Тау қазбаларын жүргізу және бекіту
Сипаттама: "Тау-кен қазбаларын жүргізу және бекіту" пәнінің негізгі мақсаты студенттерге көлденең және көлбеу тау-кен қазбаларын салудың қазіргі заманғы технологиясын зерттеу, қазбаларды жүргізу кезіндегі негізгі процестер, механикаландыру құралдары, оларды қолдану шарттары, тау-кен қазбаларын жүргізу тәсілдері, тау-кен қазбаларын бекіту тәсілдері туралы білім алу болып табылады. Бакалаврдың тау-кен қазбаларын жүргізу және бекіту саласында қажетті білімі болуы және технологиялық есептеулерді орындай білуі, құрылыс процестерін орындау жобаларын жасай білуі тиіс
Кредиттер саны: 5
Пререквизиты:
- Тау-кен өндірісінің негіздері
Пәннің еңбек сыйымдылығы:
Жұмыс түрлері | сағат |
---|---|
Дәрістер | 15 |
Практикалық жұмыстар | 30 |
Зертханалық жұмыстар | |
СӨЖО | 30 |
СӨЖ | 75 |
Қорытынды бақылау нысаны | емтихан |
Қорытынды бақылауды жүргізу нысаны |
Компонент: Таңдау бойынша компонент
Цикл: Кәсіптік пәндер
Мақсат
- Мақсаты – студенттерге пәннің қағидалы негіздерін, тау қысымының көрінісін және алапта кернеудің таратылуы тураы, тау керебі кернеуінің жобалану принциптерімен таныстыру тау өндірісінің жасалу жүйесінің параметрлерін күрделі түрде тау-геологиялы және айрықша шартта шектеуді үйрету.
Міндет
- Табиғаттың әсерін ескере отырып тау кребі өндірісін есептеуді дағдыландыру дисциплина оқыту ережесі болып табылады
Оқыту нәтижесі: білу және түсіну
- Әр түрлі тау кербі өніміндегі тау қысымының ыңғайлығын және методологиялық принциптердің мақсат шешімдерін
Оқыту нәтижесі: білім мен ұғымды қолдану
- тау сызбасындағы шартты белгілерді білу
Оқыту нәтижесі: талқылай білуді қалыптастыру
- -тау кребтерінің түрлі үлгісінің есебі
Оқыту нәтижесі: коммуникативтік қабілеттіліктер
- -жиын, анализ методлогиялық принциптердің жинағы және техникалық есептердің шешілу жолдарының ыңғайлылығы
Оқыту нәтижесі: Оқу дағдылары немесе сабаққа қабілеттілігі
- интеграциялық дейін дисциплина аралықтың рефлекция ыңғайлылығы тек қана жалпы категория емес, әр түрлі методологиялық типтерін білу
Оқыту әдістері
Пән бойынша дәріс сабақтарын өткізу белсенді оқыту әдісіне негізделеді, онда оқушылар пассивті тыңдаушылар емес, оқытушының сұрақтарына жауап беретін сабаққа белсенді қатысушылар. Оқытушының сұрақтары материалды меңгеру үдерістерін белсендіруге, сондай-ақ логикалық ойлауды дамытуға бағытталған. Оқытушы қауымдасқан ойлауды ынталандыратын және бұрын игерілген материалмен байланыс орнататын сұрақтар тізімін алдын ала белгілейді.
Білім алушының білімін бағалау
Оқытушы ағымдағы бақылау жұмыстарының барлық түрлерін жүргізеді және академиялық кезеңде екі рет білім алушылардың ағымдағы үлгеріміне тиісті баға береді. Ағымдағы бақылау нәтижелері бойынша 1 және 2 рейтинг қалыптастырылады. Білім алушының оқу жетістіктері 100 балдық шкала бойынша бағаланады, Р1 және Р2 қорытынды бағасы ағымдағы үлгерім бағасынан орташа арифметикалық ретінде шығарылады. Академиялық кезеңде білім алушының жұмысын бағалауды пән бойынша тапсырмаларды тапсыру кестесіне сәйкес оқытушы жүзеге асырады. Бақылау жүйесі жазбаша және ауызша, топтық және жеке формаларды біріктіре алады.
