Дене шынықтыру

Байдельдинова Лариса Михайловна

Оқытушының портфолиосы

Сипаттама: Бұл бағдарлама әлемдік білім беру стандарттарына сәйкес дене қуаты дайындығын көздейтін "дене шынықтыру" жалпы білім беретін пәнін оқуға бағытталған. Бағдарлама пәнді меңгеру деңгейіне қойылатын талаптар контекстінде бүкіл оқу барысында оқытушы мен білім алушының дене тәрбиесі процесінде бірлескен ынтымақтастығын анықтайды. Практикалық сабақтар білімді, қозғалыс моторикасы мен қозғалыс дағдыларын игеруді, білім алушылардың дене шынықтыру-сауықтыру және жаттықтыруу бағдарламаларын іске асыру тәжірибесін қалыптастыруды көздейді.

Кредиттер саны: 8

Пререквизиты:

  • Дене шынықтыру. Мектеп курсы
  • Дене шынықтыру. Мектеп курсы
  • Дене шынықтыру. Мектеп курсы
  • Дене шынықтыру. Мектеп курсы

Пәннің еңбек сыйымдылығы:

Жұмыс түрлері сағат
Дәрістер
Практикалық жұмыстар 30
Зертханалық жұмыстар
СӨЖО 15
СӨЖ 15
диф.сынақ
Қорытынды бақылау нысаны диф.сынақ
Қорытынды бақылауды жүргізу нысаны

Компонент: Міндетті компонент

Цикл: Жалпы білімдік пәндер

Мақсат
  • Бағдарламаның мақсаты-студенттердің әлеуметтік-жеке құзыреттіліктерін және кәсіби қызметке дайындалу үшін денсаулықты сақтауды, нығайтуды қамтамасыз ететін дене шынықтыру құралдары мен әдістерін мақсатты пайдалану қабілетін; болашақ еңбек қызметінде дене қуаты жүктемелердің, жүйке-психикалық стресстердің және қолайсыз факторлардың тұрақты төзімділігін қалыптастыру.
Міндет
  • Мақсатты іске асыру үшін келесі білім беру, сауықтыру және тәрбие міндеттері шешілуі керек: 1) денсаулықты сақтау және оңтайлы кәсіби жұмысқа қабілеттілікті қолдау үшін өмірлік маңызды дене қуаты қасиеттерін дамытуда дене шынықтыру мен спортты пайдалану туралы базалық ғылыми негізделген білім беру; 2) дене шынықтыруға мотивациялық құндылық қатынасты және дене шынықтырумен, спортпен жүйелі түрде айналысуға қажеттілікті қалыптастыру; 3) денсаулықты нығайту, шынығу және ағзаның еңбек қызметінің қолайсыз факторларының әсеріне төзімділігін арттыру; 4) тәртіптілікке, ұжымшылдыққа, жолдастық өзара көмекке тәрбиелеу; 5) психикалық тұрақтылыққа, өз күшіне деген сенімділікке, мақсаттылыққа, батылдық пен шешімділікке, бастамашылыққа, табандылыққа, шыдамдылық пен байсалдылыққа тәрбиелеу; 6) негізгі дене қуаты қасиеттерін – төзімділікті, күшті, жылдамдықты, ептілікті, икемділікті дамыту және жетілдіру; 7) дене қуаты қабілеттерін, әлеуметтікмәдени тәжірибе, дене шынықтыру мен спорттың әлеуметтік-мәдени құндылықтарын жанжақты дамыту бойынша дағдыларды игеруді қамтамасыз ету; 8) коммуникативтік дағдыларды, атап айтқанда әртүрлі көздерден алынған ақпаратты пайдалану, оны тиісті нысанда нақты көрсету қабілетін дамыту; 9) ойлау дағдыларын, өзін-өзі дамыту дағдыларын және зерттеу дағдыларын дамыту.
Оқыту нәтижесі: білу және түсіну
  • Дене шынықтыру және салауатты өмір салтының негіздерін білу, жеке тұлғаны дамытудағы және оны кәсіби қызметке дайындаудағы дене шынықтырудың әлеуметтік рөлін түсіну.
Оқыту нәтижесі: білім мен ұғымды қолдану
  • Дене шынықтыру құралдарын қолдану, дене шынықтыру-спорттық қызметтің жеке және ұжымдық тәжірибесін алу үшін спорттық және кәсіби-қолданбалы дене дайындығын пайдалану; өзінің қозғалыс белсенділігін реттей білу, оқу кезеңінде дене және функционалдық дайындығының қажетті деңгейін ұстап тұру, белсенді демалысты ұйымдастыру, жалпы және кәсіби аурулардың алдын алу, жарақаттанудың алдын алу үшін дене шынықтыру құралдарын пайдалану.
Оқыту нәтижесі: талқылай білуді қалыптастыру
  • Пікірлерді толық негіздее білу, анықтамалар беру, дәлелдер келтіре білу.
Оқыту нәтижесі: коммуникативтік қабілеттіліктер
  • Жеке және кәсіби мақсаттарға қол жеткізу үшін өзінің функционалдық және қозғалыс мүмкіндіктерін арттыру үшін дене шынықтыру-спорт қызметін пайдаланудың жеке тәжірибесін алу.
Оқыту нәтижесі: Оқу дағдылары немесе сабаққа қабілеттілігі
  • Дене тәрбиесі процесінде табиғи қозғалыстарды ұтымды меңгеру үшін – жүгіру, секіру, лақтыру, жүзу, шаңғы тебу және басқа да қолданбалы қозғалыс әрекеттерінде, сондай-ақ спорттық-техникалық әдістерді орындау дағдылары қалыптасады. Бұл қолданбалы қозғалыс дағдылары мен дағдылары адамның қазіргі өмір сүру жағдайлары үшін үлкен практикалық маңызын сақтайды. Сонымен қатар, бұл өндірістік оқытудың маңызды алғышарттарын жасайды.
Оқыту әдістері

