында: - проблемалық және жобалық-бағдарлы оқыту технологиясы; -оқу-зерттеу қызметінің технологиялары; -коммуникативтік технологиялар (дискуссия, пресс-конференция, ми шабуылы, оқу пікірсайыстары және басқа да белсенді формалар мен әдістер)); - кейс әдісі (жағдайды талдау); - білім алушылар іскерлік, рөлдік, Имитациялық ойындарға қатысатын ойын технологиялары; - ақпараттық-коммуникациялық (соның ішінде қашықтықтан білім беру) технологиялар.
Білім алушының білімін бағалау
Оқытушы ағымдағы бақылау жұмыстарының барлық түрлерін жүргізеді және академиялық кезеңде екі рет білім алушылардың ағымдағы үлгеріміне тиісті баға береді. Ағымдағы бақылау нәтижелері бойынша 1 және 2 рейтинг қалыптастырылады. Білім алушының оқу жетістіктері 100 балдық шкала бойынша бағаланады, Р1 және Р2 қорытынды бағасы ағымдағы үлгерім бағасынан орташа арифметикалық ретінде шығарылады. Академиялық кезеңде білім алушының жұмысын бағалауды пән бойынша тапсырмаларды тапсыру кестесіне сәйкес оқытушы жүзеге асырады. Бақылау жүйесі жазбаша және ауызша, топтық және жеке формаларды біріктіре алады.
Кезең | Тапсырма түрі | Өлшем |
---|---|---|
1 рейтинг | Тәжірибелік жұмыс 1- Қалдықтарды жіктеу. Агрегаттық және физикалық жағдайы бойынша жіктеу. | 0-100 |
Тәжірибелік жұмыс 2- Өнеркәсіптің әртүрлі салаларында қалдықтардың пайда болу көздері | ||
Тәжірибелік жұмыс 3- Атмосфераға зиянды шығарындылардың әсерін бағалау | ||
СӨЖ 1- Азот оксидтерінің түзілуін төмендетудің технологиялық әдістері (NOx) және азот оксидтерінің түзілу қысымын өлшеу, олардың тиімділігі | ||
СӨЖ 2- Күкірт оксидімен өту технологиясы | ||
СӨЖ 3- Бөлшектелген заттардың эмиссиясын кесіп өту технологиялары | ||
Ауызша сауалнама | ||
Аралық бақылау 1 | ||
2 рейтинг | Тәжірибелік жұмыс 4- Денсаулық сақтау факторының ЖЭС жұмыс істеу сипаттамаларына әсері | 0-100 |
Тәжірибелік жұмыс 5- Циклондарды есептеу және таңдау, электр сүзгілері | ||
Тәжірибелік жұмыс 6- Әр түрлі көрсеткіштер бойынша ағынды суларды тазартудың қажетті деңгейін есептеу | ||
СӨЖ 4- Электр станцияларындағы экологиялық мониторинг | ||
СӨЖ 5- Аспаптық өлшеулер бойынша газ тәрізді ластаушы заттардың шығарындыларын анықтау | ||
СӨЖ 6- Газды талдау құралдары | ||
Ауызша сауалнама | ||
Аралық бақылау 2 | ||
Қорытынды бақылау | емтихан | 0-100 |
Жұмыс түрлері бойынша оқыту нәтижелерін бағалау саясаты
Тапсырма түрі | 90-100 | 70-89 | 50-69 | 0-49 |
---|---|---|---|---|
Өте жақсы | Жақсы | Қанағаттанарлық | Қанағаттанарлықсыз | |
Білу: · электр энергетикалық жүйелердің сенімділігін талдаудың физикалық негіздері; · электр энергетикалық жүйелердің сенімділік көрсеткіштерін есептеу әдістері; · берілген сенімділік деңгейінде электр энергетикалық жүйелер мен желілерді синтездеу әдістері. Істей білу: · электр энергетикалық жүйелердің сенімділік деңгейінің көрсеткіштерін есептеу; · берілген сенімділік деңгейі бойынша электр энергетикалық жүйелердің диаграммаларын синтездеу; Меншік: · электр энергетикалық жүйелер мен желілердің сенімділік көрсеткіштерін есептеу үшін эквивалентті сұлбаларды жобалау дағдылары. | Қойылған сұраққа толық, жан-жақты жауап беріледі, объект туралы саналы білімдердің жиынтығы көрсетіледі, тақырыптың негізгі ережелері тұжырымды түрде ашылады; жауапта ашылатын ұғымдардың, теориялардың, құбылыстардың мәнін көрсететін нақты құрылым, логикалық жүйелілік көрсетіледі. Объекті туралы білім оны түсіну аясында берілген ғылым жүйесінде және пәнаралық байланыстарда көрсетіледі. Жауабы әдеби тілде ғылыми тұрғыда айтылады. Жауап беру барысында студент өз бетінше түзететін ұғымдарды анықтауда кемшіліктер болуы мүмкін. | Қойылған сұраққа толық, бірақ жеткіліксіз дәйекті жауап беріледі, бірақ сонымен бірге маңызды және маңызды емес белгілерді және себеп-салдарлық байланыстарды анықтау мүмкіндігі көрсетіледі. Жауап логикалық және ғылыми терминдерде C+ 70-74 көрсетілген. Негізгі ұғымдарды анықтауда 1-2 қате жіберілуі мүмкін, оны оқушы өз бетімен түзету қиынға соғады. | Анықтамалардағы елеулі қателермен сұрақ тақырыбы бойынша шашыраңқы білімді білдіретін толық емес жауап берілді. Бөлшектену және қисынсыз ұсыну бар. Студент бұл ұғымның, теорияның, құбылыстың пәннің басқа объектілерімен байланысын түсінбейді. Тұсаукесердің қорытындылары, ерекшелігі және дәлелдері жоқ. Сөйлеу сауатсыз. Мұғалімнің қосымша және нақтылайтын сұрақтары студенттің тек қойылған сұраққа ғана емес, сонымен қатар пәндер бойынша басқа сұрақтарға да жауабын түзетуге әкелмейді. | Пәннің негізгі сұрақтары бойынша жауаптар алынған жоқ |
Бағалау нысаны
Пән бойынша білім алушының білімін қорытынды бағалау 100 баллдық жүйе бойынша жүзеге асырылады және:
- Емтиханда алынған нәтиженің 40%;
- Ағымдағы үлгерімнің 60% - ы.
