Бухгалтерлік есеп

Байтикенова Гульжан Альпековна

Оқытушының портфолиосы

Сипаттама: Пән білім алушыларға бухгалтерлік есептің негіздерін, оның ішінде кәсіпорынды басқару жүйесіндегі бухгалтерлік есептің рөлі мәселелерін, бухгалтерлік есептің, бухгалтерлік баланстың, шоттар жүйесі мен қосарланған жазудың, жүйелі есепке алудың негізгі тұжырымдамалары мен қағидаттарын қарауды, сондай-ақ шаруашылық жүргізуші субъектінің қысқа мерзімді және ұзақ мерзімді активтерін, міндеттемелері мен капиталын есепке алу мәселелерін зерделеуді зерделеуге мүмкіндік береді.

Кредиттер саны: 5

Пререквизиты:

  • Экономикалық теория

Пәннің еңбек сыйымдылығы:

Жұмыс түрлері сағат
Дәрістер 15
Практикалық жұмыстар 30
Зертханалық жұмыстар
СӨЖО 30
СӨЖ 75
Қорытынды бақылау нысаны емтихан
Қорытынды бақылауды жүргізу нысаны Жазбаша емтихан

Компонент: Таңдау бойынша компонент

Цикл: Базалық пәндер

Мақсат
  • Қолданыстағы ұлттық және халықаралық стандарттарға, бухгалтерлік есеп принциптеріне, нормативтік-құқықтық құжаттарға сәйкес ұйымдарда бухгалтерлік есепті жүргізу дағдылары мен техникасын меңгерген мамандарды даярлау.
Міндет
  • -экономиканы басқару жүйесіндегі бухгалтерлік есептің рөлі туралы, субъектінің өндірістік-шаруашылық қызметіндегі бухгалтерлік есептің мақсаты мен орны туралы нақты түсінік алу; - Қазақстан Республикасындағы бухгалтерлік есеп, Қаржылық есеп берудің ұйымдастыру-құқықтық базасын білу; - бухгалтерлік есеп стандартын, есеп қызметінің мазмұнын, оның тәсілдері мен әдістерін, мақсаты мен оны жүзеге асыру тәсілдерін білу; -қолданыстағы стандарттарға, бухгалтерлік есеп принциптеріне, нормативтік-құқықтық құжаттарға сәйкес ұйымдарда есеп жүргізу дағдылары мен техникасын алу.
Оқыту нәтижесі: білу және түсіну
  • бухгалтерлік есеп пен қаржылық есептіліктің негізгі тұжырымдамалары мен принциптерін түсінуді көрсету
Оқыту нәтижесі: білім мен ұғымды қолдану
  • алынған білімді ұлттық және халықаралық қаржылық есептілік стандарттарының талаптарына сәйкес бухгалтерлік есеп объектілерін түгендеу және құжаттаманы ұйымдастыру үшін қолдану
Оқыту нәтижесі: талқылай білуді қалыптастыру
  • қойылған міндеттерге сәйкес қаржы-экономикалық ақпаратты өңдеу үшін құрал-саймандарды таңдай білу, бухгалтерлік есепті жүргізудің дұрыстығы туралы пікірлерді қалыптастыру
Оқыту нәтижесі: коммуникативтік қабілеттіліктер
  • кәсіби қызметпен байланысты әртүрлі жағдайлар мен жағдайларда кәсіби ортаға, икемді және мобиленге оңай бейімделуге қабілетті
Оқыту нәтижесі: Оқу дағдылары немесе сабаққа қабілеттілігі
  • кәсіби қызмет үшін қажетті жаңа арнайы білім алу дағдыларын меңгеру
Оқыту әдістері