Университеттің басым бағыты – дене шынықтыру сабақтарында және спорт түрлерінен жаттықтыру сабақтарында заманауи білім беру технологияларын қолдану арқылы білім сапасын арттыру. Дене шынықтыру сабақтарындағы заманауи технологиялардың өзектілігі жалпы адам-заттың және әрбір студенттің дамуының қазіргі кезеңінде салауатты өмір салтының ерекше рөлімен анықталады. Жаттықтырушы-мұғалім заманауи технологияларды пайдалана отырып, оқушылардың дене қуаты қасиеттерін ғана емес, шығармашылық мүмкіндіктерін де дамыта алады. Оқу сабақтарын өткізу кезінде мынадай білім беру технологияларын пайдалану көзделеді: 1) денсаулық сақтау технологиялары; 2) ойын технологиялары; 3) коммуникативтік технологиялар; 4) проблемалық-модульдік оқыту технологиялары; 5) іздестіру-зерттеу (оқу процесінде студенттердің өзіндік зерттеу қызметі).

Дәріс сабақтарының тақырыптары
  • Кіріспе сабақ
Негізгі әдебиет
  • 1. Бегидова Т. П. Теория и организация адаптивной физической культуры. М.: Юрайт, 2019.192 с. 2. Бишаева А.А., Малков А.А. Физическая культура. Учебник. М.: КноРус, 2020. 312 с. 3. Булыкина Л. В., Губа В. П. Волейбол: учебник / Л. В. Булыкин - М, Советский спорт, 2020. - 412 с. 4. Бурухин С. Ф. Методика обучения физической культуре. Гимнастика. М.: Юрайт, 2019. 174 с. 5. Коновалов В.Л. Баскетбол: учебное пособие для СПО/В.Л. Коновалов, В.А. Погодин. -2-е изд.-Санкт-Петербург: Лань, 2023. – 84с. 6. Кузнецов В. С., Колодницкий Г. А. Теория и история физической культуры. М.: КноРус, 2020. 448 с. 7. Кузнецов В. С., Колодницкий Г. А. Физическая культура. Учебник. М.: КноРус, 2020. 256 с. 8. Физическое воспитание студентов вуза: учебное пособие / А.А. Федякин [и др.]. — Сочи: Сочинский государственный университет, 2023. — 68 c. — Текст: электронный // Циф-ровой образовательный ресурс IPR SMART: [сайт]. URL: https://www.iprbookshop.ru/150407.html 9. Круговая тренировка в системе физического воспитания студентов: учебно-методическое пособие для студентов и преподавателей / составители Е. В. Готовцев, И. А. Анохина, В. И. Козлов. — Воронеж: Воронежский государственный технический университет, ЭБС АСВ, 2017. — 95 c. — ISBN 978-5-7731-0505-3. — Текст: электронный // Цифровой образовательный ресурс IPR SMART: [сайт].URL: https://www.iprbookshop.ru/72915.html 10. Борисова В.В. Теория и методика физической культуры: курс лекций: учебно-методическое пособие / Борисова В.В., Руднева Л.В. — Тула: Тульский государственный педагогический университет имени Л.Н. Толстого, 2021. — 244 c. — ISBN 978-5-6047369-6-8. — Текст: электронный // Цифровой образовательный ресурс IPR SMART: [сайт]. — URL: https://www.iprbookshop.ru/119698.html 11. Скорохватова, Г. В. Организационно-методические основы лыжной подготовки в обще-образовательной школе: монография / Г. В. Скорохватова — Санкт - Петербург: Изда-тельство РГПУ им. А. И. Герцена, 2022. — 200 c. — ISBN 978-5-8064-3249-1. — Текст: электронный // Цифровой образовательный ресурс IPR SMART: [сайт]URL: https://www.iprbookshop.ru/131735.html 12. Глухова, М. Ю. Волейбол: методика обучения: учебно-методическое пособие: направле-ние подготовки 49.03.01 «Физическая культура» / М. Ю. Глухова, А. Ю. Дронь — Сур-гут: Сургутский государственный педагогический университет, 2022. — 110 c. — Текст: электронный // Цифровой образовательный ресурс IPR SMART: [сайт]. —URL: https://www.iprbookshop.ru/131812.html 13. Прудников С.Н. Правила игры в волейбол: методические рекомендации для проведения учебных и секционных занятий со студентами вуза / Прудников С.Н., Молчанов В.