Метрология, стандарттау және өзара ауыстырымдылық негіздері
Сипаттама: Пән метрология және квалиметрия негіздерін, физикалық шамаларды техникалық өлшеу әдістері мен құралдарын зерттейді. Студенттер бөлшектер мен материалдарды стандарттауды, олардың техникалық құжаттамадағы белгіленуін, техникалық бұйымдардың конструкторлық және техникалық құжаттамаларын, бөлшектердің геометриялық параметрлеріне қойылатын талаптарды және олардың беттерінің сипаттамаларын талдайды. Студенттер әртүрлі типтегі бөлшектердің қосылыстарының ерекшеліктерін, машина жасаудағы төзімділік пен сәйкестік жүйесін, дәлдік нормаларын және бөлшектердің өзара алмасуын зерттейді
Кредиттер саны: 6
Пәннің еңбек сыйымдылығы:
Жұмыс түрлері | сағат |
---|---|
Дәрістер | 30 |
Практикалық жұмыстар | 30 |
Зертханалық жұмыстар | |
СӨЖО | 30 |
СӨЖ | 90 |
Қорытынды бақылау нысаны | емтихан |
Қорытынды бақылауды жүргізу нысаны | емтихан |
Компонент: Таңдау бойынша компонент
Цикл: Базалық пәндер
Мақсат
- Метрологияның, стандарттаудың және өзара алмастырудың ғылыми-теориялық және әдістемелік негіздерін зерделеу, пәнді оқытудың негізгі міндеттері: - студенттердің курстың негізгі ережелерін практикада қолдана білуі, студенттердің ғылыми ойлауын қалыптастыру; - студенттерге болашақта маманның жетілдірілуіне, халықаралық, аймақтық және аймақтық техникалық шешімдер қабылдауға мүмкіндік беретін салада ең аз білім беру. ұлттық деңгейде.
Міндет
- - Пәнді оқытудың негізгі міндеттері: - студенттердің курстың негізгі ережелерін практикада қолдана білуі, студенттердің ғылыми ойлауын қалыптастыру;- студенттерге болашақта маманды жетілдіруге, халықаралық, аймақтық және ұлттық деңгейде техникалық шешімдер қабылдауға мүмкіндік беретін салада ең аз білім беру; - стандарттармен, ГОСТ-пен, техникалық шешімдермен жұмыс істеу дағдылары. - патенттік әдебиеттермен жұмыс істей білу, стандарттау саласындағы шетелдік тәжірибені зерделеу.
Оқыту нәтижесі: білу және түсіну
- Метрологияның, стандарттаудың және өзара алмастырудың теориялық және практикалық негіздері; - барлық негізгі қосылыстар үшін төзімділік пен қону жүйесі-мойынтіректердің конъюгациясы, тегіс, бұрандалы, сплит, тісті және т. б. - өлшемді тізбектер, олардың өндірістегі маңызы
Оқыту нәтижесі: білім мен ұғымды қолдану
- Материалдардың технологиялары мен қасиеттерін сипаттау, олардың стандарттарға сәйкестігін бағалау; механизмдер, электр жетектері мен активаторларды құру; өлшеу дағдыларын қолдану
Оқыту нәтижесі: талқылай білуді қалыптастыру
- Стандарттар талаптарын орындау бойынша ғылыми негізделген дағдыларды дамытуға мүмкіндік береді. Нарықтық қатынастар жағдайында ел экономикасының дамуы машина жасау өнімдерін өндіруге байланысты. Инженерлік мамандықтардың білім алушылары метрология, стандарттау және өзара алмастыру негіздері бойынша міндеттерді дұрыс шешу үшін құзыреттерге ие болады.
Оқыту нәтижесі: коммуникативтік қабілеттіліктер
- Оқыту барысында студенттер әртүрлі техникалық стандарттар мен өлшеу әдістерін талқылау және талдау дағдыларын, берілген тақырып шеңберінде әріптестермен, басшылармен, сарапшылармен, клиенттермен өзара іс-қимыл жасау қабілетін дамытуы тиіс.
Оқыту нәтижесі: Оқу дағдылары немесе сабаққа қабілеттілігі
- Метрология саласындағы халықаралық және ұлттық стандарттарды және олардың өнім сапасын қамтамасыз етудегі рөлін білу. Өнімдер мен процестердің қажетті сипаттамаларға сәйкестігін қамтамасыз ету үшін стандарттарды бейімдеу және қолдану мүмкіндігі.
