Кәсіпорында қаржылық болжау және бюджеттеу
Сипаттама: Кәсіпорындағы жоспарлау және болжау мәні. Жоспарлар және болжамдар түрлері. Жоспарларды құру әдістері. Қаржылық жоспарлау және болжаудың негізгі кезеңдері. Кәсіпорындағы бизнес-жоспарлау. Бюджет. Бюджеттендіру. Бюджеттік құрылым. Кәсіпорынның жиынтық бюджеті. Өнеркәсіптік кәсіпорын үлгісінде жиынтық бюджетті құру технологиясы. Жиынтық бюджеттің орындалуын талдау.
Кредиттер саны: 5
Пререквизиты:
- Қаржыға кіріспе
Пәннің еңбек сыйымдылығы:
Жұмыс түрлері | сағат |
---|---|
Дәрістер | 15 |
Практикалық жұмыстар | 30 |
Зертханалық жұмыстар | |
СӨЖО | 30 |
СӨЖ | 75 |
Қорытынды бақылау нысаны | емтихан |
Қорытынды бақылауды жүргізу нысаны |
Компонент: ЖОО компоненті
Цикл: Кәсіптік пәндер
Мақсат
- Қаржылық болжау және бюджеттендіру жүйесі, оны ұйымдастыру және кәсіпорында жүргізу қағидалары, негізгі бюджеттер түрлері мен нысандары және оларды құру әдістемесі, кәсіпорындарда болжау мен бюджеттендіруді ұйымдастыру тәсілдері туралы білім беру, бюджеттендіруді басқарушылық технология ретінде өздігінен қолдануға дағдыландыру.
Міндет
- қаржылық жоспарлау және бюджеттендірудің теориялық негіздерін зерттеу
- қаржылық жоспарлауды ұйымдастырудың заманауи әдістерін зерттеу
- басты бюджетті құру технологиясын және стратегиялық міндеттерді кейіннен бақылауын және талдауды іске асырылуын зерттеу
- нақты басқару объектісінің ерекшеліктерінен шыға отырып, бюджетті өз бетінше құрудың тәжірибелік дағдылары мен икемдеріне ие болу
Оқыту нәтижесі: білу және түсіну
- содержания основных категорий финансового планирования и бюджетирования
- основных систем управленческого учета; принципов целеполагания, видов и методов планирования и бюджетирования; разновидностей бюджетов; моделей формирования финансовой структуры организации
Оқыту нәтижесі: білім мен ұғымды қолдану
- уметь: калькулировать и анализировать себестоимость продукции и принимать обоснованные решения на основе данных управленческого учета; планировать операционную деятельность организации; осуществлять разработку частных бюджетов организации; проводить анализ безубыточности организации; применять альтернативные методики планирования деятельности организации
- приобрести навыки: выполнения практических расчетов по составлению финансовых планов и бюджетов
Оқыту нәтижесі: талқылай білуді қалыптастыру
- о месте бюджетирования в системе финансового планирования и управления в целом
- о степени обоснованности планов и бюджетов
- о наиболее эффективных способах достижения плановых показателей
- о действенности принятой на предприятии системы финансового контроля
Оқыту нәтижесі: коммуникативтік қабілеттіліктер
- способность использовать для решения коммуникативных задач современные технические средства и информационные технологии при разработке планов и бюджетов предприятия
- способность легко адаптироваться в профессиональной среде, быть гибким и мобильным в различных условиях и ситуациях, связанных с профессиональной деятельностью финансового менеджера
- соблюдение норм деловой этики, следование общественным нормам и профессиональному кодексу поведения работника финансово-учетной сферы
Оқыту нәтижесі: Оқу дағдылары немесе сабаққа қабілеттілігі
- способность составлять финансовые планы с использованием математических методов и моделей
- владение навыками актуализации специальных знаний, необходимых для осуществления профессиональной и научно-исследовательской деятельности и продолжения образования в докторантуре; стремление к профессиональному и личностному росту
Оқыту әдістері
технологии проблемно- и проектно- ориентированного обучения; Организация обучения по методу проектов ставит перед преподавателем задачу обеспечения включенности всех обучающихся в проблемную ситуацию и на каждом занятии. То есть задачу создавать проблемно-ориентированный сценарий содержания занятия, предъявляя информацию для поиска решения проблемной ситуации в структурированном и систематизированном виде
информационно-коммуникационные (в том числе дистанционные образовательные) технологии. Применение современных информационно-коммуникационных технологий позволяет организовать оптимальное взаимодействие между студентом и преподавателем с целью достижения результата обучения
коммуникативные технологии (дискуссия, мозговой штурм как форма творческой, коллективной работы для поиска решений поставленных проблем)
Білім алушының білімін бағалау
Оқытушы ағымдағы бақылау жұмыстарының барлық түрлерін жүргізеді және академиялық кезеңде екі рет білім алушылардың ағымдағы үлгеріміне тиісті баға береді. Ағымдағы бақылау нәтижелері бойынша 1 және 2 рейтинг қалыптастырылады. Білім алушының оқу жетістіктері 100 балдық шкала бойынша бағаланады, Р1 және Р2 қорытынды бағасы ағымдағы үлгерім бағасынан орташа арифметикалық ретінде шығарылады. Академиялық кезеңде білім алушының жұмысын бағалауды пән бойынша тапсырмаларды тапсыру кестесіне сәйкес оқытушы жүзеге асырады. Бақылау жүйесі жазбаша және ауызша, топтық және жеке формаларды біріктіре алады.
