Техногендік сейсмикасы
Сипаттама: Бұл пән адамның тау-кен өндіру қызметін сипаттайды, ол техногендік немесе сейсмикалық деп аталатын жасанды дірілдерді қалыптастырады. Пән техногендік сейсмикалық әсерлерді анықтайтын негізгі факторларды қарастырады, соның нәтижесінде табиғи ортаның техногенді өзгеруі болады.
Кредиттер саны: 5
Пререквизиты:
- Физика
Пәннің еңбек сыйымдылығы:
Жұмыс түрлері | сағат |
---|---|
Дәрістер | 15 |
Практикалық жұмыстар | 30 |
Зертханалық жұмыстар | |
СӨЖО | 30 |
СӨЖ | 75 |
Қорытынды бақылау нысаны | емтихан |
Қорытынды бақылауды жүргізу нысаны |
Компонент: Таңдау бойынша компонент
Цикл: Кәсіптік пәндер
Мақсат
- білім алушыларды техногендік сейсмикалық әсерлерді анықтайтын негізгі факторлармен, нәтижесінде табиғи ортаның техногендік өзгеруі болатын техногендік сейсмикалықтың ықтимал салдарларымен таныстыру.
Міндет
- табиғат және сейсмикалық әсерлердің физикалық мәні туралы, объектілердің осы әсерлерге реакциясы туралы, сейсмикалық әсерлерді төмендету мүмкіндігі туралы белгілі ғылыми деректерді жинақтау.
Оқыту нәтижесі: білу және түсіну
- білім алушылар білуі және түсінуі тиіс: техногендік сейсмикалық әсерлерді анықтайтын негізгі факторларды.
Оқыту нәтижесі: білім мен ұғымды қолдану
- - аймақтық және жергілікті сейсмикалықты сипаттайтын карталар мен тіліктерді, сейсмикалық генерациялайтын аймақтарды бөлу әдістемесін жасай білу; - табиғи және техногендік сейсмикалық қауіпті бағалау үшін сейсмологиялық және сейсмотектоникалық материалдарды талдау дағдыларын меңгеру;
Оқыту нәтижесі: талқылай білуді қалыптастыру
- Оқыту нәтижесінде студенттерде техногендік жер сілкіністерінің табиғаты, күшті техногендік жер сілкіністерінің салдарын зерттеу бойынша зерттеулердің маңыздылығы туралы белгілі бір пайымдаулар қалыптасады.;
Оқыту нәтижесі: коммуникативтік қабілеттіліктер
- Білім алушылардың коммуникациялық қабілеті олардың әртүрлі проблемалық мәселелерді ұжымдық талқылау, конференцияларға, ғылыми жарияланымдарға және әр түрлі конкурстарға баяндамаларға бірлесіп қатысу қабілеттілігінен көрінеді.
Оқыту нәтижесі: Оқу дағдылары немесе сабаққа қабілеттілігі
- оқу кезінде магистранттар жер асты суларын іздеу және барлау бойынша белгілі бір теориялық және практикалық дағдыларды игереді және оқуға қабілеттіліктерін көрсетеді, бұл әртүрлі деңгейдегі аттестаттау комиссияларының білімдерін тексерумен расталады.
Оқыту әдістері
Технологии проектного обучения - организация образовательного процесса в соответствии с алгоритмом поэтапного решения проблемной задачи или выполнения учебного задания. Технологии проблемного обучения - организация образовательного процесса, которая предполагает постановку проблемных вопросов, создание учебных проблемных ситуаций для стимулирование активной познавательной деятельности студентов. Интерактивные технологии – организация образовательного процесса, которая предполагает активное и нелинейное взаимодействие всех участников, достижение на этой основе личностно значимого для них образовательного результата.
Дәріс сабақтарының тақырыптары
- Происхождение землетрясений
- Типы землетрясений
- Существующие представления о причинах землетрясений
- Основные сейсмологические термины
- Техногенные («возбужденные») землетрясения и их причины
- Сейсмические волны при землетрясениях
- Основные типы сейсмических волн и схема их излучения
- Классификация землетрясений
- Энергия землетрясений
- Проявления сильных техногенных землетрясений на поверхности Земли
- Явления, сопутствующие землетрясениям
- География землетрясений
- Сейсмические пояса Земли
- Прогноз землетрясений
- Сейсмическое районирование
Негізгі әдебиет
- 1. Геология: учеб. пособие/Д.П.Плакс, М.А.Богдасаров. –Минск: Вышэйшая школа, 2016. 2. Кузьмин Ю.О., Жуков В.С.Современная геодинамика и вариации физических свойств горных пород.-2ое изд. стер. –М: Издательство «Горная книга» , 2012. 3. Физика земли, Выпуски 10-12. Российская академия наук. - Наука, 2009. 4. Известия: Физика земли, Выпуски 7-9. Академия наук СССР. -Наука., 2008. 5. Методы и системы сейсмодеформационного мониторинга техногенных землетрясений и горных ударов, Том 1. В.И. Опарин и др. Рос. акад. наук. Сиб. отд-ние.- Новосибирск, О РАН, 2009.