1) проблемалық және жобалық-бағдарлы оқыту технологиялары; Жоба әдісі бойынша оқытуды ұйымдастыру оқытушының алдына барлық білім алушыларды проблемалық жағдайға және әрбір сабаққа тартуды қамтамасыз ету міндетін қояды. Яғни, құрылымдалған және жүйеленген түрде проблемалық жағдайды шешу үшін ақпарат бере отырып, сабақ мазмұнының проблемалық-бағытталған сценарийін құру міндеті. 2) кейстер әдісі (жағдайды талдау); Кейс-технология білім алушылардың шығармашылық қабілеттерін дамытуға мүмкіндік береді, шағын топтар құрамында күрделі тапсырмаларды орындау дағдыларын қалыптастырады, мамандарға күтпеген жағдайларды талдау қабілеттерін табысты меңгеруге, шешім қабылдау алгоритмдерін өз бетінше әзірлеуге көмектеседі. 3) ақпараттық-коммуникациялық (оның ішінде қашықтықтан білім беру) технологиялар. Қазіргі заманғы ақпараттық-коммуникациялық технологияларды қолдану студенттің және оқытушы арасындағы өзара тиімді қарым-қатынасты ұйымдастыруға мүмкіндік береді. 4) коммуникативтік технологиялар (дискуссия, ми шабуылы қойылған мәселелерді шешу үшін шығармашылық, ұжымдық жұмыс формасы ретінде).

Білім алушының білімін бағалау

Оқытушы ағымдағы бақылау жұмыстарының барлық түрлерін жүргізеді және академиялық кезеңде екі рет білім алушылардың ағымдағы үлгеріміне тиісті баға береді. Ағымдағы бақылау нәтижелері бойынша 1 және 2 рейтинг қалыптастырылады. Білім алушының оқу жетістіктері 100 балдық шкала бойынша бағаланады, Р1 және Р2 қорытынды бағасы ағымдағы үлгерім бағасынан орташа арифметикалық ретінде шығарылады. Академиялық кезеңде білім алушының жұмысын бағалауды пән бойынша тапсырмаларды тапсыру кестесіне сәйкес оқытушы жүзеге асырады. Бақылау жүйесі жазбаша және ауызша, топтық және жеке формаларды біріктіре алады.

Кезең Тапсырма түрі Өлшем
1  рейтинг Ауызша сауалнама 0-100
Есептерді, кейстерді шешу, практикалық жағдайларды талдау
Есептерді, кейстерді шешу, практикалық жағдайларды талдау
Есептерді, кейстерді шешу, практикалық жағдайларды талдау
Есептерді, кейстерді шешу, практикалық жағдайларды талдау
Коллоквиум, бақылау жұмысы
2  рейтинг Ауызша сауалнама 0-100
Есептерді, кейстерді шешу, практикалық жағдайларды талдау
Есептерді, кейстерді шешу, практикалық жағдайларды талдау
Есептерді, кейстерді шешу, практикалық жағдайларды талдау
Есептерді, кейстерді шешу, практикалық жағдайларды талдау
Есептерді, кейстерді шешу, практикалық жағдайларды талдау
Бақылау жұмысы, тестілеу
Қорытынды бақылау емтихан 0-100
Жұмыс түрлері бойынша оқыту нәтижелерін бағалау саясаты
Тапсырма түрі 90-100 70-89 50-69 0-49
Өте жақсы Жақсы Қанағаттанарлық Қанағаттанарлықсыз
Тапсырманың түріне байланысты әр түрлі жұмыс түрлері 15-тен 30 балға дейін бағаланады. Бұл ретте, балл санына қарамастан, оларды қою кезінде бағалауда мынадай критерийлерге сәйкес 100% шкала пайдаланылады: 90-100% - дық баға жұмыстардың тамаша орындалуы кезінде, яғни толық (егжей-тегжейлі түсіндірмелермен және есептеулер мәдениетімен), түпнұсқа және дұрыс жауаптар және жұмыстың жоғары сапалы ресімделуі болған кезде, сондай-ақ курстың мазмұны бойынша сұрақтарға толық, дұрыс жауап берілген кезде қойылады 70-80-89% баға курстың мазмұны бойынша сұрақтарға дұрыс және дұрыс жауаптар болған кезде, бақылау жұмыстарын сауатты орындаған кезде, бірақ жоғарыда аталған белгілердің кез келгені болмаған кезде қойылады, мысалы: егжей-тегжейлі есептеулер немесе түсініктемелер, сапалы ресімдеу 60-69% баға курстың мазмұны бойынша сұрақтарға жауаптарда жекелеген дәлсіздіктер болған кезде және бақылау жұмыстарын орындау кезінде немесе қағидаттық емес сипаттағы өз бетінше жұмысқа ескертулер болған кезде қойылады (тізімдемелер, арифметикалық сипаттағы кездейсоқ қателер, грамматикалық қателер); * 50-59% - дағы баға жауаптарда және бақылау жұмыстарында дәлсіздіктер болған жағдайларда қойылады және тақырыптық материалдарға қосымша жүгінуді талап ететін мәселелерді түсінбейтіндігін көрсететін қателер; 40-49% - дағы баға бақыланатын тақырып бойынша елеулі қателіктер мен білімдегі олқылықтар болған кезде қойылады • * 30-39% - дағы баға орындалған бақылау жұмыстарында тек жекелеген оң сәттер болған кезде және курстың мазмұны бойынша сұрақтарға берілген жауаптар болған кезде қойылады • * 20-29% - дағы баға орындалған бақылау жұмыстарында және ұсынылған жауаптарда оң сәттер толық болмаған кезде қойылады курстың мазмұны бойынша сұрақтарға; * 0-19% балл кездейсоқ жазбалар, дұрыс емес жауаптар, сонымен қатар, сауатсыздықтың немесе зерттелетін тақырыпқа және жалпы тақырыпқа этикалық емес көзқарастың қандай да бір көріністерімен бірге жүретін жағдайларда қойылады
Бағалау нысаны

