Басқару психологиясы

Кукина Юлия Евгеньевна

Оқытушының портфолиосы

Сипаттама: жүйелерінің жай-күйі мен өзгерістерін диагностикалау және болжау; әлеуметтік құрылымдардағы адамдардың өзара іс-қимылы мен өзара іс-қимыл мәселелері, шешімдердің орындалуын ұйымдастыру; басқару қызметінің шарттары мен ерекшеліктері және басқару жүйесіндегі жұмыстың тиімділігі, басқару формалары, функциялары, басшылық және көшбасшылық; үлкен топ басшылығының бірлескен қызметі және иерархиясы; бағыныштылардың қызмет бағдарламаларын қалыптастыру.

Кредиттер саны: 3

Пререквизиты:

  • Әлеуметтану

Пәннің еңбек сыйымдылығы:

Жұмыс түрлері сағат
Дәрістер 15
Практикалық жұмыстар 15
Зертханалық жұмыстар
СӨЖО 15
СӨЖ 45
Қорытынды бақылау нысаны емтихан
Қорытынды бақылауды жүргізу нысаны ауызша емтихан

Компонент: ЖОО компоненті

Цикл: Базалық пәндер

Мақсат
  • таңдаған мамандық шеңберінде кәсіби қалыптасу үдерісіндегі басқару іс-әрекетінің психологиялық жағдайларын және ерекшеліктерін зерттеу және талдау негізінде жоғары білікті мамандарды ғылыми негізде даярлауды қамтамасыз ету
Міндет
  • негізгі әлеуметтанулық, саяси, гуманитарлық ұғымдарды, қоғам мен оның кіші жүйелерін зерттеуге арналған теориялар мен тәсілдерді меңгеру;
  • қазіргі қоғамның және оның әлеуметтік институттарының жұмыс істеуінің негізгі принциптері туралы идеяларды қалыптастыру;
  • заманауи қоғамның әлеуметтік мәселелерін сипаттау және талдау дағдыларын дамыту, әлеуметтік процестер мен механизмдердің мәнін өзара байланысын қалыптастыру;
  • студенттердің әлеуметтік, саяси, мәдени, психологиялық ақпарат алудың негізгі көздері мен әдістерін игеру;
  • әлеуметтік, саяси, мәдени, психологиялық білімді кәсіптік қызметте пайдалану дағдыларын үйрету;
  • сыни ойлау дағдыларын қалыптастыру және оны практикада қолдану мүмкіндігі
Оқыту нәтижесі: білу және түсіну
  • Бакалавриат білімі негізінде құрылған басқару психологиясының әдістемесін, теориясын және практикасын қолдану саласындағы білім мен түсінікті көрсету және басқару психологиясы саласындағы ең озық біліммен байланысты белгілі бір аспектілерді қамтиды.
Оқыту нәтижесі: білім мен ұғымды қолдану
  • Өзінің білімі мен түсінігін кәсіби қызметке кәсіби көзқарасты айғақтайтын тәсілмен қолдану және басқару психологиясының әдіснамасын, теориясы мен практикасын қолдану шеңберінде дәлелдемелерді қалыптастыру және негіздеу және проблемаларды шешу арқылы көрсетілетін құзыреттерге ие
Оқыту нәтижесі: талқылай білуді қалыптастыру
  • Әлеуметтік, этикалық және ғылыми ойларды ескере отырып, білім берудегі басқару психологиясының әдіснамасын, теориясы мен практикасын қолдану ерекшелігі бойынша пайымдаулар жасау үшін ақпаратты жинау және түсіндіру
Оқыту нәтижесі: коммуникативтік қабілеттіліктер
  • Коммуникацияның заманауи құралдары мен дағдыларын пайдалана отырып, басқару психологиясының әдіснамасын, теориясы мен практикасын қолдану шеңберінде ақпаратты, идеяларды, проблемалар мен шешімдерді мамандарға да, кәсіпқойларға да жеткізу
Оқыту нәтижесі: Оқу дағдылары немесе сабаққа қабілеттілігі
  • Автономияның жоғары дәрежесімен оқуды жалғастыру үшін қажет қазіргі заманғы басқару психологиясының әдістемесін, теориясын, тарихы мен практикасын қолдану саласында осындай дағдыларды қолдану
Оқыту әдістері

