Сәулет комбинаторы және эргономика
Сипаттама: Пәні эргономикалық аспектілермен және оларды заманауи сәулеттік және қала құрылысы жобалау практикасында қолдануда комбинаториканың (модульдік, трансформация, ассоциативті кескін, комбинациялар және т.б.) негізіндегі сәулет объектілерін қалыптастыру тұжырымдамалық және формальды принциптерін зерттеуге бағытталған.
Кредиттер саны: 6
Пререквизиты:
- Сәулеттік композиция
Пәннің еңбек сыйымдылығы:
Жұмыс түрлері | сағат |
---|---|
Дәрістер | 30 |
Практикалық жұмыстар | 30 |
Зертханалық жұмыстар | |
СӨЖО | 30 |
СӨЖ | 90 |
Қорытынды бақылау нысаны | емтихан |
Қорытынды бақылауды жүргізу нысаны | Шығармашылық емтихан / Теориялық тест және берілген критерийлер бойынша графикалық эскиз. |
Компонент: Таңдау бойынша компонент
Цикл: Кәсіптік пәндер
Мақсат
- архитектуралық комбинаторика мен эргономика әдістері мен тәсілдерін зерттеу негізінде жалпы мәдени және кәсіби құзыреттіліктерді қалыптастыру.
Міндет
- сәулет комбинаторикасының принциптері, әдістері, сондай-ақ қоршаған ортаның пәндік мазмұнының элементтері мен кешендерінің эргономикалық қалыптасуы туралы негізгі білім;
- ізгі өмір сүру ортасын құруға бағытталған жобалық ойлау әдістерін меңгеру;
- комбинаторика негізінде архитектуралық нысандарды қалыптастырудың концептуалды және формальды принциптерін зерттеу (модульдік, түрлендіру, ассоциативті бейне, комбинациялар.
- «адам-қоршаған орта», «адам-құрал-қоршаған орта» жүйесіндегі эргономикалық сезімді зерттеуді меңгеру.
Оқыту нәтижесі: білу және түсіну
- Психологиялық білімді адамның еңбек әрекетін жобалау тәжірибесіне енгізу мәселелерін шешу;
Оқыту нәтижесі: білім мен ұғымды қолдану
- жобалау тәжірибесінде – адам техникалық жүйелерге енгізілгенде ақпараттық процестердің ерекшеліктерін ескеру.
Оқыту нәтижесі: талқылай білуді қалыптастыру
- архитектуралық пішіндеу, комбинаторика және эргономиканың гуманистік негіздерін зерттеу;
Оқыту нәтижесі: коммуникативтік қабілеттіліктер
- конструкторлық шешімдерді әзірлеуде заманауи ғылыми білімдерді кіріктіре білу;
- ақпаратты, соның ішінде инженерлік психология білімінің негізінде дамыту және корсету жолдарын үйрену;
Оқыту нәтижесі: Оқу дағдылары немесе сабаққа қабілеттілігі
- кәсіби еңбек процесінде тұлғаның үздіксіз даму процесі.
Оқыту әдістері
мен ұсынған сілтемелер арқылы лекторар, бейнероликтер көру, интернетте жұмыс істеу; оқу тақырыптары бойынша зертханалық жұмыстар; оқу үрдісіндегі студенттердің өзіндік жұмысы.
Білім алушының білімін бағалау
Оқытушы ағымдағы бақылау жұмыстарының барлық түрлерін жүргізеді және академиялық кезеңде екі рет білім алушылардың ағымдағы үлгеріміне тиісті баға береді. Ағымдағы бақылау нәтижелері бойынша 1 және 2 рейтинг қалыптастырылады. Білім алушының оқу жетістіктері 100 балдық шкала бойынша бағаланады, Р1 және Р2 қорытынды бағасы ағымдағы үлгерім бағасынан орташа арифметикалық ретінде шығарылады. Академиялық кезеңде білім алушының жұмысын бағалауды пән бойынша тапсырмаларды тапсыру кестесіне сәйкес оқытушы жүзеге асырады. Бақылау жүйесі жазбаша және ауызша, топтық және жеке формаларды біріктіре алады.
Кезең | Тапсырма түрі | Өлшем |
---|---|---|
1 рейтинг | Зерттеу тақырыбы бойынша арнайы әдеби дереккөздерді іздеу, фотосуреттерді бекіту, зерттеуді жүйелеу және талдау; Эскиздеу | 0-100 |
Архитектуралық комбинаторика және эргономика ұғымының анықтамасы | ||
2 рейтинг | Концептуалды және формальды комбинаторика, жоба идеяларын түзету, түрлендіру. | 0-100 |
Трансформация мен стилизацияның қабылдаулары; Өріс теориясы» - комбинаторлық торлардың қасиеті ретінде дизайн. | ||
Қорытынды бақылау | емтихан | 0-100 |
Жұмыс түрлері бойынша оқыту нәтижелерін бағалау саясаты
Тапсырма түрі | 90-100 | 70-89 | 50-69 | 0-49 |
---|---|---|---|---|
Өте жақсы | Жақсы | Қанағаттанарлық | Қанағаттанарлықсыз |
Бағалау нысаны
Пән бойынша білім алушының білімін қорытынды бағалау 100 баллдық жүйе бойынша жүзеге асырылады және:
- Емтиханда алынған нәтиженің 40%;
- Ағымдағы үлгерімнің 60% - ы.