Кезең | Тапсырма түрі | Өлшем |
---|---|---|
Қорытынды бақылау | емтихан | 0-100 |
Жұмыс түрлері бойынша оқыту нәтижелерін бағалау саясаты
Тапсырма түрі | 90-100 | 70-89 | 50-69 | 0-49 |
---|---|---|---|---|
Өте жақсы | Жақсы | Қанағаттанарлық | Қанағаттанарлықсыз | |
Собеседование по контрольным вопросам | емонстрирует системные теоретические знания, владеет терминологией, логично и последовательно объясняет сущность явлений и процессов, делает аргументированные выводы и обобщения, приводит примеры, показывает свободное владение монологической речью и способность быстро реагировать на уточняющие вопросы. | демонстрирует прочные теоретические знания, владеет терминологией, логично и последовательно объясняет сущность, явлений и процессов, делает аргументированные выводы и обобщения, приводит примеры, показывает свободное владение монологической речью, но при этом делает несущественные ошибки, которые исправляет самостоятельно или при незначительной коррекции преподавателем. | демонстрирует неглубокие теоретические знания, проявляет слабо сформированные навыки анализа явлений и процессов, недостаточное умение делать аргументированные выводы и приводить примеры, показывает недостаточно свободное владение монологической речью, терминологией, логичностью и последовательностью изложения, де- лает ошибки которые может исправить только при коррекции преподавателем. | демонстрирует незнание теоретических основ предмета, не сформированные навыки анализа явлений и процессов, не умеет делать аргументированные выводы и приводить примеры, показывает слабое владение монологической речью, не владеет терминологией, проявляет отсутствие логичности и последовательности изложения, делает ошибки, которые не может исправить даже при коррекции преподавателем, отказывается отвечать на занятии. |
Работа на практических занятиях | выполнил практическое задание в полном объеме с соблюдением необходимой последовательности действий; в ответе правильно и аккуратно выполняет все записи, таблицы, рисунки, чертежи, графики, вычисления; правильно выполняет анализ ошибок. При ответе на вопросы правильно понимает сущность вопроса, дает точное определение и истолкование основных понятий; сопровождает ответ новыми примерами, умеет применить знания в новых задачах В своей работе демонстрирует систематические теоретические знания в подготовке и защите заданий по заданным темам, знает терминологию, последовательно объясняет, делает аргументированные выводы и обобщения, приводит примеры, демонстрирует свободное владение монологической речью и умение быстро отвечать на уточняющие вопросы. | В своей работе демонстрирует теоретические знания заданий по заданным темам, знает терминологию, делает аргументированные выводы и обобщения, приводит примеры, показывает свободное владение монологической речью, но при этом допускает незначительные ошибки, которые исправляет преподаватель. | Демонстрирует поверхностные теоретические знания в выполнении работы, демонстрирует плохо сформированные навыки анализа явлений и процессов, неспособность делать аргументированные выводы и приводить примеры, и не знает последовательности изложения, допускает ошибки, которые преподаватель может исправить только при исправлении. | Демонстрирует незнание теоретических основ дисциплины, не сформированные навыки анализа явлений и процессов, не может делать аргументированных выводов и приводить примеры, демонстрирует плохое владение монологической речью, не знает терминологии, допускает ошибки, отказывается отвечать на занятия. |
Ответ на задания рубежного контроляИтоговый контроль | Демонстрация полного владения материалом путем правильного ответа на 90-100 процентов контрольных тестов или вопросов, составленных по содержанию теоретического материала, оценивалась в количестве баллов, близком к максимальному качеству знаний | Хотя теоретическое содержание курса освоено полностью, без пробелов, некоторые контрольные тесты или вопросы выполнены с ошибками, процент правильных ответов выполнен 70-89 | Содержание теоретического материала частично усвоено, имеются пробелы, выполняется большинство учебных заданий, предусмотренных учебной программой, в выполненных заданиях правильные ответы могут быть в 50-69 процентах. | Теоретическое содержание курса не освоено, качество выполнения тестовых заданий или вопросов низкое, процент правильных ответов по данным тестам ниже 49. |
Бағалау нысаны
Пән бойынша білім алушының білімін қорытынды бағалау 100 баллдық жүйе бойынша жүзеге асырылады және:
- Емтиханда алынған нәтиженің 40%;
- Ағымдағы үлгерімнің 60% - ы.
Қорытынды бағаны есептеу формуласы:
И= 0,6 | Р1+Р2 | +0,4Э |
2 |
мұндағы, Р1, Р2-тиісінше бірінші, екінші рейтингті бағалаудың сандық эквиваленттері;
Э - емтихандағы бағаның сандық баламасы.
