Сандық медицинадағы ақпараттық жүйелер
Сипаттама: Пән цифрлық медицинаның ақпараттық жүйелерінің құрылысы мен архитектурасының ерекшеліктерін, мұндай жүйелердің негізгі функциялары мен қасиеттерін, қазіргі ақпараттық жүйелер жауап беруі тиіс технологиялық талаптарды зерттеуге арналған.
Кредиттер саны: 6
Пререквизиты:
- Биомедициналық инженерияның заманауи мәселелері
Пәннің еңбек сыйымдылығы:
Жұмыс түрлері | сағат |
---|---|
Дәрістер | 30 |
Практикалық жұмыстар | |
Зертханалық жұмыстар | 30 |
СӨЖО | 30 |
СӨЖ | 90 |
Қорытынды бақылау нысаны | емтихан |
Қорытынды бақылауды жүргізу нысаны | ауызша емтихан |
Компонент: ЖОО компоненті
Цикл: Кәсіптік пәндер
Мақсат
- студенттердің цифрлық медицинаның ақпараттық жүйелерін құру және оларды көп деңгейлі ақпараттық жүйелерге біріктіру мәселелері бойынша теориялық білімдерін дамыту, цифрлық медицина мәселелерін шешу кезінде жүйелерді басқару және оларға қызмет көрсету қабілеті мен практикалық дағдыларын дамыту.
Міндет
- сандық медицинаның көп деңгейлі ақпараттық жүйесін құруға қажетті теориялық білімді қалыптастыру, науқастарды медициналық қамтамасыз ету мәселелерін шешу, диагностикалау, емдеу шараларын жүзеге асыру, медициналық оңалту, ақпараттық жүйенің архитектурасы мен элементтерін әзірлеу;
- жүйе элементтеріне қойылатын талаптарды негіздеу және тұжырымдау, жобаланған жүйелердің техникалық сипаттамаларын бағалау қабілетін дамыту;
- формирование практических навыков интеграции систем в сложные многоуровневые системы, эксплуатации и технического обслуживания информационных систем цифровой медицины.
Оқыту нәтижесі: білу және түсіну
- сандық медицинаның көп деңгейлі ақпараттық жүйесінің жұмыс істеу принциптерін, жүйенің архитектурасын және оның элементтеріне қойылатын талаптарды, ақпараттық жүйелерді әзірлеу және қолдау құралдарын атау;
Оқыту нәтижесі: білім мен ұғымды қолдану
- ақпараттық жүйенің элементтерін күрделі көп деңгейлі жүйелерге біріктіру, жүйенің элементтеріне қойылатын талаптарды негіздеу және тұжырымдау;
Оқыту нәтижесі: талқылай білуді қалыптастыру
- берілген тапсырманы (проблемалық жағдайды) шешу үшін қажетті медициналық ақпаратты бағалау және талдау;
Оқыту нәтижесі: коммуникативтік қабілеттіліктер
- негізделген деректерге сүйене отырып, өз қорытындыларыңызды және өз көзқарасыңызды тұжырымдап, жеткізу
Оқыту нәтижесі: Оқу дағдылары немесе сабаққа қабілеттілігі
- медициналық ақпараттық жүйелерді жобалауды автоматтандыру әдістемелерін, әдістерін және құралдарын қолдану;
- пациенттерді медициналық қамтамасыз ету мәселелерін шешу кезінде жүйе элементтерін әзірлеу, цифрлық медицинаның ақпараттық жүйелеріне техникалық қызмет көрсету және пайдалану дағдыларын көрсету.
Оқыту әдістері
интерактивті лекция (оқытудың келесі белсенді түрлерін қолдану: жетекшілік ететін (бақыланатын) талқылау немесе әңгімелесу; слайдтар немесе оқу фильмдерін көрсету; мотивациялық сөйлеу);
проблемалық оқыту (берілген шарттар негізінде әртүрлі жағдайларды дамыту сценарийлерін құру);
ақпарат және коммуникация (компьютерлік зертханада кәсіби бағдарламалық пакеттерді пайдаланатын сабақтар);
ізденіс пен зерттеу (оқу үрдісіндегі магистранттардың өз бетінше ізденіс әрекеттері).
