Инженерлік білім беруге кіріспе

Арингожина Зарина Ержановна

Оқытушының портфолиосы

Сипаттама: Бұл пән материалтану және қатты дене физикасына байланысты мәселелерді шешу үшін қажетті негізгі ғылыми-практикалық білімді өнеркәсіптік ұйымдардың зертханаларында және Қазақстан Республикасының қолданыстағы заңнамасы аясында және өндірістік қызметтегі практикалық міндеттерді шешу үшін қажетті өңірлік және халықаралық ынтымақтастық шеңберінде алуға мүмкіндік береді.

Кредиттер саны: 5

Пререквизиты:

  • Физика. Мектеп курсы

Пәннің еңбек сыйымдылығы:

Жұмыс түрлері сағат
Дәрістер 15
Практикалық жұмыстар 30
Зертханалық жұмыстар
СӨЖО 30
СӨЖ 75
диф.сынақ
Қорытынды бақылау нысаны диф.сынақ
Қорытынды бақылауды жүргізу нысаны

Компонент: ЖОО компоненті

Цикл: Базалық пәндер

Мақсат
  • Зерттеудің мақсаты-физиканы оқыту процесінде студенттердің инженерлік-техникалық қызметін дамыту әдістемесін теориялық дамыту және тестілеу. Зерттеу гипотезасы физиканы оқыту кезінде жоғары оқу орындары студенттерінің инженерлік - техникалық қызметін дамыту әдістемесін жасау кезінде келесі тармақтар ескерілуі керек: - оған бүкіл оқу кезеңі, аудиториялық және аудиториядан тыс жұмыстар кіруі керек; 1.білім беру процесінің барлық субъектілерінің (мұғалімдер, білім алушылар, ата-аналар, АОО оқытушылары, кәсіпорын өкілдері, қала әкімшілігі, әлеуметтік әріптестер) қатысуы қажет; - негізгі және қосымша білім беру мүмкіндіктерін барынша пайдалану; - жобалау, зерттеу және эксперимент элементтері бар оқу материалының мазмұнын іріктеу.
Міндет
  • Табиғатты сипаттаудың ең жалпы заңдылықтары мен модельдері туралы логикалық реттелген білімді дамыту; физикалық зерттеудің бастапқы дағдыларын қалыптастыру және қажетті интуитивті зерттеуді дамыту; шығармашылық жұмыс дағдыларын қалыптастыру. Білім өздік жұмыстарды орындау барысында тәжірибеде бекітіледі. Физика курсын зерделеу нәтижесінде талапкер:-физика туралы әлемді танудың ерекше тәсілі ретінде;-табиғатты сипаттаудың жалпы заңдары туралы түсінігі болуы керек;білуі және қолдана білуі керек:-физиканың негізгі түсініктері;-физика заңдары;-заңдардың математикалық көрінісі;-берілген физикалық шаманың басқа шамалармен байланысын анықтайтын формулалар;-с жүйесіндегі физикалық шамалардың өлшем бірліктері;тәжірибесі болуы керек:-физикалық шамалардың тәуелділігінің графикалық бейнесі;-физикалық шамалардың векторлық бейнесі;-СИ жүйесіндегі физикалық шамалардың бірліктерін анықтау;-физиканың әртүрлі бөлімдерінің нақты есептерін шешу.
Оқыту нәтижесі: білу және түсіну
  • әр түрлі тапсырмаларды орындай отырып, жеке және топ мүшесі ретінде тиімді жұмыс жасаңыз, сонымен қатар бастама көтеріңіз; - қажетті ақпаратты іздеу және талдау, мәселені тұжырымдау, мүмкін шектеулерді анықтау және оны шешудің әртүрлі нұсқаларын ұсыну; - өз пайымдауларыңызды негіздеу және іздеу мен зерттеудің дұрыс әдістерін таңдау; - ауызша және жазбаша есептер құрастыру, әр түрлі дайындық деңгейіндегі аудиторияларда жұмыс нәтижелерін таныстыру және қорғау.
Оқыту нәтижесі: білім мен ұғымды қолдану
  • техника мен технологияның әртүрлі салаларындағы инженерлік қызметтің ерекшеліктері және қазіргі қоғамдағы инженердің рөлін түсіну; - таңдалған бағыт немесе дайындық мамандығы шеңберіндегі негізгі ұғымдар, анықтамалар, теория және тұжырымдамалар; - таңдалған даярлық мамандығы шеңберінде түрлі маманданулар үшін кәсіби қызмет түрлері, міндеттері және салалары; - инженердің қазіргі қоғамдағы рөлі және инженерлік кәсіптің маңыздылығы; - теориялық білімнің нақты инженерлік жобаларды орындаумен өзара байланысы; - технологиялық процестер мен құрылғыларды басқарудың негізгі принциптері, - экология және тіршілік қауіпсіздігі кафедрасында оқу үрдісі; - кәсіби мансаптың мүмкін перспективалары.