Заманауй жағдайда техногенді минералдардан құралған бағалы компоненттерді алу мәселелері

Серая Наталья Владимировна

Оқытушының портфолиосы

Сипаттама: Курста табиғи және техногенді текті қиын байытылатын минералды шикізаттан құнды компоненттерді алудың қазіргі бар және жаңа жоғары тиімді тәсілдерін құру жолдары, сонымен қатар қатты пайдалы қазбалар кен орындарын игерудің толықтығы мен кешенділігі, елдің қазіргі заманғы минералдық-шикізат кешенінің жоғары рентабельділігін қамтамасыз ету және тау-кен өнеркәсібі аймақтарындағы экологиялық жағдайды жақсарту мәселелері қарастырылад

Кредиттер саны: 6

Пререквизиты:

  • Металлургиялық өндірісте қалдық пен шикізатты кешенді қолдану
  • Қара және түсті металлургиясының шикізат ресурстарын өңдеудің қазіргі уақыттағы және болашақтағы технологиясы

Пәннің еңбек сыйымдылығы:

Жұмыс түрлері сағат
Дәрістер 30
Практикалық жұмыстар 30
Зертханалық жұмыстар
СӨЖО 30
СӨЖ 90
Қорытынды бақылау нысаны емтихан
Қорытынды бақылауды жүргізу нысаны Ауызша емтихан

