Электротехниканың теориялық негіздері

Байдилдина Айжан Толеубековна

Оқытушының портфолиосы

Сипаттама: Курс студенттердің тұрақты және айнымалы ток электр тізбектерінің заңдылықтары мен принциптері туралы негізгі білімдерін дамытуға бағытталған. Курс электр тізбектері, жүйенің негізгі элементтері, Ом және Кирхгоф заңдары, сызықтық электр тізбектерін талдау әдістері сияқты негізгі тақырыптарды қамтиды. Инженерлік қызметке қажетті электр тізбектерін есептеу мен модельдеудің практикалық аспектілеріне ерекше назар аударылады. Курсты меңгеру нәтижесінде студент күрделілігі әртүрлі электр тізбектерін талдап, әртүрлі есептеу әдістерін қолдана алады.

Кредиттер саны: 5

Пәннің еңбек сыйымдылығы:

Жұмыс түрлері сағат
Дәрістер 30
Практикалық жұмыстар 15
Зертханалық жұмыстар 15
СӨЖО 15
СӨЖ 75
Қорытынды бақылау нысаны емтихан
Қорытынды бақылауды жүргізу нысаны Ауызша билет емтиханы. 1 теория сұрақ - 30 б Теория бойынша 2 сұрақ – 30 б 3 сұрақтан тұратын тапсырма – 40 б

Компонент: ЖОО компоненті

Цикл: Базалық пәндер

Мақсат
  • Бұл курс физика және жоғары матиматика курсына негізделе отырып тізбектің жалпы теориясын және бағалау, талдау жасау, оларды есептеу әдістерін қамтиды. Яғни бұл пән құрамына электр энергиясын өндіру, беру және тарату үшін қолданылатын электр магниттік құбылыстар, электр техника мәселелерін шешу, электр техниканың негізгі заңдары, электр техникалық құрылғылардың жұмыс істеу принципі сияқты мәселелер кіреді ЭТН пәнін оқытудың мақсаты-барлық электр энергетикалық пәндер осы пәнге негізделетіндіктен электр энергетика бойынша мамандардың ғылыми ой-өрісін қалыптастыру.
Міндет
  • Пәннің міндеті- электр техниканың негізгі заңдарын, техникалық құрылғылардың жұмыс істеу принциптерін, электр тізбектеріне талдау жасаудың және есептеудің заманауи әдіс-тәсілдерін меңгеру, сондай-ақ бір фазалы және үшфазалы сиусоидалы токтың сызықты электр тізбектеріндегі тұрақтандырылған процесстерді сапалық және сандық жағынан бағалап, талдауға үйрену.
Оқыту нәтижесі: білу және түсіну
  • Электрлік заңдарды, электрлік және магниттік тізбектерді талдау әдістерін, Электрлік терминологиялар мен анықтамаларды білу
  • Электр тізбектерінің негізгі элементтерінің құрылымы, жұмыс істеу принципі, қасиеттері, қолданылу аймақтары туралы түсінікке ие болу
Оқыту нәтижесі: білім мен ұғымды қолдану
  • Негізгі типтік әдістер бойынша есептеу жүргізе білу және электр техникалық аспаптарды, аппараттарды қоса білуге, олардың қауіпсіз жұмыс жасауын бақылай алуға, теориялық заңдылықтарды тәжірибелік жұмыстарда дұрыс қолдана білуге қабілетті болу
Оқыту нәтижесі: талқылай білуді қалыптастыру
  • Өндіріс технологиясына, қауіпсіздік ережелері мен өндіріс санитариясы, өрт қауіпсіздігі және еңбек қауіпсіздігі нормаларына сәйкес жұмыстық орындарды дұрыс ұйымдастыра білу, технологиялық жабдықтарды дұрыс орналастыру.
Оқыту нәтижесі: коммуникативтік қабілеттіліктер
  • Пәннің негізгі заңдарын кәсіптік деңгейде қолдану, зертханалық және эксперименттік зерттеулер жүргізу кезінде заманауи ақпараттық технологияларды, математикалық талдау әдістерін пайдалану қабілетіне; – электр техникадағы негізгі және жаңашыл жетістіктерді пайдалану қабілетіне; –өндірістік жағдайларда қандайда бір ұйымдастырылған шешім қабылдай білу қабілеттеріне ие болу.
Оқыту нәтижесі: Оқу дағдылары немесе сабаққа қабілеттілігі
  • Мамандық бойынша туындайтын инженерлік мәселелерді түсіну және оның шығармашылық шешімін табу үшін қажетті электр тізбектерін талдау және оны есептеудің заманауи әдіс-тәсілдерін меңгеру.
Оқыту әдістері