Магистрлерді даярлауға қойылатын талаптарға және білім беру процесіне құзыреттілік тәсілді енгізу қажеттілігіне сәйкес осы пәнді игеру білім беру процесінде оқытудың белсенді және интерактивті нысандарын (ми шабуылы, бизнес ойындар, эсселер, авторлық жобалар, презентациялар, конкурстар, мастер-кластар) пайдалана отырып, дәстүрлі (дәрістер, семинарлар) және инновациялық білім беру технологияларын пайдалануды көздейді мемлекеттік және қоғамдық ұйымдардың өкілдерімен кездесулер және т. б.) және басқару психологиясының білімін ескере отырып, кәсіби дағдыларды қалыптастыру және дамыту мақсатында магистрлердің сыныптан тыс жұмысы

Білім алушының білімін бағалау

Оқытушы ағымдағы бақылау жұмыстарының барлық түрлерін жүргізеді және академиялық кезеңде екі рет білім алушылардың ағымдағы үлгеріміне тиісті баға береді. Ағымдағы бақылау нәтижелері бойынша 1 және 2 рейтинг қалыптастырылады. Білім алушының оқу жетістіктері 100 балдық шкала бойынша бағаланады, Р1 және Р2 қорытынды бағасы ағымдағы үлгерім бағасынан орташа арифметикалық ретінде шығарылады. Академиялық кезеңде білім алушының жұмысын бағалауды пән бойынша тапсырмаларды тапсыру кестесіне сәйкес оқытушы жүзеге асырады. Бақылау жүйесі жазбаша және ауызша, топтық және жеке формаларды біріктіре алады.

Кезең Тапсырма түрі Өлшем
1  рейтинг Практикалық жұмыс. "Басқару психологиясы" курсы бойынша глоссарий жасау 0-100
Практикалық жұмыс. Кестені Грейвздің спиральды динамикалық деңгейлері бойынша толтырыңыз
Практикалық жұмыс. "Басшы - бағынышты Кері байланыс" схемалары бойынша мысалдарды қарастырыңыз
Практикалық жұмыс. "Басқару шешімдерін қабылдау процесі"тақырыбы бойынша кейстерді шешу
Практикалық жұмыс. "Қызметкерлерді ынталандыру" тақырыбы бойынша кейстерді шешу
2  рейтинг Практикалық жұмыс. "Түйіндеме"ситуациялық есептерін шешу 0-100
Практикалық жұмыс. Саяси технологияларды талдау
Практикалық жұмыс. Команданы дамыту алгоритмдерін құру
Практикалық жұмыс. "Ұйымдағы қақтығыстарды басқару" тақырыбы бойынша басқарушылық
Практикалық жұмыс. "Д. Серікбаев атындағы ШҚМТУ корпоративтік мәдениеті" Эссе
Қорытынды бақылау емтихан 0-100
Жұмыс түрлері бойынша оқыту нәтижелерін бағалау саясаты
Тапсырма түрі 90-100 70-89 50-69 0-49
Өте жақсы Жақсы Қанағаттанарлық Қанағаттанарлықсыз
Студенттердің жетістіктерін бағалау саясаты академиялық адалдық, талаптар бірлігі, объективтілік пен әділдік, ашықтық пен айқындық қағидаттарына негізделген. Пән 2 рейтингтік бақылау тапсырмаларын орындауды (8 және 15 апталар) және емтихан тапсыруды қамтиды. Теориялық білімді меңгеру сапасына қарай 0-ден 100%-ға дейін балл қойылады. 90-100% студент жүйелі теориялық білімін көрсетеді, терминологияны меңгереді, құбылыстар мен процестердің мәнін логикалық және жүйелі түрде түсіндіреді, дәлелді қорытындылар мен жалпылаулар жасайды, мысалдар келтіреді, нақтылау сұрақтарына жылдам жауап беру қабілетін көрсетеді 70-89% студент нақты теориялық білімін көрсетеді, терминологияны игереді, құбылыстар мен процестердің мәнін логикалық және дәйекті түрде түсіндіреді, дәлелді қорытындылар мен жалпылаулар жасайды, мысалдар келтіреді, бірақ сонымен бірге болмашы қателіктер жібереді, оны өз бетінше тез түзетеді немесе мұғалімнің көмегінсіз мұғалім 50-69% студент теориялық білімі таяз болса, құбылыстар мен процестерді талдауда нашар дамыған дағдыларды көрсетеді, дәлелді қорытындылар жасауға және мысалдар келтіруге жеткіліксіз қабілеттерін көрсетеді, терминологияны, логиканы және баяндау жүйелілігін жеткіліксіз меңгереді, қателер жібереді, оларды түзету арқылы ғана түзетуге болады 0-49% студент пәннің теориялық негіздерін білмегендігін, құбылыстар мен процестерді талдау дағдыларының қалыптаспағанын көрсетеді, дәлелді қорытындылар жасауды және мысалдар келтіруді білмейді, терминологияны білмейді, мұғалімнің түзетуімен де түзете алмайтын қателер жібереді.
Бағалау нысаны

