Техникалық жүйелердің сенімділігі, өміршеңдігі және қауіпсіздігі
Сипаттама: Техникалық жүйелердің ерекшелігін ескере отырып, олардың сенімділігі, өміршеңдігі және қауіпсіздігі теориясы ұғымдарын қалыптастыру, еңбек жағдайлары мен қоршаған ортаны қорғау мониторингі, қауіпті өндірістік объектілердің және қоршаған ортаны қорғаудың техникалық қатерін бағалау, қатерді талдау әдіснамасын игеру, техникалық жүйелердің сенімділігін, өміршеңдігін, қауіпсіздігін бағалау әдістерін және олардың жұмыс қабілеттілігін сақтауды оқып үйрену.
Кредиттер саны: 6
Пәннің еңбек сыйымдылығы:
Жұмыс түрлері | сағат |
---|---|
Дәрістер | 30 |
Практикалық жұмыстар | 30 |
Зертханалық жұмыстар | |
СӨЖО | 30 |
СӨЖ | 90 |
Қорытынды бақылау нысаны | емтихан |
Қорытынды бақылауды жүргізу нысаны | Жазбаша емтихан |
Компонент: ЖОО компоненті
Цикл: Кәсіптік пәндер
Мақсат
- Техникалық жүйелердің қауіпсіздігін, өміршеңдігін және сенімділігін бағалау әдістерін меңгеру.
Міндет
- Білімдерді алу: - техникалық жүйелер мен техногенді тәуекелдің сенімділік ұғымы; - техникалық жүйелердің қауіпсіздік және өміршеңдігі ұғымы; - техногенді қауіп-қатерді бағалау және талдаудың әдістемесі; - қауіп-қатерді бағалаудың негізгі сапалы және сандық әдістері.
Оқыту нәтижесі: білу және түсіну
- Білу қажет: Машиналар мен құрылғылардың сенімділік қағидасы. Істен шығулар, бүлінулер мен сенімділіктің математикалық моделдері, сенімділік көрсеткіштері. Машиналар мен қондырғылардың жобалау шарттарына сенімділік қағидасын қолдану және істен шығуларының санын математикалық болжау. Өміршеңдік қағидасы. Зақымдалулардың жинақталу моделдері. Тозудан болатын бұзылулардың механикасы.
Оқыту нәтижесі: білім мен ұғымды қолдану
- Алған білімдері мен дағдыларын кәсіби қызмет, ғылыми зерттеулер, шешім қабылдауды жүргізу кезінде тәжірибе жүзінде қолдана білуі.
Оқыту нәтижесі: талқылай білуді қалыптастыру
- Сенімділіктің негізгі көрсеткіштері; сенімділікке сынақ жүргізу және сенімділік көрсеткіштерін болжау; сенімділік туралы мәліметтерді өңдеуді дайындау және жинақтау; техникалық жүйелердің қауіпсіздігін, өміршеңдігін және сенімділігін жоғарылатудың техникалық-экономикалық тиімділігі туралы білімді алу
Оқыту нәтижесі: коммуникативтік қабілеттіліктер
- Техникалық жүйелердегі компоненттердің өзара әсерінің себептерін жою, бағалау және болжау қабілетіне ие болу
Оқыту нәтижесі: Оқу дағдылары немесе сабаққа қабілеттілігі
- Дағдылары: - техникалық объектілердің сенімділігінің негізгі параметрлері мен қасиеттерінің есебін және бағалауды жүргізе білу; - техникалық жүйелердің сенімділігінің құрылымды сұлбаларын және олардың есебін жүргізе білу; - сенімділікті жоғарылатудың негізгі әдістерін тұжырымдау; - техникалық жүйелердің қауіпсіздігін және өміршеңдігін бағалауды орындай білу.
Оқыту әдістері
1) дәстүрлі оқу қызметінің технологиялары (дәріс-семинар). 2) оқу-кәсіптік қызмет технологиясы. 3) проблемалық оқыту технологиясы. 4) дамыта оқыту технологиялары. 5) саралап оқыту технологиясы. 6) іскерлік ойын технологиясы.