Компонент: Таңдау бойынша компонент

Цикл: Кәсіптік пәндер

Мақсат
  • Пәнді оқу мақсаты: - металлургиялық өңдеуге техногендік және қайталама шикізатты дайындаумен таныстыру; - техногендік және қайталама шикізаттан металдарды алудың металлургиялық технологияларының ерекшеліктерін зерттеу; - металлургиялық қалдықтарды қайта өңдеу технологияларының ерекшеліктерімен таныстыру.
Міндет
  • Пәнді оқудың міндеттері: - техногендік және қайталама шикізатты өңдеудің металлургиялық технологияларының ғылыми негіздерімен, соңғы жетістіктерімен және маңызды бағыттарымен танысу; - қайталама шикізат пен өндірістік қалдықтарды өңдеудің экологиялық таза технологияларының заманауи және перспективалы технологияларымен танысу; - қайта өңделген және техногендік шикізаттан жоғары сапалы өнім өндіруге бағытталған жаңа технологиялық процестер мен өндірістік қуаттарды негіздеу және құру принциптерін меңгеру.
Оқыту нәтижесі: білу және түсіну
  • Техногендік және қайталама шикізатты өңдеудің металлургиялық технологияларының теориялық негіздерін білу; металлургиялық өндірістің негізгі технологиялық процестері мен аппараттары және оларға қойылатын техникалық-экономикалық талаптар, ресурс пен энергия үнемдеу мәселелерін шешуді ескере отырып, өнім сапасын қамтамасыз ету; техногендік және қайталама шикізатты өңдеу технологияларын дамыту және жетілдіру бағыттары.
Оқыту нәтижесі: білім мен ұғымды қолдану
  • Техногендік және қайталама шикізатты өңдеуге арналған экологиялық таза өндіріс орындарын құру және жобалау үшін заманауи технологияларды қолдану; металлургиялық өндірістегі ықтимал қауіпті және зиянды өндірістік факторларды бағалау және өмір қауіпсіздігі мен қоршаған ортаны қорғау шараларын таңдау; металлургиядағы экологиялық таза өндіріске қатысты техникалық әдебиеттерді талдау және жинақтау; құрылымдық технологиялық сызбаларды пайдалана отырып техногендік және қайталама шикізаттан металдарды алуды, ал химиялық реакция теңдеулерін пайдалана отырып металлургиялық процестерді сипаттау; материалдық баланстарды жасау, өнім шығымы мен құрамын есептеу; қоршаған ортаны қорғау мәселелерін шешу және материалдық және энергетикалық шығындарды азайту.
  • Магистрант келесі әдістерді меңгеруі керек: - металлургиялық техногендік ресурстардың сапа көрсеткіштерін бағалау әдістерін; - қайталама металлургиялық материалдарды қайта өңдеу процестерін басқару әдістері.
Оқыту нәтижесі: талқылай білуді қалыптастыру
  • Магистрант білуі керек: - техногендік және қайталама шикізатты металлургиялық өңдеу кезінде болатын процестерді; - техногендік және қайталама пайдалы қазбалардың негізгі сипаттамаларын; - шикізат сапасы мен металл өндірісінің көрсеткіштері арасындағы аналитикалық байланыстар.
