Заманауи автоматтандырылған геодезиялық кешендер

Апшикур Байтак

Оқытушының портфолиосы

Сипаттама: Курс әр түрлі күрделіктегі геодезиялық жұмыстарды орындауға арналған автоматтандырылған геодезиялық кешендердің принциптік құрылымын, технология ерекшеліктерін зерттеу негізінде заманауи автоматтандырылған геодезиялық кешендердің құрылысы мен қолдану технологиясы саласында кәсіби құзыреттілікті қалыптастыруға бағытталған.

Кредиттер саны: 5

Пререквизиты:

  • Геодезиялық аспаптану

Пәннің еңбек сыйымдылығы:

Жұмыс түрлері сағат
Дәрістер 15
Практикалық жұмыстар 30
Зертханалық жұмыстар
СӨЖО 30
СӨЖ 75
Қорытынды бақылау нысаны емтихан
Қорытынды бақылауды жүргізу нысаны Емтихан

Компонент: Таңдау бойынша компонент

Цикл: Базалық пәндер

Мақсат
  • заманауи автоматтандырылған геодезиялық кешендердің құрылысы мен қолдану технологиясын зерттеу.
Міндет
  • геодезияда жоғары дәлдікті жұмыстарды орындауға арналған қазіргі заманғы автоматтандырылған геодезиялық кешендердің принципті құрылымын зерттеу
  • Геодезияның әр түрлі салаларындағы заманауи автоматтандырылған геодезиялық кешендердің жұмыс технологиясының ерекшеліктерін зерттеу;
  • жоғары дәлдікті автоматтандырылған геодезиялық аспаптармен зерттеу жұмыстарын орындау.
Оқыту нәтижесі: білу және түсіну
  • геодезиядағы жоғары дәлдікті жұмыстарды орындауға арналған қазіргі заманғы автоматтандырылған геодезиялық кешендердің принципті құрылғылары;
  • автоматтандырылған электрондық тахеометрлерді қолдана отырып өлшеуді орындау технологиясы.
Оқыту нәтижесі: білім мен ұғымды қолдану
  • геодезия, геодинамика және қашықтықтан зондтау саласында жоғары дәлдікті өлшеулерді жүзеге асыруға дайындық.
Оқыту нәтижесі: талқылай білуді қалыптастыру
  • топографиялық-геодезиялық, аэроғарыштық және фотограмметриялық өнімнің сапасын басқару, техникалық бақылау жүргізу және әдістерін әзірлеу қабілеті.
Оқыту нәтижесі: коммуникативтік қабілеттіліктер
  • зерттеу және жобалау жұмыстарын ұйымдастыруда, ұжымды басқаруда іскерліктер мен дағдыларды тәжірибеде қолдану қабілеті; әзірленген техникалық шешімдер мен жобаларды енгізуді басшылыққа алу қабілеті.
Оқыту нәтижесі: Оқу дағдылары немесе сабаққа қабілеттілігі
  • геодезия, Геодинамика және қашықтықтан зондтау саласындағы процестер мен құбылыстарды, модельдер мен үрдістердегі байланыстарды математикалық түсіндіруді, қолданылатын үлгілер мен жорамалдардың шекарасын анықтауға дайындық.
Оқыту әдістері

интерактивті дәріс (оқытудың келесі белсенді формаларын қолдану: жетекші (басқарылатын) пікірталас немесе әңгіме; модерация; слайдтарды немесе оқу фильмдерін көрсету; ми шабуылы; мотивациялық сөйлеу);

берілген жағдайлар негізінде әртүрлі жағдайлардың даму сценарийлерін құру;

ақпараттық-коммуникациялық (мысалы, қолданбалы бағдарламалардың кәсіби пакеттерін пайдалана отырып, компьютерлік сыныпта деректерді кейіннен өңдей отырып, қазіргі заманғы спутниктік жабдықпен сабақтар);

іздеу-зерттеу (оқу процесінде студенттердің өзіндік зерттеу қызметі);

оқу мәселелерін шешу.

Білім алушының білімін бағалау

Оқытушы ағымдағы бақылау жұмыстарының барлық түрлерін жүргізеді және академиялық кезеңде екі рет білім алушылардың ағымдағы үлгеріміне тиісті баға береді. Ағымдағы бақылау нәтижелері бойынша 1 және 2 рейтинг қалыптастырылады. Білім алушының оқу жетістіктері 100 балдық шкала бойынша бағаланады, Р1 және Р2 қорытынды бағасы ағымдағы үлгерім бағасынан орташа арифметикалық ретінде шығарылады. Академиялық кезеңде білім алушының жұмысын бағалауды пән бойынша тапсырмаларды тапсыру кестесіне сәйкес оқытушы жүзеге асырады. Бақылау жүйесі жазбаша және ауызша, топтық және жеке формаларды біріктіре алады.

