Кенді дайындауға арналған жоғары технологиялық машиналар мен жабдықтар
Сипаттама: Пән жоғары технологиялық жабдықпен жұмыс істеуге және оны тау-кен өнеркәсібі жағдайында тиімді және қауіпсіз пайдалануды қамтамасыз етуге қабілетті мамандарды даярлауға бағытталған. Пән кенді одан әрі өңдеуге дайындау процесінде қолданылатын озық технологиялар мен жабдықтарды зерттейді.
Кредиттер саны: 6
Пререквизиты:
- Тау-кен машиналарының құрылысы
Пәннің еңбек сыйымдылығы:
| Жұмыс түрлері | сағат |
|---|---|
| Дәрістер | 30 |
| Практикалық жұмыстар | 30 |
| Зертханалық жұмыстар | |
| СӨЖО | 30 |
| СӨЖ | 90 |
| курстық жоба | |
| Қорытынды бақылау нысаны | |
| Қорытынды бақылауды жүргізу нысаны |
Компонент: ЖОО компоненті
Цикл: Базалық пәндер
Мақсат
- Процестердің тиімділігіне, қауіпсіздігіне және тұрақты дамуына баса назар аудара отырып, кенді дайындау үшін пайдаланылатын жоғары технологиялық машиналар мен жабдықтарды жобалау, пайдалану және қызмет көрсету саласында білімі мен дағдылары бар мамандарды даярлау.
Міндет
- Механикалық, гидравликалық және пневматикалық жүйелерді қоса алғанда, кенді дайындауда қолданылатын заманауи технологиялар мен процестердің негіздерін меңгеру.
Оқыту нәтижесі: білу және түсіну
- Студенттер кенді дайындау үшін қолданылатын жоғары технологиялық машиналар мен жабдықтардың әртүрлі түрлерінің жұмыс принциптері мен дизайн ерекшеліктерін түсіндіре алады.
Оқыту нәтижесі: білім мен ұғымды қолдану
- Машиналар мен жабдықтардың өнімділігін талдай білу, процестердегі қиындықтарды анықтау және оңтайландыру бойынша ұсыныстар беру.
Оқыту нәтижесі: талқылай білуді қалыптастыру
- Тиімділік, ресурс, энергия сыйымдылығы, сенімділік және экологиялық қауіпсіздік тұрғысынан кенді дайындаудың әртүрлі жоғары технологиялық жабдықтары мен технологиялық схемаларын сыни тұрғыдан бағалау. Оңтайлы техникалық шешім қабылдау үшін жабдықтың конструктивті, пайдалану және экономикалық сипаттамаларын (ұсатқыштар, экрандар, диірмендер, сепараторлар, жіктеуіштер, сүзгілер және т.б.) талдау және салыстыру. Кен орнының геологиялық-техникалық жағдайларын, кеннің қасиеттерін, кәсіпорынның талаптарын және тау-кен өнеркәсібінің қазіргі заманғы стандарттарын ескере отырып, машиналар мен жабдықтарды таңдау бойынша дәлелді қорытындылар мен ұсынымдар қалыптастыру.
Оқыту нәтижесі: коммуникативтік қабілеттіліктер
- Кенді дайындау саласындағы жалпы мақсаттарға жету үшін инженерлер, технологтар және экологтар сияқты басқа мамандықтардың өкілдерімен командада жұмыс істеу мүмкіндігі.
Оқыту нәтижесі: Оқу дағдылары немесе сабаққа қабілеттілігі
- Білімді өз бетінше игеру және тереңдету үшін инженерлік модельдеуді, виртуалды зертханалық орталарды, мультимедиялық және онлайн платформаларды қоса алғанда, заманауи цифрлық оқыту технологияларын пайдаланыңыз. Өзіңіздің білім қажеттіліктеріңізді анықтаңыз, өзін-өзі оқыту мақсаттарын тұжырымдаңыз, жеке траекторияны жоспарлаңыз және оны материалды меңгеру деңгейіне қарай реттеңіз. Білім мен практикалық дағдыларды өзін-өзі бағалау, қиындықтардың себептерін талдау, олқылықтарды анықтау және оларды жою үшін шаралар қабылдау.
Оқыту әдістері
1. Дәріс-семинар-сынақ жүйесі 2. Зерттеу әдістері 3. Ақпараттық-коммуникациялық технологиялар
Білім алушының білімін бағалау
Оқытушы ағымдағы бақылау жұмыстарының барлық түрлерін жүргізеді және академиялық кезеңде екі рет білім алушылардың ағымдағы үлгеріміне тиісті баға береді. Ағымдағы бақылау нәтижелері бойынша 1 және 2 рейтинг қалыптастырылады. Білім алушының оқу жетістіктері 100 балдық шкала бойынша бағаланады, Р1 және Р2 қорытынды бағасы ағымдағы үлгерім бағасынан орташа арифметикалық ретінде шығарылады. Академиялық кезеңде білім алушының жұмысын бағалауды пән бойынша тапсырмаларды тапсыру кестесіне сәйкес оқытушы жүзеге асырады. Бақылау жүйесі жазбаша және ауызша, топтық және жеке формаларды біріктіре алады.
