Механиканың физикалық негіздері

Баятанова Ляйла Болаткановна

Оқытушының портфолиосы

Сипаттама: Курс классикалық механиканың негіздерін – кинематиканы, материалды нүктенің және қатты дененің динамикасын заманауи түрде көрсетуге арналған бөлімдерден тұрады. Бұл бөлімнің презентациясы орта мектеп физика курсының сәйкес бөлімін дамыту және тереңдету болып табылады. Векторлық алгебраның және дифференциалдық есептеудің математикалық аппараты қолданылады. Қозғалыстың кинематикалық және динамикалық сипаттамалары және олардың өзара байланыстары қарастырылады.

Кредиттер саны: 6

Пререквизиты:

  • Физика. Мектеп курсы

Пәннің еңбек сыйымдылығы:

Жұмыс түрлері сағат
Дәрістер 15
Практикалық жұмыстар 15
Зертханалық жұмыстар 30
СӨЖО 30
СӨЖ 90
Қорытынды бақылау нысаны емтихан
Қорытынды бақылауды жүргізу нысаны Емтихан

Компонент: ЖОО компоненті

Цикл: Базалық пәндер

Мақсат
  • Жаратылыстану ғылымдарының дүниетанымының дамуы, жалпы техникалық және арнайы пәндерді ары қарай оқытуға арналған бастапқы базаны және нәтижелі мамандандырылған ортаны құруы
Міндет
  • түсініктерді, классикалық және заманауи физиканың заңдары мен теорияларын, сонымен қатар физикалық зерттеу әдістерін меңгеру; - физиканың берілген саласындағы арнайы есептерді шешуде физиканың әр түрлі салаларынан берілген есептерді шешу әдістері мен тәсілдерді меңгеру; - заманауи ғылыми аппаратурамен танысу, физикалық
Оқыту нәтижесі: білу және түсіну
  • классикалық және заманауи физиканың негізгі физикалық құбылыстары және заңдары, физикалық зерттеу әдістер; өлшеу құралдарымен жұмыс істеуге, физикалық экспериментті жүргізуге, алынған мәліметтерді есептеу мен өңдеуге деген қабілеттілік; әр түрлі физикалық түсініктер, заңдар, теориялардың қолдану ая
Оқыту нәтижесі: білім мен ұғымды қолдану
  • кәсіби салада физиканың негізгі түсініктері мен заңдарын қолдану; жаңа физикалық принциптерді қолдана білу.
Оқыту нәтижесі: талқылай білуді қалыптастыру
  • қоршаған ортаның заманауи физикалық картинкасын және ғылыми-техникалық дамудың күйін қарастыру; табиғатта және қоғамда жүріп жатқан техногенді процесстерді сипаттауда физикалық заңдар мен құбылыстар жайлы білімді қолдану
Оқыту нәтижесі: коммуникативтік қабілеттіліктер
  • ақпараттық процесстердің жүруіне қажетті техникалық және бағдарламалық заманауи ақпарраттық құралдарды қолдана білу, саладағы технологиялық процесстерді жүргізу мен ұйымдастыру үшін қажетті ғылыми және техникалық ақпаратты бағдарлай білу
Оқыту нәтижесі: Оқу дағдылары немесе сабаққа қабілеттілігі
  • ғылыми шығармашылық ойлауды және жеке тану ортасын қалыптастыру. Болашақтағы өзіндік қалыптастырудың жеке әдістерін таба білу, үздіксіз өзіндік кәсіби құзіреттілікті арттыру.
Оқыту әдістері

1. Дәріс-семинар-бағалау жүйесі 2. Зерттеушілік әдісі 3. Ақпараттық-байланыс технологиялары

Білім алушының білімін бағалау

Оқытушы ағымдағы бақылау жұмыстарының барлық түрлерін жүргізеді және академиялық кезеңде екі рет білім алушылардың ағымдағы үлгеріміне тиісті баға береді. Ағымдағы бақылау нәтижелері бойынша 1 және 2 рейтинг қалыптастырылады. Білім алушының оқу жетістіктері 100 балдық шкала бойынша бағаланады, Р1 және Р2 қорытынды бағасы ағымдағы үлгерім бағасынан орташа арифметикалық ретінде шығарылады. Академиялық кезеңде білім алушының жұмысын бағалауды пән бойынша тапсырмаларды тапсыру кестесіне сәйкес оқытушы жүзеге асырады. Бақылау жүйесі жазбаша және ауызша, топтық және жеке формаларды біріктіре алады.

