Геодинамикалық процестердің геодезиялық және картографиялық зерттеулері

Апшикур Байтак

Оқытушының портфолиосы

Сипаттама: Курс табиғи және техногендік сипаттағы геодинамикалық құбылыстарды зерттеу бойынша кешенді зерттеулерді, геодинамикалық жағдайларды басқару бойынша шешімдерді қабылдау үшін геодинамикалық объектілердің құрылымын автоматтандырылған сәйкестендіру мүмкіндігімен әр түрлі кеңістіктік-уақытша масштабтағы геодезиялық және геофизикалық бақылауларды математикалық өңдеу мәселелерін зерттеуге бағытталған.

Кредиттер саны: 6

Пререквизиты:

  • Өнеркәсіптік кәсіпорындар құрылыстары және жабдықтарын геодезиялық бақылау
  • Өнеркәсіптік кәсіпорындар құрылыстары және жабдықтарын геодезиялық бақылау

Пәннің еңбек сыйымдылығы:

Жұмыс түрлері сағат
Дәрістер 30
Практикалық жұмыстар 30
Зертханалық жұмыстар
СӨЖО 30
СӨЖ 90
Қорытынды бақылау нысаны емтихан
Қорытынды бақылауды жүргізу нысаны Емтихан

Компонент: Таңдау бойынша компонент

Цикл: Кәсіптік пәндер

Мақсат
  • "Ғаламшар Жер" жүйесінде динамикалық процесс туралы, геодинамика теориясының негізі және геодезиялық және картографиялық бақылаулардың әдістерінің негіздері туралы магистранттарға мәлімдеме беру
Міндет
  • Бұл Пәннің міндеттері Геодинамика мәселелерін шешу үшін заманауи геодезиялық кешендерді қолдана отырып, жер қыртысының кернеулі-деформацияланған күйін бақылауға байланысты негізгі мәселелерді зерттеу болып табылады. Бұл тақырыпты білу жер қойнауында және оның бетінде болып жатқан процестер туралы тұтас суретті алу кезінде қажет. Пәнді зерделеу нәтижесінде магистрантта геодинамикалық полигондардағы бақылаулар, геодинамикалық әдістер кезінде координаттарды анықтаудың геодезиялық әдістері туралы түсінік болуы тиіс
Оқыту нәтижесі: білу және түсіну
  • технология мен техника саласында шешімді қабылдауда бастапқы білімді қолдану мен пайдалануға даярлығы.
Оқыту нәтижесі: білім мен ұғымды қолдану
  • геодезия, геодинамика және қашықтықтан аудандастыру саласында жоғары дәлдікті өлшеулерді жүзеге асыру дайындығы; ресурстардың, табиғатты пайдаланудың, техногенді қаупі бар территориялардың мониторингін жүзеге асыру дайындығы.
Оқыту нәтижесі: талқылай білуді қалыптастыру
  • ғылыми зерттеулер негізінде территорияны қашықтықтан аудандастырумен байланысты жұмыс пен топографо-геодезиялық жұмыстарын ұйымдастыру мен жүргізуде нормативті-техникалық құжаттарды әзірлеуге дайындығы, ғылыми зерттеулер негізінде
Оқыту нәтижесі: коммуникативтік қабілеттіліктер
  • зерттеу және жобалық жұмыстарды ұйымдастыруда, ұжымды басқаруда білгенің тәжірибеде қолдана білу
Оқыту нәтижесі: Оқу дағдылары немесе сабаққа қабілеттілігі
  • геодезия, геодинамика және қашықтықтан аудандастыру саласында процестер мен құдылыстарды зерттеу және модельдеу
Оқыту әдістері

Оқу сабақтарын өткізу кезінде мынадай білім беру технологияларын пайдалану көзделеді - интерактивті дәріс (оқытудың келесі белсенді түрлерін қолдану: атқарушы (басқарылатын) пікірталас немесе әңгімелесу; модерация; слайдтарды немесе оқу фильмдерін көрсету; ми шабуылы; мотивациялық сөйлеу); - берілген шарттар негізінде әртүрлі жағдайлардың даму сценарийлерін құру; - ақпараттық-коммуникациялық (мысалы, қолданбалы бағдарламалардың кәсіби пакеттерін пайдалана отырып, компьютерлік сыныптағы сабақтар); - іздеу-зерттеу (оқу үрдісінде студенттердің өзіндік зерттеу қызметі); - оқу міндеттерін шешу.

