Геодезия мен картография саласындағы осы күнгі мәселер

Апшикур Байтак

Оқытушының портфолиосы

Сипаттама: Курс геодезия және картография саласындағы әлемдік жетістіктерді шолу және талдау негізінде қазіргі кезеңдегі геодезия және картография саласындағы картографиялық ғылым, техника, технология және экономика процестерін анықтайтын жаңа ғылыми шешімдер, геодезия және картография саласындағы қазіргі заманғы проблемалардың мәнін зерттеуге бағытталған.

Кредиттер саны: 5

Пререквизиты:

  • Геодезия мен картографиядағы геоақпараттық жүйелер

Пәннің еңбек сыйымдылығы:

Жұмыс түрлері сағат
Дәрістер 15
Практикалық жұмыстар 30
Зертханалық жұмыстар
СӨЖО 30
СӨЖ 75
Қорытынды бақылау нысаны емтихан
Қорытынды бақылауды жүргізу нысаны Емтихан

Компонент: ЖОО компоненті

Цикл: Кәсіптік пәндер

Мақсат
  • Бұл пәннің мақсаты қазіргі заманғы геодезиялық ғылымның барлық негізгі мәселелерін және қазіргі ғылыми және техникалық жетістіктерді ескере отырып, геодезия саласында шешілетін жаңа міндеттерді зерделеу және геодезия мен картографияның негізгі мәселелерін, оларды шешудің жолдары мен әдістерін зерделеу, сондай-ақ картография теориясын дамытудағы проблемалық мәселелерді қалыптастыру және талдау, зерттеудің жаңа картографиялық әдістерін игеру болып табылады.
Міндет
  • жер және қоғам ғылымдарындағы картографияның әдіснамалық рөлі туралы білімді тереңдету;
  • тақырыптық картографиялаудағы жаңа бағыттарды зерттеу;
  • картографияны дамытудың пікірталас мәселелерін талдау дағдылары мен дағдыларын қалыптастыру;
  • картография саласындағы заманауи мәселелерді шешу үшін картографияда жаңа әдістер мен технологияларды енгізу дағдыларын игеру, алынған нәтижелердің сенімділігі мен тиімділігін бағалау;
  • табиғат карталары мен әлеуметтік-экономикалық құбылыстардың авторлық макеттерін жасаудың жаңа картографиялық әдістерін игеру.
Оқыту нәтижесі: білу және түсіну
  • картографиядағы заманауи теориялық тұжырымдамалар туралы білім;
  • геоинформатикамен бірге картографияның тарихи даму кезеңдерін түсіну;
  • карталарды жобалау және жалпылау принциптерін қолдану;
  • карталарды бағалау тәсілдері, карталарды шығарудың негізгі тәсілдері;
  • жаңа картографиялық ақпаратты талдау және бағалау, картографиялық ақпаратты- табиғи, әлеуметтік-экономикалық және экологиялық мазмұнның үлгілері.
Оқыту нәтижесі: білім мен ұғымды қолдану
  • Геодезия және қашықтықтан зондтау саласындағы мәселелерді шешу үшін алгоритмдер, бағдарламалары мен әдістерін әзірлеп білу
Оқыту нәтижесі: талқылай білуді қалыптастыру
  • Эксперименттер, өңдеу, құрастыру, талдау және жобалау жетістіктерін ұйымдастыру және өткізу қабілеті
Оқыту нәтижесі: коммуникативтік қабілеттіліктер
  • Басқару командасының ғылыми-зерттеу және жобалау жұмыстарын ұйымдастыру дағдыларын білу
Оқыту нәтижесі: Оқу дағдылары немесе сабаққа қабілеттілігі
  • Зерттеу және үдерістер мен құбылыстарды геодезия саласында, геодинамикасы және қашықтықтан зондтау, модельдер мен процестерді қатынастардың математикалық түсіндіру, пайдаланылатын модельдер шекарасын анықтау және жорамалдарды модельдеу дайындығы
Оқыту әдістері