Қорытынды бағаны есептеу формуласы:
И= 0,6 | Р1+Р2 | +0,4Э |
2 |
мұндағы, Р1, Р2-тиісінше бірінші, екінші рейтингті бағалаудың сандық эквиваленттері;
Э - емтихандағы бағаның сандық баламасы.
Қортынды әріптік бағасы және оның балдық сандық эквиваленті:
Төрт балдық жүйе бойынша цифрлық баламаға сәйкес келетін білім алушылардың оқу жетістіктерін бағалаудың әріптік жүйесі:
Әріптік жүйе бойынша бағалар | Балдардың сандық эквиваленті | Балдар (%-тік құрамы) | Дәстүрлі жүйе бойынша бағалар |
---|---|---|---|
A | 4.0 | 95-100 | Өте жақсы |
A- | 3.67 | 90-94 | |
B+ | 3.33 | 85-89 | Жақсы |
B | 3.0 | 80-84 | |
B- | 2.67 | 75-79 | |
C+ | 2.33 | 70-74 | |
C | 2.0 | 65-69 | Қанағаттанарлық |
C- | 1.67 | 60-64 | |
D+ | 1.33 | 55-59 | |
D | 1.0 | 50-54 | |
FX | 0.5 | 25-49 | Қанағаттанарлықсыз |
F | 0 | 0-24 |
Дәріс сабақтарының тақырыптары
- Теориядағы және практикадағы архитектуралық комбинаторика және эргономика; Әртүрлі комбинацияларға негізделген пішіндеу сұрақтары;
- Сәулет өнеріндегі архитектуралық комбинаторика
- Интерьер дизайнындағы архитектуралық комбинаторика;
- Концептуалды және формальды комбинаторика
- Дизайн идеяларын түрлендіру
- Сәулет объектілерін жобалаудағы объективті емес элементтердің комбинаторикасы; Сәулетші Ю:Чернихов, суретші К:Малевичтің шығармашылығы
- Жұмыс істейтін объектілерді зерттеу; Жобалау үшін бастапқы мәліметтерді қалыптастыру, орналасқан жерін, ақпараттық өрісті анықтау
- Интерьер мен жабдықтардың эргономикалық параметрлерін анықтау
- «Нысан қауіпсіздігінің» эргономикалық зерттеулері мен пішіндеу арасындағы байланысты анықтау
- Жүйенің эргономикалық сипаттамасы, «ыңғайлылық» және «қауіпсіздік» ұғымдарының көрінісі
Негізгі әдебиет
- Рунге Вл. Эргономика и оборудование интерьера [Текст] : учеб. пособие В.Ф.Рунге. - М. : Архитектура-С, 2004. - 157 с.;
- Курс лекций . https://research-journal.org/pedagogy/transformaciya-i-stilizaciya-v-xudozhestvennokompozicionnom-formoobrazovanii/ 0бращение 20. 03. 2022.
- Мунипов, В. М., Эргономика : Человекоориентированное проектирование техники, программных средств и сред / В.М., Мунипов, В.П., Зинченко. - М. : Логос, 2017. - 356 с.
- Инженерная психология и эргономика : учебник для вузов / Е. А. Климов [и др.] ; подакцией Е. А. Климова, О. Г. Носковой, Г. Н. Солнцевой. — Москва : Издательство Юрайт, 2022. — 178 с. — (Высшее образование). — Текст : электронный // Образовательная платформа Юрайт [сайт]. — URL: https://urait.ru/viewer/inzhenernaya-psihologiya-i-ergonomika-492051#page/1 (дата обращения: 29.09.2022).
Қосымша әдебиеттер
- Эргономика : Учеб. пособие В.В.Адамчук, Т.П.Варна, В.В.Воротникова и др; Ред. В.В.Адамчук. - М. : ЮНИТИ-ДАНА, 2019. - 254 с.
- Комлев Сергей Валентинович. Эргономика и инженерная психология : учеб. пособие для студ. спец. 050421 "Дизайн" / С. В. Комлев ; Мин-во образования и науки РК. - Усть-Каменогорск : ВКГТУ, 2018. - 103 с. : ил. - Библиогр.: с. 103.
- Мунипова, В. М. Эргономика и художественное конструирование : Техническая эстетика / В.М. Мунипова. - М. : Знание, 2016. - 31 с.
- Организация рабочего места школьника: [электронный ресурс]/ – Режим доступа: http://04.rospotrebnadzor.ru/index.php/san-nadzor/2015-10-01-05-48-10/6435-24082016. html (дата обращения: 27.09.2022).
- Одегов, Ю. Г. Эргономика : учебник и практикум для среднего профессионального образования / Ю. Г. Одегов, В. Н. Сидорова, М. Н. Кулапов. — Москва : Издательство Юрайт, 2020. — 157 с. — (Профессиональное образование). Текст : электронный // Образовательная платформа Юрайт [сайт]. — URL: https://urait.ru/viewer/ergonomika-452249#page/1 (дата обращения: 29.09.2022).