Білім алушының білімін бағалау
Оқытушы ағымдағы бақылау жұмыстарының барлық түрлерін жүргізеді және академиялық кезеңде екі рет білім алушылардың ағымдағы үлгеріміне тиісті баға береді. Ағымдағы бақылау нәтижелері бойынша 1 және 2 рейтинг қалыптастырылады. Білім алушының оқу жетістіктері 100 балдық шкала бойынша бағаланады, Р1 және Р2 қорытынды бағасы ағымдағы үлгерім бағасынан орташа арифметикалық ретінде шығарылады. Академиялық кезеңде білім алушының жұмысын бағалауды пән бойынша тапсырмаларды тапсыру кестесіне сәйкес оқытушы жүзеге асырады. Бақылау жүйесі жазбаша және ауызша, топтық және жеке формаларды біріктіре алады.
Кезең | Тапсырма түрі | Өлшем |
---|---|---|
1 рейтинг | Практикалық сабақтар | 0-100 |
Практикалық сабақтар | ||
Практикалық сабақтар | ||
Практикалық сабақтар | ||
Дәріс материалдарын тапсыру | ||
Нормативтік құжаттармен жұмыс | ||
Тестілеу | ||
2 рейтинг | Практикалық сабақтар | 0-100 |
Практикалық сабақтар | ||
Практикалық сабақтар | ||
Дәріс материалдарын тапсыру | ||
Нормативтік құжаттармен жұмыс | ||
Тестілеу | ||
Қорытынды бақылау | емтихан | 0-100 |
Жұмыс түрлері бойынша оқыту нәтижелерін бағалау саясаты
Тапсырма түрі | 90-100 | 70-89 | 50-69 | 0-49 |
---|---|---|---|---|
Өте жақсы | Жақсы | Қанағаттанарлық | Қанағаттанарлықсыз | |
Дәріс жазбасын тексеру және жеке ауызша сауалнама | Жүйелік теориялық білімді көрсетеді, терминологияны біледі, құбылыстар мен процестердің мәнін логикалық және дәйекті түрде түсіндіреді, дәлелді тұжырымдар мен жалпылаулар жасайды, мысалдар келтіреді, монологиялық сөйлеуді еркін меңгергенін және нақтылау сұрақтарына тез жауап беру қабілетін көрсетеді | Ол күшті теориялық білімді көрсетеді, минологияны біледі, құбылыстар мен процестердің мәнін логикалық және дәйекті түрде түсіндіреді, дәлелді тұжырымдар мен жалпылаулар жасайды, мысалдар келтіреді, монологтық сөйлеуді еркін меңгереді, бірақ сонымен бірге ол өз бетінше немесе мұғалімнің шамалы түзетуімен түзететін маңызды емес қателіктер жібереді | Теориялық емес білімді көрсетеді, құбылыстар мен процестерді талдаудың қалыптасқан дағдыларын, дәлелді тұжырымдар мен мысалдар келтірудің жеткіліксіз дағдыларын көрсетеді, моно-логикалық сөйлеуді, минологияны, логикалық сөйлеуді және Ізбасарды жеткіліксіз меңгеруді көрсетеді-жіберуші түзеткен кезде ғана түзете алатын қателерді жояды. | Пәннің теориялық негіздерін білмегендігін, құбылыстар мен процестерді талдаудың қалыптаспаған дағдыларын көрсетеді, дәлелді қорытынды жасай алмайды және мысалдар келтіре алмайды, монологиялық сөйлеудің әлсіз білімін көрсетеді, минологияны білмейді, презентацияның қисындылығы мен дәйектілігінің жоқтығын көрсетеді, оқытушы түзеткен кезде де түзете алмайтын қателіктер жібереді, сабаққа жауап беруден бас тартады |