Кезең Тапсырма түрі Өлшем
1  рейтинг Дәрістер 0-100
Тәжірибелік сабақтар
ОӨЖ
Аралық бақалау
2  рейтинг Дәрістер 0-100
Тәжірибелік сабақтар
ОӨЖ
Аралық бақалау
Қорытынды бақылау емтихан 0-100
Жұмыс түрлері бойынша оқыту нәтижелерін бағалау саясаты
Тапсырма түрі 90-100 70-89 50-69 0-49
Өте жақсы Жақсы Қанағаттанарлық Қанағаттанарлықсыз
Дәрістер Егер білім алушы бағдарламада көзделген көлемде материалдың мазмұнын ашса, материалды белгілі бір логикалық ретпен сауатты тілде баяндаса, осы пәннің терминологиясын оқу пәні ретінде дәл қолдана отырып, мұғалімнің жетекші сұрақтарынсыз дербес жауап берсе, тест тапсырмаларына сәтті жауап берсе, ситуациялық тапсырмаларды дұрыс және негізді шешсе қойылады. Екінші сұрақтарды немесе есептеулерді жариялау кезінде бір немесе екі дәлсіздік болуы мүмкін, оны білім алушы мұғалімнің ескертуі бойынша оңай түзетеді. Егер білім алушының жауабы негізінен "өте жақсы" деген белгіге қойылатын талаптарды қанағаттандырса, бірақ бұл ретте кемшіліктердің бірі орын алса: оқытушының ескертуі бойынша түзетілген жауаптың негізгі мазмұнын жарықтандыру кезінде бір - екі дәлсіздікке жол берілсе; екінші сұрақтарды жарықтандыру кезінде немесе есептеулерде қате немесе екіден көп дәлсіздіктер жіберілсе, оқытушының ескертуі бойынша оңай түзетілсе қойылады. Ол келесі жағдайларда қойылады: материалдың мазмұны толық емес немесе дәйекті түрде ашылған, тесттерге жауап беруде қателіктер, ситуациялық есептерді шешуде дәлсіздіктер бар, бірақ мәселені жалпы түсіну көрсетілген және пәннің оқу бағдарламасында анықталған материалды одан әрі игеру үшін жеткілікті дағдылар көрсетілген. Егер оқу материалының негізгі мазмұны ашылмаған, білім алушылардың оқу материалының үлкен немесе маңызды бөлігін білмеуі немесе толық түсінбеуі анықталған, әңгімелесу сұрақтарына жауап беру кезінде өрескел қателіктер жіберілген, ситуациялық міндеттер дұрыс шешілмеген, тесттерге жауаптарда қателіктер жіберілген, суреттерде, схемаларда арнайы терминологияны пайдалану кезінде ұғымдарды анықтауда қателіктер жіберілген жағдайларда қойылады, мұғалімнің бірнеше жетекші сұрақтарынан кейін түзетілмеген есептер.
Тәжірибелік сабақтар Қажетті әрекеттер тізбегін сақтай отырып, практикалық жұмысты толық көлемде орындады; жауапта барлық жазбаларды, кестелерді, суреттерді, сызбаларды, графиктерді, есептеулерді дұрыс және ұқыпты орындайды; қателерді талдауды дұрыс орындайды. Сұрақтарға жауап беру кезінде ол сұрақтың мәнін дұрыс түсінеді, негізгі ұғымдарды дәл анықтайды және түсіндіреді; жауапты жаңа мысалдармен сүйемелдейді, білімді жаңа жағдайда қолдана алады; зерттелген және бұрын зерттелген материал, сондай-ақ басқа пәндерді оқу кезінде алынған материал арасында байланыс орната алады. "5" бағасына қойылатын талаптарды орындайды, бірақ 2-3 кемшіліктер жібереді. Білім алушының сұрақтарға жауабы 5-ке жауапқа қойылатын негізгі талаптарды қанағаттандырады, бірақ жаңа жағдайда білімді қолданбай, бұрын зерттелген материалмен және басқа пәндерді оқу кезінде игерілген материалмен байланысты пайдаланбай беріледі; бір қателік немесе екіден көп емес кемшілік жіберілді, білім алушы оларды дербес немесе оқытушының аздаған көмегі арқылы түзете алады. Жұмысты толық орындамады, бірақ практикалық жұмыс көлемінің кемінде 50%, бұл дұрыс нәтижелер мен