Интерактивті дәріс (оқытудың келесі белсенді түрлерін қолдану: жетекші (басқарылатын) пікірталас немесе әңгіме; модерация; слайдтарды немесе оқу фильмдерін көрсету; ойлау жұмысы; мотивациялық сөйлеу);

Берілген шарттар негізінде әртүрлі жағдайлардың даму сценарийлерін құру;

Ақпараттық-коммуникациялық (мысалы, қолданбалы бағдарламалардың кәсіби пакеттерін пайдалана отырып, компьютерлік сыныптағы сабақтар);

Іздестіру-зерттеу (студенттердің оқу процесіндегі өзіндік зерттеу қызметі);

Оқу тапсырмаларын шешу.

-практическое занятие в форме дебатов (групповые дискуссии при обсуждении проблемы в виде прений и обмена мнениями);

-решение учебных задач.

Білім алушының білімін бағалау

Оқытушы ағымдағы бақылау жұмыстарының барлық түрлерін жүргізеді және академиялық кезеңде екі рет білім алушылардың ағымдағы үлгеріміне тиісті баға береді. Ағымдағы бақылау нәтижелері бойынша 1 және 2 рейтинг қалыптастырылады. Білім алушының оқу жетістіктері 100 балдық шкала бойынша бағаланады, Р1 және Р2 қорытынды бағасы ағымдағы үлгерім бағасынан орташа арифметикалық ретінде шығарылады. Академиялық кезеңде білім алушының жұмысын бағалауды пән бойынша тапсырмаларды тапсыру кестесіне сәйкес оқытушы жүзеге асырады. Бақылау жүйесі жазбаша және ауызша, топтық және жеке формаларды біріктіре алады.