Практикалық тапсырмаларды қорғау | Қажетті әрекеттер тізбегін сақтай отырып, практикалық жұмысты толық көлемде орындады; жауапта барлық жазбаларды, кестелерді, суреттерді, сызбаларды, графиктерді, есептеулерді дұрыс және ұқыпты орындайды.қателерді талдауды дұрыс орындайды. Сұрақтарға жауап беру кезінде ол сұрақтың мәнін дұрыс түсінеді, негізгі ұғымдарды дәл анықтайды және түсіндіреді; жауапты жаңа мысалдармен сүйемелдейді, жаңа жағдайда білімді қолдана алады; зерттелетін және бұрын зерттелген материал, сондай-ақ басқа пәндерді оқып-үйрену кезінде материалмен байланыс орната алады | "5" бағасына қойылатын талаптарды орындады, бірақ 2-3 кемшіліктер жіберілді. Білім алушының сұрақтарға жауабы 5-ке жауапқа қойылатын негізгі талаптарды қанағаттандырады, бірақ жаңа жағдайда білімді қолданбай, бұрын зерттелген материалмен және басқа пәндерді оқу кезінде игерілген материалмен байланыссыз берілген; бір қателік немесе екіден көп емес кемшілік жіберілді, білім алушы оларды дербес немесе оқытушының аздаған көмегі арқылы түзете алады | Жұмысты толық орындамады, бірақ практикалық жұмыс көлемінің кем дегенде 50% - ы, бұл дұрыс нәтижелер мен қорытындылар алуға мүмкіндік береді; жұмыс барысында қателіктер жіберілді. Сұрақтарға жауап беру кезінде білім алушы сұрақтың мәнін дұрыс түсінеді, бірақ жауапта бағдарламалық материалды одан әрі игеруге кедергі келтірмейтін курс сұрақтарын игеруде жеке проблемалар бар; бір өрескел қателік пен екі кемшіліктен артық емес жіберілді | Жұмысты толық орындамады немесе жұмыстың орындалған бөлігінің көлемі дұрыс қорытынды жасауға мүмкіндік бермейді. Сұрақтарға жауап беру кезінде Бағдарламаның талаптарына сәйкес негізгі білімдер мен дағдыларды меңгермегендігін көрсетеді; 3 бағалау үшін қажет болғаннан көп қателіктер мен кемшіліктер жіберілді немесе қойылған сұрақтардың ешқайсысына жауап бере алмайды. |
Жазбаша жұмыс, қорғау | Тақырып бойынша толық және біртұтас сурет, оның ішінде тақырып бойынша тарих, жетекші ғалымдар, қазіргі көзқарас, жағымсыз салдардың алдын алу әдістері мен әдістері | Мәселенің шығу тегі мен проблемалары толық ашылмаған. Жалпы алғанда, толық таным, мүмкін жеткіліксіз жүйеленген таным көрсетіледі | Эпизодтық, эскиздік білім, жүйеленбеген. | Failure to complete the task or complete ignorance of the material, problem |
Аралық тестілеу | Жауап берілген сұрақтар бойынша ұпайларға сәйкес келеді (90-100) | Жауап берілген сұрақтар бойынша ұпайларға сәйкес келеді (70-89) | Жауап берілген сұрақтар бойынша ұпайларға сәйкес келеді (50-69) | Жауап берілген сұрақтар бойынша ұпайларға сәйкес келеді (0-49) |
Бағалау нысаны
Пән бойынша білім алушының білімін қорытынды бағалау 100 баллдық жүйе бойынша жүзеге асырылады және:
- Емтиханда алынған нәтиженің 40%;
- Ағымдағы үлгерімнің 60% - ы.
Қорытынды бағаны есептеу формуласы:
И= 0,6 | Р1+Р2 | +0,4Э |
2 |
мұндағы, Р1, Р2-тиісінше бірінші, екінші рейтингті бағалаудың сандық эквиваленттері;
Э - емтихандағы бағаның сандық баламасы.