Қортынды әріптік бағасы және оның балдық сандық эквиваленті:
Төрт балдық жүйе бойынша цифрлық баламаға сәйкес келетін білім алушылардың оқу жетістіктерін бағалаудың әріптік жүйесі:
Әріптік жүйе бойынша бағалар | Балдардың сандық эквиваленті | Балдар (%-тік құрамы) | Дәстүрлі жүйе бойынша бағалар |
---|---|---|---|
A | 4.0 | 95-100 | Өте жақсы |
A- | 3.67 | 90-94 | |
B+ | 3.33 | 85-89 | Жақсы |
B | 3.0 | 80-84 | |
B- | 2.67 | 75-79 | |
C+ | 2.33 | 70-74 | |
C | 2.0 | 65-69 | Қанағаттанарлық |
C- | 1.67 | 60-64 | |
D+ | 1.33 | 55-59 | |
D | 1.0 | 50-54 | |
FX | 0.5 | 25-49 | Қанағаттанарлықсыз |
F | 0 | 0-24 |
Дәріс сабақтарының тақырыптары
- 1 тақырып
- 2 тақырып
- 3 тақырып
- 4 тақырып Үлкен тереңдіктегі тау қысымының ерекшеліктері
- 5 тақырып Комбайндар мен үңгілеу кешендерінің көмегімен біртекті күшті жыныстар бойынша көлденең қазбаларды жүргізу
- 6 тақырып Құрылыс машиналарының тиімділігі мен сапасының көрсеткіштері
- 7 тақырып Біртекті күшті жыныстарда көлденең қазбаларды жүргізу
- 8 тақырып Біртекті емес жыныстарда көлденең қазбаларды жүргізу
- 9 тақырып Тұрақсыз және сулы жыныстарда көлденең қазбаларды жүргізу
- 10 тақырып Біртекті күшті жыныстарда көлденең қазбаларды жүргізу кезіндегі қосымша операциялар
- 11 тақырып Көлденең қазбаларды жүргізу кезінде жарылыс жұмыстарын жоспарлау
- 12 тақырып Оқпан маңындағы ауланың қазбаларын жүргізу
- 13 тақырып Тік тау-кен қазбаларын жүргізу және бекіту
- 14 тақырып Тау-кен қазбаларын қолдау принциптері, тау-кен бекітпесі
- 15 тақырып Брызгбетонды бекітпені салу технологиясы
Негізгі әдебиет
- 1. Крупник Л.А., Шапошник Ю.Н., Шапошник С.Н., Маметьев Ю.И., Ибраев Д.С. Опыт внедрения анкерных крепей на подземных рудниках Восточного Казахстана // Безопасность труда в промышленности, М., 2015, № 1. - С. 22-25. 2. Крупник Л.А., Шапошник Ю.Н., Шапошник С.Н. Пути совершенствования технологии анкерного крепления на горнодобывающих предприятиях Казахстана, 2015. 3. Требования промышленной безопасности при ведении работ подземным способом (с изменениями и дополнениями по состоянию на 29.11.2011 г.). Утверждены приказом Министра по чрезвычайным ситуациям Республики Казахстан от 25 июля 2008 года, № 132. 4. Акылбаева А.Т. Методические указания к курсовому проекту «Проведение и крепление горных выработок» ВКГТУ,2015. 5.Акылбаева А.Т. Курс лекции по дисциплине «Проведение и крепление горных выработок». ВКГТУ,2015 г. 6.ПорцевскийА. Технологии проведения горизонтальных, вертикальных горных и горно-разведочных выработок. Москва,2009. 7 Ткачев В.А. Учебное пособие. Проведение и крепление горных выработок. Москва, 2009.
Қосымша әдебиеттер
- 8Расчет параметров технологических процессов подземной добычи руд. -М: Недра, 1985.-224с. 9 Прокопенко И.П., Шейнман Ю.Г. и др. Горные работы, проведение и крепление горных выработок.-М: Углетехиздат, 1955.-400с. 10 Кумыков В.Х. Проведение и крепление горных выработок. Методическое пособие по выполнению практических работы для студентов специальности 5В0707 - Горное дело. - Усть-Каменогорск: ВКГТУ, 2009. - 61 с.