Айқын емес алгоритмдер және басқару
Сипаттама: Пәнде келесі мәселелер қарастырылады: айқын емес жиынтықтардың негіздері. Белгісіз алгоритмдердің негіздері. Лингвистикалық айнымалы. Белгісіз трапеция. Мүшелік функциясы Қолданбалы модельдеуде айқын емес тәсілдерді қолдану. Автоматты жүйелерді басқарудағы айқын емес тәсіл. Сапаны басқару процестерін модельдеуге анық емес тәсіл. Сапаны бағалау процесін бақылаудың анық емес үлгілері. Студенттер анық емес түсініктер мен білімдерді сипаттайтын дағдыларды меңгереді.
Кредиттер саны: 5
Пререквизиты:
- Технологиялық үдерiстер параметрлерiн адапттивтi болжамдау әдiстерi
Пәннің еңбек сыйымдылығы:
Жұмыс түрлері | сағат |
---|---|
Дәрістер | 30 |
Практикалық жұмыстар | 15 |
Зертханалық жұмыстар | |
СӨЖО | 75 |
СӨЖ | 30 |
Қорытынды бақылау нысаны | емтихан |
Қорытынды бақылауды жүргізу нысаны | ауызша емтихан |
Компонент: ЖОО компоненті
Цикл: Кәсіптік пәндер
Мақсат
- математикалық және компьютерлік модельдеу әдістеріне негізделген өнеркәсіпте және өмірдің басқа салаларында қазіргі заманғы анық емес логикалық басқару жүйелерін, теориялық негіздерді жасауды, құрылғылар мен автоматика жүйелерін дамытуды, автоматтандырудың заманауи технологияларын қолдана отырып, автоматтандырудың техникалық жүйелері кешенінің инженерлік мәселелерін шешу дағдыларын меңгеруді зерттеу
Міндет
- Айқын емес басқару теориясын зерттеу
- Айқын емес басқару алгоритмдерін зерттеу
- Техникалық объектілерді автоматтандыру жүйелерінде айқын емес процестерді басқару жүйелерін әзірлеу қабілетін қалыптастыру
- Айқын емес басқару есептерін шешу дағдыларын қалыптастыру
Оқыту нәтижесі: білу және түсіну
- ғылыми зерттеу контекстінде идеяларды бастапқы әзірлеу немесе қолдану үшін негіз немесе мүмкіндік беретін үшінші деңгейде алынған дамытушылық білім мен түсінікті көрсету
Оқыту нәтижесі: білім мен ұғымды қолдану
- автоматтандыру және басқару саласына қатысты кеңірек (немесе пәнаралық) салалардың контекстінде және шеңберінде жаңа немесе бейтаныс жағдайларда білімді, түсінуді және мәселелерді шешу қабілетін қолдану
Оқыту нәтижесі: талқылай білуді қалыптастыру
- таным, жаттықтыру және өзін-өзі бақылау әдістері мен құралдарын өз бетінше қолдану, интеллектуалдық, мәдени, адамгершілік, физикалық және кәсіби өзін-өзі дамыту және өзін-өзі жетілдіру перспективаларын жүзеге асыру, өзінің күшті және әлсіз жақтарын сыни тұрғыдан бағалай білу.
Оқыту нәтижесі: коммуникативтік қабілеттіліктер
- өзгеру динамикасы жағдайында әлеуметтік, экономикалық, кәсіби рөлдерді, географиялық және әлеуметтік ұтқырлықты өзгертуге дайындығын көрсету, өз бетінше оқуды жалғастыру
Оқыту нәтижесі: Оқу дағдылары немесе сабаққа қабілеттілігі
- кәсіби салада және жалпы қоғамда, оның ішінде шет тілінде коммуникацияларды жүзеге асыру, қолданыстағы техникалық құжаттаманы талдау және өз бетінше әзірлеу, автоматтандыру және басқару саласындағы кешенді инженерлік қызметтің нәтижелерін нақты ұсыну және қорғау
Оқыту әдістері
интерактивті дәріс (оқытудың белсенді түрлерін қолдану: басқарылатын пікірталас немесе әңгіме; модерация; слайдтарды көрсету)
іздеу-зерттеу (оқу процесінде студенттердің өзіндік зерттеу қызметі).
Дәріс сабақтарының тақырыптары
- On methods for constructing membership functions of fuzzy sets
- (L-R) түрінің анық емес сандары
- Жүйелердің логикалық-лингвистикалық сипаттамасы, анық емес модельдер
- Анық емес модельдеу әдістері
- Бұлыңғыр басқару
Негізгі әдебиет
- Броневич, А. Г., Лепский, А. Е. Нечеткие модели анализа данных и принятия решений : учебное пособие / А. Г. Броневич, А. Е. Лепский; Нац. исслед. ун-т «Высшая школа экономики». - М.: Изд. дом Высшей школы экономики, 2022. - 264 с.
- Пегат А. Нечеткое моделирование и управление / А. Пегат ; пер. с англ. - 2-е изд. - М. : БИНОМ. Лабораториязнаний, 2013. - 798 с.
Қосымша әдебиеттер
- Круглов, В. В. Нечеткая логика и искусственные нейронные сети / В. В. Круглов, М. И. Дли, Р. Ю. Голунов. – М. : ФИЗМАТЛИТ, 2001. – 224 с.
- Паклин, Н. Нечеткая логика – математические основы [Электронный ресурс] / Н. Паклин. – Режим доступа: http://www.basegroup.ru/library/analysis/fuzzylogic/math/