Биомедициналық ақпаратты өңдеуді автоматтандыру
Сипаттама: Пән биомедициналық тәжірибеде әртүрлі физикалық сипаттағы эксперименттік ақпаратты ұсыну жолдарын зерттеуге арналған; ақпаратты өңдеу және талдау әдістерінің негізінде жатқан математикалық модельдері; параметрлердің ақпараттық мазмұнын бағалаудың математикалық әдістері мен алгоритмдері; биомедициналық зерттеулерді автоматтандыруда қолданылатын инновациялық технологиялары келтірілген.
Кредиттер саны: 5
Пререквизиты:
- Интегралдық және микропроцессорлық сұлбатехника
Пәннің еңбек сыйымдылығы:
Жұмыс түрлері | сағат |
---|---|
Дәрістер | 15 |
Практикалық жұмыстар | |
Зертханалық жұмыстар | 30 |
СӨЖО | 30 |
СӨЖ | 75 |
Қорытынды бақылау нысаны | емтихан |
Қорытынды бақылауды жүргізу нысаны | Ауызша емтихан |
Компонент: Таңдау бойынша компонент
Цикл: Базалық пәндер
Мақсат
- магистранттарда биомедициналық мәліметтерді өңдеуде автоматтандыру әдістері мен технологияларын әзірлеу, енгізу және қолдану үшін қажетті құзыреттіліктерді қалыптастыру.
Міндет
- Биомедициналық зерттеулер мен диагностикадан алынған мәліметтерді жинау, өңдеу және талдау процестерін автоматтандыру принциптерін зерттеу.
- Диагностиканың дәлдігі мен тиімділігін арттыратын, сондай-ақ клиникалық шешім қабылдауға қолдау көрсететін биомедициналық деректерді автоматтандырылған талдау алгоритмдерін зерттеу.
- Жасанды интеллект жүйелерін, машиналық оқытуды және үлкен деректерді талдауды қоса алғанда, биомедициналық ақпаратты талдауды автоматтандыруға арналған заманауи технологиялар мен бағдарламалық қамтамасыз етуді меңгеру.
- Әртүрлі көздерден алынған биомедициналық деректерді біріктіру тәсілдерін меңгеру, оларды цифрлық медицинада тиімдірек пайдалану үшін деректердің үйлесімділігі мен стандарттауын қамтамасыз ету.
Оқыту нәтижесі: білу және түсіну
- Медициналық мәселелерді шешу үшін жасанды интеллект технологияларын, машиналық оқытуды және үлкен деректерді талдауды қоса алғанда, биомедициналық деректерді өңдеуді автоматтандыру принциптері мен әдістерін сипаттаңыз.
- Биомедициналық мәліметтерді өңдеуге және біріктіруге арналған ақпараттық жүйелердің жүйесі мен архитектуралық ерекшеліктерін талқылаңыз, сонымен қатар олардың медициналық информатика стандарттарымен үйлесімділігін көрсетіңіз.
Оқыту нәтижесі: білім мен ұғымды қолдану
- Биомедициналық деректерді автоматтандырылған талдауға және өңдеуге, мысалы, диагностикалық тапсырмаларға, пациенттің жағдайын бақылауға және болжауға арналған алгоритмдер мен бағдарламалық модульдерді әзірлеу.
- Биомедициналық деректердегі жасырын үлгілерді анықтау және клиникалық шешімдерді қолдайтын үлгілерді құру үшін үлкен деректерді талдау әдістерін қолданыңыз.
- Әртүрлі көздерден алынған биомедициналық деректерді біріктіріңіз, соның ішінде денсаулықты бақылау құрылғылары, зертханалық деректер және электрондық денсаулық жазбасы деректері, өзара әрекеттесу және қауіпсіздік стандарттарын сақтай отырып.
Оқыту нәтижесі: талқылай білуді қалыптастыру
- Диагностика мен емдеуді қолдайтын деректердің сапасын қамтамасыз ету үшін деректердің дәлдігі мен сенімділігін бағалаңыз және өңдеу қателерін анықтаңыз және түзетіңіз.