Кезең Тапсырма түрі Өлшем
1  рейтинг Дәріс сабақтары 0-100
Практикалық сабақтар
Өздік жұмыстары (Реферат)
Семестр бойынша білімін бағалау
2  рейтинг Дәріс сабақтары 0-100
Практикалық сабақтар
Өздік жұмыстары (Реферат)
Семестр бойынша білімін бағалау
Қорытынды бақылау емтихан 0-100
Жұмыс түрлері бойынша оқыту нәтижелерін бағалау саясаты
Тапсырма түрі 90-100 70-89 50-69 0-49
Өте жақсы Жақсы Қанағаттанарлық Қанағаттанарлықсыз
Дәріс сабақтары Егер білім алушы бағдарламада көзделген көлемде материалдың мазмұнын ашса, материалды белгілі бір логикалық ретпен сауатты тілде баяндаса, осы пәннің терминологиясын оқу пәні ретінде дәл қолдана отырып, мұғалімнің жетекші сұрақтарынсыз дербес жауап берсе, тест тапсырмаларына сәтті жауап берсе, ситуациялық тапсырмаларды дұрыс және негізді шешсе қойылады. Екінші сұрақтарды немесе есептеулерді жариялау кезінде бір немесе екі дәлсіздік болуы мүмкін, оны білім алушы мұғалімнің ескертуі бойынша оңай түзетеді. Егер білім алушының жауабы негізінен "өте жақсы" деген белгіге қойылатын талаптарды қанағаттандырса, бірақ бұл ретте кемшіліктердің бірі орын алса: оқытушының ескертуі бойынша түзетілген жауаптың негізгі мазмұнын жарықтандыру кезінде бір - екі дәлсіздікке жол берілсе; екінші сұрақтарды жарықтандыру кезінде немесе есептеулерде қате немесе екіден көп дәлсіздіктер жіберілсе, оқытушының ескертуі бойынша оңай түзетілсе қойылады. Ол келесі жағдайларда қойылады: материалдың мазмұны толық емес немесе дәйекті түрде ашылған, тесттерге жауап беруде қателіктер, ситуациялық есептерді шешуде дәлсіздіктер бар, бірақ мәселені жалпы түсіну көрсетілген және пәннің оқу бағдарламасында анықталған материалды одан әрі игеру үшін жеткілікті дағдылар көрсетілген. Егер оқу материалының негізгі мазмұны ашылмаған, білім алушылардың оқу материалының үлкен немесе маңызды бөлігін білмеуі немесе толық түсінбеуі анықталған, әңгімелесу сұрақтарына жауап беру кезінде өрескел қателіктер жіберілген, ситуациялық міндеттер дұрыс шешілмеген, тесттерге жауаптарда қателіктер жіберілген, суреттерде, схемаларда арнайы терминологияны пайдалану кезінде ұғымдарды анықтауда қателіктер жіберілген жағдайларда қойылады, мұғалімнің бірнеше жетекші сұрақтарынан кейін түзетілмеген есептер.
Практикалық (семинарлық) сабақтарда жұмыс істеу Қажетті әрекеттер тізбегін сақтай отырып, практикалық жұмысты толық көлемде орындады; жауапта барлық жазбаларды, кестелерді, суреттерді, сызбаларды, графиктерді, есептеулерді дұрыс және ұқыпты орындайды; қателерді талдауды дұрыс орындайды. Сұрақтарға жауап беру кезінде ол сұрақтың мәнін дұрыс түсінеді, негізгі ұғымдарды дәл анықтайды және түсіндіреді; жауапты жаңа мысалдармен сүйемелдейді, білімді жаңа жағдайда қолдана алады; зерттелген және бұрын зерттелген материал, сондай-ақ басқа пәндерді оқу кезінде алынған материал арасында байланыс орната алады. "5" бағасына қойылатын талаптарды орындайды, бірақ 2-3 кемшіліктер жібереді. Білім алушының сұрақтарға жауабы 5-ке жауапқа қойылатын негізгі талаптарды қанағаттандырады, бірақ жаңа жағдайда білімді қолданбай, бұрын зерттелген материалмен және басқа пәндерді оқу кезінде игерілген материалмен байланысты пайдаланбай беріледі; бір қателік немесе екіден көп емес кемшілік жіберілді, білім алушы оларды дербес немесе оқытушының аздаған көмегі арқылы түзете алады. Жұмысты толық орындамады, бірақ практикалық жұмыс көлемінің