Қорытынды бағаны есептеу формуласы:
И= 0,6 | Р1+Р2 | +0,4Э |
2 |
мұндағы, Р1, Р2-тиісінше бірінші, екінші рейтингті бағалаудың сандық эквиваленттері;
Э - емтихандағы бағаның сандық баламасы.
Қортынды әріптік бағасы және оның балдық сандық эквиваленті:
Төрт балдық жүйе бойынша цифрлық баламаға сәйкес келетін білім алушылардың оқу жетістіктерін бағалаудың әріптік жүйесі:
Әріптік жүйе бойынша бағалар | Балдардың сандық эквиваленті | Балдар (%-тік құрамы) | Дәстүрлі жүйе бойынша бағалар |
---|---|---|---|
A | 4.0 | 95-100 | Өте жақсы |
A- | 3.67 | 90-94 | |
B+ | 3.33 | 85-89 | Жақсы |
B | 3.0 | 80-84 | |
B- | 2.67 | 75-79 | |
C+ | 2.33 | 70-74 | |
C | 2.0 | 65-69 | Қанағаттанарлық |
C- | 1.67 | 60-64 | |
D+ | 1.33 | 55-59 | |
D | 1.0 | 50-54 | |
FX | 0.5 | 25-49 | Қанағаттанарлықсыз |
F | 0 | 0-24 |
Дәріс сабақтарының тақырыптары
- Киото хаттамасы
- Өңделетін заттардың қасиеттері
- Қоршаған ортаны ластаушылардың сипаттамалары және оны қорғаудың негізгі әдістері
- Масса алмасу процестері
- Қоршаған ортаны қорғаудың физикохимиялық процестері
- Қоршаған ортаны қорғаудың жылу процестері
- Химиялық қорғау процесстері
- Биохимиялық қорғау процесстері
- Механикалық қорғау процесстері
- Денсаулық сақтау факторларының ЖЭС жұмысының сипаттамаларына әсері
- Отын химиясының шығарындыларға әсері
- Отынның жиынтық күйінің ЖЭС аймағындағы экологиялық шығындыларға әсері
- БҰҰ-ның климаттың өзгеруі, эмиссиялық сауда-саттық жөніндегі конвекциялары
- Қоршаған орта эмиссияларға әсер ететін жасыл экономиканың қазіргі бағыты
- Жылу энергиясын өлшеу құралдарының жылу шығындарының әсері
Негізгі әдебиет
- Экология энергетики: Учебное пособие / Под общей редакцией В.Я. Путилова. – М.: Издательство МЭИ, 2003. – 716 с.
- Садовский А.П. Подходы и обоснование экологического статуса промышленного предприятия / А.П. Садовский, В.В. Абраменко и др. – М.: НПО «Вектор», 1991.-290 с.
- Калыгин В. Г. Промышленная экология [Электронный ресурс]: Учеб. пособие / В. Г. Калыгин. - 4-е изд., перераб. - М.: Акад., 2010. -432 с.: ил. - (Высш. проф. образование). - ISBN 978-5-7695-5189-5
- Мельников А.А. Проблемы окружающей среды и стратегия ее сохранения / А.А. Мельников – М.: Академический проект; Гаудеамус, 2009. – 720 с
- Стриха И.И. Экологические аспекты энергетики: атмосферный воздух / И.И. Стриха, Н.Б. Карницкий – Мн.: УП»Технопринт», 2001 – 304 с.
Қосымша әдебиеттер
- Щинников П.А "Некоторые экологические проблемы от действия ТЭС"НГТУ,2006
- Шевцова Владлена Степановна. Правовые основы безопасности жизнедеятельности и защиты окружающей среды: учеб. пособие / В.С. Шевцова; Каз. нац. техн. ун-т им. К. И. Сатпаева. - Алматы: КазНТУ, 2014. - 142
- Зайцев В.А. Промышленная экология / В.А. Зайцев – М.: МХТИ, 2000. – 291 с. 6. Хван Т.А. Промышленная экология / Т.А. Хван – Ростов н/Д: Феникс, 2003. – 32