Оқытудың кредиттік технологиясы жағдайында сабақтар негізінен белсенді және шығармашылық нысандарда жүргізілуге тиіс. Білім алушыларды білімді іздеу мен басқаруға тартуға, Міндеттерді өз бетінше шешу тәжірибесін алуға ықпал ететін тиімді педагогикалық әдістемелер мен технологиялар қатарында: - проблемалық - және жобалық-бағдарланған оқыту технологиясын; - оқу-зерттеу қызметінің технологияларын; - коммуникативтік технологияларды (пікірталас, баспасөз конференциясы, ми шабуылы, оқу дебаттары және басқа да белсенді нысандар мен әдістер);-кейстер әдісін (жағдайды талдау)атап өту қажет.; - білім алушылар іскерлік, рөлдік, Имитациялық ойындарға қатысатын ойын технологиялары;-ақпараттық-коммуникациялық (оның ішінде қашықтықтан білім беру) технологиялар.

Білім алушының білімін бағалау

Оқытушы ағымдағы бақылау жұмыстарының барлық түрлерін жүргізеді және академиялық кезеңде екі рет білім алушылардың ағымдағы үлгеріміне тиісті баға береді. Ағымдағы бақылау нәтижелері бойынша 1 және 2 рейтинг қалыптастырылады. Білім алушының оқу жетістіктері 100 балдық шкала бойынша бағаланады, Р1 және Р2 қорытынды бағасы ағымдағы үлгерім бағасынан орташа арифметикалық ретінде шығарылады. Академиялық кезеңде білім алушының жұмысын бағалауды пән бойынша тапсырмаларды тапсыру кестесіне сәйкес оқытушы жүзеге асырады. Бақылау жүйесі жазбаша және ауызша, топтық және жеке формаларды біріктіре алады.