- заманауи ақпараттық және ақпараттық-коммуникациялық технологиялармен, жалпы міндеттерді шешуге және өз еңбегін ұйымдастыруға арналған құралдармен; - топтық сипаттағы жобаларды дайындау мен іске асырудың әртүрлі сатыларында оларды орындауға қатысу тәжірибесі:"жоспарлау - жобалау – қолдану - өндіріс". ОС талаптарын, мүдделі жұмыс берушілердің талаптарымен келісілген АИОР критерийлерін ескере отырып, пәнді игеру процесінде ООП бойынша оқыту нәтижелерінің декомпозициясына сәйкес мынадай нәтижелер жоспарланады:
Оқыту нәтижесі: талқылай білуді қалыптастыру
  • Зерттеудің мақсаты мен алға қойылған гипотезасына сүйене отырып, мынадай міндеттер айқындалды: 1) зерттеу тақырыбы бойынша оқу-әдістемелік және психологиялық-педагогикалық әдебиеттерді зерделеу және талдау; 2) білім алушылардың оқу қызметінің түрін таңдауға әсер ететін жас ерекшеліктерін анықтау; 3) инженерлік-техникалық қызметті қалыптастыру құралы болып табылатын әртүрлі әдістемелерді, оқыту құралдарын, сабақтың нысандары мен элементтерін қарау; 4) тәжірибелік-іздестіру жұмыстарын жүргізу. Біз алға қойған міндеттерді шешу және алға қойылған гипотезаны тексеру үшін біз бірқатар зерттеулерді қолдандық: жалпы теориялық (салыстыру және салыстыру, талдау және синтез, топтау, жүйелеу, жалпылау және т.б.); болжамдық (педагогикалық модельдеу). Бітіру біліктілік жұмысы тұрады кіріспе, үш тарау, қорытынды және библиографиялық тізім. - Студенттердің осы білімді эксперименттік әдістер жиынтығын дұрыс таңдау және алынған нәтижелерді талдау үшін пайдалану қабілетін игеру. -Оқыту нәтижелері Дублиндік дескрипторлар негізінде білім берудің тиісті деңгейіндегі құзыреттер арқылы көрсетіледі. молекулалық физиканың негізгі заңдарын, тепе-теңдік термодинамиканың негіздерін, әртүрлі процестердегі кейбір физикалық параметрлердің өзгерісін туғызатын екінші парметрлердің өзгеріс заңдылықтарын және молекулалық физикада қолданатын математикалық аппаратты білуі қажет; - элементар бөлшектер мен Әлем дүниесінің әртүрлі реттелу деңгейлеріндегі табиғаттың объектілерінің құрылымы мен қасиеттерін зерттеу үшін молекулалық физика заңдарын қолдану қажет; - ғылыми – зерттеулерді және орта оқу орындарында білім беру процесін ұйымдастыруға дағдылануы қажет
Оқыту нәтижесі: коммуникативтік қабілеттіліктер
  • Коммуникативті қабілеттер-мұғалімнің студенттермен қарым-қатынас орнату тәсілдеріне ерекше сезімталдығында және олардың беделі мен сенімін алу негізінде педагогикалық тұрғыдан орынды қатынастарды дамытуда көрінеді
Оқыту нәтижесі: Оқу дағдылары немесе сабаққа қабілеттілігі
  • жоғары-оқу материалын еркін меңгереді, маңызды, тұрақты, жалпы болып бөлінеді, ашық позицияларды дербес дамытады, қысқа уақыт ішінде ZUN (білім, дағды, дағды) жоғары деңгейіне жетіп, білімді жаңа жағдайларға оңай ауыстырады. Орташа-зерттелетін материал жаттығудан кейін сіңіріледі, ZUN жоғары деңгейіне жету үшін ұзақ уақыт қажет. Төмен-олар қосымша жаттығудан кейін материалды игереді және әрдайым толық бола бермейді, қысқа уақыт ішінде маңызды, тұрақты нәрсені бөліп алу қиынға соғады; олар аналогия бойынша жалпы жаттығудан кейін тапсырманы орындай алады. 2. Оқу қабілеті. Жоғары деңгей-ұзақ уақытқа созылған шиеленісті кезеңге қабілетті, ересектердің уәжінсіз тапсырмаларды мұқият, мұқият, толық көлемде орындайды. Орташа деңгей-олар ұзақ уақыт жұмыс істейді, бірақ әрқашан мұқият және дәл бола бермейді. Төмен деңгей-олар тек оқу жұмысына шектеулі уақытқа назар аударады, тапсырмаларды толық көлемде орындамайды.
Оқыту әдістері

