Физикалық оптика
Сипаттама: Бұл курс студенттерге электромагниттік толқындардың сәулелену теориясы, жарықтың жұтылу және шашырау процестері зерттеледі және геометриялық оптиканың негізгі заңдары, жарықтың дифракциясы мен интерференциясы мәселелері, жарық толқындарының шағылуы мен сынуын қарастырып, оларды әрі қарай практикалық қолдану үшін электромагниттік толқындардың әртүрлі ортада таралуына байланысты әсерлердің теориялық сипаттамасы туралы түсінік алуға мүмкіндік береді.
Кредиттер саны: 5
Пререквизиты:
- Механиканың физикалық негіздері
Пәннің еңбек сыйымдылығы:
Жұмыс түрлері | сағат |
---|---|
Дәрістер | 15 |
Практикалық жұмыстар | 15 |
Зертханалық жұмыстар | 15 |
СӨЖО | 30 |
СӨЖ | 75 |
Қорытынды бақылау нысаны | емтихан |
Қорытынды бақылауды жүргізу нысаны |
Компонент: ЖОО компоненті
Цикл: Базалық пәндер
Мақсат
- студенттерге геометриялық және корпускулярлық оптиканың физикалық мазмұны туралы дұрыс түсінік беру; - студенттерге әлем заңдылықтарын дұрыс түсінуді, физикалық оптика заңдарына бағынышты құбылыстардың физикалық табиғаты туралы нақты түсінік беру; - студенттерді физикалық Оптиканың негізгі есептерін шешудің іргелі, жалпы және қосымша әдістерін қолдануға және оларды тәжірибеде тиімді пайдалануға үйрету.
Міндет
- Пәнді оқу нәтижесінде студенттер міндетті: - физикалық Оптиканың негізгі физикалық заңдарын, олардан туындайтын салдарларды білуі; - физикалық Оптиканың оптикалық аппараттары мен математикалық аппаратын меңгеруі және оны физикалық Оптиканың стандартты есептерін шешу үшін қолдану принциптерін білуі; - физикалық Оптиканың негізгі ұғымдарын және оның аса маңызды қолдануын, интерференция, жарықтың поляризациясы, дифракция және т. б. дұрыс түсіндіре білуі тиіс.
Оқыту нәтижесі: білу және түсіну
- физикалық oптиканың заңдары мен құбылыстары, олардың мәні және көрнекі көріністері; Терминдер, анықтамалар, негізгі шамалардың белгілері; Жарық шамаларының бірліктері; жарық толқындарының оптикалық ортамен (затпен) өзара әрекеттесуі туралы; интерференция, дифракция, поляризация, Жарық дисперсиясы құбылыстарының әсерін алуға арналған типтік оптикалық құрылғылар.
Оқыту нәтижесі: білім мен ұғымды қолдану
- зертханалық қондырғының сызбасын құру және физикалық құбылыстың алынған суретін бағалау; Жарық шамаларын өлшеуді жүргізу.
Оқыту нәтижесі: талқылай білуді қалыптастыру
- өзінің болашақ мамандығының мәні мен әлеуметтік маңыздылығын түсіну, оған тұрақты қызығушылық білдіру.
Оқыту нәтижесі: коммуникативтік қабілеттіліктер
- қазіргі заманғы ақпарат құралдарын, ақпараттық процестерді іске асырудың техникалық және бағдарламалық құралдарын пайдалану, саладағы технологиялық процестерді жаңғыртуды ұйымдастыру мен жүргізуді жетілдіру үшін ғылыми және техникалық ақпарат ағымында бағдарлау.
Оқыту нәтижесі: Оқу дағдылары немесе сабаққа қабілеттілігі
- өз қызметін ұйымдастыру, кәсіби міндеттерді орындаудың типтік әдістері мен тәсілдерін таңдау, олардың тиімділігі мен сапасын бағалау; стандартты және стандартты емес жағдайларда шешімдер қабылдау және оларға жауапкершілік алу.
Оқыту әдістері
Оқу сабақтарын өткізу кезінде мынадай білім беру технологияларын пайдалану көзделеді - интерактивті дәріс (оқытудың келесі белсенді түрлерін қолдану: атқарушы (басқарылатын) пікірталас немесе әңгімелесу; модерация; слайдтарды немесе оқу фильмдерін көрсету; ми шабуылы; мотивациялық сөйлеу); - берілген шарттар негізінде әртүрлі жағдайлардың даму сценарийлерін құру; - ақпараттық-коммуникациялық (мысалы, қолданбалы бағдарламалардың кәсіби пакеттерін пайдалана отырып, компьютерлік сыныптағы сабақтар); - іздеу-зерттеу (оқу үрдісінде студенттердің өзіндік зерттеу қызметі); - оқу міндеттерін шешу.
Білім алушының білімін бағалау
Оқытушы ағымдағы бақылау жұмыстарының барлық түрлерін жүргізеді және академиялық кезеңде екі рет білім алушылардың ағымдағы үлгеріміне тиісті баға береді. Ағымдағы бақылау нәтижелері бойынша 1 және 2 рейтинг қалыптастырылады. Білім алушының оқу жетістіктері 100 балдық шкала бойынша бағаланады, Р1 және Р2 қорытынды бағасы ағымдағы үлгерім бағасынан орташа арифметикалық ретінде шығарылады. Академиялық кезеңде білім алушының жұмысын бағалауды пән бойынша тапсырмаларды тапсыру кестесіне сәйкес оқытушы жүзеге асырады. Бақылау жүйесі жазбаша және ауызша, топтық және жеке формаларды біріктіре алады.