Білім алушының білімін бағалау
Оқытушы ағымдағы бақылау жұмыстарының барлық түрлерін жүргізеді және академиялық кезеңде екі рет білім алушылардың ағымдағы үлгеріміне тиісті баға береді. Ағымдағы бақылау нәтижелері бойынша 1 және 2 рейтинг қалыптастырылады. Білім алушының оқу жетістіктері 100 балдық шкала бойынша бағаланады, Р1 және Р2 қорытынды бағасы ағымдағы үлгерім бағасынан орташа арифметикалық ретінде шығарылады. Академиялық кезеңде білім алушының жұмысын бағалауды пән бойынша тапсырмаларды тапсыру кестесіне сәйкес оқытушы жүзеге асырады. Бақылау жүйесі жазбаша және ауызша, топтық және жеке формаларды біріктіре алады.
Кезең | Тапсырма түрі | Өлшем |
---|---|---|
1 рейтинг | Зертханалық жұмыс «Медициналық ақпараттық жүйелердің негіздері және олардың архитектурасын модельдеу» | 0-100 |
Зертханалық жұмыс «Науқастардың медициналық деректері бойынша мәліметтер қорын құру». | ||
Зертханалық жұмыс «Медициналық мәліметтермен жұмыс: өңдеу және талдау». | ||
Аралық бақылау 1 | ||
2 рейтинг | Зертханалық жұмыс «Медициналық деректерді беру үшін HL7 және DICOM стандарттарын қолдану» | 0-100 |
Зертханалық жұмыс «Киберқауіпсіздік және медициналық ақпаратты қорғау». | ||
Зертханалық жұмыс «Науқасты бақылау жүйесінің үлгісін жасау» | ||
Аралық бақылау 2 | ||
Қорытынды бақылау | емтихан | 0-100 |
Жұмыс түрлері бойынша оқыту нәтижелерін бағалау саясаты
Тапсырма түрі | 90-100 | 70-89 | 50-69 | 0-49 |
---|---|---|---|---|
Өте жақсы | Жақсы | Қанағаттанарлық | Қанағаттанарлықсыз | |
Зертханалық сабақтардағы жұмыс | Өте жақсы теориялық дайындық көрсетілді. Қажетті дағдылар мен дағдылар толығымен игерілді. Зертханалық жұмыстың нәтижесі оның мақсатына толық сәйкес келеді. | Жақсы теориялық дайындық көрсетілді. Қажетті дағдылар мен дағдылар негізінен игерілді. Зертханалық жұмыстың нәтижелері негізінен оның мақсаттарына сәйкес келеді. | Қанағаттанарлық теориялық дайындық көрсетілді. Қажетті дағдылар мен дағдылар жартылай игерілді. Зертханалық жұмыстың нәтижесі оның мақсатына ішінара сәйкес келеді. | Қанағаттанарлықсыз теориялық дайындық көрсетті. Қажетті дағдылар мен дағдылар игерілмеген. Зертханалық жұмыстың нәтижесі қойылған мақсатқа сәйкес келмейді. |
Бақылау сұрақтары бойынша ауызша сұхбат | Жауапта тақырыптың сапалы түсіндірілуі қамтамасыз етіледі. Жауап жақсы құрылымдалған. Тұжырымдамалық аппарат тамаша игерілді. Материалды түсінудің жоғары деңгейі көрсетілді. Ойды тұжырымдау және даулы мәселелерді талқылаудың тамаша қабілеті. | Тақырыптың негізгі мәселелері қамтылған. Жауаптың құрылымы негізінен тақырыпқа сәйкес келеді. Тұжырымдамалық аппарат жақсы меңгерілген. Материалды жақсы түсіну деңгейі көрсетілді. Өз ойыңызды тұжырымдап, даулы мәселелерді талқылаудың жақсы қабілеті. | Тақырып ішінара қамтылған. Жауап нашар құрылымдалған. Тұжырымдамалық аппарат ішінара игерілді. Тақырып бойынша материалдан жеке ережелерді түсіну. Өз ойын тұжырымдап, даулы позицияларды талқылаудың қанағаттанарлық қабілеті. | Тақырып ашылмаған. Тұжырымдама аппараты қанағаттанарлық деңгейде игерілмеген. Материалды түсіну үзінді немесе жоқ. Өз ойын тұжырымдап, даулы мәселелерді талқылай алмау. |
Бағалау нысаны
Пән бойынша білім алушының білімін қорытынды бағалау 100 баллдық жүйе бойынша жүзеге асырылады және:
- Емтиханда алынған нәтиженің 40%;
- Ағымдағы үлгерімнің 60% - ы.