Пән бойынша білім алушының білімін қорытынды бағалау 100 баллдық жүйе бойынша жүзеге асырылады және:

  • Емтиханда алынған нәтиженің 40%;
  • Ағымдағы үлгерімнің 60% - ы.

Қорытынды бағаны есептеу формуласы:

И= 0,6 Р12 +0,4Э
2

 

мұндағы, Р1, Р2-тиісінше бірінші, екінші рейтингті бағалаудың сандық эквиваленттері;

Э - емтихандағы бағаның сандық баламасы.

Қортынды әріптік бағасы және оның балдық сандық эквиваленті:

Төрт балдық жүйе бойынша цифрлық баламаға сәйкес келетін білім алушылардың оқу жетістіктерін бағалаудың әріптік жүйесі:

Әріптік жүйе бойынша бағалар Балдардың сандық эквиваленті Балдар (%-тік құрамы) Дәстүрлі жүйе бойынша бағалар
A 4.0 95-100 Өте жақсы
A- 3.67 90-94
B+ 3.33 85-89 Жақсы
B 3.0 80-84
B- 2.67 75-79
C+ 2.33 70-74
C 2.0 65-69 Қанағаттанарлық
C- 1.67 60-64
D+ 1.33 55-59
D 1.0 50-54
FX 0.5 25-49 Қанағаттанарлықсыз
F 0 0-24
Дәріс сабақтарының тақырыптары
  • Ұйымды басқару жүйесіндегі бухгалтерлік есеп
  • Бухгалтерлік есептің пәні мен әдісі
  • Бухгалтерлік баланс
  • Шоттар жүйесі және қос жазба
  • Бухгалтерлік есепте құжат айналымын ұйымдастыру
  • Ақша қаражаттары мен инвестицияларды есепке алу
  • Дебиторлық берешекті есепке алу
  • Қорларды есепке алу
  • Ұзақ мерзімді активтерді есепке алу
  • Ұйымның міндеттемелерін есепке алу
  • Капитал мен резервтерді есепке алу
  • Негізгі және негізгі емес қызмет бойынша кірістер мен шығыстарды есепке алу
  • Қаржылық есептілікті дайындау және ұсыну
Негізгі әдебиет
  • Закон Республики Казахстан «О бухгалтерском учете и финансовой отчетности» от 28.02.2007, № 234 (с изменениями и дополнениями на 01.01.2020 г.).
  • Типовой план счетов (Приказ Министра финансов РК от 2 октября 2018 года № 877.
  • Кабылова Н.К. Бухгалтер (Основы бухгалтерского учета): учебник / Н. К. Кабылова, Ш. А. Доспалинова, Е. Н. Оразалинов. - Астана: Фолиант, 2011. - 372 с.
  • Назарова В.Л. Бухгалтерский учет. Учебное пособие - Алматы: Экономика, 2011.
  • Проскурина В.П. Бухгалтерский учет от азов до баланса, практическое пособие. - Алматы. «LEM», 2012.
  • Курс по бухгалтерскому учету / . — Новосибирск : Сибирское университетское издательство, Норматика, 2017. — 119 c. — ISBN 978-5-4374-0844-5. — Текст : электронный // Цифровой образовательный ресурс IPR SMART : [сайт]. — URL: https://www.iprbookshop.ru/65162.html
  • Мелехина, Т. И. Практикум по бухгалтерскому учету : учебное пособие / Т. И. Мелехина. — Москва : Московский гуманитарный университет, 2017. — 104 c. — ISBN 978-5-907017-09-2. — Текст : электронный // Цифровой образовательный ресурс IPR SMART : [сайт]. — URL: https://www.iprbookshop.ru/74735.html