| Кезең | Тапсырма түрі | Өлшем |
|---|---|---|
| 1 рейтинг | Әр студентке жек тапсырма беріледі | 0-100 |
| 2 рейтинг | Әр студентке жек тапсырма беріледі | 0-100 |
| Қорытынды бақылау | курстық жоба | 0-100 |
Жұмыс түрлері бойынша оқыту нәтижелерін бағалау саясаты
| Тапсырма түрі | 90-100 | 70-89 | 50-69 | 0-49 |
|---|---|---|---|---|
| Өте жақсы | Жақсы | Қанағаттанарлық | Қанағаттанарлықсыз | |
| В соответствии с 8 разделом "Политика оценивания учебных достижений обучающихся" АП НАО «ВКТУ» 029-III-2022 Академическая политика НАО «ВКТУ имени Д. Серикбаева» | "Өте жақсы" (90-100%) — студент толық білімге ие, практикалық мәселелерді шешу үшін теорияны қолдана алады, есептеулерді қатесіз орындайды, тәуелсіз шешім қабылдау пен бастаманы көрсетеді. | "Жақсы" (70-89%) — материал жеткілікті көлемде игерілген, есептеулер мен қорытындыларда елеусіз қателіктер жіберілген, студент өз бетінше жұмыс істей алады. | "Қанағаттанарлық" (50-69%) — білім шектеулі, есеп айырысу мәселелерін шешуде қателіктер жіберіледі, мұғалімнің көмегі қажет. | "Қанағаттанарлықсыз" (50% — дан аз) - материал игерілмеген, тапсырмалар орындалмаған, студент білімді өз бетінше қолдана алмайды. |
Бағалау нысаны
Пән бойынша білім алушының білімін қорытынды бағалау 100 баллдық жүйе бойынша жүзеге асырылады және:
- Емтиханда алынған нәтиженің 40%;
- Ағымдағы үлгерімнің 60% - ы.
Қорытынды бағаны есептеу формуласы:
| И= 0,6 | Р1+Р2 | +0,4Э |
| 2 |
мұндағы, Р1, Р2-тиісінше бірінші, екінші рейтингті бағалаудың сандық эквиваленттері;
Э - емтихандағы бағаның сандық баламасы.
Қортынды әріптік бағасы және оның балдық сандық эквиваленті:
Төрт балдық жүйе бойынша цифрлық баламаға сәйкес келетін білім алушылардың оқу жетістіктерін бағалаудың әріптік жүйесі:
| Әріптік жүйе бойынша бағалар | Балдардың сандық эквиваленті | Балдар (%-тік құрамы) | Дәстүрлі жүйе бойынша бағалар |
|---|---|---|---|
| A | 4.0 | 95-100 | Өте жақсы |
| A- | 3.67 | 90-94 | |
| B+ | 3.33 | 85-89 | Жақсы |
| B | 3.0 | 80-84 | |
| B- | 2.67 | 75-79 | |
| C+ | 2.33 | 70-74 | |
| C | 2.0 | 65-69 | Қанағаттанарлық |
| C- | 1.67 | 60-64 | |
| D+ | 1.33 | 55-59 | |
| D | 1.0 | 50-54 | |
| FX | 0.5 | 25-49 | Қанағаттанарлықсыз |
| F | 0 | 0-24 |
Дәріс сабақтарының тақырыптары
- Кен дайындау технологиясына кіріспе
- Кенді ұсақтау және оның маңыздылығы
- Жоғары технологиялық ұсақтау жабдықтары (конус, жақтаулы, роторлы)
- Кенді майдалау: шарлы, стерженьді және жоғары қысымды диірмендер
- Елеу технологияс ы жіне жіктелуі
- Магниттік және электростатикалық ажырату әдістері
- Флотациялық машиналар және флотация үрдісінің негіздері
- Гравитациялық ажырату жабдықтары (жуу үстелдері, гидроциклондар, спиральдар)
- Қоюландыру және сүзу технологиялары
- Қаптауға және агломерациялауға арналған жабдық
- Цифрлық басқару, автоматтандыру және сенсорлық диагностика
- Энергия үнемдейтін және экологиялық таза өңдеу технологиялары
- Шетелдік және отандық өндірушілердің жоғары технологиялық жабдықтары
- Руданы дайындаудағы өнеркәсіптік қауіпсіздік және стандарттар
- Жоғары технологиялық жабдықтарды таңдау және технологиялық сызба құрастыру
Негізгі әдебиет
- Горные машины и оборудование / Ефременков А.Б. — Москва: Изд-во «Недра», 2013
- Технологические комплексы открытых горных работ — Алматы: Изд-во «Баспагер», 2015. ISBN 978-601-7529-30-7
- Добыча и обогащение железных руд — Москва: Изд-во «Металлоинвест» (информационно-технический справочник НДТ), 2017.
- Хорешок А.А., Антонов Ю.А., Кожухов Л.Ф. и др. Горные машины и оборудование подземных горных работ: учебное пособие для курсового и дипломного проектирования. – Кемерово: КузГТУ, 2012. – 170 с. – ISBN 978-5-89070-832-8.
- Wills, B.A., Finch, J. Wills' Mineral Processing Technology: An Introduction to the Practical Aspects of Ore Treatment and Mineral Recovery. – 8th ed. – Oxford: Butterworth-Heinemann (Elsevier), 2015. – 512 p.
Қосымша әдебиеттер
- Production of Iron Ore Pellets — Khmil V. — 2023/2024.
- Обогащение полезных ископаемых: Учебное пособие — Суслина Л.А. — Кемерово: КузГТУ им. Т.Ф. Горбачёва, 2020.
- The Engineering Science of Mineral Processing: A Fundamental and Practical Approach — Fernando Concha A., Osvaldo A. Bascur. Routledge/Taylor & Francis, 2021