Кезең Тапсырма түрі Өлшем
1  рейтинг доклад "Электротехниканың ұлы ғалымдары" 0-100
Есептеу-графикалық жұмыс (РГР 1) - электр энергиясының бірнеше көздері бар тұрақты токтың тармақталған желілік электр тізбегін есептеу.
Есептеу-графикалық жұмыс (РГР 2) - синусоидальды токтың тармақталмаған тізбегін есептеу
СОӨЖ – 4 дана-тізбектерді есептеудің әртүрлі әдістемелеріне
Рейтинг- тест
2  рейтинг Есептеу-графикалық жұмыс (РГР 3) - синусоидальды токтың тармақталған тізбегін есептеу. 0-100
СОӨЖ – 4 дана-тізбектерді есептеудің әртүрлі әдістемелеріне
Есептеу-графикалық жұмыс (РГР 4) - Үш фазалы тізбекті есептеу.
Бақылау жұмысы
Рейтинг- тест
Қорытынды бақылау емтихан 0-100
Жұмыс түрлері бойынша оқыту нәтижелерін бағалау саясаты
Тапсырма түрі 90-100 70-89 50-69 0-49
Өте жақсы Жақсы Қанағаттанарлық Қанағаттанарлықсыз
Бақылау сұрақтары бойынша әңгімелесу жүйелік теориялық білімді көрсетеді, терминологияны біледі, құбылыстар мен процестердің мәнін логикалық және дәйекті түрде түсіндіреді, дәлелді тұжырымдар мен жалпылаулар жасайды, мысалдар келтіреді, монологиялық сөйлеуді еркін меңгергендігін және нақтылау сұрақтарына тез жауап беру қабілетін көрсетеді ол күшті теориялық білімді көрсетеді, терминологияны біледі, логикалық және дәйекті түрде мәнін, құбылыстары мен процестерін түсіндіреді, дәлелді тұжырымдар мен жалпылаулар жасайды, мысалдар келтіреді, монологиялық сөйлеуді еркін меңгергендігін көрсетеді, бірақ сонымен бірге мұғалімнің өз бетінше немесе шамалы түзетуімен түзететін маңызды емес қателіктер жібереді Таяз теориялық білімін көрсетеді, құбылыстар мен процестерді талдауда нашар қалыптасқан дағдыларды көрсетеді, дәлелді қорытындылар жасау және мысалдар келтіру қабілеті жеткіліксіз, монологтық сөйлеуде, терминологияда, логикалық және баяндау жүйелілігін жеткіліксіз меңгереді, түзету арқылы ғана түзетілетін қателер жібереді. мұғалім. Пәннің теориялық негіздерін білмегендігін, құбылыстар мен процестерді талдау дағдыларының қалыптаспағанын көрсетеді, дәлелді қорытындылар жасауды және мысалдар келтіруді білмейді, монологтық сөйлеуді нашар меңгереді, терминологияны білмейді, логикалық және жүйелілік жетіспеушілігін көрсетеді презентация, мұғалімнің түзетуімен де түзете алмайтын қателіктер жібереді, сабақта жауап беруден бас тартады
Практикалық (семинар) сабақтарында жұмыс талап етілетін әрекеттер тізбегін сақтай отырып, практикалық жұмысты толық орындады; жауапта барлық жазбаларды, кестелерді, суреттерді, сызбаларды, графиктерді, есептеулерді дұрыс және дәл толтырады; қателерді талдауды дұрыс орындайды. Сұрақтарға жауап беру кезінде сұрақтың мәнін дұрыс түсінеді, негізгі ұғымдарға нақты анықтама беріп, түсіндіреді; жауапты жаңа мысалдармен сүйемелдейді, білімді жаңа жағдайда қолдануды біледі; оқытылатын және бұрын оқытылатын материал арасында, сондай-ақ басқа пәндерді оқуда алған материалмен байланыс орната алады. «5» деген баға талаптарын орындады, бірақ 2-3 кемшілік жіберді. Студенттің сұрақтарға жауабы 5-жауапқа қойылатын негізгі талаптарды қанағаттандырады, бірақ білімді жаңа жағдайда қолданбай, бұрын оқыған материалмен және басқа пәндерді оқуда үйренген материалмен байланысын қолданбай беріледі; Бір қате немесе екіден көп кемшілік жіберілсе, оқушы оны өз бетінше немесе мұғалімнің азғантай көмегі арқылы түзете алады. жұмысты толық орындамаған, бірақ дұрыс нәтижелер мен қорытындыларды алуға мүмкіндік беретін практикалық жұмыс көлемінің 50% кем емес; Жұмыс барысында қателіктер жіберілді. Сұрақтарға жауап беру кезінде студент сұрақтың мәнін дұрыс түсінеді, бірақ жауапта курс сұрақтарын меңгеруде бағдарламалық материалды одан әрі меңгеруге кедергі келтірмейтін кейбір мәселелер туындайды; бір өрескел қатеден және екі олқылықтан артық емес. жұмысты толық аяқтамады немесе жұмыстың аяқталған бөлігінің көлемі дұрыс қорытынды жасауға мүмкіндік бермейді. Сұрақтарға жауап беру кезінде бағдарлама талаптарына сәйкес негізгі білім мен дағдыларды меңгермегендігін көрсетеді; 3 балл алу үшін қажет мөлшерден көп қателер мен кемшіліктер жіберді немесе қойылған сұрақтардың ешқайсысына жауап бере алмайды.
Аралық бақылауға арналған тест түріндегі тапсырмалар 100-90% дұрыс жауаптар 89-70% дұрыс жауаптар 69-50% дұрыс жауаптар 49-0% дұрыс жауаптар
Бағалау нысаны

Пән бойынша білім алушының білімін қорытынды бағалау 100 баллдық жүйе бойынша жүзеге асырылады және:

  • Емтиханда алынған нәтиженің 40%;
  • Ағымдағы үлгерімнің 60% - ы.

Қорытынды бағаны есептеу формуласы:

И= 0,6 Р12 +0,4Э
2

 

мұндағы, Р1, Р2-тиісінше бірінші, екінші рейтингті бағалаудың сандық эквиваленттері;

Э - емтихандағы бағаның сандық баламасы.

