Қалалық ортаны жобалау
Сипаттама: Пән магистранттар арасында әртүрлі типтегі қалалық кеңістіктерді және олардың жеке элементтерін жобалау саласындағы теориялық білім мен кәсіби дағдыларды дамытуға бағытталған. Бір-бірімен байланысқан ашық кеңістіктерді жүйелеу, олардың түрлері мен геометриялық сорттары, қала ортасының сәулеттік-кеңістіктік қалыптасуының әдістері мен құралдары бойынша дәрістер мен практикалық жұмыстар; сонымен қатар қалалық кеңістіктердің композициясы, кеңістікті қабылдау заңдылықтарын анықтау әдістері жатады.
Кредиттер саны: 5
Пререквизиты:
- Бүкіләлемдік сәулет тарихы
- Сәулеттік композиция
Пәннің еңбек сыйымдылығы:
Жұмыс түрлері | сағат |
---|---|
Дәрістер | 15 |
Практикалық жұмыстар | 30 |
Зертханалық жұмыстар | |
СӨЖО | 30 |
СӨЖ | 75 |
Қорытынды бақылау нысаны | емтихан |
Қорытынды бақылауды жүргізу нысаны | Шығармашылық емтихан – сөйлем. |
Компонент: Таңдау бойынша компонент
Цикл: Базалық пәндер
Мақсат
- Студентте ашық қала кеңістігі туралы тұтас түсінікті қалыптастыру, адам өмірінің материалдық-кеңістіктік ортасын ұйымдастырудағы мәселелерді шешудің тәсілдері, әдістері мен құралдарымен таныстыру.
Міндет
- сәулеттік ортаны, қолданыстағы пәндік-кеңістіктік модельдерді талдау әдістерінің практикалық дағдыларын меңгеру;
- архитектуралық ортада элементтерді жобалау және синтездеу әдістерін оқу;
- адамның, сәулет пен кеңістіктің өзара әрекеттесуін ескере отырып, сәулеттік ортаны модельдей білу.
Оқыту нәтижесі: білу және түсіну
- қалалық ортаның қалыптасуының типологиялық және композициялық негіздерін, экологиялық мінез-құлық түрлері мен шекараларын, сыртқы тіршілік ортасының құрылымдық-масштабтық элементтерін түсіну;
Оқыту нәтижесі: білім мен ұғымды қолдану
- қоршаған ортаның мінез-құлқын және объектілердің типологиялық әртүрлілігін ескере отырып пәндік-кеңістіктік ортаны жобалау, сәулеттік ортаны кешенді бағалауды жүргізу;
Оқыту нәтижесі: талқылай білуді қалыптастыру
- қалалық ортаны кешенді ұйымдастыру бойынша шешімдердің құзыреттілігін анықтау, жобалау тәжірибесінде сәулет объектілерінің көркемдік шешімдеріне сыни баға беру;
Оқыту нәтижесі: коммуникативтік қабілеттіліктер
- аудиторияға және тақырып бойынша сарапшыларға ақпаратты, идеяларды, проблемаларды және шешімдерді ұсыну; жобалық ұсыныстарды дәлелді және дәлелді түрде ұсыну;
Оқыту нәтижесі: Оқу дағдылары немесе сабаққа қабілеттілігі
- типологиялық тәсіл негізінде жобалау объектілерінің сәулеттік-жоспарлау шешімдері бойынша білім алу.
Оқыту әдістері
Дәріс, практикалық сабақтар, сценарийлерді модельдеу, интернет материалдарын қарау, оқу процесінде студенттердің өз бетінше ізденуі, оқу міндеттерін шешу. Далалық зерттеу.
Білім алушының білімін бағалау
Оқытушы ағымдағы бақылау жұмыстарының барлық түрлерін жүргізеді және академиялық кезеңде екі рет білім алушылардың ағымдағы үлгеріміне тиісті баға береді. Ағымдағы бақылау нәтижелері бойынша 1 және 2 рейтинг қалыптастырылады. Білім алушының оқу жетістіктері 100 балдық шкала бойынша бағаланады, Р1 және Р2 қорытынды бағасы ағымдағы үлгерім бағасынан орташа арифметикалық ретінде шығарылады. Академиялық кезеңде білім алушының жұмысын бағалауды пән бойынша тапсырмаларды тапсыру кестесіне сәйкес оқытушы жүзеге асырады. Бақылау жүйесі жазбаша және ауызша, топтық және жеке формаларды біріктіре алады.