  • Мелехина, Т. И. Практикум по бухгалтерскому учету : учебное пособие / Т. И. Мелехина. — Москва : Московский гуманитарный университет, 2017. — 104 c. — ISBN 978-5-907017-09-2. — Текст : электронный // Цифровой образовательный ресурс IPR SMART : [сайт]. — URL: https://www.iprbookshop.ru/74735.html
  • Вандина, О. Г. Теория бухгалтерского учета : учебное пособие / О. Г. Вандина. — Армавир : Армавирский государственный педагогический университет, 2019. — 122 c. — Текст : электронный // Цифровой образовательный ресурс IPR SMART : [сайт]. — URL: https://www.iprbookshop.ru/85913.html
  • Свистунов, А. В. Бухгалтерский учет: теоретические основы и практика : учебно-методическое пособие / А. В. Свистунов. — Саратов : Ай Пи Эр Медиа, 2019. — 127 c. — ISBN 978-5-4486-0791-2. — Текст : электронный // Цифровой образовательный ресурс IPR SMART : [сайт]. — URL: https://www.iprbookshop.ru/86334.html
  • Ковалева, В. Д. Бухгалтерский учет : лабораторный практикум / В. Д. Ковалева. — Саратов : Вузовское образование, 2018. — 158 c. — ISBN 978-5-4487-0109-2. — Текст : электронный // Цифровой образовательный ресурс IPR SMART : [сайт]. — URL: https://www.iprbookshop.ru/72535.html
Қосымша әдебиеттер
  • Приказ Министра Финансов Республики Казахстан от 31 марта 2015г., № 241 «Об утверждении Правил ведения бухгалтерского учета»
  • Миржакыпова С.Т., Аппакова Г.Н. Основы бухгалтерского учета. Учебное пособие для вузов – Алматы, «Издательство Экономика», 2009. – 186 с.
  • Поринг Л.А. Практикум по теории бухгалтерского учета: учеб. пособие / Л. А. Поринг. - 2-е изд. - Астана : Фолиант, 2010. - 68 с.
  • Проскурина В.П. Сборник задач по бухгалтерскому учету. - Алматы. «LEM», 2021 г., 200 с.
  • Закон Республики Казахстан от 28 февраля 2007 года № 234-III «О бухгалтерском учете и финансовой отчетности»
  • Типовой план счетов (Приказ Министра финансов РК от 2 октября 2018 года № 877.
  • Кабылова Н.К. Бухгалтер (Основы бухгалтерского учета): учебник / Н. К. Кабылова, Ш. А. Доспалинова, Е. Н. Оразалинов. - Астана: Фолиант, 2011. - 372 с.
  • Назарова В.Л. Бухгалтерский учет. Учебное пособие - Алматы: Экономика, 2011.
  • Проскурина В.П. Бухгалтерский учет от азов до баланса, практическое пособие. - Алматы. «LEM», 2012.
  • Нурсеитов Э. О. Бухгалтерский учет в организациях (учебное пособие). - Алматы. «LEM», 2015 г., 432 с.
  • Проскурина В.П. Сборник бухгалтерских проводок по разделам «Типового плана счетов бухгалтерского учета», вводимого в действие с 01.01.2019 г. - Алматы. «LEM», 2021 г., 274 с.
  • Проскурина В.П. Учетная политика для ТОО в Республике Казахстан. Практическое пособие. - Алматы. «LEM», 2020 г., 88 с.