Қортынды әріптік бағасы және оның балдық сандық эквиваленті:

Төрт балдық жүйе бойынша цифрлық баламаға сәйкес келетін білім алушылардың оқу жетістіктерін бағалаудың әріптік жүйесі:

Әріптік жүйе бойынша бағалар Балдардың сандық эквиваленті Балдар (%-тік құрамы) Дәстүрлі жүйе бойынша бағалар
A 4.0 95-100 Өте жақсы
A- 3.67 90-94
B+ 3.33 85-89 Жақсы
B 3.0 80-84
B- 2.67 75-79
C+ 2.33 70-74
C 2.0 65-69 Қанағаттанарлық
C- 1.67 60-64
D+ 1.33 55-59
D 1.0 50-54
FX 0.5 25-49 Қанағаттанарлықсыз
F 0 0-24
Дәріс сабақтарының тақырыптары
  • Кіріспе
  • Тізбектер теориясының негізгі ұғымдары мен заңдары
  • Тұрақты ток электр тізбектері
  • Потенциалдық диаграмма
  • Бір фазалы синусоидалы токтың электр тізбектері
  • Резистордағы тұрақты синусоидалы ток
  • Тұрақты күйдегі электр тізбектерін есептеудің интегралды әдісі синусоидалы токтар
  • R, L, C элементтерінің параллель қосылуы; Күрделі формадағы Кирхгоф заңдары
  • Резонанстық және жиілік сипаттамалары
  • Үш фазалы тізбектердің дамуы туралы қысқаша тарихи мәліметтер
  • Жұлдызша қосылған үш фазалы теңгерілмеген тізбектерді есептеу (нөлдік сыммен: Z= 0)
  • Үшбұрышпен қосылған кезде үш фазалы теңгерілмеген тізбектерді есептеу
  • Индуктивті байланысқан тізбектер
Негізгі әдебиет
  • Гурина, И. А. Инженерные расчеты в электротехнике : учебно-методическое пособие для выполнения контрольных работ по дисциплине «Инженерные расчеты в электротехнике» для студентов направления подготовки 140400.62 «Электроэнергетика и электротехника» / И. А. Гурина. — Черкесск : Северо-Кавказская государственная гуманитарно-технологическая академия, 2014. — 30 c.
  • Широбокова, О. Е. Теоретические основы электротехники : учебно-методическое пособие для самостоятельного изучения курса «Теоретические основы электротехники» / О. Е. Широбокова. — Брянск : Брянский государственный аграрный университет, 2022. — 51 c.
  • Сильвашко, С. А. Основы электротехники : учебное пособие / С. А. Сильвашко. — Оренбург : Оренбургский государственный университет, ЭБС АСВ, 2009. — 209 c.
  • Горбунова, Л. Н. Теоретические основы электротехники / Л. Н. Горбунова, С. А. Гусева. — Благовещенск : Дальневосточный государственный аграрный университет, 2015. — 117 c. — ISBN 978-5-9642-0269-1.
  • Крутов, А. В. Теоретические основы электротехники : учебное пособие / А. В. Крутов, Э. Л. Кочетова, Т. Ф. Гузанова. — Минск : Республиканский институт профессионального образования (РИПО), 2016. — 376 c. — ISBN 978-985-503-580-1.
  • Бондаренко, А. В. Электротехника. Часть 1 : учебное пособие / А. В. Бондаренко, А. А. Лебедева. — Санкт-Петербург : Санкт-Петербургский государственный архитектурно-строительный университет, ЭБС АСВ, 2016. — 410 c. — ISBN 978-5-9227-0696-4.
Қосымша әдебиеттер
  • Батура, Михаил Павлович Теория электрических цепей: учебник / М.П. Батура, А.П. Кузнецов, А.П.Курулев; под ред. А.П.Курулева. - 2-е изд., испр. - Минск: Вышэйш. шк., 2007. - 606 с
  • Козлова И. С. Электротехника : конспект лекций / И.С.Козлова. - М.: ЭКСМО, 2007. - 159 с.
  • Забора, И. Г. Электротехника. Часть 1. Общие сведения. Электрические цепи и измерения : учебное пособие / И. Г. Забора, П. Д. Челышков. — Москва : Московский государственный строительный университет, ЭБС АСВ, 2017. — 214 c. — ISBN 978-5-7264-1809-4.
  • Дудченко, О. Л. Теоретические основы электротехники : учебно-методическое пособие / О. Л. Дудченко. — Москва : Издательский Дом МИСиС, 2017. — 60 c.