Кезең | Тапсырма түрі | Өлшем |
---|---|---|
1 рейтинг | Глоссарий дайындау. | 0-100 |
Кеңістікті қабылдау үлгілері. | ||
Жетекші сәулет-жоспарлау құралдарын таңдау. | ||
Экологиялық мінез-құлық шекарасын анықтау. Мінез-құлықты талдау. | ||
2 рейтинг | Әлеуметтік-кеңістіктік кешендерді анықтау. | 0-100 |
Қоршаған ортаның сапасын бағалау. | ||
Қалалық кеңістіктің функционалдық ерекшеліктері. | ||
Қалалық өмір салтының мазмұны. | ||
Қорытынды бақылау | емтихан | 0-100 |
Жұмыс түрлері бойынша оқыту нәтижелерін бағалау саясаты
Тапсырма түрі | 90-100 | 70-89 | 50-69 | 0-49 |
---|---|---|---|---|
Өте жақсы | Жақсы | Қанағаттанарлық | Қанағаттанарлықсыз | |
Практикалық жұмыс. | - тапсырмаға сәйкес жұмысты уақытында және 90-нан 100%-ға дейін орындау; - барлық тапсырмалар дұрыс орындалды; - жоғары немесе жақсы деңгейде жұмысты жобалаудың эстетикасы; - бұрын алған дағдылары мен білімдері шығармашылықпен пайдаланылады. | - тапсырмаға сәйкес уақытында және 70-тен 89%-ға дейін жұмыстарды орындау; - барлық тапсырмалар дұрыс орындалды, бірақ түзету арқылы оңай түзетілетін болмашы қателер болуы мүмкін; - жұмысты жобалаудың эстетикасын жақсы деңгейде; - бұрын алынған дағдылар мен білімдер шығармашылық интерпретациясыз пайдаланылады, стандартты шешімдер қолданылады. | - тапсырмаға сәйкес уақытында және 50-ден 69%-ға дейінгі көлемде жұмыстарды орындау; - кейбір тапсырмалар қате орындалды (бірақ 50%-дан көп емес), түзетуге болатын қателер болуы мүмкін; - қанағаттанарлық деңгейде жұмысты жобалаудың эстетикасы; - бұрын алынған дағдылар мен білімдер шығармашылық интерпретациясыз пайдаланылады, стандартты және стандартты шешімдер қолданылады. | - жұмысты мерзімінде және 50%-дан аз көлемде орындау; - жұмыс тапсырмаға сәйкес келмесе; - тапсырманың 50%-дан астамы қате орындалған; - қанағаттанарлықсыз деңгейде жұмысты жобалаудың эстетикасы; - шығармада плагиат элементтері бар; - бұрын алынған дағдылар мен білімдер пайдаланылмайды. |
Шығармашылық емтихан – сөйлем. | Тапсырмаға сәйкес жұмыс аяқталды. Тапсырманың тақырыбы терең және толық қамтылған. Сөйлемнің элементтері композициялық жағынан дұрыс, логикалық және жүйелі түрде орналастырылған. Графикалық әдістердің, кескіндердің және түсіндірме мәтіннің стильдік бірлігі толық сақталған. Шығарманың безендірілуінің эстетикасы жоғары деңгейде. Тапсырмалардың орындалу дәрежесі 90-нан 100%-ға дейін. | Тапсырмаға сәйкес жұмыс аяқталды. Тапсырманың тақырыбы толық қамтылған. Масштабты және композициялық тұтастықты аздап бұзған сөйлем элементтерінің орналасуы. Графикалық техниканың, кескіндердің және түсіндірме мәтіннің бірлігі аздап бұзылған. Шығарманың эстетикасы жақсы деңгейде. Тапсырмалардың орындалу дәрежесі 70-89% құрайды. | Тапсырмаға сәйкес жұмыс аяқталды. Тапсырманың тақырыбы көбірек қамтылған. Сөйлем элементтерінің орналасуында масштаб пен композициялық тұтастық бұзылған, өңдеу тереңдігі жеткіліксіз. Графикалық техниканың, кескіндердің және түсіндірме мәтіннің бірлігі айтарлықтай бұзылған. Шығарманың эстетикасы қанағаттанарлық деңгейде. Тапсырмалардың орындалу дәрежесі 50-ден 69%-ға дейін. | Жұмыс тапсырмаға сәйкес келмейді. Элементтердің орналасуы композициялық жағынан дұрыс емес, элементтердің масштабының жетіспеушілігімен және тармақтың мақсаты мен міндеттері туралы түсінік жоқ. Шығарманың безендірілуінің эстетикасы қанағаттанарлықсыз деңгейде. Тапсырмалардың орындалу дәрежесі 50%-дан төмен немесе жұмыс плагиат болып табылады. |
Бағалау нысаны
Пән бойынша білім алушының білімін қорытынды бағалау 100 баллдық жүйе бойынша жүзеге асырылады және:
- Емтиханда алынған нәтиженің 40%;
- Ағымдағы үлгерімнің 60% - ы.