  • Магистрант білуі керек: - техногендік және екіншілік минералдардың металлургиялық сипаттамаларын анықтауды; - зиянды шығарындылардың шамамен есептелуін және қолданыстағы және жобаланатын технологиялық процестер мен қондырғылардың экологиялық жағдайын бағалауды жүргізу; - эксплуатациялық талаптар мен қоршаған ортаны қорғауды ескере отырып, әртүрлі мақсаттағы бұйымдарға материалдарды таңдай білу.
Оқыту нәтижесі: коммуникативтік қабілеттіліктер
  • зерттеу қызметінің жалпы әдістерін (мәселені қою, теориялық негіздеу және оның шешімін эксперименттік тексеру) меңгеруі.
  • ақпаратты алу, жинақтау және өңдеудің негізгі әдістерін, әдістері мен құралдарын меңгеру.
  • эксперимент нәтижелерін дұрыс түсіндіріп, көрсете білу.
Оқыту нәтижесі: Оқу дағдылары немесе сабаққа қабілеттілігі
  • Пәнді меңгеру барысында магистрант келесі жалпы кәсіптік құзыреттерді дамытады және көрсетеді: - бізді қоршаған әлем туралы ғылыми білімнің тұтас жүйесін, болмыс, өмір, мәдениет құндылықтарын бағдарлай білу; - өз жұмысын ғылыми негізде ұйымдастыра алады, өз қызметінің нәтижелерін жоғары дербестік дәрежесімен бағалай алады, өз бетімен жұмыс істеу дағдысы бар; - заманауи білім беру және ақпараттық технологияларды пайдалана отырып, дербестік деңгейі жоғары жаңа білім алуға қабілетті; - таным, жаттықтыру және өзін-өзі бақылау әдістері мен құралдарын өз бетінше қолдана алады, интеллектуалдық, мәдени, адамгершілік, физикалық және кәсіби өзін-өзі дамыту және өзін-өзі жетілдірудің перспективалық бағыттарын құру және жүзеге асыру, әріптестерінің көмегімен, өзінің күшті және әлсіз жақтарын қажетті қорытындылармен сыни тұрғыдан бағалау; - кәсіби қызметте математикалық, жаратылыстану, гуманитарлық және экономикалық ғылымдар саласындағы базалық білімдерді мақсатты түрде қолдануға қабілетті; - кәсіби іс-әрекет үшін компьютерлік дағдылардың жеткілікті болуы; - стандартты емес шешімдер қабылдауды біледі; - теориялық және практикалық дағдылары бар; - ұсынылған тақырып бойынша зерттеу бағытын таңдау үшін ғылыми әдебиеттерге талдау жасауды біледі; - алынған нәтижелерді талдай алады, қажетті қорытындылар жасай алады және ұсыныстарды тұжырымдай алады; - зерттеу нәтижелерін есеп түрінде ұсынуды біледі.
Оқыту әдістері

Пәнді оқу кезінде келесі интерактивті технологиялар қолданылады: тапсырма әдісі, әдістемесі ақпаратты қашықтықтан зондтау әдісін ұсыну. Дәрістермен өткізіледі мультимедиялық жабдықты пайдалану. Әрбір дәріс сүйемелденеді лекциялық демонстрацияларды көрсету (слайдтар мен бейнероликтер). Пәнді меңгеру үшін интерактивті мәліметтер базасы және ғарыштық суреттер қолданылады әртүрлі рұқсаттар, әртүрлі масштабтағы топографиялық карталар. кезінде практикалық жұмыс табиғи аймақтарға саяхаттауды және олармен жұмыс істеуді қамтиды заманауи қала жоспарлары мен карталары. Сыныптан тыс жұмыстармен ұштастыра отырып бұл кәсіби дағдыларды қалыптастыруға және дамытуға ықпал етеді студенттер.