Оқыту әдістері
Оқу сабақтарын өткізу кезінде мынадай білім беру технологияларын пайдалану көзделеді: - 1. Дәріс-семинар-сынақ жүйесі 2. Зерттеу әдістері 3. Ақпараттық-коммуникациялық технологиялар 1.5.2 адаптивті білім беру технологиялары (инклюзивті оқыту) Мүмкіндігі шектеулі жандарды оқыту кезінде тәртіпті ойдағыдай игеру үшін мынадай бейімделген білім беру технологиялары қолданылуы мүмкін: - Мүмкіндігі шектеулі адамдарды оқыту кезінде пәнді табысты игеру үшін мынадай бейімделген білім беру технологиялары қолданылуы мүмкін: - қашықтықтан білім беру; - тұлғаға бағдарланған (мысалы, тірек - қимыл аппараты бұзылған білім алушылар үшін экрандық пернетақтаны және ақпаратты енгізудің баламалы құрылғыларын пайдалану; есту қабілеті бұзылған студенттер компьютерлік техникамен оқытылатын оқу аудиториясын жабдықтау, аудиотехника, бейне техника, электронды тақта);
Білім алушының білімін бағалау
Оқытушы ағымдағы бақылау жұмыстарының барлық түрлерін жүргізеді және академиялық кезеңде екі рет білім алушылардың ағымдағы үлгеріміне тиісті баға береді. Ағымдағы бақылау нәтижелері бойынша 1 және 2 рейтинг қалыптастырылады. Білім алушының оқу жетістіктері 100 балдық шкала бойынша бағаланады, Р1 және Р2 қорытынды бағасы ағымдағы үлгерім бағасынан орташа арифметикалық ретінде шығарылады. Академиялық кезеңде білім алушының жұмысын бағалауды пән бойынша тапсырмаларды тапсыру кестесіне сәйкес оқытушы жүзеге асырады. Бақылау жүйесі жазбаша және ауызша, топтық және жеке формаларды біріктіре алады.
Кезең | Тапсырма түрі | Өлшем |
---|---|---|
1 рейтинг | Тест / тестілеу | 0-100 |
2 рейтинг | Тест / тестілеу | 0-100 |
Қорытынды бақылау | емтихан | 0-100 |
Жұмыс түрлері бойынша оқыту нәтижелерін бағалау саясаты
Тапсырма түрі | 90-100 | 70-89 | 50-69 | 0-49 |
---|---|---|---|---|
Өте жақсы | Жақсы | Қанағаттанарлық | Қанағаттанарлықсыз | |
Практикалық тапсырмалар | Материалды жақсы түсіну, жан-жақты білім, керемет Дағдылар мен дағдылар | Материалды толық түсіну, жақсы білім, шеберлік және шеберлік | Материалды қолайлы түсіну, қанағаттанарлық білім, Дағдылар мен дағдылар | материалдың негізгі мазмұны игерілмеген және ашылмаған; студенттің жауап беруден бас тартуы. |
Зертханалық жұмыстар | өзектілігі көрсетілген қарастырылып отырған тақырыптың негізгі категориялары дұрыс анықталған; қорытындыда тұжырымдалған егжей-тегжейлі, тәуелсіз тұжырымдар; | тақырыптың өзектілігі ашылды; зерттелген материал бойынша кішігірім қателіктер мен кемшіліктер бар; қорытындысында жалпы тұжырымдар тұжырымдалған. | тақырыптың өзектілігі ашылмаған толығымен; теориялық талдау сипаттамалық түрде берілген, студент қарастырылып отырған материалдарға деген көзқарасын көрсетпеген, бірқатар пайымдаулар үстірт; емес тұжырымдар тұжырымдалған. | материалдың негізгі мазмұны игерілмеген және ашылмаған; қорытындылар мен жалпылаудың болмауы; студенттің жауап беруден бас тартуы. |
Рейтингтік тест 1, 2 | Материалды жақсы түсіну, жан-жақты білім, керемет Дағдылар мен дағдылар | Материалды толық түсіну, жақсы білім, шеберлік және шеберлік | Материалды қолайлы түсіну, қанағаттанарлық білім, Дағдылар мен дағдылар | материалдың негізгі мазмұны игерілмеген және ашылмаған; қорытындылар мен жалпылаудың болмауы; студенттің жауабындағы өрескел қателіктер; айтарлықтай ауытқу жауап беру процесінде тақырыптар мен зерттелетін бағдарлама; жауап беруден бас тарту |
Бағалау нысаны
Пән бойынша білім алушының білімін қорытынды бағалау 100 баллдық жүйе бойынша жүзеге асырылады және:
- Емтиханда алынған нәтиженің 40%;
- Ағымдағы үлгерімнің 60% - ы.