Білім алушының білімін бағалау

Оқытушы ағымдағы бақылау жұмыстарының барлық түрлерін жүргізеді және академиялық кезеңде екі рет білім алушылардың ағымдағы үлгеріміне тиісті баға береді. Ағымдағы бақылау нәтижелері бойынша 1 және 2 рейтинг қалыптастырылады. Білім алушының оқу жетістіктері 100 балдық шкала бойынша бағаланады, Р1 және Р2 қорытынды бағасы ағымдағы үлгерім бағасынан орташа арифметикалық ретінде шығарылады. Академиялық кезеңде білім алушының жұмысын бағалауды пән бойынша тапсырмаларды тапсыру кестесіне сәйкес оқытушы жүзеге асырады. Бақылау жүйесі жазбаша және ауызша, топтық және жеке формаларды біріктіре алады.

Кезең Тапсырма түрі Өлшем
1  рейтинг Дәрістік сабақтар 0-100
Практикалық сабақтар
Практикалық сабақтар
Практикалық сабақтар
Студенттің өздік жұмыстары
№1 аралық бақылау
2  рейтинг Дәрістік сабақтар 0-100
Практикалық сабақтар
Практикалық сабақтар
Практикалық сабақтар
Студенттің өздік жұмыстары
№2 аралық бақылау
Қорытынды бақылау емтихан 0-100
Жұмыс түрлері бойынша оқыту нәтижелерін бағалау саясаты
Тапсырма түрі 90-100 70-89 50-69 0-49
Өте жақсы Жақсы Қанағаттанарлық Қанағаттанарлықсыз
Дәріс сабақтары Егер білім алушы бағдарламада көзделген көлемде материалдың мазмұнын ашса, материалды белгілі бір логикалық ретпен сауатты тілде баяндаса, осы пәннің терминологиясын оқу пәні ретінде дәл қолдана отырып, мұғалімнің жетекші сұрақтарынсыз дербес жауап берсе, тест тапсырмаларына сәтті жауап берсе, ситуациялық тапсырмаларды дұрыс және негізді шешсе қойылады. Екінші сұрақтарды немесе есептеулерді жариялау кезінде бір немесе екі дәлсіздік болуы мүмкін, оны білім алушы мұғалімнің ескертуі бойынша оңай түзетеді. Егер білім алушының жауабы негізінен "өте жақсы" деген белгіге қойылатын талаптарды қанағаттандырса, бірақ бұл ретте кемшіліктердің бірі орын алса: оқытушының ескертуі бойынша түзетілген жауаптың негізгі мазмұнын жарықтандыру кезінде бір - екі дәлсіздікке жол берілсе; екінші сұрақтарды жарықтандыру кезінде немесе есептеулерде қате немесе екіден көп дәлсіздіктер жіберілсе, оқытушының ескертуі бойынша оңай түзетілсе қойылады. Ол келесі жағдайларда қойылады: материалдың мазмұны толық емес немесе дәйекті түрде ашылған, тесттерге жауап беруде қателіктер, ситуациялық есептерді шешуде дәлсіздіктер бар, бірақ мәселені жалпы түсіну көрсетілген және пәннің оқу бағдарламасында анықталған материалды одан әрі игеру үшін жеткілікті дағдылар көрсетілген. Егер оқу материалының негізгі мазмұны ашылмаған, білім алушылардың оқу материалының үлкен немесе маңызды бөлігін білмеуі немесе толық түсінбеуі анықталған, әңгімелесу сұрақтарына жауап беру кезінде өрескел қателіктер жіберілген, ситуациялық міндеттер дұрыс шешілмеген, тесттерге жауаптарда қателіктер жіберілген, суреттерде, схемаларда арнайы терминологияны пайдалану кезінде ұғымдарды анықтауда қателіктер жіберілген жағдайларда қойылады, мұғалімнің бірнеше жетекші сұрақтарынан кейін түзетілмеген есептер.
Практикалық (семинарлық) сабақтарда жұмыс істеу Қажетті әрекеттер тізбегін сақтай отырып, практикалық жұмысты толық көлемде орындады; жауапта барлық жазбаларды, кестелерді, суреттерді, сызбаларды, графиктерді, есептеулерді дұрыс және ұқыпты орындайды; қателерді талдауды дұрыс орындайды. Сұрақтарға жауап беру кезінде ол сұрақтың мәнін дұрыс түсінеді, негізгі ұғымдарды дәл анықтайды және түсіндіреді; жауапты жаңа мысалдармен сүйемелдейді, білімді жаңа жағдайда қолдана алады; зерттелген және бұрын зерттелген материал, сондай-ақ басқа пәндерді оқу кезінде алынған материал арасында байланыс орната алады. "5" бағасына қойылатын талаптарды орындайды, бірақ 2-3 кемшіліктер жібереді. Білім алушының сұрақтарға жауабы 5-ке жауапқа қойылатын негізгі талаптарды қанағаттандырады, бірақ жаңа жағдайда білімді қолданбай, бұрын зерттелген материалмен және басқа пәндерді оқу кезінде игерілген материалмен байланысты пайдаланбай беріледі; бір қателік немесе екіден көп емес кемшілік жіберілді, білім алушы оларды дербес немесе оқытушының аздаған көмегі арқылы түзете алады. Жұмысты толық орындамады, бірақ практикалық жұмыс көлемінің кемінде 50%, бұл дұрыс нәтижелер мен қорытындылар алуға мүмкіндік береді; жұмыс барысында қателіктер жіберілді. Сұрақтарға жауап беру кезінде білім алушы сұрақтың мәнін дұрыс түсінеді, бірақ жауапта бағдарламалық материалды одан әрі игеруге кедергі келтірмейтін курс сұрақтарын игеруде жекелеген проблемалар бар; бір өрескел қателік пен екі кемшіліктен артық емес жіберілді. Жұмысты толық орындамады немесе жұмыстың орындалған бөлігінің көлемі дұрыс қорытынды жасауға мүмкіндік бермейді. Сұрақтарға жауап беру кезінде бағдарламаның талаптарына сәйкес негізгі білім мен дағдыларды меңгермегендігін көрсетеді; 3 бағалау үшін қажет болғаннан көп қателіктер мен кемшіліктер жіберілді немесе қойылған сұрақтардың ешқайсысына жауап бере алмайды.
Өздік жұмыстары (Реферат) Егер эссе жазуға және қорғауға қойылатын барлық талаптар орындалса: мәселе белгіленіп, оның өзектілігі негізделсе, қарастырылып отырған мәселеге қатысты әртүрлі көзқарастарға қысқаша талдау жасалса және өз ұстанымы қисынды түрде баяндалса, тұжырымдар тұжырымдалса, тақырып толығымен ашылса, көлемі сақталса, сыртқы дизайнға қойылатын талаптар сақталса, қосымша сұрақтарға дұрыс жауаптар берілсе қойылады. Егер рефератқа және оны қорғауға қойылатын негізгі талаптар орындалса, бірақ бұл ретте кемшіліктер жіберілсе; атап айтқанда, материалды баяндауда дәлсіздіктер болса; пайымдауларда логикалық реттілік болмаса; реферат көлемі сақталмаса; ресімдеуде олқылықтар болса; қорғау кезінде қосымша сұрақтарға толық емес жауаптар берілсе қойылады. Егер рефераттауға қойылатын талаптардан айтарлықтай ауытқулар болса, қойылады; атап айтқанда: тақырып тек ішінара қамтылған; эссе мазмұнында немесе қосымша сұрақтарға жауап беру кезінде нақты қателіктер жіберілген; қорғау кезінде қорытынды жоқ. Егер эссе тақырыбы ашылмаса, мәселенің елеулі түсінбеушілігі анықталса немесе эссе мүлдем ұсынылмаса қойылады.
Семестр бойынша білімді бақылау Жүйелік теориялық білімді көрсетеді, терминологияны біледі, құбылыстар мен процестердің мәнін логикалық және дәйекті түрде түсіндіреді, дәлелді тұжырымдар мен жалпылаулар жасайды, мысалдар келтіреді, монологиялық сөйлеуді еркін меңгергендігін және нақтылау сұрақтарына тез жауап беру қабілетін көрсетеді Күшті теориялық білімді көрсетеді, терминологияны біледі, мәнін, құбылыстары мен процестерін логикалық және дәйекті түрде түсіндіреді, дәлелді тұжырымдар мен жалпылаулар жасайды, мысалдар келтіреді, монологиялық сөйлеуді еркін меңгергендігін көрсетеді, бірақ сонымен бірге мұғалімнің өз бетінше немесе шамалы түзетуімен түзететін маңызды емес қателіктер жібереді Таяз теориялық білімді көрсетеді, құбылыстар мен процестерді талдаудың нашар қалыптасқан дағдыларын, дәлелді қорытынды жасай алмайтындығын және мысалдар келтіре алмайтындығын көрсетеді, монологиялық сөйлеуді, терминологияны, логиканы және презентация дәйектілігін жете білмейді, мұғалім түзеткен кезде ғана түзете алатын қателіктер жібереді Пәннің теориялық негіздерін білмегендігін, құбылыстар мен процестерді талдаудың қалыптаспаған дағдыларын көрсетеді, дәлелді қорытынды жасай алмайды және мысалдар келтіре алмайды, монологиялық сөйлеуді нашар меңгергендігін көрсетеді, терминологияны білмейді, презентацияның қисындылығы мен дәйектілігінің жоқтығын көрсетеді, тіпті мұғалім түзете алмайтын қателіктер жібереді, сабаққа жауап беруден бас тартады
Бағалау нысаны