Білім алушының білімін бағалау

Оқытушы ағымдағы бақылау жұмыстарының барлық түрлерін жүргізеді және академиялық кезеңде екі рет білім алушылардың ағымдағы үлгеріміне тиісті баға береді. Ағымдағы бақылау нәтижелері бойынша 1 және 2 рейтинг қалыптастырылады. Білім алушының оқу жетістіктері 100 балдық шкала бойынша бағаланады, Р1 және Р2 қорытынды бағасы ағымдағы үлгерім бағасынан орташа арифметикалық ретінде шығарылады. Академиялық кезеңде білім алушының жұмысын бағалауды пән бойынша тапсырмаларды тапсыру кестесіне сәйкес оқытушы жүзеге асырады. Бақылау жүйесі жазбаша және ауызша, топтық және жеке формаларды біріктіре алады.

Кезең Тапсырма түрі Өлшем
1  рейтинг «Кіріспе. Курстың мақсаты мен міндеттері. Негізгі ұғымдар» тестілік сауалнама. 0-100
Қосымша дәріс материалы «Техногендік пайдалы қазбалар кен орындары және олардың ерекшеліктері»
«Техногенді кен орындарының қалыптасу әдісі және қоршаған ортаға әсері бойынша жіктелуі (ТМ)» семинар сабағы
«Көмір қосалқы саласының ТМ» рефераты
«Түсті және сирек металдар ТМ» баяндама-презентация
«Қара металдардың техногендік кен орындары» сынақ зерттеуі
2  рейтинг «Ауыр металдарды геологиялық-экономикалық бағалаудың әдістемесі мен технологиясы. Зерттеудің негізгі кезеңдері» жеке тапсырма. 0-100
Тест «ТМ аналитикалық зерттеулерді аппараттық-әдістемелік қамтамасыз ету»
«Техногендік депозиттер бойынша деректер банкін қалыптастыру технологиясы (ДБ ТМ)» өзіндік жұмыс.
Қосымша дәріс материалы "Жер қойнауын қорғау және тиімді пайдалану мәселелері. ТМ мониторингі"
Қосымша дәріс материалдары мен конспектілері «Техногендік кен орындарының геоэкологиялық картасын жасау және экологиялық-геологиялық карталарды (ЭКМ) құрастыру»
«ТМ минералдарын байыту мен өңдеудің соңғы әдістері» баяндама-презентация
Қорытынды бақылау емтихан 0-100
Жұмыс түрлері бойынша оқыту нәтижелерін бағалау саясаты
Тапсырма түрі 90-100 70-89 50-69 0-49
Өте жақсы Жақсы Қанағаттанарлық Қанағаттанарлықсыз
Тестілеу. Ауызша сауалнама. Жазбаша жұмыстар. Зертханалық жұмыстарды қорғау. Ағымдық, аралық және қорытынды бақылау. «Өте жақсы» баға мыналарға сәйкес келеді: Сандық баламасы 4,0 және пайызы 95-100% болатын баға. Бұл бағалау егер студент оқу материалын шығармашылықпен түсінсе және өз бетінше іс жүзінде қолдана білсе, құбылыстар мен процестердің мәнін тереңірек түсіну үшін қосымша дереккөздерді пайдаланса, материалдың когнитивтік құрылымын көре алса, жетіспейтін элементтерді анықтаса қойылады. құрылымы және оларды қосу. Тапсырмаларды орындау кезіндегі дербестік пен шығармашылықтың жоғары деңгейі. Проблемалық аймақтар мен қауіпті аймақтарды анықтау. Алған білімдерін проблемалық жағдаяттарды шешуге шығармашылықпен пайдалану. Баға А-, цифрлық баламасы 3,67 және пайыздық көрсеткіші 90-94%. Бұл бағалау студент оқу материалын шығармашылық тұрғыдан түсінуді және өз бетінше практикалық қолдануды, құбылыстар мен процестердің мәнін тереңірек түсіну үшін қосымша дереккөздерді пайдалануды, материалдың когнитивтік құрылымын көруді, жетіспейтін элементтерді анықтауды көрсеткен жағдайда қойылады. құрылымы және оларды толықтыру. Проблемалық аймақтар мен қауіпті аймақтарды анықтау. Алған білімдерін проблемалық жағдаяттарды шешуге шығармашылықпен пайдалану. Іс-әрекетті өзін-өзі бағалау, жұмыстағы қателерді және олардың пайда болу себептерін талдау, оларды өз бетінше түзету және өз дағдыларын жетілдіру бойынша әрекеттерді жоспарлау. «Жақсы» рейтинг мыналарға сәйкес келеді: A B+ рейтингі, оның сандық баламасы 3,33 және пайызы 85-89%. Бұл бағалау, егер студент оқу материалын меңгергенін және оны практикалық қолдануды көрсеткен жағдайда қойылады. Жаңасын жасау үшін элементтердің тәуелсіз комбинациясы. Әртүрлі жағдайларда күрделілік дәрежесі әртүрлі оқу материалын еркін