Оқыту нәтижесі: коммуникативтік қабілеттіліктер
- Техникалық емес адамдарға күрделі техникалық аспектілерді түсіндіруді қоса, биомедициналық деректерді талдау және түсіндіру нәтижелерін ұсыну.
Оқыту нәтижесі: Оқу дағдылары немесе сабаққа қабілеттілігі
- Биомедициналық деректерді өңдеуді автоматтандыру үшін құралдар мен технологияларды, соның ішінде деректерді талдау, визуализация және болжамды талдау үшін бағдарламалық қамтамасыз ету мен платформаларды, медициналық шешімдерді қолдау жүйелерін қолданыңыз.
Білім алушының білімін бағалау
Оқытушы ағымдағы бақылау жұмыстарының барлық түрлерін жүргізеді және академиялық кезеңде екі рет білім алушылардың ағымдағы үлгеріміне тиісті баға береді. Ағымдағы бақылау нәтижелері бойынша 1 және 2 рейтинг қалыптастырылады. Білім алушының оқу жетістіктері 100 балдық шкала бойынша бағаланады, Р1 және Р2 қорытынды бағасы ағымдағы үлгерім бағасынан орташа арифметикалық ретінде шығарылады. Академиялық кезеңде білім алушының жұмысын бағалауды пән бойынша тапсырмаларды тапсыру кестесіне сәйкес оқытушы жүзеге асырады. Бақылау жүйесі жазбаша және ауызша, топтық және жеке формаларды біріктіре алады.
Кезең | Тапсырма түрі | Өлшем |
---|---|---|
1 рейтинг | Зертханалық жұмыс "Ақпараттық жүйелерде медициналық мәліметтерді өңдеу." | 0-100 |
Зертханалық жұмыс "Биомедициналық сигналдарды сүзу және алдын ала өңдеу." | ||
Зертханалық жұмыс "Медициналық кескіндерді өңдеуді автоматтандыру." | ||
Аралық бақылау 1 | ||
2 рейтинг | Зертханалық жұмыс "Биомедициналық деректерді талдау үшін машиналық оқыту әдістерін қолдану." | 0-100 |
Зертханалық жұмыс "Биомедициналық сенсорлар мен киілетін құрылғылардың деректерін біріктіру." | ||
Зертханалық жұмыс "Медицинадағы шешімдерді қолдау алгоритмдерін құру." | ||
Аралық бақылау 2 | ||
Қорытынды бақылау | емтихан | 0-100 |
Жұмыс түрлері бойынша оқыту нәтижелерін бағалау саясаты
Тапсырма түрі | 90-100 | 70-89 | 50-69 | 0-49 |
---|---|---|---|---|
Өте жақсы | Жақсы | Қанағаттанарлық | Қанағаттанарлықсыз | |
зертханалық жұмыс | Өте жақсы теориялық дайындық көрсетілді. Қажетті дағдылар мен дағдылар толығымен игерілді. Зертханалық жұмыстың нәтижесі оның мақсатына толық сәйкес келеді. | Жақсы теориялық дайындық көрсетілді. Қажетті дағдылар мен дағдылар негізінен игерілді. Зертханалық жұмыстың нәтижелері негізінен оның мақсаттарына сәйкес келеді. | Қанағаттанарлық теориялық дайындық көрсетілді. Қажетті дағдылар мен дағдылар жартылай игерілді. Зертханалық жұмыстың нәтижесі оның мақсатына ішінара сәйкес келеді. | Қанағаттанарлықсыз теориялық дайындық көрсетті. Қажетті дағдылар мен дағдылар сіздікі емес. Зертханалық жұмыстың нәтижесі қойылған мақсатқа сәйкес келмейді. |
Бақылау сұрақтары бойынша ауызша сұхбат | Жауапта тақырыптың сапалы түсіндірілуі қамтамасыз етіледі. Жауап жақсы құрылымдалған. Тұжырымдамалық аппарат тамаша игерілді. Материалды түсінудің жоғары деңгейі көрсетілді. Ойды тұжырымдау және даулы мәселелерді талқылаудың тамаша қабілеті. | Тақырыптың негізгі мәселелері қамтылған. Жауаптың құрылымы негізінен тақырыпқа сәйкес келеді. Тұжырымдамалық аппарат жақсы меңгерілген. Материалды жақсы түсіну деңгейі көрсетілді. Өз ойыңызды тұжырымдап, даулы мәселелерді талқылаудың жақсы қабілеті. | Тақырып ішінара қамтылған. Жауап нашар құрылымдалған. Тұжырымдамалық аппарат ішінара игерілді. Тақырып бойынша материалдан жеке ережелерді түсіну. Өз ойын тұжырымдап, даулы позицияларды талқылаудың қанағаттанарлық қабілеті. | Тақырып ашылмаған. Тұжырымдама аппараты қанағаттанарлық деңгейде игерілмеген. Материалды түсіну үзінді немесе жоқ. Өз ойын тұжырымдап, даулы мәселелерді талқылай алмау. |
Бағалау нысаны
Пән бойынша білім алушының білімін қорытынды бағалау 100 баллдық жүйе бойынша жүзеге асырылады және:
- Емтиханда алынған нәтиженің 40%;
- Ағымдағы үлгерімнің 60% - ы.
