Жылу энергетика үрдістеріндегі жұмыс істеу денелері
Сипаттама: Пән келесі негізгі мәселелерді қарастырады: жұмыс сұйықтығының күйінің теориясы, нақты газдар күйінің теңдеулері, сұйық күйінің теңдеуі, қатты дене күйінің теңдеуі, заттың нақты қасиеттерін анықтау әдістері. жұмыс сұйықтығы, газдар және сұйықтықтар
Кредиттер саны: 5
Пререквизиты:
- ЖЭС теориялық негіздері
Пәннің еңбек сыйымдылығы:
Жұмыс түрлері | сағат |
---|---|
Дәрістер | 15 |
Практикалық жұмыстар | 15 |
Зертханалық жұмыстар | 15 |
СӨЖО | 30 |
СӨЖ | 75 |
Қорытынды бақылау нысаны | емтихан |
Қорытынды бақылауды жүргізу нысаны | емтихан |
Компонент: Таңдау бойынша компонент
Цикл: Базалық пәндер
Мақсат
- Талдаудың негізгі теориялық ережелерін меңгеру жылу электр станциялары мен өнеркәсіптік кәсіпорындардың жылу электр жабдықтарының электр станцияларында болып жатқан термодинамикалық процестер. Кестелермен, диаграммалармен және тәжірибемен тәжірибе алыңыз зертханалық жұмыс көлемінде өлшеу құралдары, термодинамикалық есептерді шешу.
Міндет
- Термодинамиканың негізгі заңдарын және түрлендіру әдістерін білу жылу энергиясы; электр станцияларындағы термодинамикалық процестерді есептеу және тәжірибелік зерттеу әдістерін меңгеру; әртүрлі салалардағы өнеркәсіптік кәсіпорындарда жұмыс істейтін жылу электр станцияларының, қондырғылар мен жылу машиналарының негізгі схемалары мен негізгі циклдерін және жылу және тоңазытқыш аппараттар мен машиналар циклдарын құрудың негізгі принциптерін білу; су мен су буының және басқа жұмыс сұйықтарының негізгі параметрлерін анықтай білу, циклдардың жылулық тиімділігін талдау;
Оқыту нәтижесі: білу және түсіну
- Техникалық термодинамиканың заңдылықтарын, концепцияларын, энергияның түрленуі мен таралу заңдарына негізделген жылу процестерін сипаттау әдістемесін білу.
Оқыту нәтижесі: білім мен ұғымды қолдану
- Термодинамикалық жүйелердің сипаттамаларын, жылу қозғалтқыштарының циклдерін есептеу арқылы техникалық термодинамика есептерін шеше білу.
Оқыту нәтижесі: талқылай білуді қалыптастыру
- Энергияның сақталу және түрлену заңдылықтары тұрғысынан термодинамикалық есептерді шешу нәтижелерін адекватты талдай білу, жылулық циклдердің тиімділігін бағалау.
Оқыту нәтижесі: коммуникативтік қабілеттіліктер
- Топта термодинамикалық талдау негізінде күрделі есептерді шығара білу
Оқыту нәтижесі: Оқу дағдылары немесе сабаққа қабілеттілігі
- Жаңа білімді меңгеруге және термодинамикалық заңдарға негізделген мамандықтың негізгі пәндерін түсінуге дайын болу
Оқыту әдістері
Кредиттік оқыту технологиясы жағдайында сабақтар негізінен белсенді және шығармашылық формада жүргізілуі керек. Студенттерді білімді іздеу мен басқаруға, өз бетінше есеп шығару тәжірибесін меңгеруге ықпал ететін тиімді педагогикалық әдістер мен технологиялардың ішінде мыналарды бөліп көрсетуіміз керек: - проблемалық және жобалық-бағдарлы оқыту технологиясы; - оқу және ғылыми-зерттеу қызметінің технологиялары; - коммуникациялық технологиялар (пікірталас, пресс-конференция, миға шабуыл, білім беру дебаттары және басқа белсенді нысандар мен әдістер); - кейс әдісі (жағдайды талдау);
Білім алушының білімін бағалау
Оқытушы ағымдағы бақылау жұмыстарының барлық түрлерін жүргізеді және академиялық кезеңде екі рет білім алушылардың ағымдағы үлгеріміне тиісті баға береді. Ағымдағы бақылау нәтижелері бойынша 1 және 2 рейтинг қалыптастырылады. Білім алушының оқу жетістіктері 100 балдық шкала бойынша бағаланады, Р1 және Р2 қорытынды бағасы ағымдағы үлгерім бағасынан орташа арифметикалық ретінде шығарылады. Академиялық кезеңде білім алушының жұмысын бағалауды пән бойынша тапсырмаларды тапсыру кестесіне сәйкес оқытушы жүзеге асырады. Бақылау жүйесі жазбаша және ауызша, топтық және жеке формаларды біріктіре алады.
