Сандық медицинадағы қашықтан бақылау жүйесі

Григорьева Светлана Владимировна

Оқытушының портфолиосы

Сипаттама: Пән қашықтан бақылау жүйелерінде адам денсаулығының ағымдағы жағдайын бағалау үшін қолданылатын негізгі биомедициналық сигналдарды зерттеуге арналған; биомедициналық сигналдарды жазуға арналған сенсорлардың негізгі жиынтығы; цифрлық денсаулық жағдайындағы қашықтан бақылау жүйелерін аспаптаудың заманауи тенденциялары мен тәсілдері беріледі.

Кредиттер саны: 5

Пререквизиты:

  • Ақпараттық- өлшеу технологияларының негіздері

Пәннің еңбек сыйымдылығы:

Жұмыс түрлері сағат
Дәрістер 15
Практикалық жұмыстар
Зертханалық жұмыстар 30
СӨЖО 30
СӨЖ 75
Қорытынды бақылау нысаны емтихан
Қорытынды бақылауды жүргізу нысаны емтихан

Компонент: Таңдау бойынша компонент

Цикл: Базалық пәндер

Мақсат
  • Цифрлық технологияларды, IoT және жасанды интеллектті пайдалана отырып, пациенттерді қашықтықтан бақылау жүйелерін әзірлеу, енгізу және талдау саласында білім, білік және дағдыларды дамыту. Дер кезінде диагностикалау, пациенттің жағдайын болжау және денсаулық сақтау саласында шешім қабылдауды қолдау үшін медициналық деректерді жинаудың, берудің және өңдеудің заманауи әдістерін меңгеру.
Міндет
  • Қашықтықтан бақылау жүйелерінің принциптері мен архитектурасын зерттеу, қашықтықтан пациенттің денсаулық жағдайы туралы деректерді жинау және талдау жүйесінің жұмысын түсіну.
  • Пациенттің физиологиялық көрсеткіштері (жүрек соғу жиілігі, қандағы қант, қан қысымы және т.б.) туралы ақпаратты жинау үшін сенсорларды, киілетін құрылғыларды және басқа технологияларды зерттеу.
  • Электрондық медициналық жазбалар, бұлттық қызметтер мен дәрігерлер мен пациенттерге арналған жүйелер сияқты деректерді сақтауға, өңдеуге және визуализациялауға арналған платформалар мен қолданбаларды меңгеру.
  • Денсаулық жағдайын болжау және ықтимал қауіптерді анықтау үшін деректерді пайдалану принциптерін түсіну.
  • Қашықтан бақылаудың дәстүрлі медициналық қызметтермен өзара әрекеттесуін және олардың денсаулық сақтау тәжірибесіне тиімді интеграциясын зерттеу.
Оқыту нәтижесі: білу және түсіну
  • Денсаулықты қашықтан бақылау жүйелерінің архитектурасы мен құрамдас бөліктерін, медициналық деректерді талдау және визуализациялау үшін бағдарламалық қамтамасыз етудің жұмыс істеу принциптерін сипаттаңыз.
  • Пациенттің жағдайы (датчиктер, киілетін құрылғылар, мобильді қосымшалар және т.б.) туралы деректерді жинауға арналған заманауи технологияларды, деректерді талдауға және денсаулыққа қауіп-қатерді болжауға арналған алгоритмдер мен модельдерді таңдаңыз.
Оқыту нәтижесі: білім мен ұғымды қолдану
  • Денсаулық деректерін жинау және талдау үшін қашықтан бақылау әдістері мен құралдарын қолданыңыз.
  • Науқастың денсаулығын бақылау үшін болжамды модельдер мен алгоритмдерді қолданыңыз.
Оқыту нәтижесі: талқылай білуді қалыптастыру
  • Алынған деректерді түсіндіру, тәуекелдерді анықтау және талдау негізінде негізделген шешімдер қабылдау.
Оқыту нәтижесі: коммуникативтік қабілеттіліктер
  • Этикалық стандарттарға сәйкес қарым-қатынас жасаңыз, бұл әсіресе құпиялылық және пациент деректерін қорғау мәселелерінде маңызды.
Оқыту нәтижесі: Оқу дағдылары немесе сабаққа қабілеттілігі
  • Қашықтан бақылау жүйелерін әзірлеу және конфигурациялау, оның ішінде электронды медициналық жазбалармен және басқа цифрлық жүйелермен интеграциялау.
Оқыту әдістері