кемінде 50%, бұл дұрыс нәтижелер мен қорытындылар алуға мүмкіндік береді; жұмыс барысында қателіктер жіберілді. Сұрақтарға жауап беру кезінде білім алушы сұрақтың мәнін дұрыс түсінеді, бірақ жауапта бағдарламалық материалды одан әрі игеруге кедергі келтірмейтін курс сұрақтарын игеруде жекелеген проблемалар бар; бір өрескел қателік пен екі кемшіліктен артық емес жіберілді. Жұмысты толық орындамады немесе жұмыстың орындалған бөлігінің көлемі дұрыс қорытынды жасауға мүмкіндік бермейді. Сұрақтарға жауап беру кезінде бағдарламаның талаптарына сәйкес негізгі білім мен дағдыларды меңгермегендігін көрсетеді; 3 бағалау үшін қажет болғаннан көп қателіктер мен кемшіліктер жіберілді немесе қойылған сұрақтардың ешқайсысына жауап бере алмайды.
Өздік жұмыстары (Реферат) Егер эссе жазуға және қорғауға қойылатын барлық талаптар орындалса: мәселе белгіленіп, оның өзектілігі негізделсе, қарастырылып отырған мәселеге қатысты әртүрлі көзқарастарға қысқаша талдау жасалса және өз ұстанымы қисынды түрде баяндалса, тұжырымдар тұжырымдалса, тақырып толығымен ашылса, көлемі сақталса, сыртқы дизайнға қойылатын талаптар сақталса, қосымша сұрақтарға дұрыс жауаптар берілсе қойылады. Егер рефератқа және оны қорғауға қойылатын негізгі талаптар орындалса, бірақ бұл ретте кемшіліктер жіберілсе; атап айтқанда, материалды баяндауда дәлсіздіктер болса; пайымдауларда логикалық реттілік болмаса; реферат көлемі сақталмаса; ресімдеуде олқылықтар болса; қорғау кезінде қосымша сұрақтарға толық емес жауаптар берілсе қойылады. Егер рефераттауға қойылатын талаптардан айтарлықтай ауытқулар болса, қойылады; атап айтқанда: тақырып тек ішінара қамтылған; эссе мазмұнында немесе қосымша сұрақтарға жауап беру кезінде нақты қателіктер жіберілген; қорғау кезінде қорытынды жоқ. Егер эссе тақырыбы ашылмаса, мәселенің елеулі түсінбеушілігі анықталса немесе эссе мүлдем ұсынылмаса қойылады.
Семестр бойынша білімді бақылау Жүйелік теориялық білімді көрсетеді, терминологияны біледі, құбылыстар мен процестердің мәнін логикалық және дәйекті түрде түсіндіреді, дәлелді тұжырымдар мен жалпылаулар жасайды, мысалдар келтіреді, монологиялық сөйлеуді еркін меңгергендігін және нақтылау сұрақтарына тез жауап беру қабілетін көрсетеді Күшті теориялық білімді көрсетеді, терминологияны біледі, мәнін, құбылыстары мен процестерін логикалық және дәйекті түрде түсіндіреді, дәлелді тұжырымдар мен жалпылаулар жасайды, мысалдар келтіреді, монологиялық сөйлеуді еркін меңгергендігін көрсетеді, бірақ сонымен бірге мұғалімнің өз бетінше немесе шамалы түзетуімен түзететін маңызды емес қателіктер жібереді Таяз теориялық білімді көрсетеді, құбылыстар мен процестерді талдаудың нашар қалыптасқан дағдыларын, дәлелді қорытынды жасай алмайтындығын және мысалдар келтіре алмайтындығын көрсетеді, монологиялық сөйлеуді, терминологияны, логиканы және презентация дәйектілігін жете білмейді, мұғалім түзеткен кезде ғана түзете алатын қателіктер жібереді Пәннің теориялық негіздерін білмегендігін, құбылыстар мен процестерді талдаудың қалыптаспаған дағдыларын көрсетеді, дәлелді қорытынды жасай алмайды және мысалдар келтіре алмайды, монологиялық сөйлеуді нашар меңгергендігін көрсетеді, терминологияны білмейді, презентацияның қисындылығы мен дәйектілігінің жоқтығын көрсетеді, тіпті мұғалім түзете алмайтын қателіктер жібереді, сабаққа жауап беруден бас тартады
Бағалау нысаны