Кезең | Тапсырма түрі | Өлшем |
---|---|---|
1 рейтинг | Коллоквиум | 0-100 |
Жеке тапсырмалар | ||
Зертханалық жұмыстарды орындау және қорғау | ||
Аралық бақылау 1 | ||
2 рейтинг | Аралық бақылау 2 | 0-100 |
Коллоквиум | ||
Жеке тапсырмалар | ||
Зертханалық жұмыстарды орындау және қорғау | ||
Қорытынды бақылау | емтихан | 0-100 |
Жұмыс түрлері бойынша оқыту нәтижелерін бағалау саясаты
Тапсырма түрі | 90-100 | 70-89 | 50-69 | 0-49 |
---|---|---|---|---|
Өте жақсы | Жақсы | Қанағаттанарлық | Қанағаттанарлықсыз |
Бағалау нысаны
Пән бойынша білім алушының білімін қорытынды бағалау 100 баллдық жүйе бойынша жүзеге асырылады және:
- Емтиханда алынған нәтиженің 40%;
- Ағымдағы үлгерімнің 60% - ы.
Қорытынды бағаны есептеу формуласы:
И= 0,6 | Р1+Р2 | +0,4Э |
2 |
мұндағы, Р1, Р2-тиісінше бірінші, екінші рейтингті бағалаудың сандық эквиваленттері;
Э - емтихандағы бағаның сандық баламасы.
Қортынды әріптік бағасы және оның балдық сандық эквиваленті:
Төрт балдық жүйе бойынша цифрлық баламаға сәйкес келетін білім алушылардың оқу жетістіктерін бағалаудың әріптік жүйесі:
Әріптік жүйе бойынша бағалар | Балдардың сандық эквиваленті | Балдар (%-тік құрамы) | Дәстүрлі жүйе бойынша бағалар |
---|---|---|---|
A | 4.0 | 95-100 | Өте жақсы |
A- | 3.67 | 90-94 | |
B+ | 3.33 | 85-89 | Жақсы |
B | 3.0 | 80-84 | |
B- | 2.67 | 75-79 | |
C+ | 2.33 | 70-74 | |
C | 2.0 | 65-69 | Қанағаттанарлық |
C- | 1.67 | 60-64 | |
D+ | 1.33 | 55-59 | |
D | 1.0 | 50-54 | |
FX | 0.5 | 25-49 | Қанағаттанарлықсыз |
F | 0 | 0-24 |
Дәріс сабақтарының тақырыптары
- Геометрикалық оптика: Геометриялық оптиканың негізгі заңдары
- Сфералық беттегі жарықтың шағылуы және сынуы
- Фотометрия және өлшемдері: Энергетикалық өлшем
- Электромагниттік толқындар: Жарық электромагниттік толқынының негізі
- Толқындық оптика: Жарық интерференциясы
- Амплитуданы және толқын фронтын бөлгендегі интерферренция
- Дифракция
- Фраунгофер дифракциясы
- Дисперсия және тордың рұқсат етілу шегі
- Жарық поляризациясы
- Қосарланып сыну сәулеленуі
- Изотропты ортадағы жарық таралуы: Жарық дисперсиясы
- Қара нәрсенің сәулеленуі: Жылулық сәулелену
- Элементарлық сәулеленудің кванттық теориясы
Негізгі әдебиет
- . Ландсберг Г.С. Оптика.- М.: Наука, 2003 2. http://www.twirpx.com/files/physics/optics/ электронные учебники по оптике 3. Ахманов С.А. Физическая оптика DJVU Учебник. 2-е изд. - М.: Изд-во МГУ; Наука, 2004. http://www.twirpx.com/file/58333/ 4. http://www.ph4s.ru/book_ph_optica.html электронные учебники по оптике 5. Бутиков Е.И. – Оптика http://www.libedu.ru/l_b/butikov_e_i_/optika.html 6. Трофимова Т.И. Курс физики. Оптика и атомная физика: теория задачи и решения : учеб. пособие / Т. И. Трофимова. - 2-е изд., испр. . - М. : Высш. шк., 2003. - 287 с. - Предм. указ.: с. 281-287.
Қосымша әдебиеттер
- 7. Л.Л. Гольдина Лабораторные занятия по физика. Под ред. Л.Л. Гольдина. М., Наука, 1983 8. Н.М. Годжаев Оптика. М. Высшая школа, 1971 9. Н.Н. Майсова Практикум по курсу общей физики. Росвузиздат, 1963 10. А.С. Ахматова Лабораторный практикум по физике. Под.ред. А.С. Ахматова. М., Высшая школа, 1980. 11. А.В. Кортнев и др. Практикум по физике. М., Высшая школа, 1981. 12. В.С. Волькенштейн. Сборник задач по общему курсу физики. М., Наука, 1985