Модульдік оқыту технологиясы

Оқу-зерттеу іс-әрекетінің технологиялары

Ақпараттық-коммуникациялық технологиялар

Білім алушының білімін бағалау

Оқытушы ағымдағы бақылау жұмыстарының барлық түрлерін жүргізеді және академиялық кезеңде екі рет білім алушылардың ағымдағы үлгеріміне тиісті баға береді. Ағымдағы бақылау нәтижелері бойынша 1 және 2 рейтинг қалыптастырылады. Білім алушының оқу жетістіктері 100 балдық шкала бойынша бағаланады, Р1 және Р2 қорытынды бағасы ағымдағы үлгерім бағасынан орташа арифметикалық ретінде шығарылады. Академиялық кезеңде білім алушының жұмысын бағалауды пән бойынша тапсырмаларды тапсыру кестесіне сәйкес оқытушы жүзеге асырады. Бақылау жүйесі жазбаша және ауызша, топтық және жеке формаларды біріктіре алады.

Кезең Тапсырма түрі Өлшем
1  рейтинг Зертханалық жұмыс "Биомедициналық сигналдарды тіркеу және беру" 0-100
Зертханалық жұмыс "Сенсор деректерін бұлттық жүйелерге біріктіру"
Зертханалық жұмыс "Киберқауіпсіздік және жеке деректерді қорғау"
Аралық бақылау 1
2  рейтинг Зертханалық жұмыс "Медициналық деректерді талдау және тәуекелді болжау" 0-100
Зертханалық жұмыс "Шешім қабылдауды қолдаудың автоматтандырылған жүйелері"
Зертханалық жұмыс "Мониторинг жүйесін әзірлеу және тестілеу"
Аралық бақылау 2
Қорытынды бақылау емтихан 0-100
Жұмыс түрлері бойынша оқыту нәтижелерін бағалау саясаты
Тапсырма түрі 90-100 70-89 50-69 0-49
Өте жақсы Жақсы Қанағаттанарлық Қанағаттанарлықсыз
зертханалық жұмыс Өте жақсы теориялық дайындық көрсетілді. Қажетті дағдылар мен дағдылар толығымен игерілді. Зертханалық жұмыстың нәтижесі оның мақсатына толық сәйкес келеді. Жақсы теориялық дайындық көрсетілді. Қажетті дағдылар мен дағдылар негізінен игерілді. Зертханалық жұмыстың нәтижелері негізінен оның мақсаттарына сәйкес келеді. Қанағаттанарлық теориялық дайындық көрсетілді. Қажетті дағдылар мен дағдылар жартылай игерілді. Зертханалық жұмыстың нәтижесі оның мақсатына ішінара сәйкес келеді. Қанағаттанарлықсыз теориялық дайындық көрсетті. Қажетті дағдылар мен дағдылар сіздікі емес. Зертханалық жұмыстың нәтижесі қойылған мақсатқа сәйкес келмейді.
Бақылау сұрақтары бойынша ауызша сұхбат Жауапта тақырыптың сапалы түсіндірілуі қамтамасыз етіледі. Жауап жақсы құрылымдалған. Тұжырымдамалық аппарат тамаша игерілді. Материалды түсінудің жоғары деңгейі көрсетілді. Ойды тұжырымдау және даулы мәселелерді талқылаудың тамаша қабілеті. Тақырыптың негізгі мәселелері қамтылған. Жауаптың құрылымы негізінен тақырыпқа сәйкес келеді. Тұжырымдамалық аппарат жақсы меңгерілген. Материалды жақсы түсіну деңгейі көрсетілді. Өз ойыңызды тұжырымдап, даулы мәселелерді талқылаудың жақсы қабілеті. Тақырып ішінара қамтылған. Жауап нашар құрылымдалған. Тұжырымдамалық аппарат ішінара игерілді. Тақырып бойынша материалдан жеке ережелерді түсіну. Өз ойын тұжырымдап, даулы позицияларды талқылаудың қанағаттанарлық қабілеті. Тақырып ашылмаған. Тұжырымдама аппараты қанағаттанарлық деңгейде игерілмеген. Материалды түсіну үзінді немесе жоқ. Өз ойын тұжырымдап, даулы мәселелерді талқылай алмау.
Бағалау нысаны

Пән бойынша білім алушының білімін қорытынды бағалау 100 баллдық жүйе бойынша жүзеге асырылады және:

  • Емтиханда алынған нәтиженің 40%;
  • Ағымдағы үлгерімнің 60% - ы.