қорытындылар алуға мүмкіндік береді; жұмыс барысында қателіктер жіберілді. Сұрақтарға жауап беру кезінде білім алушы сұрақтың мәнін дұрыс түсінеді, бірақ жауапта бағдарламалық материалды одан әрі игеруге кедергі келтірмейтін курс сұрақтарын игеруде жекелеген проблемалар бар; бір өрескел қателік пен екі кемшіліктен артық емес жіберілді. Жұмысты толық орындамады немесе жұмыстың орындалған бөлігінің көлемі дұрыс қорытынды жасауға мүмкіндік бермейді. Сұрақтарға жауап беру кезінде бағдарламаның талаптарына сәйкес негізгі білім мен дағдыларды меңгермегендігін көрсетеді; 3 бағалау үшін қажет болғаннан көп қателіктер мен кемшіліктер жіберілді немесе қойылған сұрақтардың ешқайсысына жауап бере алмайды.
ОӨЖ Егер эссе жазуға және қорғауға қойылатын барлық талаптар орындалса: мәселе белгіленіп, оның өзектілігі негізделсе, қарастырылып отырған мәселеге қатысты әртүрлі көзқарастарға қысқаша талдау жасалса және өз ұстанымы қисынды түрде баяндалса, тұжырымдар тұжырымдалса, тақырып толығымен ашылса, көлемі сақталса, сыртқы дизайнға қойылатын талаптар сақталса, қосымша сұрақтарға дұрыс жауаптар берілсе қойылады. Егер рефератқа және оны қорғауға қойылатын негізгі талаптар орындалса, бірақ бұл ретте кемшіліктер жіберілсе; атап айтқанда, материалды баяндауда дәлсіздіктер болса; пайымдауларда логикалық реттілік болмаса; реферат көлемі сақталмаса; ресімдеуде олқылықтар болса; қорғау кезінде қосымша сұрақтарға толық емес жауаптар берілсе қойылады. Егер рефераттауға қойылатын талаптардан айтарлықтай ауытқулар болса, қойылады; атап айтқанда: тақырып тек ішінара қамтылған; эссе мазмұнында немесе қосымша сұрақтарға жауап беру кезінде нақты қателіктер жіберілген; қорғау кезінде қорытынды жоқ. Егер эссе тақырыбы ашылмаса, мәселенің елеулі түсінбеушілігі анықталса немесе эссе мүлдем ұсынылмаса қойылады.
Рубежный контроль Жүйелік теориялық білімді көрсетеді, терминологияны біледі, құбылыстар мен процестердің мәнін логикалық және дәйекті түрде түсіндіреді, дәлелді тұжырымдар мен жалпылаулар жасайды, мысалдар келтіреді, монологиялық сөйлеуді еркін меңгергендігін және нақтылау сұрақтарына тез жауап беру қабілетін көрсетеді Күшті теориялық білімді көрсетеді, терминологияны біледі, мәнін, құбылыстары мен процестерін логикалық және дәйекті түрде түсіндіреді, дәлелді тұжырымдар мен жалпылаулар жасайды, мысалдар келтіреді, монологиялық сөйлеуді еркін меңгергендігін көрсетеді, бірақ сонымен бірге мұғалімнің өз бетінше немесе шамалы түзетуімен түзететін маңызды емес қателіктер жібереді Таяз теориялық білімді көрсетеді, құбылыстар мен процестерді талдаудың нашар қалыптасқан дағдыларын, дәлелді қорытынды жасай алмайтындығын және мысалдар келтіре алмайтындығын көрсетеді, монологиялық сөйлеуді, терминологияны, логиканы және презентация дәйектілігін жете білмейді, мұғалім түзеткен кезде ғана түзете алатын қателіктер жібереді Пәннің теориялық негіздерін білмегендігін, құбылыстар мен процестерді талдаудың қалыптаспаған дағдыларын көрсетеді, дәлелді қорытынды жасай алмайды және мысалдар келтіре алмайды, монологиялық сөйлеуді нашар меңгергендігін көрсетеді, терминологияны білмейді, презентацияның қисындылығы мен дәйектілігінің жоқтығын көрсетеді, тіпті мұғалім түзете алмайтын қателіктер жібереді, сабаққа жауап беруден бас тартады
Бағалау нысаны