Кезең | Тапсырма түрі | Өлшем |
---|---|---|
1 рейтинг | Тәжірибелік жұмыс №1–Саптамадағы газдар мен сұйықтықтардың шығу процестері | 0-100 |
Тәжірибелік жұмыс №2–ЖЭО және ЖЭО жұмыс сұйықтығының жоғалуы | ||
Тәжірибелік жұмыс №3– Жұмыс сұйықтығының жоғалуы. Бу мен конденсаттың ішкі шығындары. | ||
Зертханалық жұмыс №1-Тарылту шүмегінен ауаның шығуын зерттеу | ||
Зертханалық жұмыс №2-Судың қайнау температурасының қысымға тәуелділігін анықтау | ||
СӨЖ №1-Газ турбинасында жұмыс сұйықтығының шамадан тыс кеңеюі және газ жолына буды айдау кезіндегі СКГТ негізіндегі ЖЭО тиімділігі. | ||
СӨЖ №2-Бу турбиналық циклдерінде төмен қайнайтын жұмыс сұйықтарын пайдалана отырып, жылу электр станцияларының энергия тиімділігін арттыру | ||
СӨЖ №3 ЖЭО қондырғыларында бу және ыстық су түріндегі жылуды өндіру | ||
1-ші межелік бақылау | ||
2 рейтинг | Тәжірибелік жұмыс №4-Клинкер өндірісінің жылу қуатын есептеу | 0-100 |
Тәжірибелік жұмыс №5-Жылу электр станциясында жұмыс сұйықтығын дайындау және пайдалану | ||
Тәжірибелік жұмыс №6-Жылу және масса алмасу құрылғыларын есептеу | ||
Зертханалық жұмыс №3-Ылғалды су буының құрғақтық дәрежесін анықтау | ||
Зертханалық жұмыс №4- Су мен будың қасиеттері мен процестерін зерттеу | ||
СӨЖ № 4-Жылу және масса алмасу аппараттарын есептеу. | ||
СӨЖ № 5-Үздіксіз жұмыс істейтін рекуперативті жылу алмастырғыштың термиялық және гидравликалық есебі | ||
СӨЖ № 6-Тоңазытқыш және жылу сорғысының циклдері | ||
2-ші межелік бақылау | ||
Қорытынды бақылау | емтихан | 0-100 |
Жұмыс түрлері бойынша оқыту нәтижелерін бағалау саясаты
Тапсырма түрі | 90-100 | 70-89 | 50-69 | 0-49 |
---|---|---|---|---|
Өте жақсы | Жақсы | Қанағаттанарлық | Қанағаттанарлықсыз | |
Білу: · электр энергетикалық жүйелердің сенімділігін талдаудың физикалық негіздері; · электр энергетикалық жүйелердің сенімділік көрсеткіштерін есептеу әдістері; · берілген сенімділік деңгейінде электр энергетикалық жүйелер мен желілерді синтездеу әдістері. Істей білу: · электр энергетикалық жүйелердің сенімділік деңгейінің көрсеткіштерін есептеу; · берілген сенімділік деңгейі бойынша электр энергетикалық жүйелердің диаграммаларын синтездеу; Меншік: · электр энергетикалық жүйелер мен желілердің сенімділік көрсеткіштерін есептеу үшін эквивалентті сұлбаларды жобалау дағдылары. | Қойылған сұраққа толық, жан-жақты жауап беріледі, объект туралы саналы білімдердің жиынтығы көрсетіледі, тақырыптың негізгі ережелері тұжырымды түрде ашылады; жауапта ашылатын ұғымдардың, теориялардың, құбылыстардың мәнін көрсететін нақты құрылым, логикалық жүйелілік көрсетіледі. Объекті туралы білім оны түсіну аясында берілген ғылым жүйесінде және пәнаралық байланыстарда көрсетіледі. Жауабы әдеби тілде ғылыми тұрғыда айтылады. Жауап беру барысында студент өз бетінше түзететін ұғымдарды анықтауда кемшіліктер болуы мүмкін. | Қойылған сұраққа толық, бірақ жеткіліксіз дәйекті жауап беріледі, бірақ сонымен бірге маңызды және маңызды емес белгілерді және себеп-салдарлық байланыстарды анықтау мүмкіндігі көрсетіледі. Жауап логикалық және ғылыми терминдерде C+ 70-74 көрсетілген. Негізгі ұғымдарды анықтауда 1-2 қате жіберілуі мүмкін, оны оқушы өз бетімен түзету қиынға соғады. | Анықтамалардағы елеулі қателермен сұрақ тақырыбы бойынша шашыраңқы білімді білдіретін толық емес жауап берілді. Бөлшектену және қисынсыз ұсыну бар. Студент бұл ұғымның, теорияның, құбылыстың пәннің басқа объектілерімен байланысын түсінбейді. Тұсаукесердің қорытындылары, ерекшелігі және дәлелдері жоқ. Сөйлеу сауатсыз. Мұғалімнің қосымша және нақтылайтын сұрақтары студенттің тек қойылған сұраққа ғана емес, сонымен қатар пәндер бойынша басқа сұрақтарға да жауабын түзетуге әкелмейді. | Пәннің негізгі сұрақтары бойынша жауаптар алынған жоқ |
Бағалау нысаны
Пән бойынша білім алушының білімін қорытынды бағалау 100 баллдық жүйе бойынша жүзеге асырылады және:
- Емтиханда алынған нәтиженің 40%;
- Ағымдағы үлгерімнің 60% - ы.