Оқу сабақтарын өткізу кезінде мынадай білім беру технологияларын пайдалану көзделеді - интерактивті дәріс (оқытудың келесі белсенді түрлерін қолдану: атқарушы (басқарылатын) пікірталас немесе әңгімелесу; модерация; слайдтарды немесе оқу фильмдерін көрсету; ми шабуылы; мотивациялық сөйлеу); - берілген шарттар негізінде әртүрлі жағдайлардың даму сценарийлерін құру; - ақпараттық-коммуникациялық (мысалы, қолданбалы бағдарламалардың кәсіби пакеттерін пайдалана отырып, компьютерлік сыныптағы сабақтар); - іздеу-зерттеу (оқу үрдісінде студенттердің өзіндік зерттеу қызметі); - оқу міндеттерін шешу.

Білім алушының білімін бағалау

Оқытушы ағымдағы бақылау жұмыстарының барлық түрлерін жүргізеді және академиялық кезеңде екі рет білім алушылардың ағымдағы үлгеріміне тиісті баға береді. Ағымдағы бақылау нәтижелері бойынша 1 және 2 рейтинг қалыптастырылады. Білім алушының оқу жетістіктері 100 балдық шкала бойынша бағаланады, Р1 және Р2 қорытынды бағасы ағымдағы үлгерім бағасынан орташа арифметикалық ретінде шығарылады. Академиялық кезеңде білім алушының жұмысын бағалауды пән бойынша тапсырмаларды тапсыру кестесіне сәйкес оқытушы жүзеге асырады. Бақылау жүйесі жазбаша және ауызша, топтық және жеке формаларды біріктіре алады.

Кезең Тапсырма түрі Өлшем
1  рейтинг Коллоквиум 0-100
Жеке тапсырмалар
Зертханалық жұмыстарды орындау және қорғау
Аралық бақылау 1
2  рейтинг Аралық бақылау 2 0-100
Коллоквиум
Жеке тапсырмалар
Зертханалық жұмыстарды орындау және қорғау
Қорытынды бақылау диф.сынақ 0-100
Жұмыс түрлері бойынша оқыту нәтижелерін бағалау саясаты
Тапсырма түрі 90-100 70-89 50-69 0-49
Өте жақсы Жақсы Қанағаттанарлық Қанағаттанарлықсыз
Бағалау нысаны

Пән бойынша білім алушының білімін қорытынды бағалау 100 баллдық жүйе бойынша жүзеге асырылады және:

  • Емтиханда алынған нәтиженің 40%;
  • Ағымдағы үлгерімнің 60% - ы.

Қорытынды бағаны есептеу формуласы:

И= 0,6 Р12 +0,4Э
2

 

мұндағы, Р1, Р2-тиісінше бірінші, екінші рейтингті бағалаудың сандық эквиваленттері;

Э - емтихандағы бағаның сандық баламасы.