Пән бойынша білім алушының білімін қорытынды бағалау 100 баллдық жүйе бойынша жүзеге асырылады және:

  • Емтиханда алынған нәтиженің 40%;
  • Ағымдағы үлгерімнің 60% - ы.

Қорытынды бағаны есептеу формуласы:

И= 0,6 Р12 +0,4Э
2

 

мұндағы, Р1, Р2-тиісінше бірінші, екінші рейтингті бағалаудың сандық эквиваленттері;

Э - емтихандағы бағаның сандық баламасы.

Қортынды әріптік бағасы және оның балдық сандық эквиваленті:

Төрт балдық жүйе бойынша цифрлық баламаға сәйкес келетін білім алушылардың оқу жетістіктерін бағалаудың әріптік жүйесі:

Әріптік жүйе бойынша бағалар Балдардың сандық эквиваленті Балдар (%-тік құрамы) Дәстүрлі жүйе бойынша бағалар
A 4.0 95-100 Өте жақсы
A- 3.67 90-94
B+ 3.33 85-89 Жақсы
B 3.0 80-84
B- 2.67 75-79
C+ 2.33 70-74
C 2.0 65-69 Қанағаттанарлық
C- 1.67 60-64
D+ 1.33 55-59
D 1.0 50-54
FX 0.5 25-49 Қанағаттанарлықсыз
F 0 0-24
Дәріс сабақтарының тақырыптары
  • Жер қыртысының геодинамикасы және қазіргі қозғалысы
  • Әлемнің ғылыми бейнесін қалыптастырудағы геодезияның рөлі
  • Жердің құрылымы туралы негізгі мәліметтер
  • Жер қыртысының деформациясын бақылаудың геодезиялық әдістері
  • Жер қыртысының қозғалысын бақылау үшін GPS технологиясын қолдану
  • Геодинамикалық процестерді картографиялық зерттеу
  • Математикалық модельдеу және геодинамикалық жүйелерді анықтау мәселелері
  • Жергілікті геодинамикалық жүйелердің кернеулі-деформацияланған күйін анықтау
  • Кластерлік талдау әдістерімен сызықтық және сызықтық емес геодинамикалық жүйелерді анықтау
  • Деформациялық параметрлерді анықтау үшін мониторинг деректерін өңдеу принциптері
  • Геодинамикалық процестерді зерттеудің аэроғарыштық әдістері
  • Қалалық және өнеркәсіптік агломерациялар аудандарындағы геодинамикалық процестерді зерттеудің аэроғарыштық әдістері
  • Көлік құрылысындағы геодинамикалық процестерді зерттеудің аэроғарыштық әдістері
  • Геодезиялық бақылаулар бойынша жер қыртысының деформациясын болжау мәселелері
  • Қазақстан аумағындағы жер қыртысының қазіргі заманғы тік қозғалыстары
Негізгі әдебиет
  • В электронном каталоге библиотеки НАО «ВКТУ» по ссылке http://www.lib.ektu.kz/cgi/irbis64r_15/cgiirbis_64.exe?LNG=&C21COM=F&I21DBN=BOOCU&P21DBN=POLN обучающийся может выбрать основную литературу
  • Мазуров, Б. Т. М139 Геодинамика и геодезические методы ее изучения [Текст] : учеб. пособие / Б. Т. Мазуров, И. Е. Дорогова. – Новосибирск : СГГА, 2018 –175 с.
  • Земцова А.В. Геодезические исследования геодинамических процессов: Учеб. пособие. – Алматы: КазНТУ, 2017. – 205 с.
  • Высшая геодезия [Текст] : учебник / Б. Т. Мазуров. – Новосибирск : СГУГиТ, 2016 – 203 с. Режим доступа: http://lib.sgugit.ru/irbisfulltext/2017/15.03.2017/Мазуров/Об.%20документ.pdf