Қорытынды бағаны есептеу формуласы:

И= 0,6 Р12 +0,4Э
2

 

мұндағы, Р1, Р2-тиісінше бірінші, екінші рейтингті бағалаудың сандық эквиваленттері;

Э - емтихандағы бағаның сандық баламасы.

Қортынды әріптік бағасы және оның балдық сандық эквиваленті:

Төрт балдық жүйе бойынша цифрлық баламаға сәйкес келетін білім алушылардың оқу жетістіктерін бағалаудың әріптік жүйесі:

Әріптік жүйе бойынша бағалар Балдардың сандық эквиваленті Балдар (%-тік құрамы) Дәстүрлі жүйе бойынша бағалар
A 4.0 95-100 Өте жақсы
A- 3.67 90-94
B+ 3.33 85-89 Жақсы
B 3.0 80-84
B- 2.67 75-79
C+ 2.33 70-74
C 2.0 65-69 Қанағаттанарлық
C- 1.67 60-64
D+ 1.33 55-59
D 1.0 50-54
FX 0.5 25-49 Қанағаттанарлықсыз
F 0 0-24
Дәріс сабақтарының тақырыптары
  • Концепция и назначение систем удаленного мониторинга в медицина
  • Архитектура жүйесі удаленного мониторинга
  • Қашықтан бақылау жүйелерінде биомедициналық мәліметтерді жинау әдістері
  • Қашықтан бақылау жүйелеріндегі мәліметтерді жіберу протоколдары
  • Киберқауіпсіздік және жеке деректерді қорғау
  • Бұлттық жүйелерде медициналық деректерді сақтау және өңдеу
  • Телемедицина және қашықтан бақылау жүйелерін медициналық қызметтермен біріктіру
  • Қашықтан бақылаудағы шешімдерді қолдаудың автоматтандырылған жүйелері
  • Сандық медицинадағы IoT және киілетін технологиялар
  • Қашықтықтан бақылауды қолданудың этикасы және құқықтық аспектілері
  • Қашықтан бақылау жүйелерін әзірлеу және тестілеу: тұжырымдамадан енгізуге дейін
  • Жекелендірілген бақылау жүйелері және цифрлық егіздер
  • Қашықтан бақылау технологияларының болашағы: жасанды интеллект, үлкен деректер және 6G
  • Қашықтан бақылау үшін имплантацияланатын және биоинженерлік сенсорлар
  • Цифрлық медицинаның болашақ міндеттері мен даму бағыттары
Негізгі әдебиет
  • Телемедицинские технологии : учебное пособие / М.С. Благодарева, А.А. Косова, Н.С. Брынза, Ю.С. Решетникова ; [под общ. ред. А. А. Косовой].— Екатеринбург: УГМУ, 2023.
  • Кореневский Н.А. Проектирование биотехнических систем медицинского назначения. Общие вопросы проектирования: учеб. по направлению подгот. ”Фотоника, приборостроение, оптич. и биотехн. системы и технологии”, по дисциплине ”Проектирование биотехн. систем мед. назначения”, по направлению подгот. ”Биотехн. системы и технологии” / Н. А. Кореневский, З.М. Юлдашев, 2018. – -308 с.
Қосымша әдебиеттер
  • Кореневский Н.А. Приборы, аппараты, системы и комплексы медицинского назначения. Средства регистрации неэлектрических характеристик биообъектов: учеб. по направлению подгот. ”Фотоника, приборостроение, опт. и биотехн. системы и технологии”, ”Биотехн. системы и технологии” / Н. А. Кореневский, З. М. Юлдашев, 2019. – 266 с.
  • Обзор системы удаленного мониторинга пациентов [Электронный ресурс]. – Режим доступа: https://evercare.ru/sites/default/files/2021-03/Отчет_удалённый_мониторинг.pdf
  • Крутиков В.К., Якунина М.В. Формирование цифровой медицины. Учебно-методическое пособие. Калуга: ИП Стрельцов И.А. ( Изд-во «Эйдос»). – 2022. –166 с.