Кезең Тапсырма түрі Өлшем
1  рейтинг Коллоквиум 0-100
Жеке тапсырмалар
Зертханалық жұмыстарды орындау және қорғау
Аралық бақылау 1
2  рейтинг Аралық бақылау 2 0-100
Коллоквиум
Жеке тапсырмалар
Зертханалық жұмыстарды орындау және қорғау
Қорытынды бақылау емтихан 0-100
Жұмыс түрлері бойынша оқыту нәтижелерін бағалау саясаты
Тапсырма түрі 90-100 70-89 50-69 0-49
Өте жақсы Жақсы Қанағаттанарлық Қанағаттанарлықсыз
Бағалау нысаны

Пән бойынша білім алушының білімін қорытынды бағалау 100 баллдық жүйе бойынша жүзеге асырылады және:

  • Емтиханда алынған нәтиженің 40%;
  • Ағымдағы үлгерімнің 60% - ы.

Қорытынды бағаны есептеу формуласы:

И= 0,6 Р12 +0,4Э
2

 

мұндағы, Р1, Р2-тиісінше бірінші, екінші рейтингті бағалаудың сандық эквиваленттері;

Э - емтихандағы бағаның сандық баламасы.

Қортынды әріптік бағасы және оның балдық сандық эквиваленті:

Төрт балдық жүйе бойынша цифрлық баламаға сәйкес келетін білім алушылардың оқу жетістіктерін бағалаудың әріптік жүйесі:

Әріптік жүйе бойынша бағалар Балдардың сандық эквиваленті Балдар (%-тік құрамы) Дәстүрлі жүйе бойынша бағалар
A 4.0 95-100 Өте жақсы
A- 3.67 90-94
B+ 3.33 85-89 Жақсы
B 3.0 80-84
B- 2.67 75-79
C+ 2.33 70-74
C 2.0 65-69 Қанағаттанарлық
C- 1.67 60-64
D+ 1.33 55-59
D 1.0 50-54
FX 0.5 25-49 Қанағаттанарлықсыз
F 0 0-24
Дәріс сабақтарының тақырыптары
  • Материалдық нүктенің кинематикасы
  • Материалдық нүктенің динамикасы
  • Күштер
  • Сақтау заңдары
  • Денелердің соқтығысуы
  • Күш сәті
  • Қатты дене механикасы
  • Инерция моменті
  • Инерциялық емес анықтамалық жүйелер
  • Сұйықтық механикасы
  • Гравитация
  • Арнайы салыстырмалылық элементтері
  • Релятивистік импульс
  • Гармоникалық тербелістердің жалпы сипаттамалары
  • Толқындардың серпімді ортада таралуы
Негізгі әдебиет
  • 1 Ақылбаев Ж., Гладков В., Ильина Л., Тұрмұхамбетов А. Механика. Оқулық., Астана, 2011. 2 Савельев И.А. Жалпы физика курсы. Т.1. Механика, тербелістер мен толқындар, молекулалық физика: Орыс тілінен аударма. –Алматы, Мектеп, 2004 3 Сүлеева Л.Б., Майлина Х.Р Механика. Молекулалық физика, ҚазҰТУ, 2012 4 Сивухин Д.В. Курс физики. т .1 Механика, Физматлит., 2005 5 Детлаф А.А., Яворский Б.М. Курс физики. М,: Высшая школа, 2002 6 Матвеев А.Н. Механика и теория относительности. Т.1, М.-ВІІІ, 2003 7 Иродов И.Е, Задачи по общей физике М: Наука, 2002 8 Беликов Б. Решение задач по физике.-М:Высшая школа, 1986 9 Волькенштейн В.С. Сборник задач по общему курсу физики для студентов технческих вузов,-327 с. СПб: 2002г 10 Чертов А., Воробьев А. Задачник по физике.-М:Физматлит, 2011 11 Байпакбаев Т.С., Майлина Х.Р. Жалпы физика курсының есептер жинағы. Механика, статистикалық физика және термодинамика, Алматы, 2003 12 Майлина Х.Р. Кинематика есептерінің жинағы. Шешімдері мен тәсілдері. Алматы, 2001 13 Kumekov S.E. General Physics (Crash Course). 64 pg., Kazakh National Technical University. Department of the General and Theoretical Physics. Almaty 2006
Қосымша әдебиеттер
  • 1 Фейнман Р., Лейтон Р., Сэндс М. Фецнмановские лекции по физике. Т.1. Современная наука о природе. Законы механики. Мир., М. 1967 2 Киттель Ч., Найт У. Рудерман М. Механика. Берклеевский курс по физики. Т.1, пер. С анг., Изд. Наука, физ.мат.лит.,1997 3 Иордов И.Е. Основные законы механики. М., Высшая школа, 2001 4 Паркер Б. Мечта Эйнштейна. В поисках единой геории строения Вселенной, Эврика, СПб: Амфора, 2001 5 R.A. Serway, J.W. Jewett, Physics for Scientists and Engineers, 6 Edition. Thomas Brooks/Cole, 2004. P.1382