Қорытынды бағаны есептеу формуласы:
И= 0,6 | Р1+Р2 | +0,4Э |
2 |
мұндағы, Р1, Р2-тиісінше бірінші, екінші рейтингті бағалаудың сандық эквиваленттері;
Э - емтихандағы бағаның сандық баламасы.
Қортынды әріптік бағасы және оның балдық сандық эквиваленті:
Төрт балдық жүйе бойынша цифрлық баламаға сәйкес келетін білім алушылардың оқу жетістіктерін бағалаудың әріптік жүйесі:
Әріптік жүйе бойынша бағалар | Балдардың сандық эквиваленті | Балдар (%-тік құрамы) | Дәстүрлі жүйе бойынша бағалар |
---|---|---|---|
A | 4.0 | 95-100 | Өте жақсы |
A- | 3.67 | 90-94 | |
B+ | 3.33 | 85-89 | Жақсы |
B | 3.0 | 80-84 | |
B- | 2.67 | 75-79 | |
C+ | 2.33 | 70-74 | |
C | 2.0 | 65-69 | Қанағаттанарлық |
C- | 1.67 | 60-64 | |
D+ | 1.33 | 55-59 | |
D | 1.0 | 50-54 | |
FX | 0.5 | 25-49 | Қанағаттанарлықсыз |
F | 0 | 0-24 |
Дәріс сабақтарының тақырыптары
- Цифрлық медицина негіздері және ақпараттық жүйелердің рөлі
- Әртүрлі АЖ модульдерін біріктіру принциптері
- Медициналық ақпараттық жүйелердің аппараттық және бағдарламалық инфрақұрылымы
- Медициналық ақпараттық жүйелердің аппараттық және бағдарламалық инфрақұрылымы
- Электрондық медициналық жазбалар (ЭМЖ) және пациенттердің деректер базасы
- Медициналық деректермен алмасу стандарттары мен хаттамалары
- Үлкен деректер және оның цифрлық медицинадағы рөлі
- АЖ көмегімен клиникалық процестерді автоматтандыру
- Телемедицина және пациенттерді қашықтан бақылау
- Ақпараттық жүйелерге киілетін медициналық құрылғыларды біріктіру
- Медициналық ақпараттық жүйелердегі киберқауіпсіздік
- Сандық медицинаның нормативтік талаптары мен құқықтық аспектілері
- Сандық медицинаның этикасы және әлеуметтік аспектілері
- Медициналық ақпараттық жүйелерді дамытудың қазіргі заманғы тенденциялары мен перспективалары
- Медициналық ақпараттық жүйелердегі жасанды интеллект және машиналық оқыту
- Медициналық ақпараттық жүйелерді енгізудің нақты жағдайлары мен мысалдары
Негізгі әдебиет
- Ниматулаев М.М. Информационные технологии в профессиональной деятельности: учебник / М.М. Ниматулаев. — Москва: ИНФРА-М, 2023.
- Вологжанин О.Ю., Ильин В.В., Немов Я.Н. Информационные системы в управлении: учебное пособие. - Пермь: Пермский государственный национальный исследовательский университет (ПГНИУ), 2021. - 292 с.
- Ковин Р.В., Мирошниченко Е.А. Методы и средства разработки информационных систем. Лабораторный практикум. – НИ ТПУ, Томск, 2021. – 98 с.
Қосымша әдебиеттер
- Обмачевская, С. Н. Медицинская информатика. Курс лекций: учебное пособие для вузов / С. Н. Обмачевская. – 4-е изд., стер. – Санкт-Петербург: Лань, 2022. – 184 с.
- Омельченко, В. П. Информатика, медицинская информатика, статистика: учебник / В. П. Омельченко, А. А. Демидова. - Москва: ГЭОТАР-Медиа, 2021. - 608 с.
- Шаврин С.М., Лядова Л.Н., Чуприна С.И. Моделирование и проектирование информационных систем: учеб.-метод. пособие. Пермь: Изд-во Перм. гос. ун-та, 2007. - 152 с.
- Дацун Н.Н. Моделирование информационных систем. Указания к выполнению лабораторных работ и проведению практических занятий: учеб. пособие. Перм. гос. нац. исслед. ун-т. – Пермь, 2019. – 105 с.
- Visual Paradigm Online. URL: https://online.visual-paradigm.com/