  • Попов, Ю. В. Основы геодинамического анализа : учебно-методическое пособие / Ю. В. Попов, Ю. Н. Костюк ; Южный федеральный университет. – Ростов-на-Дону, 2017. – 42 с., 14 ил., 3 табл. –Библиогр.: 15 назв. Режим доступа: https://popovgeo.sfedu.ru/sites/default/files/library/Попов_Геодинамический%20анализ_2017.compressed.pdf
  • Гомзяков А.В. Общая картография : учебное пособие / А.В. Гомзяков. – Санкт-Петербург : НОИР г. Санкт-Петербург, 2015. – 74 с Режим доступа: https://www.noironline.ru/sveden/files/Metod_210302_2015_6.pdf
  • Береговые процессы: мониторинг и инновационные комплексные исследования: Учебное пособие / В.С. Исаев1, А.В. Кошурников1, Е.И.Игнатов2, Е.С. Каширина3, А.А.Новиков3, А.И. Гущин1 , О.И.Комаров1, П.Ю.Пушкарев1, М.Л. Владов1, П.И. Котов1, В.В. Вербовский4, Р.М. Аманжуров5,Е.И. Горшков5; Под редакцией профессора Е.И. Игнатова, доцента В.С. Исаева. - Севастополь: ЭКОСИ-Гидрофизика, 2018 – 246 с. режим доступа: https://sev.msu.ru/wp-content/uploads/2021/01/Uchebnoe_posobie.pdf
Қосымша әдебиеттер
  • Антонович К.М. Использование спутниковых радионавигационных систем в геодезии. Т1. Монография/ К.М. Антонович; ГОУ ВПО «Сибирская геодезическая академия», - М: ФГПУ «Картгеоцентр», 2005
  • Генике А.А., Побединский Г.Г. Глобальные спутниковые системы определения местоположения и их применения в геодезии. – М.: «Картгеоцентр», 2004
  • Чешева, И.Н. Геодезия. Ч. 1. Нивелирование III и IV классов [Текст]: сб. описаний лабораторных работ / И.Н. Чешева, Г.И. Лесных. – Новосибирск: СГГА, 2011. – 91 с. Режим доступа: http://lib.sgugit.ru/irbisfulltext/2017/16.03.17/По%20списку%20восстановления%20файлов%2015.03.17/2011/Чешева_Лесных/Об.%20документ.pdf
  • Шароглазова Г. А. Применение геодезическиx методов в геодинамике: учебное пособие.- Новополоцк: ПГУ, 2002.- 192 с. - Библиогр.: с.183 - 188 ( 78 док.). - Допущено Министерством образования Республики Беларусь в качестве учебного пособия для студентов вузов по спец. "Геодезия". Режим доступа: https://elib.psu.by/handle/123456789/907
  • Основы ГНСС-технологий [Текст] : учеб. пособие / В. И. Дударев. – Новосибирск : СГУГиТ, 2016. – 60 с. Режим доступа: http://lib.sgugit.ru/irbisfulltext/2017/15.03.2017/&Дударев/Об.%20документ.pdf
  • IPR SMART http://www.iprbookshop.ru. Логин ektu пароль - vqZScCFD. Для начала рабо-ты пользователям необходимо пройти личную регистрацию под указанными логином и паролем, а впоследствии авторизоваться под своими учетными данными.
  • ScienceDirect - http://www.sciencedirect.com
  • EBSCO Discovery Service (EDS) - http://search.ebscohost.com
  • IPR SMART http://www.iprbookshop.ru
  • ScienceDirect - http://www.sciencedirect.com
  • EBSCO Discovery Service (EDS) - http://search.ebscohost.com