Пән бойынша білім алушының білімін қорытынды бағалау 100 баллдық жүйе бойынша жүзеге асырылады және:

  • Емтиханда алынған нәтиженің 40%;
  • Ағымдағы үлгерімнің 60% - ы.

Қорытынды бағаны есептеу формуласы:

И= 0,6 Р12 +0,4Э
2

 

мұндағы, Р1, Р2-тиісінше бірінші, екінші рейтингті бағалаудың сандық эквиваленттері;

Э - емтихандағы бағаның сандық баламасы.

Қортынды әріптік бағасы және оның балдық сандық эквиваленті:

Төрт балдық жүйе бойынша цифрлық баламаға сәйкес келетін білім алушылардың оқу жетістіктерін бағалаудың әріптік жүйесі:

Әріптік жүйе бойынша бағалар Балдардың сандық эквиваленті Балдар (%-тік құрамы) Дәстүрлі жүйе бойынша бағалар
A 4.0 95-100 Өте жақсы
A- 3.67 90-94
B+ 3.33 85-89 Жақсы
B 3.0 80-84
B- 2.67 75-79
C+ 2.33 70-74
C 2.0 65-69 Қанағаттанарлық
C- 1.67 60-64
D+ 1.33 55-59
D 1.0 50-54
FX 0.5 25-49 Қанағаттанарлықсыз
F 0 0-24
Дәріс сабақтарының тақырыптары
  • Пәндік, дүниетанымдық және жаратылыстану және техникалық ғылымдардың әдіснамалық ерекшелігі
  • Жердің фигурасын және оның гравитациялық өрісін анықтау міндетін қою бірыңғай геоцентрлік координаттар жүйесі
  • Спутниктік анықтау әдістері жердің фигуралары, оның гравитациялық өрісі, полюстер мен біркелкі емес қозғалыстар тәуліктік айналу
  • Астрономиялық-гравиметриялық әдістер
  • ПЗ-90 координаттар жүйесін және онымен байланысты іргелі тұрақтыларды нақтылау мәселесі; ПЗ-90 және WGS-84 жүйелерінің байланыс параметрлерін нақтылау
  • Жасанды жер серіктерінің қозғалыс үлгілерін жетілдіру, жерсеріктік навигациялық жүйелер
  • Гемодинамикалық әсерлер
  • Жаһандық тектоника мәселелері
  • Жердегі толқындар
  • Серпімді деформациялар және лява сандары
  • Анықтамалық жүйелерді таңдау геодинамикалық әсерлер
  • Тиссеран Осьтері
  • Инерцияның негізгі осьтері
  • Географиялық осьтер
  • Геодезиядағы биіктік мәселесі
Негізгі әдебиет
  • Авакян В. В. Прикладная геодезия. Геодезическое обеспечение строительного производства. Учебное пособие. – М.: Академический проект, 2017.
  • Авакян В. В. Прикладная геодезия. Технологии инженерно-геодезических работ. Учебник. – М.: Инфра-Инженерия, 2019.
  • Багратуни Г. В. Инженерная геодезия: Учебник для вузов/Багратуни Г. В., Ганьшин В. И., Данилевич Б. Б. и др. 3-е изд., перераб. и доп. М., Недра, 2018.
  • Большакова В. Д. Методы н приборы высокоточных геодезических измерений в строительстве. Под ред. В. Д. Большакова. М., «Недра», 2018.
  • Гермак О.В., Калачева Н.А., Гугуева О.А. Геодезия. Учебное пособие. – М.: Феникс, 2020.
  • Дементьев В. Е. Современная геодезическая техника и ее применения: Учебное пособие для вузов. – Изд. 2-е. – М.: Академический Проект, 2018
  • Золотова Е. В., Скогорева Р. Н. Геодезия, кадастр с основами геоинформатики. Учебник для вузов. – М.: Академический Проект, 2020.
  • Современные геодезические методы создания государственной координатной основы: сборник описаний практических работ / Е. Г. Гиенко. – Новосибирск: СГГА, 2014.
  • Дементьев В. Е. Современная геодезическая техника и ее применения: Учебное пособие для вузов. – Изд. 2-е. – М.: Академический Проект, 2018
  • Глухих М. А. Землеустройство с основами геодезии. Практикум. Учебное пособие для ВО, 1-е изд. – М.: Лань, 2020
Қосымша әдебиеттер
  • Ходоров С. Н. Геодезия – это очень просто. Введение в специальность. – М.: Инфра-Инженерия, 2020.
  • Соловьев А.Н. Основы геодезии и топографии. Учебник. – М.: Лань, 2020.
  • Михайлов А. Ю. Инженерная геодезия. Тесты и задачи. Учебное пособие. – М.: Инфра-Инженерия, 2018
  • Кузнецов О. Ф. Инженерная геодезия. – М.: Инфра-Инженерия, 2020.
  • Дьяков Б. Н. Геодезия. Учебник. – М.: Лань, 2020.
  • IPR SMART http://www.iprbookshop.ru. Логин ektu пароль - vqZScCFD
  • ScienceDirect - http://www.sciencedirect.com
  • EBSCO Discovery Service (EDS) - http://search.ebscohost.com