Пән бойынша білім алушының білімін қорытынды бағалау 100 баллдық жүйе бойынша жүзеге асырылады және:

  • Емтиханда алынған нәтиженің 40%;
  • Ағымдағы үлгерімнің 60% - ы.

Қорытынды бағаны есептеу формуласы:

И= 0,6 Р12 +0,4Э
2

 

мұндағы, Р1, Р2-тиісінше бірінші, екінші рейтингті бағалаудың сандық эквиваленттері;

Э - емтихандағы бағаның сандық баламасы.

Қортынды әріптік бағасы және оның балдық сандық эквиваленті:

Төрт балдық жүйе бойынша цифрлық баламаға сәйкес келетін білім алушылардың оқу жетістіктерін бағалаудың әріптік жүйесі:

Әріптік жүйе бойынша бағалар Балдардың сандық эквиваленті Балдар (%-тік құрамы) Дәстүрлі жүйе бойынша бағалар
A 4.0 95-100 Өте жақсы
A- 3.67 90-94
B+ 3.33 85-89 Жақсы
B 3.0 80-84
B- 2.67 75-79
C+ 2.33 70-74
C 2.0 65-69 Қанағаттанарлық
C- 1.67 60-64
D+ 1.33 55-59
D 1.0 50-54
FX 0.5 25-49 Қанағаттанарлықсыз
F 0 0-24
Дәріс сабақтарының тақырыптары
  • Автоматты басқару жүйелерінің жіктелуі
  • АБЖ буындарының сериялық және параллель қосылуындағы тізбек учаскесінің берілу функциясы
  • Датчиктердің жіктелуі және олардың негізгі сипаттамалары
  • Потенциометриялық датчиктер
  • Фотоэлектрлік датчиктер
  • Тірек сызықтар мен жазықтықтарды қалыптастыру әдістері
  • Геодезиялық аспаптарда лазерді қолдану ерекшеліктері
  • Жоғары дәлдіктегі лазерлік нысанды қашықтан автоматтыбасқару әдістері
  • Бағыттағыштар мен технологиялық жабдықтардың түзулігін жоғары дәлдікпен бақылауды автоматтандыру
  • Түзулікті бақылауға арналған автоматты құрылғыларды жобалау принциптері
  • Жабдықты жобалық жағдайға орнатуға және құрылыстардың жауын-шашынын бақылауға арналған автоматты аспаптар
  • Сандық деңгейлер
  • Объектілердің кеңістіктік орналасуын бақылауға арналған көп өлшемді өлшеу жүйелері
  • Объектілердің кеңістіктік орналасуын бақылауға арналған жүйенің оптикалық схемасы
  • Заманауи автоматтандырылған геодезиялық кешендердің бағдарламалық қамсыздандыруы
Негізгі әдебиет
  • Стрелков, С. П. Автоматизированные методы инженерно-геодезических работ [Электронный ресурс] : учебно-методическое пособие / С. П. Стрелков, К. Г. Кондрашин, Е. А. Константинова, З. В. Никифорова.– Электрон. текстовые данные (10,8 Мб). – Астрахань : Астраханский государственный архитектурно-строительный университет, 2020. – 1 опт. диск (CD-R). Режим доступа: https://www.geokniga.org/bookfiles/geokniga-avtomatizirovannye-metody-inzhenerno-geodezicheskih-rabot.pdf
  • Кашура, В. Н.Инженерно-геодезическое обеспечение автоматизированных сис- тем проектирования : пособие по выполнению курсовой работы для студентов специальности 1-56 02 01 «Геодезия» / В. Н. Кашура. – Минск : БНТУ, 2016 – 80 с.
  • «Геодезия және картография» мамандығы, «Техник-геодезист» біліктілігі: Оқу құралы / О.А. Шевченко, М.Е. Рахымбердина, А.Б. Молдаханова / Нұр-Сұлтан: «Talap» коммерциялық емес акционерлік қоғамы, 2020.-336 б. Доступ: http://tvet.kz/repository/download/tutorial/tutorial_608.pdf
  • Geodesy Aalto University publication series SCIENCE + TECHNOLOGY 6/2019 © 2019 Martin Vermeer Access mode: https://users.aalto.fi/~mvermeer/geodesy.pdf
  • https://qgis.org/ru/site/
Қосымша әдебиеттер
  • К.М. Антонович. Использование спутниковых радионавигационных систем в геодезии. Т.1. М.:ФГУП «Картгеоцентр», 2006
  • Тяпкин, В. Н. Методы определения навигационных параметров подвижных средств с использованием спутниковой радионавигационной системы ГЛОНАСС [Электронный ресурс] : монография / В. Н. Тяпкин, Е. Н. Гарин. - Красноярск: Сиб. федер. ун-т, 2012. - 260 с. - ISBN 978-5-7638-2639-5. http://znanium.com/catalog.php
  • В.П. Савиных. Теория и практика автоматизации высокоточных измерений в прикладной геодезии. Учебное пособие. - М.: Академический проект: Альма Матер, 2009
  • Ямбаев Х.К. Геодезическое инструментоведение: Учебник для вузов.- М.: Академический проспект; Гаудеамус, 2011
  • Маркузе Ю.И., Голубев В.В. Теория математической обработки геодезических измерений. – М.: Академический Проект, 2010
  • Лесных Н.Б. Теория математической обработки геодезических измерений. Теория ошибок измерений: учеб. пособие.- Новосибирск:СГГА,2010.- 43 с. /Электронный ресурс. Режим доступа: http://lib.ssga.ru/