Кристаллография

Арингожина Зарина Ержановна

Оқытушының портфолиосы

Сипаттама: Курста кристаллохимия бойынша бастапқы мәліметтері бар геометриялық кристаллография туралы мәліметтер баяндалады. Мұнда заттың кристалды және аморфты күйі, кристалдар, оларды шектеу элементтері мен қасиеттері туралы мәліметтер келтірілген. Кристаллографияның негізгі заңдары қарастырылады: қырлы бұрыштардың тұрақтылық заңы, рационалды қатынастар заңы; кристалдардың симметриялары, кристалдардың симметрия элементтері (центр, ось және жазықтық); кристалдардың қарапайым формалары және олардың комбинациясы.

Кредиттер саны: 6

Пререквизиты:

  • Конденсирленген күй физикасы
  • Рентгендік флуоресценттік талдаудың физикалық негізі

Пәннің еңбек сыйымдылығы:

Жұмыс түрлері сағат
Дәрістер 15
Практикалық жұмыстар 15
Зертханалық жұмыстар 15
СӨЖО 45
СӨЖ 90
Қорытынды бақылау нысаны емтихан
Қорытынды бақылауды жүргізу нысаны

Компонент: Таңдау бойынша компонент

Цикл: Кәсіптік пәндер

Мақсат
  • Кристаллография негіздері туралы идеяларды қалыптастыру-қатты дене физикасын зерттеудің негізі болып табылады. Кристалдық заттардың атомдық құрылымының заңдылықтары, заттың кристалдық құрылымы ерекшеліктерінің физикалық қасиеттерінің ерекшеліктерімен байланысымен танысу.
Міндет
  • Кристаллография мен металлографияның негізгі ұғымдарын, заңдары мен әдістерін оларды металдар мен қорытпалардың құрылымын, қасиеттерін талдауда одан әрі қолдану, берілген қасиеттері бар қорытпаларды өндіру және өңдеу технологияларын әзірлеу және жетілдіру үшін зерттеу
Оқыту нәтижесі: білу және түсіну
  • - кристалды затты зерттеу тарихы, пәні, міндеттері мен әдістері; - Кристаллография, минералогия негіздері және минералдарды анықтау әдістері (физикалық, морфологиялық) және олардың жіктелуі; - минерал түзілу процестері туралы қазіргі ғылыми түсініктер;
Оқыту нәтижесі: білім мен ұғымды қолдану
  • - жіктеу белгілері бойынша материалдың түрін анықтау; - - заттың стереохимиялық формуласын есептеңіз; - оқу, анықтамалық және ғылыми әдебиеттермен жұмыс істеу;
Оқыту нәтижесі: талқылай білуді қалыптастыру
  • әр түрлі мақсаттағы көркем бұйымдарды жасау үшін материалды оны өңдеу технологиясын оңтайлы таңдау
Оқыту нәтижесі: коммуникативтік қабілеттіліктер
  • әріптестермен кооперацияға, ұжымда жұмыс істеуге дайындық; кәсіби қызметте пәннің негізгі заңдарын қолдануға, теориялық және эксперименттік зерттеу әдістерін қолдануға дайындық.
Оқыту нәтижесі: Оқу дағдылары немесе сабаққа қабілеттілігі
  • бөлімнің негізгі ұғымдарын тұжырымдау, физикалық есептерді шешу және физикалық шамалардың ретін бағалау.
Оқыту әдістері

Оқу сабақтарын өткізу кезінде мынадай білім беру технологияларын пайдалану көзделеді: - интерактивті дәріс (оқытудың келесі белсенді түрлерін қолдану: атқарушы (басқарылатын) пікірталас немесе әңгіме; модернизация; слайдтарды немесе оқу фильмдерін көрсету; миға шабуыл; мотивациялық сөйлеу); - берілген шарттар негізінде әртүрлі жағдайлардың даму сценарийлерін құру;-ақпараттық - коммуникациялық (мысалы, қолданбалы бағдарламалардың кәсіби пакеттерін қолдана отырып, компьютерлік сыныптағы сабақтар);-іздеу - зерттеу (оқу процесінде студенттердің өзіндік зерттеу қызметі); - оқу міндеттерін шешу.

