Зарядталған бөлшектер шоғырының физикасы және үдеткіш техника
Сипаттама: Пән электр және магнит өрістеріндегі зарядталған бөлшектердің қозғалыс физикасының негіздерін, сондай-ақ әр түрлі үдеткіштердің жұмыс принциптерін зерттеуге арналған. Курстың мақсаты білім алушыларға зарядталған бөлшектер қозғалысы физикасы және үдеткіштердің жұмысы бойынша іргелі білім мен практикалық дағдыларды беру болып табылады. Курс барысында білім алушылар зарядталған бөлшектердің динамикасымен, үдеткіштердің түрлерімен (электростатикалық, сызықтық, циклдік), сәулелерді фокустау және тасымалдау әдістерімен, сондай-ақ сәулелердің параметрлерін диагностикалау және өлшеумен танысады. Сәулелердің затпен өзара әрекеттесуіне және ғылымда, медицинада және өнеркәсіпте үдеткіш технологияны практикалық қолдануға ерекше назар аударылады.
Кредиттер саны: 5
Пререквизиты:
- Конденсирленген күй физикасы
Пәннің еңбек сыйымдылығы:
Жұмыс түрлері | сағат |
---|---|
Дәрістер | 15 |
Практикалық жұмыстар | 30 |
Зертханалық жұмыстар | |
СӨЖО | 75 |
СӨЖ | 30 |
Қорытынды бақылау нысаны | емтихан |
Қорытынды бақылауды жүргізу нысаны | Емтихан |
Компонент: Таңдау бойынша компонент
Цикл: Базалық пәндер
Мақсат
- Зарядталған бөлшектер сәулелерінің физикасы және үдеткіш техниканың негіздері туралы теориялық және практикалық білімді игеру, сондай-ақ осы білімді ғылым мен техника саласындағы мәселелерді шешу үшін қолдану.
Міндет
- Білім алушыларды зарядталған бөлшектер сәулесі физикасының негізгі принциптерімен таныстыру. Үдеткіштердің әртүрлі түрлерін және олардың қолданылуын зерттеңіз. Үдеткіштерде болатын физикалық процестерді қарастырыңыз. Сәулелердің параметрлерін есептеу және модельдеу әдістерін және үдеткіш қондырғылардың жұмысын үйрету.
Оқыту нәтижесі: білу және түсіну
- Зарядталған бөлшектер физикасының негізгі принциптері мен заңдары. Үдеткіштердің әртүрлі түрлері және олардың жұмыс принциптері. Зарядталған бөлшектер сәулелерінің затпен әрекеттесу процестері. Зарядталған бөлшектердің сәулелерін фокустау және тасымалдау әдістері. Ғылымда, медицинада және өнеркәсіпте жеделдету техникасын қолдану.
Оқыту нәтижесі: білім мен ұғымды қолдану
- Зарядталған бөлшектер сәулелерінің параметрлерін талдау және есептеу. Мамандандырылған бағдарламалық жасақтаманы қолдана отырып, үдеткіштердің жұмысын модельдеу. Фокустау және сәулелерді тасымалдау жүйелерін әзірлеу және оңтайландыру. Әр түрлі салаларда үдеткіштерді қолдану тиімділігін бағалау.
Оқыту нәтижесі: талқылай білуді қалыптастыру
- Үдеткіш техниканың заманауи технологияларын сыни бағалау. Нақты тапсырмалар үшін үдеткіш түрін таңдау туралы шешім қабылдау. Үдеткіш техниканың даму перспективаларын және оның ғылым мен техникаға әсерін бағалау.
Оқыту нәтижесі: коммуникативтік қабілеттіліктер
- 1. Топта жұмыс істеуде қажет байланыс қабілеттерін дамыту қажет..
Оқыту нәтижесі: Оқу дағдылары немесе сабаққа қабілеттілігі
- 1. Бөлшектерді детектрлеу және наносекунды электроника саласында кәсіби білімін көрсете білу қабілеті. 2. Қазіргі заманғы ядролық физиканың әдістерін адам іскерлігінің басқа да салаларында пайдалануға дайын болу.