Қортынды әріптік бағасы және оның балдық сандық эквиваленті:
Төрт балдық жүйе бойынша цифрлық баламаға сәйкес келетін білім алушылардың оқу жетістіктерін бағалаудың әріптік жүйесі:
Әріптік жүйе бойынша бағалар | Балдардың сандық эквиваленті | Балдар (%-тік құрамы) | Дәстүрлі жүйе бойынша бағалар |
---|---|---|---|
A | 4.0 | 95-100 | Өте жақсы |
A- | 3.67 | 90-94 | |
B+ | 3.33 | 85-89 | Жақсы |
B | 3.0 | 80-84 | |
B- | 2.67 | 75-79 | |
C+ | 2.33 | 70-74 | |
C | 2.0 | 65-69 | Қанағаттанарлық |
C- | 1.67 | 60-64 | |
D+ | 1.33 | 55-59 | |
D | 1.0 | 50-54 | |
FX | 0.5 | 25-49 | Қанағаттанарлықсыз |
F | 0 | 0-24 |
Дәріс сабақтарының тақырыптары
- 1 тақырып
- 2 тақырып
- 3 тақырып
- 4 тақырып
- 5 тақырып
- 6 тақырып
- 7 тақырып
- 8 тақырып
- 9 тақырып
- 10 тақырып
- 11 тақырып
- 12 тақырып
- 13 тақырып
- 14 тақырып
- 15 тақырып
Негізгі әдебиет
- 1 Акимов В.А., Лапин В.Л., Попов В.М., Пучков В.А., Томаков В.И., Фалеев М.И. Надежность технических систем и техногенный риск. — М.: Деловой экспресс. 2002.-368 с. 2 Ветошкин А.Г., Марунин В.И. Надежность и безопасность технических систем. – Пенза, изд-во Пензенского государственного университета, 2020-129 с 3 ГОСТ 27.002-89. Надежность в технике. Основные понятия, термины и определения. 4 ГОСТ 27.310-95. Межгосударственный стандарт. Надежность в технике. Анализ видов, последствий и критичности отказов. Основные положения. 5 ГОСТ 27.204-83 Надежность в технике. Технологические системы. Технические требования к методам оценки надежности по параметрам производительности. 6 Надежность технических систем: справочник под ред. Ушакова И.А.- М., Машиностроение, 1985 - 489 с. 7 Хенли Э.Дж., Кумамото Х. Надежность технических систем и оценка риска. - М.: Машиностроение, 1984. 8 Адуевский и др. Надежность и эффективность в технике. Справочник. - М.: Машиностроение, 2019. 9 Диллон Б., Сингх Ч. Инженерные методы обеспечения надежности систем. - М.: Мир, 1984. 10 Беляев Ю.К. и др. Надежность технических систем. Справочник. - М.: Радио и связь, 1985. 11 Стекольников Ю.И..Живучесть систем. Теоретические основы/ Ю.И.Стекольников. – М.: Политехника, 2013. – 155 с.
Қосымша әдебиеттер
- 12 Раздорожный А.А. «Безопасность производственной деятельности», Москва, Инфра-М, 2003, 44-49 с. 13 РД 03-418-01. Методические указания по проведению анализа риска опасных производственных объектов. 14 Труханов В.М. Надежность в технике. - М.: Машиностроение, 1999. –598 с. 15 Гнеденко Б.В., Беляев Ю.К., Соловьев А.Д. Математические методы в теории надежности. – М.: Наука, 1965 - 524c. 16 Герцбах И.Б., Кордонский Х.Б. Модели отказов. Под ред. Гнеденко Б.В. – М.: Советское радио, 1966. – 166 с. 17 Безопасность жизнедеятельности./Под ред. С.В.Белова. 2-е изд. - М.: Высшая школа, 1999. 18 Безопасность жизнедеятельности. Безопасность технологических процессов и производств (Охрана труда). /П.П.Кукин, и др. - М.: Высш. шк., 1999.