Кезең | Тапсырма түрі | Өлшем |
---|---|---|
1 рейтинг | Устный опрос | 0-100 |
Устный опрос | ||
Устный опрос | ||
Рубежное тестирование | ||
Индивидуальное задание. Решение задач | ||
Написание эссе | ||
2 рейтинг | Устный опрос | 0-100 |
Рубежное тестирование | ||
Реферативный обзор. Написание доклада | ||
Индивидуальное задание. Решение задач | ||
Индивидуальное задание. Решение задач | ||
Индивидуальное задание. Решение задач | ||
Қорытынды бақылау | емтихан | 0-100 |
Жұмыс түрлері бойынша оқыту нәтижелерін бағалау саясаты
Тапсырма түрі | 90-100 | 70-89 | 50-69 | 0-49 |
---|---|---|---|---|
Өте жақсы | Жақсы | Қанағаттанарлық | Қанағаттанарлықсыз |
Бағалау нысаны
Пән бойынша білім алушының білімін қорытынды бағалау 100 баллдық жүйе бойынша жүзеге асырылады және:
- Емтиханда алынған нәтиженің 40%;
- Ағымдағы үлгерімнің 60% - ы.
Қорытынды бағаны есептеу формуласы:
И= 0,6 | Р1+Р2 | +0,4Э |
2 |
мұндағы, Р1, Р2-тиісінше бірінші, екінші рейтингті бағалаудың сандық эквиваленттері;
Э - емтихандағы бағаның сандық баламасы.
Қортынды әріптік бағасы және оның балдық сандық эквиваленті:
Төрт балдық жүйе бойынша цифрлық баламаға сәйкес келетін білім алушылардың оқу жетістіктерін бағалаудың әріптік жүйесі:
Әріптік жүйе бойынша бағалар | Балдардың сандық эквиваленті | Балдар (%-тік құрамы) | Дәстүрлі жүйе бойынша бағалар |
---|---|---|---|
A | 4.0 | 95-100 | Өте жақсы |
A- | 3.67 | 90-94 | |
B+ | 3.33 | 85-89 | Жақсы |
B | 3.0 | 80-84 | |
B- | 2.67 | 75-79 | |
C+ | 2.33 | 70-74 | |
C | 2.0 | 65-69 | Қанағаттанарлық |
C- | 1.67 | 60-64 | |
D+ | 1.33 | 55-59 | |
D | 1.0 | 50-54 | |
FX | 0.5 | 25-49 | Қанағаттанарлықсыз |
F | 0 | 0-24 |
Дәріс сабақтарының тақырыптары
- Финансовое планирование: сущность, методы и виды
- Назначение бюджетирования, его принципы
- Организация бюджетирования
- Бюджетирование и контроль по центрам ответственности
- Типы бюджетов
- Бюджетное планирование
- Функциональные бюджеты и методика их формирования: – бюджет продаж; – бюджет производства; – бюджет прямых материальных затрат и закупок; – бюджет прямых затрат труда; – бюджет производственных накладных расходов; – бюджет производственных затрат; – бюджет накладных управленческих и коммерческих затрат
- Финансовые бюджеты: – бюджет движения денежных средств; – бюджетный отчет о прибылях и убытках; – бюджетный баланс
- Бюджетный контроль
- Управление по отклонениям
Негізгі әдебиет
- Бюджетирование: шаг за шагом / Е.Добровольский [и др.]. - 2-е изд., доп. - СПб.: Питер, 2010. – 330 с.
- Керимов, В. Э. Учет затрат, калькулирование и бюджетирование в отдельных отраслях производственной сферы [Электронный ресурс] : учеб. для студ. спец. "Бухгалтерский учет, анализ и аудит" / В. Э. Керимов ; Издательство "Лань" (ЭБС). – 7-е изд., перераб. и доп. – М.: Дашков и К, 2010. – 475 с.
- Щиборщ К.В. Бюджетирование деятельности промышленных предприятий России. — М.: Издательство «Дело и Сервис», 2011. - 544 с.
- Немировский И.Б., Старожукова И.А. Бюджетирование. От стратегии до бюджета — пошаговое руководство. — М.: Издательский дом “Вильямс”, 2013. —510 с.
- Незамайкин В.Н., Платонова Н.А., Поморцева И.М., Юрзинова И.Л., Алиева Т.М. ФИнансовое планирование и бюджетирование: учебное пособие / под ред. В.Н. Незамайкина. - М.: ИНФРА-М, 2020. - 112 с.
Қосымша әдебиеттер
- Хруцкий В., Гамаюнов В. Внутрифирменное бюджетирование. Теория и практика. - М.: Издательства Юрайт, 2022. - 457 с.
- Бюджетирование. Теория и практика. (Бакалавриат). Учебное пособие +Электронные приложения на сайте www.book.ru / Шаховская Л.С., ПопковаЕ.Г. , Хохлов В.В. и др. – М.: КноРус, 2019. – 416 с.
- Паштова Л.Г. Финансовое планирование в организациях. (Бакалавриат). Учебник. – М.: КноРус, 2019. – 280 с.