Қортынды әріптік бағасы және оның балдық сандық эквиваленті:

Төрт балдық жүйе бойынша цифрлық баламаға сәйкес келетін білім алушылардың оқу жетістіктерін бағалаудың әріптік жүйесі:

Әріптік жүйе бойынша бағалар Балдардың сандық эквиваленті Балдар (%-тік құрамы) Дәстүрлі жүйе бойынша бағалар
A 4.0 95-100 Өте жақсы
A- 3.67 90-94
B+ 3.33 85-89 Жақсы
B 3.0 80-84
B- 2.67 75-79
C+ 2.33 70-74
C 2.0 65-69 Қанағаттанарлық
C- 1.67 60-64
D+ 1.33 55-59
D 1.0 50-54
FX 0.5 25-49 Қанағаттанарлықсыз
F 0 0-24
Дәріс сабақтарының тақырыптары
  • Инженерлік қызметтің пайда болуы, оның мәні мен функциялары
  • Тұлғалардағы, оқиғалар мен күндердегі инженерлік қызметті дамыту
  • Біздің дәуіріміздің көрнекті инженерлік өнертабыстары
  • Техникадағы ғылыми зерттеулердің негіздері
  • Ғылыми әдіс инженер мен зерттеуші жұмысының негізі ретінде
  • Тақырыпты таңдау, мәселе қою және оқуды жоспарлау
  • Ғылыми-техникалық ақпаратты іздеу, жинақтау және өңдеу
  • Мамандықтардың классификациясы
  • Ғылыми құжаттар мен басылымдар
  • Ақпаратты іздеу жүйелері
  • Ғылыми зерттеулердегі және инженерлік есептерді шешудегі эксперимент
  • Эксперименттің классификациясы, түрлері және міндеттері
  • Эксперименттік зерттеулердің нәтижелерін өңдеу
  • Ғылыми жұмыс нәтижелерін тіркеу: ғылыми-техникалық есептерге, мақалаларға, баяндама тезистеріне қойылатын талаптар
  • Болжалды өнертабысқа өтінім
Негізгі әдебиет
  • 1. Дьячков Б.А. Основные задачи подготовки инженерных кадров для горнорудного комплекса Восточно-Казахстанского региона/Б.А. Дьячков, В.Х. Кумыков, М.А. Мизерная // Д.Серікбаев атындағы ШҚМТУ хабаршысы = Вестник ВКГТУ им. Д.Серикбаева. -Усть-Каменогорск, 2003,N №2.-С.183-188. 2. Антонов В.А. ВКГТУ-центр европейской инженерной педагогики в Казахстане/В.А. Антонов // За знание. -Усть-Каменогорск, 2005,N №3, 18 марта.-С.2. 3. Томилин А. Инженерное образование - на мировой уровень/А. Томилин // За знание. -Усть-Каменогорск, 2010,N №9, 1 сент.-С.6 4. Дудкин М.В. Определение вынуждающей силы эллиптического планетарного вибровозбудителя дорожных машин/М. В. Дудкин // Қазақстан Республикасы Ұлттық инженерлік академиясының хабаршысы = Вестник Национальной инженерной академии Республики Казахстан. -Алматы, 2008,N № 2(28).-С.40-45 5. Бедарева Л.Н. Инженерно-техническое оборудование зданий/Л. Н. Бедарева. – 2005 6. Карибаева М.К. Инженерная защита окружающей среды/М. К. Карибаева. – 2005 7. Видищева Г. Г. Инженерные системы/Г. Г. Видищева. – 2007 8. Запасный В.В. Инженерное оборудование. Отопление, вентиляция и кондиционирование зданий./В.В. Запасный . – 2001 9. Томилин А. Инженерное образование - на мировой уровень/А. Томилин // За знание. -Усть-Каменогорск, 2010,N №9, 1 сент.-С.6
Қосымша әдебиеттер
  • 10. Законодательство об образовании в Республике Казахстан : официальные тексты по состоянию на 15 февраля 2002 года. - Алматы : Юрист, 2002. - 172 c. 11. Аккредитация по международным стандартам: развитие академического качества в высшем образовании [Электронный ресурс] : Материалы Международной конференции. 25-27 ноября 2001 г. - Алматы : [б. и.], 2001. - 1 CD-ROM. 12. Образование в Республике Казахстан [Текст] : Сборник законодательных актов Республики Казахстан по вопросам образования: В 3 т. Т.3. Приказы Министра образования и науки Республики Казахстан / Ред. М.М.Кузембаев. - Алматы : [б. и.], 2003. - 528 c. - ISBN 9965-25-247-5