меңгеру. Тапсырмаларды орындаудағы дербестік пен шығармашылықтың жеткілікті деңгейі. Әрекетте болмашы қателіктерге жол беру және оларды мұғалімнің ұсынысы бойынша түзету мүмкіндігі. В дәрежесі, цифрлық баламасы 3,0 және пайызы 80-84%. Бұл баға студент оқу материалын меңгеруде және оны стандартты және стандартты емес жағдайларда практикалық қолдануда шеберлік пен еркіндік танытқан жағдайда қойылады. Қолданыстағы деректерді одан әрі қолдану мақсатында салыстырады және ажыратады. Тапсырмаларды орындаудағы дербестік пен шығармашылықтың жеткілікті деңгейі. Іс-әрекеттегі болмашы қателерге жол беру және оларды мұғалімнің басшылығымен түзету мүмкіндігі. Сандық баламасы 2,67 және пайызы 75-79% болатын B- бағасы. Бұл бағалау студент бағдарламалық материалды меңгергендігін, оны практикада қолдануын, стандартты және стандартты емес жағдайларда алған дағдыларын көрсеткен жағдайда қойылады. Тапсырмаларды орындау кезінде табиғи мотивацияның болуы. Топтағы тапсырмаларды орындауға белсенді қатысу. Қателер мен қателер жіберу, мұғалімнің ұсынысы бойынша түзету; С+ дәрежесі, сандық баламасы 2,33 және пайызы 70-74%. Бұл бағалау студенттің бағдарламалық материалды меңгергендігін, оны практикада қолдануын және стандартты, кейде стандартты емес жағдайларда алған дағдыларын көрсеткен жағдайда қойылады. Тапсырмаларды орындау кезінде табиғи мотивацияның болуы. Топтағы тапсырмаларды орындауға белсенді қатысу. Қателерді және болмашы қателерді қабылдау, оларды оқытушының бақылауымен түзету. «Қанағаттанарлық» баға мыналарға сәйкес келеді: Сандық баламасы 2,0 және пайызы 65-69% болатын С бағасы. Бұл бағалау студенттің бағдарламалық материалды меңгергендігін, оны практикада қолдануын және белгіленген үлгілер бойынша тапсырмаларды орындау қабілетін көрсеткен жағдайда қойылады. Тапсырмаларды өз бетінше орындауға, мысалдар келтіруге, жіктеуге, салыстыруға және т.б. Стандартты емес жағдайларда тапсырмаларды орындаудың қиындығы. Мұғалімнің бақылауымен қателер жіберу және оларды түзету. Сандық баламасы 1,67 және пайызы 60-64% болатын C- бағасы. Бұл баға студент оқу материалын түсінгенін және оны типтік жағдайларда механикалық қолдануды көрсеткен жағдайда қойылады. Тапсырмаларды өз бетінше орындау оның әрі қарайғы үдеріс үшін маңызын терең түсінбей, оның салдары іс-әрекеттердің толық еместігі мен сәйкессіздігі болып табылады, қателіктерге әкеледі. Стандартты емес жағдайларда тапсырмаларды орындаудың қиындығы. Мұғалімнің бақылауымен қателер жіберу және оларды түзету. D+ дәрежесі, цифрлық баламасы 1,33 және пайызы 55-59%. Бұл бағалау, егер оқушы репродуктивті деңгейде оқу материалын механикалық меңгерген болса қойылады. Тапсырмаларды оның кейінгі үдеріс үшін маңызын терең түсінбей орындау, оның салдары іс-әрекеттердің толық еместігі мен сәйкес келмеуі, қателіктерге әкеліп соғуы. Мұғалімнің жетекшілігімен іс-әрекетті реттеу. Стандартты емес жағдайларда тапсырмаларды орындаудың қиындығы; D дәрежесі, цифрлық баламасы 1,0 және пайызы 50-54%. Бұл бағалау, егер студент мұғалімнің жетекшілігімен репродуктивті деңгейде оқу материалын механикалық меңгерген болса қойылады. Терминдерді, ұғымдарды және фактілерді жаңғырту. Мұғалімнің көмегімен жұмысты немесе тапсырмаларды орындау алгоритмін қолдану. Стандартты және стандартты емес жағдайларда тапсырмаларды орындау кезінде қиындықтардың туындауы. «Қанағаттанарлықсыз» баға сандық баламасы 0 және пайызы 0-49% болатын F бағасына сәйкес келеді. Бұл бағалау студент модуль бағдарламасының (пәннің) жартысынан көбін меңгере алмағанын көрсеткен жағдайда қойылады. Мұғалімнің қосымша және нақтылау сұрақтары оқушының жауабын түзетуге әкелмейді. Ағымдағы, аралық және қорытынды бақылау нысандарында қарастырылған жауаптарда іргелі қателер жіберілген;
Бағалау нысаны