П., Петраков М.А. — Брянск: Брянский государственный аграрный университет, 2022. — 22 c. — Текст: электронный // Цифровой образовательный ресурс IPR SMART: [сайт]. — URL: https://www.iprbookshop.ru/138548.html 14. Белявцева О.С. Легкая атлетика для начинающих: учебно-методическое пособие / Беляв-цева О.С., Шулаков А.В., Скворцова С.О. — Новосибирск: Новосибирский государ-ственный университет экономики и управления «НИНХ», 2021. — 72 c. — ISBN 978-5-7014-1014-3. — Текст: электронный // Цифровой образовательный ресурс IPR SMART: [сайт].URL: https://www.iprbookshop.ru/126970.html 15. Теория и методика обучения базовым видам спорта: легкая атлетика: практикум / — Омск: Сибирский государственный университет физической культуры и спорта, 2024. — 121 c. — ISBN 978-5-91930-265-0. — Текст: электронный // Цифровой образовательный ресурс IPR SMART: [сайт]. —URL: https://www.iprbookshop.ru/148737.html 16. Шитов, Д. Г. Профессионально-прикладная физическая подготовка студентов юридиче-ских специальностей: монография / Д. Г. Шитов, О. С. Ермолова. — Саратов: Издатель-ство Саратовской государственной юридической академии, 2024. — 160 c. — ISBN 978-5-7924-2083-0. — Текст: электронный // Цифровой образовательный ресурс IPR SMART: [сайт]. —URL: https://www.iprbookshop.ru/151680.html 17. Физическая культура в ВУЗе [сайт]. —URL: https://stud.kz/ru/referat/show/110724
Қосымша әдебиеттер
  • 1. Петраков М.А. Адаптивная физическая культура: учебно-методическое пособие для прове-дения учебных занятий со студентами аграрного вуза / Петраков М.А., Прудников С.Н. — Брянск: Брянский государственный аграрный университет, 2024. — 38 c. — Текст: элек-тронный // Цифровой образовательный ресурс IPR SMART: [сайт]. —URL: https://www.iprbookshop.ru/147622.html 2. Психологическая безопасность: учебно-методическое пособие / — Орел: Межрегиональ-ная Академия безопасности и выживания (МАБИВ), 2020. — 170 c. — Текст: электронный // Цифровой образовательный ресурс IPR SMART: [сайт]. —URL: https://www.iprbookshop.ru/95419.html 3. Постол, О. Л. Дыхательные гимнастики на занятиях по физической культуре в транспорт-ных вузах: учебное пособие / О. Л. Постол. — Москва: Российский университет транспорта (МИИТ), 2021. — 56 c. — Текст: электронный // Цифровой образовательный ресурс IPR SMART: [сайт]. —URL: https://www.iprbookshop.ru/122097.html 4. Греков, Ю. А. Рекомендации по проведению самостоятельных занятий по физической культуре студентами транспортных вузов: учебно-методическое пособие к практическим занятиям / Ю. А. Греков, А. М. Ершов, А. Ю. Савкин. — Москва: Российский университет транспорта (МИИТ), 2021. — 36 c. — Текст: электронный // Цифровой образовательный ре-сурс IPR SMART: [сайт]. — URL: https://www.iprbookshop.ru/122130.html 5. Войнова, Е. В. Формирование культуры здоровья у студентов транспортных вузов на ос-нове средств и методов физической культуры и спорта: учебное пособие / Е. В. Войнова. — Москва: Российский университет транспорта (МИИТ), 2021. — 95 c. — Текст: электронный // Цифровой образовательный ресурс IPR SMART: [сайт]. —URL: https://www.iprbookshop.ru/122153.html 6. Ткач, И. М. Подвижные игры как средство развития физических качеств студентов в учебно-игровом процессе баскетбола: учебное пособие / И. М. Ткач, Е. В. Матухно. — Ком-сомольск-на-Амуре: Комсомольский-на-Амуре государственный университет, 2023. — 63 c. — ISBN 978-5-7765-1542-2. — Текст: электронный // Цифровой образовательный ресурс IPR SMART: [сайт]. — URL: https://www.iprbookshop.ru/140657.html