Оқыту әдістері
1. Дәріс-семинар-бағалау жүйесі 2. Зерттеушілік әдісі 3. Ақпараттық-байланыс технологиялары
Білім алушының білімін бағалау
Оқытушы ағымдағы бақылау жұмыстарының барлық түрлерін жүргізеді және академиялық кезеңде екі рет білім алушылардың ағымдағы үлгеріміне тиісті баға береді. Ағымдағы бақылау нәтижелері бойынша 1 және 2 рейтинг қалыптастырылады. Білім алушының оқу жетістіктері 100 балдық шкала бойынша бағаланады, Р1 және Р2 қорытынды бағасы ағымдағы үлгерім бағасынан орташа арифметикалық ретінде шығарылады. Академиялық кезеңде білім алушының жұмысын бағалауды пән бойынша тапсырмаларды тапсыру кестесіне сәйкес оқытушы жүзеге асырады. Бақылау жүйесі жазбаша және ауызша, топтық және жеке формаларды біріктіре алады.
Кезең | Тапсырма түрі | Өлшем |
---|---|---|
1 рейтинг | Зертханалық жұмыстар орындау | 0-100 |
2 рейтинг | жұмыстар орындау | 0-100 |
Қорытынды бақылау | емтихан | 0-100 |
Жұмыс түрлері бойынша оқыту нәтижелерін бағалау саясаты
Тапсырма түрі | 90-100 | 70-89 | 50-69 | 0-49 |
---|---|---|---|---|
Өте жақсы | Жақсы | Қанағаттанарлық | Қанағаттанарлықсыз |
Бағалау нысаны
Пән бойынша білім алушының білімін қорытынды бағалау 100 баллдық жүйе бойынша жүзеге асырылады және:
- Емтиханда алынған нәтиженің 40%;
- Ағымдағы үлгерімнің 60% - ы.
Қорытынды бағаны есептеу формуласы:
И= 0,6 | Р1+Р2 | +0,4Э |
2 |
мұндағы, Р1, Р2-тиісінше бірінші, екінші рейтингті бағалаудың сандық эквиваленттері;
Э - емтихандағы бағаның сандық баламасы.
Қортынды әріптік бағасы және оның балдық сандық эквиваленті:
Төрт балдық жүйе бойынша цифрлық баламаға сәйкес келетін білім алушылардың оқу жетістіктерін бағалаудың әріптік жүйесі:
Әріптік жүйе бойынша бағалар | Балдардың сандық эквиваленті | Балдар (%-тік құрамы) | Дәстүрлі жүйе бойынша бағалар |
---|---|---|---|
A | 4.0 | 95-100 | Өте жақсы |
A- | 3.67 | 90-94 | |
B+ | 3.33 | 85-89 | Жақсы |
B | 3.0 | 80-84 | |
B- | 2.67 | 75-79 | |
C+ | 2.33 | 70-74 | |
C | 2.0 | 65-69 | Қанағаттанарлық |
C- | 1.67 | 60-64 | |
D+ | 1.33 | 55-59 | |
D | 1.0 | 50-54 | |
FX | 0.5 | 25-49 | Қанағаттанарлықсыз |
F | 0 | 0-24 |
Дәріс сабақтарының тақырыптары
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- 8
- 9
- 10
- 11
- 12
- 13
- 14
- 15
Негізгі әдебиет
- • Иванов И.И., Физика пучков заряженных частиц, Издательство МГУ, 2020. • Петров П.П., Основы ускорительной техники, Издательство НИЯУ МИФИ, 2018.
Қосымша әдебиеттер
- • "Ускорители заряженных частиц: теория и практика", под ред. Сидорова С.С., Издательство Энергоатомиздат, 2019. • "Применение ускорителей в науке и технике", под ред. Кузнецова К.К., Издательство Атомиздат, 2021.