Пән бойынша білім алушының білімін қорытынды бағалау 100 баллдық жүйе бойынша жүзеге асырылады және:

  • Емтиханда алынған нәтиженің 40%;
  • Ағымдағы үлгерімнің 60% - ы.

Қорытынды бағаны есептеу формуласы:

И= 0,6 Р12 +0,4Э
2

 

мұндағы, Р1, Р2-тиісінше бірінші, екінші рейтингті бағалаудың сандық эквиваленттері;

Э - емтихандағы бағаның сандық баламасы.

Қортынды әріптік бағасы және оның балдық сандық эквиваленті:

Төрт балдық жүйе бойынша цифрлық баламаға сәйкес келетін білім алушылардың оқу жетістіктерін бағалаудың әріптік жүйесі:

Әріптік жүйе бойынша бағалар Балдардың сандық эквиваленті Балдар (%-тік құрамы) Дәстүрлі жүйе бойынша бағалар
A 4.0 95-100 Өте жақсы
A- 3.67 90-94
B+ 3.33 85-89 Жақсы
B 3.0 80-84
B- 2.67 75-79
C+ 2.33 70-74
C 2.0 65-69 Қанағаттанарлық
C- 1.67 60-64
D+ 1.33 55-59
D 1.0 50-54
FX 0.5 25-49 Қанағаттанарлықсыз
F 0 0-24
Дәріс сабақтарының тақырыптары
  • Кіріспе
  • ТМ құрамы және құрылымы
  • Техногендік кенорындардың түзілу әдісіне және қоршаған ортаға әсер етуіне қарай жіктелуі
  • Көмір қосалқы саласының техногендік кен орындары
  • Түсті және сирек кездесетін техногендік кен орындары металдар Өндіру, байыту және өңдеу қалдықтары түсті металл кендерін байыту өнімдері (үстінді жыныстар, сапасыз кендер, бос жыныстар және т
  • TM қара металдар
  • Әдістеме және техника геологиялық және экономикалық техногендік кен орындарын бағалау
  • Аппараттық құрал әдістемелік қамтамасыз ету аналитикалық ТМ зерттеу
  • Қалыптастыру технологиясы жасанды деректер банкі депозиттер
  • Қауіпсіздік мәселелері және ұтымды жер қойнауын пайдалану ТМ мониторингі
  • Соңғы техникалар байыту және өңдеу минералдар TM
Негізгі әдебиет
  • Коннова Н.И. Обогащение и переработка минерального и техногенного сырья: учебник в 2-х частях. Ч. 1. Основы обогащения / Н.И. Коннова, Э.А. Рудницкий. Красноярск: Сиб. федер. ун-т., 2021. - 222 с.
  • Чекушин, В. С. Комплексная переработка минерального, вторичного и техногенного сырья благородных металлов : учебник / В. С. Чекушин, Н. В. Олейникова ; Сибирский федеральный университет. – Красноярск : Сибирский федеральный университет (СФУ), 2017. – 158 с.
  • Булатов К.В. Современные технологии переработки техногенного сырья [монография / К.В. Булатов, Г.И. Газалеева]; под редакцией кандидата технических наук К.В. Булатова и доктора технических наук Г.И. Газалеевой, Открытое акционерное общество Научно-исследовательский и проектный институт обогащения и механической обработки полезных ископаемых "ОАО Уралмеханобр". — Екатеринбург : Уралмеханобр, 2019. — 198 с.
  • Чекушин, В.С. Комплексная переработка минерального, вторичного и техногенного сырья благородных металлов : учебник / Н.В. Олейникова; В.С. Чекушин .— Эл. изд. — Красноярск : Сиб. федер. ун-т, 2017 .— 158 с.
  • Фоменко А.И. Технологии переработки техногенного сырья, Монография / Фоменко А.И., Инфра-инженерия, 2018. - 136 с.
  • Абрамов, А. А. Технология переработки и обогащения руд цветных металлов. Т. 3 : учебное пособие : в 2 книгах / А. А. Абрамов. — Москва : Горная книга, [б. г.]. — Книга 1 : Рудоподготовка и Cu, Cu-Py, Cu-Fe, Mo, Cu-Mo,Cu-Zn руды — 2005. — 575 с.
Қосымша әдебиеттер
  • Абрамов, А.А. Технология переработки и обогащения руд цветных металлов. В 2 кн. Т.3. Книга 2. Pb, Pb-Cu, Zn, Pb-Zn, Pb-Cu-Zn, Cu-Ni, Co-, Bi-, Sb-, Hg- содержащие руды [Электронный ресурс] : учебное пособие / А.А. Абрамов. — Электрон. дан. — Москва : Горная книга, 2005. — 470 с.
  • Абрамов, А.А. Переработка, обогащение и комплексное использование твердых полезных ископаемых. Т.2. Технология переработки и обогащения полезных ископаемых [Электронный ресурс] : учебник / А.А. Абрамов. — Электрон. дан. — Москва : Горная книга, 2004. — 510 с.
  • Абрамов, А.А. Флотационные методы обогащения [Электронный ресурс] : учеб. — Электрон. дан. — Москва : Горная книга, 2008. — 711 с.
  • Карамушка, В.П. Рекультивация объектов добычи и переработки урановых руд [Электронный ресурс] / В.П. Карамушка, Е.Н. Камнев, Р.Е. Кузин. — Электрон. дан. — Москва : Горная книга, 2014. — 183 с.
  • Рациональное использование вторичных минеральных ресурсов в условиях экологизации и внедрения наилучших доступных технологий : монография / коллектив авторов ; под науч. ред. д. э. н., проф. Ф. Д. Ларичкина, д. э. н., проф. В. А. Кныша. — Апатиты : Издательство ФИЦ КНЦ РАН, 2019. — 252 с.