Білім алушының білімін бағалау

Оқытушы ағымдағы бақылау жұмыстарының барлық түрлерін жүргізеді және академиялық кезеңде екі рет білім алушылардың ағымдағы үлгеріміне тиісті баға береді. Ағымдағы бақылау нәтижелері бойынша 1 және 2 рейтинг қалыптастырылады. Білім алушының оқу жетістіктері 100 балдық шкала бойынша бағаланады, Р1 және Р2 қорытынды бағасы ағымдағы үлгерім бағасынан орташа арифметикалық ретінде шығарылады. Академиялық кезеңде білім алушының жұмысын бағалауды пән бойынша тапсырмаларды тапсыру кестесіне сәйкес оқытушы жүзеге асырады. Бақылау жүйесі жазбаша және ауызша, топтық және жеке формаларды біріктіре алады.

Кезең Тапсырма түрі Өлшем
1  рейтинг Коллоквиум 0-100
Жеке тапсырмалар
Зертханалық жұмыстарды орындау және қорғау
Аралық бақылау 1
2  рейтинг Аралық бақылау 2 0-100
Коллоквиум
Жеке тапсырмалар
Зертханалық жұмыстарды орындау және қорғау
Қорытынды бақылау емтихан 0-100
Жұмыс түрлері бойынша оқыту нәтижелерін бағалау саясаты
Тапсырма түрі 90-100 70-89 50-69 0-49
Өте жақсы Жақсы Қанағаттанарлық Қанағаттанарлықсыз
Бағалау нысаны

Пән бойынша білім алушының білімін қорытынды бағалау 100 баллдық жүйе бойынша жүзеге асырылады және:

  • Емтиханда алынған нәтиженің 40%;
  • Ағымдағы үлгерімнің 60% - ы.

Қорытынды бағаны есептеу формуласы:

И= 0,6 Р12 +0,4Э
2

 

мұндағы, Р1, Р2-тиісінше бірінші, екінші рейтингті бағалаудың сандық эквиваленттері;

Э - емтихандағы бағаның сандық баламасы.

Қортынды әріптік бағасы және оның балдық сандық эквиваленті:

Төрт балдық жүйе бойынша цифрлық баламаға сәйкес келетін білім алушылардың оқу жетістіктерін бағалаудың әріптік жүйесі:

Әріптік жүйе бойынша бағалар Балдардың сандық эквиваленті Балдар (%-тік құрамы) Дәстүрлі жүйе бойынша бағалар
A 4.0 95-100 Өте жақсы
A- 3.67 90-94
B+ 3.33 85-89 Жақсы
B 3.0 80-84
B- 2.67 75-79
C+ 2.33 70-74
C 2.0 65-69 Қанағаттанарлық
C- 1.67 60-64
D+ 1.33 55-59
D 1.0 50-54
FX 0.5 25-49 Қанағаттанарлықсыз
F 0 0-24
Дәріс сабақтарының тақырыптары
  • Кристаллография
  • Минералдардың кристалдық торы
  • Ұғымы қарапайым форма
  • Ғылымның мазмұнын анықтау минералогия және оның басқа ғылымдармен байланысы Жер
  • Кристаллохимия және кристаллофизика элементтері
  • Кристаллохимия және кристаллофизика элементтері
  • Кеңістіктік тор
  • Кері тордың анықтамасы
  • Симметрияның анықтамасы
  • Бірінші түрдегі түрлендірулер
  • Симметрия элементтерінің белгілері
  • Типтік металл құрылымдарындағы дислокация және орау ақаулары
  • Дислокациялардың қиылысы және олардың нүктелік ақаулармен өзара әрекеттесуі
Негізгі әдебиет
  • 1. Современная кристаллография. / Гл. редактор акад. Вайнштейн Б.К. - Т. 1. - М.: Наука, 1979. 2. Шаскольская М.П. Кристаллография. - М.: Высшая школа, 1984. 3. Бокий Г.Б. Кристаллохимия. - М.: Наука, 1971. 4. Костов И. Кристаллография. - М.: Мир, 1965. 5. Попов Г.М., Шафрановский И.И. Кристаллография. - М.: Высшая. школа, 1964.
Қосымша әдебиеттер
  • 1.Сидоркин А.С. Доменная структура в сегнетоэлектриках и родствен- 10ных материалах. Москва Физматлит. 2000. 2.Артамонов В.А.,СловохотовЮ.Л.Группы и их приложения в физике, хи-мии, кристаллографии. Учебное пособие. Москва ,ACADEMA, 2005. 510 с. 3.Богомолов А.А., Солнышкин А.В. Динамика решетки и сегнетоэлектриче-ские явления: Учеб. пособие. Тверь: Твер. гос. ун-т, 2008