Қорытынды бағаны есептеу формуласы:
И= 0,6 | Р1+Р2 | +0,4Э |
2 |
мұндағы, Р1, Р2-тиісінше бірінші, екінші рейтингті бағалаудың сандық эквиваленттері;
Э - емтихандағы бағаның сандық баламасы.
Қортынды әріптік бағасы және оның балдық сандық эквиваленті:
Төрт балдық жүйе бойынша цифрлық баламаға сәйкес келетін білім алушылардың оқу жетістіктерін бағалаудың әріптік жүйесі:
Әріптік жүйе бойынша бағалар | Балдардың сандық эквиваленті | Балдар (%-тік құрамы) | Дәстүрлі жүйе бойынша бағалар |
---|---|---|---|
A | 4.0 | 95-100 | Өте жақсы |
A- | 3.67 | 90-94 | |
B+ | 3.33 | 85-89 | Жақсы |
B | 3.0 | 80-84 | |
B- | 2.67 | 75-79 | |
C+ | 2.33 | 70-74 | |
C | 2.0 | 65-69 | Қанағаттанарлық |
C- | 1.67 | 60-64 | |
D+ | 1.33 | 55-59 | |
D | 1.0 | 50-54 | |
FX | 0.5 | 25-49 | Қанағаттанарлықсыз |
F | 0 | 0-24 |
Дәріс сабақтарының тақырыптары
- Биомедициналық ақпаратты өңдеуді автоматтандыруға кіріспе
- Медициналық ақпараттық жүйелердің негіздері
- Биомедициналық сигналдар мен кескіндерді цифрлық өңдеу
- Медициналық мәліметтерді алдын ала өңдеу алгоритмдері
- Медицинадағы деректерді іздеу әдістері
- Шешім қабылдауды қолдаудың автоматтандырылған жүйелері
- Медициналық сенсорлар мен киілетін құрылғылардан алынған деректерді біріктіру
- Биомедициналық ақпаратты өңдеуге арналған бағдарламалық құралдар
- Медициналық деректерді талдаудағы машиналық оқыту технологиялары
Негізгі әдебиет
- Кубланов В.С., Долганов А.Ю., Костоусов В.Б. Биомедицинские сигналы и изображения в цифровом здравоохранении: хранение, обработка и анализ. – Екатеринбург: УрФУ, 2021. – 350 с.
- Омельченко В.П., Демидова А.А. Медицинская информатика: учебник. - ГЭОТАР-Медиа, 2023. 528с.
Қосымша әдебиеттер
- Фролов А.В.Цифровая обработка биомедицинских сигналов и изображений. – Москва: МГТУ им. Н.Э. Баумана, 2020. – 400 с.
- Васильев В.Г., Куженькин С.Н.Прикладная обработка биомедицинских изображений в среде MATLAB. – Санкт-Петербург: Лань, 2019. – 280 с.
- Сергиенко, А. Б. Цифровая обработка сигналов: учебное пособие / А. Б. Сергиенко. - 2-е изд. - СПб. : Питер, 2006. - 751 с.
- Дианов С. В. Автоматизация обработки экспериментальных данных: конспект лекций. - Вологда: ВоГТУ, 2010. - 82 с.