Қорытынды бағаны есептеу формуласы:
И= 0,6 | Р1+Р2 | +0,4Э |
2 |
мұндағы, Р1, Р2-тиісінше бірінші, екінші рейтингті бағалаудың сандық эквиваленттері;
Э - емтихандағы бағаның сандық баламасы.
Қортынды әріптік бағасы және оның балдық сандық эквиваленті:
Төрт балдық жүйе бойынша цифрлық баламаға сәйкес келетін білім алушылардың оқу жетістіктерін бағалаудың әріптік жүйесі:
Әріптік жүйе бойынша бағалар | Балдардың сандық эквиваленті | Балдар (%-тік құрамы) | Дәстүрлі жүйе бойынша бағалар |
---|---|---|---|
A | 4.0 | 95-100 | Өте жақсы |
A- | 3.67 | 90-94 | |
B+ | 3.33 | 85-89 | Жақсы |
B | 3.0 | 80-84 | |
B- | 2.67 | 75-79 | |
C+ | 2.33 | 70-74 | |
C | 2.0 | 65-69 | Қанағаттанарлық |
C- | 1.67 | 60-64 | |
D+ | 1.33 | 55-59 | |
D | 1.0 | 50-54 | |
FX | 0.5 | 25-49 | Қанағаттанарлықсыз |
F | 0 | 0-24 |
Дәріс сабақтарының тақырыптары
- Қала ортасы архитектуралық шығармашылықтың ерекше объектісі ретінде
- Қалалық орта өзара байланысты ашық кеңістіктер жүйесі ретінде
- Ашық кеңістіктердің геометриялық сорттары
- Қала ортасының сәулеттік қалыптасуының композициялық принциптері
- Сыртқы тіршілік ортасының белгілері
- Қоршаған ортадағы мінез-құлық
- Сыртқы тіршілік ортасының құрылымдық элементтері
- Тұрғын үй құрылысының әлеуметтік-кеңістіктік талдауы
- Қоршаған ортаға арналған жобалық шешімді әзірлеу
- Қала кеңістігіндегі архитектуралық-көркемдік шешімдердің үйлесімділігі
- Қалалық орта нысандарын театрландыру
- Қала интерьерінің масштабы мен тұтастығы
- Қала интерьерінің даму тенденцияларын визуализациялау
- Қалалық ортадағы азаматтардың көркемөнерпаздық шығармашылығы
- Қазіргі қалалық орта және сәулет мұрасы
Негізгі әдебиет
- Козлов М.В. Теория градостроительства: Учебное пособие. - 2-е изд., дополненное. Усть-Каменогорск: ВКГТУ, 2021. - 181 с.
- Крашенинников А.В. Сценарное проектирование городской среды // Architecture and Modern Information Technologies. – 2017. – №4(41). – С. 242-256 [Электронный ресурс]. – Режим доступа: http://marhi.ru/AMIT/2017/4kvart17/18_krasheninnikov/index.php (дата обращения: 27.09.2022).
- СП РК 3.01-105-2013 Благоустройство территорий населенных пунктов
Қосымша әдебиеттер
- Шимко В.Т. Архитектурно-дизайнерское проектирование городской среды : учеб. для студентов вузов, обучающихся по специальности "Дизайн архитектур. среды" направления подгот. "Архитектура" / В. Т. Шимко. - Москва : Архитектура-С, 2006 (Ульяновск : Ульяновский Дом печати). - 382, [3] с.
- Крашенинников А. В. Жилые кварталы: Учеб. пособие для архитектурно-строит, спец. вузов/Под общ. ред. Н. Н. Миловидова, Б. Я. Орловского, А. Н. Белкина. — М.: Высш. шк., 1988.-87 с
- Шимко В.Т., Гаврилина А.А. Типологические основы художественного проектирования архитектурной среды. - М: Архитектура-С, 2004 – 365 с.
- Урбах А.И., Лин М.Т. Архитектура городских пешеходных пространств. – М.: Стройиздат, 1990. – 200 с.