Қорытынды бағаны есептеу формуласы:
И= 0,6 | Р1+Р2 | +0,4Э |
2 |
мұндағы, Р1, Р2-тиісінше бірінші, екінші рейтингті бағалаудың сандық эквиваленттері;
Э - емтихандағы бағаның сандық баламасы.
Қортынды әріптік бағасы және оның балдық сандық эквиваленті:
Төрт балдық жүйе бойынша цифрлық баламаға сәйкес келетін білім алушылардың оқу жетістіктерін бағалаудың әріптік жүйесі:
Әріптік жүйе бойынша бағалар | Балдардың сандық эквиваленті | Балдар (%-тік құрамы) | Дәстүрлі жүйе бойынша бағалар |
---|---|---|---|
A | 4.0 | 95-100 | Өте жақсы |
A- | 3.67 | 90-94 | |
B+ | 3.33 | 85-89 | Жақсы |
B | 3.0 | 80-84 | |
B- | 2.67 | 75-79 | |
C+ | 2.33 | 70-74 | |
C | 2.0 | 65-69 | Қанағаттанарлық |
C- | 1.67 | 60-64 | |
D+ | 1.33 | 55-59 | |
D | 1.0 | 50-54 | |
FX | 0.5 | 25-49 | Қанағаттанарлықсыз |
F | 0 | 0-24 |
Дәріс сабақтарының тақырыптары
- Тақырып 1
- Тақырып 2
- Тақырып 3
- Тақырып 4
- Тақырып 5
- Тақырып 6
- Тақырып 7
- Тақырып 8
- Тақырып 9
- Тақырып 10
- Тақырып 11
- Тақырып 12
- Тақырып 13
- Тақырып 14
- Тақырып 15
Негізгі әдебиет
- 1. Комбаев К.К. «Метрология стандартизация и сертификация» - учебник для технических специальностей. Алматы, «Эверо» -2015 г. 132 с. ISBN 978-601-240-784-6. 2. Дудкин М.В., Комбаев К.К. «Сызықтық өлшеулер» Өскемен қаласы, ШҚМТУ, 2012 ж. – 58 б. 3. Якушев А.И. Взаимозаменяемость, стандартизация и технические измерения. - М.: Машиностроение, 2007. 4. Комбаев К.К. Метрология, стандарттау және сертификаттау. Техникалық мамандықтары бойынша оқитын студенттерге арналған оқу құралы. Алматы «Эверо» -2018 ж. 244 б. ISBN 978-601-208-536-5, 2-ші басылым, жаңартылған және толықтырылған. ШҚМТУ Ғылыми кеңесінің әдістемелік отырысында бекітілген 04 шілде 2018 ж. № 10 хаттамасы, ҚарМТУ РОӘК Ұсынылған 5. Дудкин М.В., Комбаев К.К., Шакаримов Ш.С., «Линейные измерения» - учебно-методическое пособие. Усть-Каменогорск, ВКГТУ, 2008, с.96. 6. Дудкин М.В. Выбор посадок и расчет размерных цепей: Учебное пособие / ВКГТУ.- Усть-Каменогорск, 2003. –116 с..
Қосымша әдебиеттер
- 7. Комбаев Қ.Қ. Метрология, стандарттау және сертификаттау. Алматы, Эверо, 2015 ж. – 128 б 8. Сергеев А.Г., Латышев М.В., Терегеря В.В. Метрология, стандартизация, сертификация: Учебное пособие.–М.: Логос, 2010. –536 с: ил. 9. Марков Н.Н., Осипов В.В., Шабалина М.Б. Нормирование точности в машиностроении: Учеб. для машиностроит. спец. Вузов./– 2-е изд., испр. и доп. – М.: Высш. шк.; Издательский центр «Академия», 2011. –335 с: ил. 9. ГОСТ 868-82 Нутромеры индикаторные с ценой деления 0,01 мм. Технические условия