Қорытынды бағаны есептеу формуласы:
И= 0,6 | Р1+Р2 | +0,4Э |
2 |
мұндағы, Р1, Р2-тиісінше бірінші, екінші рейтингті бағалаудың сандық эквиваленттері;
Э - емтихандағы бағаның сандық баламасы.
Қортынды әріптік бағасы және оның балдық сандық эквиваленті:
Төрт балдық жүйе бойынша цифрлық баламаға сәйкес келетін білім алушылардың оқу жетістіктерін бағалаудың әріптік жүйесі:
Әріптік жүйе бойынша бағалар | Балдардың сандық эквиваленті | Балдар (%-тік құрамы) | Дәстүрлі жүйе бойынша бағалар |
---|---|---|---|
A | 4.0 | 95-100 | Өте жақсы |
A- | 3.67 | 90-94 | |
B+ | 3.33 | 85-89 | Жақсы |
B | 3.0 | 80-84 | |
B- | 2.67 | 75-79 | |
C+ | 2.33 | 70-74 | |
C | 2.0 | 65-69 | Қанағаттанарлық |
C- | 1.67 | 60-64 | |
D+ | 1.33 | 55-59 | |
D | 1.0 | 50-54 | |
FX | 0.5 | 25-49 | Қанағаттанарлықсыз |
F | 0 | 0-24 |
Дәріс сабақтарының тақырыптары
- Дене күйінің негізгі параметрлері
- Газдардағы, булардағы және олардың қоспаларындағы негізгі термодинамикалық процестер
- Идеал газ күйінің жылулық теңдеуі
- Газдардың жылу сыйымдылығы
- Нақты газдар мен булардағы термодинамикалық процестер
- Булану процесі
- Ылғалды ауа
- Бу мен су балансы
- Жұмыс сұйықтығының ағынының эксергиясы
- Жылу және масса алмасудың ерекше мәселелері
- Жылу және масса алмасу есептерін шешудің математикалық модельдеу және сандық әдістері
Негізгі әдебиет
- Степанов О.А. Принципы эффективного управления в теплоэнергетике, теплотехнике и теплотехнологии : учебное пособие / Степанов О.А., Меньшикова А.А., Третьякова П.А.. — Тюмень : Тюменский индустриальный университет, 2022. — 77 c. — ISBN 978-5-9961-2799-3. — Текст : электронный // IPR SMART : [сайт]. — URL: https://www.iprbookshop.ru/122404.html (дата обращения: 19.09.2023). — Режим доступа: для авторизир. пользователей
- Теплотехника : учебник для вузов / А.А. Александров [и др.].. — Москва : Московский государственный технический университет имени Н.Э. Баумана, 2018. — 880 c. — ISBN 978-5-7038-4902-6. — Текст : электронный // IPR SMART : [сайт]. — URL: https://www.iprbookshop.ru/104589.html (дата обращения: 19.09.2023). — Режим доступа: для авторизир. пользователей
- Половникова Л.Б. Техническая термодинамика и теплотехника : учебное пособие / Половникова Л.Б.. — Тюмень : Тюменский индустриальный университет, 2019. — 175 c. — ISBN 978-5-9961-2203-5. — Текст : электронный // IPR SMART : [сайт]. — URL: https://www.iprbookshop.ru/101453.html (дата обращения: 19.09.2023). — Режим доступа: для авторизир. пользователей
Қосымша әдебиеттер
- Техническая термодинамика и теплотехника / . — Ставрополь : Северо-Кавказский федеральный университет, 2017. — 107 c. — Текст : электронный // IPR SMART : [сайт]. — URL: https://www.iprbookshop.ru/75606.html (дата обращения: 19.09.2023). — Режим доступа: для авторизир. пользователей