Оңтайландыру әдістері

Мухамедова Раушан Оразгалиевна

Оқытушының портфолиосы

Сипаттама: Базалық математикалық модельдермен танысу және классикалық экстремалды есептерді шешудің сандық әдістерін меңгеру, сонымен қатар оңтайландыру әдістерін дамытудың заманауи бағыттарымен танысу. Жалпы, курс материалы нақты қолданбалы есепті дұрыс жіктеуге, ең қолайлы шешім әдісін таңдауға және оны алгоритм және бағдарлама түрінде жүзеге асыруға бағытталған.

Кредиттер саны: 6

Пререквизиты:

  • Қарапайым дифференциалдық теңдеулер

Пәннің еңбек сыйымдылығы:

Жұмыс түрлері сағат
Дәрістер 30
Практикалық жұмыстар 30
Зертханалық жұмыстар
СӨЖО 30
СӨЖ 90
Қорытынды бақылау нысаны емтихан
Қорытынды бақылауды жүргізу нысаны

Компонент: Таңдау бойынша компонент

Цикл: Кәсіптік пәндер

Мақсат
  • Практикалық экстремаль есеп, олардыңның шешiмiнiң әдiстерiн пайдалану математикалық модельдердi құрастыру сұрақтарындағы өнер-бiлiм, икемдiлiктi студент ұластырылсын және мынау әдiстердi бағдарламалық өткiзу.
Міндет
  • Оңтайландыру мәселелерін шешудің әдістері мен тәсілдерін меңгеру;
Оқыту нәтижесі: білу және түсіну
  • Оптимизация теориясының негіздерін білу
Оқыту нәтижесі: білім мен ұғымды қолдану
  • Қолданбалы есептерді шешу кезінде оңтайландыру әдістерін қолдана білу
Оқыту нәтижесі: талқылай білуді қалыптастыру
  • Алынған нәтижелерді талдай білу
Оқыту нәтижесі: коммуникативтік қабілеттіліктер
  • Командада жұмыс істей білуі
Оқыту нәтижесі: Оқу дағдылары немесе сабаққа қабілеттілігі
  • Бар болған білімдерін жетілдіре алу.
Оқыту әдістері

Оқу сабақтарын өткізу кезінде мынадай білім беру технологияларын пайдалану көзделеді - Ақпараттық-коммуникациялық технология; - Сыни ойлауды дамыту; - Жобалау технологиясы; - кіріктірілген оқыту технологиясы; - деңгейлік дифференциация технологиясы; - дәстүрлі технологиялар (дәріс, зертханалық сабақтар);

Білім алушының білімін бағалау

Оқытушы ағымдағы бақылау жұмыстарының барлық түрлерін жүргізеді және академиялық кезеңде екі рет білім алушылардың ағымдағы үлгеріміне тиісті баға береді. Ағымдағы бақылау нәтижелері бойынша 1 және 2 рейтинг қалыптастырылады. Білім алушының оқу жетістіктері 100 балдық шкала бойынша бағаланады, Р1 және Р2 қорытынды бағасы ағымдағы үлгерім бағасынан орташа арифметикалық ретінде шығарылады. Академиялық кезеңде білім алушының жұмысын бағалауды пән бойынша тапсырмаларды тапсыру кестесіне сәйкес оқытушы жүзеге асырады. Бақылау жүйесі жазбаша және ауызша, топтық және жеке формаларды біріктіре алады.

Кезең Тапсырма түрі Өлшем
1  рейтинг Тікелей іздеу әдістері 0-100
Бірінші ретті әдістер
Екінші ретті әдістер
Аралық бақылау 1
2  рейтинг Статистикалық іздеу әдістері 0-100
Сызықтық бағдарламалау
Транспорттық есеп
Аралық бақылау 2
Қорытынды бақылау емтихан 0-100
Жұмыс түрлері бойынша оқыту нәтижелерін бағалау саясаты
Тапсырма түрі 90-100 70-89 50-69 0-49
Өте жақсы Жақсы Қанағаттанарлық Қанағаттанарлықсыз
Бағалау нысаны

Пән бойынша білім алушының білімін қорытынды бағалау 100 баллдық жүйе бойынша жүзеге асырылады және:

  • Емтиханда алынған нәтиженің 40%;
  • Ағымдағы үлгерімнің 60% - ы.

Қорытынды бағаны есептеу формуласы:

И= 0,6 Р12 +0,4Э
2

 

мұндағы, Р1, Р2-тиісінше бірінші, екінші рейтингті бағалаудың сандық эквиваленттері;

Э - емтихандағы бағаның сандық баламасы.

Қортынды әріптік бағасы және оның балдық сандық эквиваленті:

Төрт балдық жүйе бойынша цифрлық баламаға сәйкес келетін білім алушылардың оқу жетістіктерін бағалаудың әріптік жүйесі:

Әріптік жүйе бойынша бағалар Балдардың сандық эквиваленті Балдар (%-тік құрамы) Дәстүрлі жүйе бойынша бағалар
A 4.0 95-100 Өте жақсы
A- 3.67 90-94
B+ 3.33 85-89 Жақсы
B 3.0 80-84
B- 2.67 75-79
C+ 2.33 70-74
C 2.0 65-69 Қанағаттанарлық
C- 1.67 60-64
D+ 1.33 55-59
D 1.0 50-54
FX 0.5 25-49 Қанағаттанарлықсыз
F 0 0-24
Дәріс сабақтарының тақырыптары
  • Оңтайландыруға кіріспе
  • Сызықтық бағдарламалау
  • Дөңес талдау элементтері
  • Функцияларды минимизациялау әдістері
  • Понтрягиннің максималды принципі
  • Динамикалық бағдарламалау
Негізгі әдебиет
  • Карманов В. Г. Математическое программирование: Учеб. пособие. — 5-е изд., стереотип. — М., 2014. — 264 с.
  • Лемешко, Б.Ю. Методы оптимизации: Конспект лекций / Б.Ю. Лемешко. – Новосибирск: Изд-во НГТУ, 2019. – 126 с.
  • Методы оптимизации: учебник и практикум для бакалавриата и магистратуры/Ф.П. Васильев и др. - М.: Издательство Юрайт, 2019. - 375 с.
  • Струченков В.И. Методы оптимизации в прикладных задачах. - М.: СОЛОН-ПРЕСС, 2012. - 320 с.
Қосымша әдебиеттер
  • Вентцель Е.С. Исследование операций: задачи, принципы, методология. –М.: Дрофа, 2014. – 208 с.