Пән бойынша білім алушының білімін қорытынды бағалау 100 баллдық жүйе бойынша жүзеге асырылады және:

  • Емтиханда алынған нәтиженің 40%;
  • Ағымдағы үлгерімнің 60% - ы.

Қорытынды бағаны есептеу формуласы:

И= 0,6 Р12 +0,4Э
2

 

мұндағы, Р1, Р2-тиісінше бірінші, екінші рейтингті бағалаудың сандық эквиваленттері;

Э - емтихандағы бағаның сандық баламасы.

Қортынды әріптік бағасы және оның балдық сандық эквиваленті:

Төрт балдық жүйе бойынша цифрлық баламаға сәйкес келетін білім алушылардың оқу жетістіктерін бағалаудың әріптік жүйесі:

Әріптік жүйе бойынша бағалар Балдардың сандық эквиваленті Балдар (%-тік құрамы) Дәстүрлі жүйе бойынша бағалар
A 4.0 95-100 Өте жақсы
A- 3.67 90-94
B+ 3.33 85-89 Жақсы
B 3.0 80-84
B- 2.67 75-79
C+ 2.33 70-74
C 2.0 65-69 Қанағаттанарлық
C- 1.67 60-64
D+ 1.33 55-59
D 1.0 50-54
FX 0.5 25-49 Қанағаттанарлықсыз
F 0 0-24
Дәріс сабақтарының тақырыптары
  • Психологияның әдіснамалық негіздері басқарма
  • Басқару субъектісі
  • Басқару субъектісі: көшбасшылық және көшбасшылық
  • Басқару пәні: қабылдау психологиясы басқару шешімдері
  • Басқару нысаны: қызметкерлерді ынталандыру
  • Басқару объектісі: қызметкерлерді ынталандыру жүйесін әзірлеу
  • Тұлға субъект және басқару объектісі ретінде
  • Басқару және іскерлік Психология байланыс
  • Команда құру
  • Ұйымды басқарудағы әсер ету әдістері
  • Ұйымдағы қақтығыстарды басқару
  • Ұйымдағы қақтығыстарды басқару әдістері
  • Корпоративтік мәдениет
  • Ұйымның корпоративтік мәдениеті: әзірлеу және басқару
Негізгі әдебиет
  • Алайцева Т. В. Управление человеческими ресурсами: учеб. пособие . – Самара: Изд-во Самарского университета, 2018. – 60 с
  • Кулешов Д.В., Творогова Н.Д. Психология управления. - М.: Гэотар-Медиа, 2021. - 480 с.
  • Психология управления. - М.: Эстет Дерби, 2020. - 200 с.
  • Темплар Р. Правила управления людьми. Как раскрыть потенциал каждого сотрудника. - М.: 2020. - 240 с.
  • Спирица Е.В., Крутилин А. Бизнес-профайлинг. Как не жить в самообмане и зарабатывать, опираясь на психологию. - М.: Эксмо, 2022. - 224 с.
Қосымша әдебиеттер
  • Ахтаева Н.С., Абдижаппарова А.И., Бекбаева З.Н. Басқару психология. – Алматы: Қазақ университеті, 2018